- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
Basto
-
- 11990 berichten
- 7422 stemmen
Heb Deathgasm liggen, maar geen tijd...
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Village of the Damned (1960) vs Deathgasm (2015)
4* vs 4*
jaren '60 Sci-Fi film vs vermakelijk niet al te flauw filmpje
3-0
Ik ga ze toch eens beginnen oplijsten die horror comedies die je hoog beoordeelt, denk dat je versteld zal staan 
joolstein
-
- 10852 berichten
- 8960 stemmen
Daad bij het woord gevoegd!
Je kan niet zoeken op twee genres dus me beperkt tot alleen komedie. En van de 3712 films die ik op MM heb geregistreerd dragen er dus maar 481 films het genre komedie
12 films 0,5*
23 films 1*
26 films 1,5*
50 films 2*
74 films 2,5*
113 films 3*
In totaal zijn dat dus 298 film die variërend van wel aardig tot gewoon slecht en blijven er maar 183 films over die ik goed tot heel goed waardeerde! Op bovenstaand totaal is dat ook niet veel !
94 films 3,5*
65 films 4*
22 films 4,5*
2 films 5*
Denk dus dat ik wel kan zeggen dat komedie niet tot mijn favorieten hoort! Al zijn er uiteraard altijd uitzonderingen!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Daad bij het woord gevoegd!
Je kan niet zoeken op twee genres dus me beperkt tot alleen komedie. En van de 3712 films die ik op MM heb geregistreerd dragen er dus maar 481 films het genre komedie
12 films 0,5*
23 films 1*
26 films 1,5*
50 films 2*
74 films 2,5*
113 films 3*
In totaal zijn dat dus 298 film die variërend van wel aardig tot gewoon slecht en blijven er maar 183 films over die ik goed tot heel goed waardeerde! Op bovenstaand totaal is dat ook niet veel !
94 films 3,5*
65 films 4*
22 films 4,5*
2 films 5*
Denk dus dat ik wel kan zeggen dat komedie niet tot mijn favorieten hoort! Al zijn er uiteraard altijd uitzonderingen!
Maat het was maar een grapje hé 
Maar wel leuk dat je zelf de oefening hebt gedaan. Ik zou er niet eens aan willen beginnen.
joolstein
-
- 10852 berichten
- 8960 stemmen
Maat het was maar een grapje hé
Weet ik, maar ik was zelf ook wel een beetje nieuwsgierig! 
Noodless
-
- 10049 berichten
- 6183 stemmen
amaai joolstein
en wat een werk 
Ik weet sowieso dat komedie geen genre is dat mij ligt want nu ik erover nadenk en de registratie van joolstein zie, besef ik dat er bij mij zelfs op het moment geen titel in mijn hoofd schiet dat 4,5 * of meer heeft gekregen. Misschien een film met een dubbele genre...ja, dat zou misschien nog kunnen, maar pure komedie ....neen , 4 sterren zou al heel veel zijn. 
Maar dat wil niet zeggen dat ik dit genre geen kansen geeft.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het valt mij op dat je dan toch zoveel comedies hebt gezien 
joolstein
-
- 10852 berichten
- 8960 stemmen
Het valt mij op dat je dan toch zoveel comedies hebt gezien
En... daarvan zijn de hoogst genoteerde horror-komedies: Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told, Re-Animator en Braindead.
Zie je wel dat als het goed wordt gedaan ik best wel een hoog cijfer geef!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En... daarvan zijn de hoogst genoteerde horror-komedies: Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told, Re-Animator en Braindead.
Zie je wel dat als het goed wordt gedaan ik best wel een hoog cijfer geef!
ja daar kan ik inderdaad ook niet tegen ingaan, dat zijn stuk voor stuk geweldige films 
joolstein
-
- 10852 berichten
- 8960 stemmen
We zijn weer 24u verder dus mogen we weer een nieuwe plaatsen
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Twee uitstekende films! (4,5*- 5,0*)
0-1
joolstein
-
- 10852 berichten
- 8960 stemmen
The Abandoned (2006) vs The Lords of Salem (2012)
4,5* vs 5*
Niet zo fijn dat deze twee tegenover zijn komen te staan want beide behoren tot favorieten van mij!
