menu

Film / Cast en crew / Michael Jackson

zoeken in:
Ik ben benieuwd na de Trailers...Iemand al enig idee?

Of vertegenwoordigd de onlangs repetitie beelden van MJ dit??

Iemand de Documantaire: Living with Michael Jackson wel eens gezien? Echt super. Vol met informatie die je nu ook wel kent maar hij is echt interresant. Op YouTube volledig te bekijken. Met name het 1e deel is erg goed, waar hij vertelt over hoe zijn vader hem mishandelde als hij niet goed danste enzo.

@jumpstylemovie

Die is echt goed ja heb ik ook gezien. Wat een pure en zachte man is het zeg..Maar die Omer begon wel een beetje hem te irriteren zag ik. Michael Jackson Rest in Peace

Ik kan echt niet genoeg krijgen van dit filmpje. Zonder twijfel zijn beste optreden allertijden. First Moonwalk ever in Motown!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=D83nat54Sv0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ook niet live he.

Dit heeft dan ook niemand beweerd. En wat maakt het uit, dit is gewoon een legendarisch geïmproviseerd optreden. Thanx for posting.
Drs. DAJA schreef:
Zelfgenoemd ja, dus? Je kan toch best een ode maken naar je eigen wensen?
Michael heeft zichzelf nooit de King of Pop genoemd. Die eer gaat naar Elizabeth Taylor en heel de wereld nam haar woorden over. En voor mij is Michael inderdaad de King of Pop en mag gerust uitgemolken worden. Zolang het maar respectvol is.
jumpstylemovie schreef:
Iemand de Documantaire: Living with Michael Jackson wel eens gezien? Echt super. Vol met informatie die je nu ook wel kent maar hij is echt interresant. Op YouTube volledig te bekijken. Met name het 1e deel is erg goed, waar hij vertelt over hoe zijn vader hem mishandelde als hij niet goed danste enzo.
Ik heb die documentaire ook gezien maar Omer heeft een beetje vals liggen spelen. Vooral van het tweede gedeelte klopt niks meer.

Trailer is wel aardig, ja. Maar ik snap het doel niet helemaal. Word het wel eens een echte film? Zo een die je kan toevoegen, hier op MovieMeter.

Bij This Is It (2009):

Wat ik niet snap dat veel mensen natrappen dat is lekker goedkoop en hij is onschuldig bevonden maar fan of geen fan! Wat ik niet snap, Altijd spraken de ouders over het geld op al die tvzenders, jarenland! Als mijn kind misbruikt is of erge dingen meegedaan is dan zal ik praten over het kind, hoe erg het is, en wat diegene doormaakt en hoe je je zelf voelt!

Nee het ging altijd maar dan altijd om het geld, ja we kleden hem uit en we eisen dit en hij zal moeten betalen enz. enz. enz.

HOE VREEMD EN RAAR ??? Tuurlijk iemand veroordelen op zijn uiterlijk en dit en dat, is zo makkelijk en goedkoop! Hij was en is de King of the pop, hij deed alles zelf dat doen velen artiesten niet! Hij denkt aan anderen en geeft aan anderen dat doen ook niet veel artiesten! (oja ben geen fan van hem maar hij heeft fantastische muziek en is een icoon en niemand die hem zal evenaren')

Reinbo
Op wie reageer je