The Abandoned was mijn nominatie en is een voor zijn tijd (Saw of Hostel) superieure spookhuis-horrorfilm. Zoals ook in de jaren '60 werden gemaakt, maar is het toch net even anders! En dat terwijl de film wel op hetzelfde budget is gemaakt. Er zijn maar weinige die dat na kunnen doen!
The Lords of Salem staat in mijn top 10 en is de Magnus opus van Rob Zombie, vergeet die simpele familie Firefly- films dit is het betere horrorwerk met zijn wortels diep in de Italiaanse gothic horror films van de sixties en seventies.
Ondanks dat blijf ik toch trouw aan mijn eigen nominatie van Nacho Cerdà.
3-1
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik was erg benieuwd wat je in deze battle ging doen joolstein
Ik heb hetzelfde idee als Noodless
Abandoned is erg sfeervol maar een verhaal dat alle kanten uitschiet en uiteindelijk nog vrij voorspelbaar wordt.
Lords of Salem tja heeft bij momenten leuke beelden maar mevrouw Zombie blijft een stoorzender, nuja sterke personages zijn er niet echt en het verhaal is nog zwakker en voorspelbaarder dan Abandoned. Originaliteit is ver te zoeken.
Naar mijn mening natuurlijk.
4-1
joolstein
-
- 10852 berichten
- 8960 stemmen
sterke personages zijn er niet echt en het verhaal is nog zwakker en voorspelbaarder dan Abandoned. Originaliteit is ver te zoeken.Naar mijn mening natuurlijk.
Oké Oké het is jou mening, maar aangezien je hem hier toch vermeld, zal ik de mijne ook geven!
Ik ben namelijk van mening dat je redenering niet klopt! Je verwijt deze films van voorspelbaarheid, geen originaliteit, geen sterke personages en een zwak verhaal. Dat is een beetje flauwekul! En als ik je ook legio andere films, die juist aan alle opmerkingen voldoen, hoog waardeert? Hoe is dat voor mij serieus te nemen! 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Oké Oké het is jou mening, maar aangezien je hem hier toch vermeld, zal ik de mijne ook geven!
Ik ben namelijk van mening dat je redenering niet klopt! Je verwijt deze films van voorspelbaarheid, geen originaliteit, geen sterke personages en een zwak verhaal. Dat vind ik flauwekul! En als ik je ook legio andere films, die juist aan alle opmerkingen voldoen, hoog waardeert? Hoe is dat voor mij serieus te nemen!
Ik ben op het vlak van films waarderen ook niet serieus te nemen vriend, dat wist je toch al?
Ik moet gewoon dat stijltje van Zombie niet en zijn vrouw nog minder. Ik zie er niet hetzelfde in als jij, kwestie van smaak en persoonlijke beleving. Moest Sheri Moon nu leuk zijn om naar te kijken zou ik het misschien een heel andere ervaring hebben gevonden.
Maar twijfelde je nu 1 moment dat mevrouw Zombie een nieuwe leider in de satanische kring ging worden? Een afstammelinge van die ene satanistische leider oh wat een verrassing hoor! Die 3 vrouwen waren lid van de sekte, was ook voorspelbaar. Die gast die teveel wist ging sterven, zag je ook aankomen. Dat lag er allemaal nogal vingerdik op naar mijn mening, vandaar voorspelbaar. Misschien de weg ernaartoe een beetje origineel maar het volgt naar mijn gevoel de geijkte weg die ik al van tevoren in mijn hoofd had. En neen ik had niks op voorhand gelezen. Het verhaal was simpel,het leek heel wat door die psychedelische beelden (die vond ik wel sterk) maar diepgaand of complex neuh vond ik niet.
Nu goed een droge 5-1 wil toch zeggen dat ik niet de enige ben die de film niet zo hoog heb zitten. Ik geef mijn kritische mening zoals Shadowed het zo mooi omschreef
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
58 Before I Wake (2016) - MovieMeter.nl Daybreakers (2009) - MovieMeter.nl
Flanagan maakt er meestal wel iets leuks van. Op Daybreakers was ik al snel uitgekeken.
1-0
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Noodless
-
- 10049 berichten
- 6183 stemmen
Vind ik een moeilijke...Beide even hoog gewaardeerd....
Ga toch voor Hostel.
1-2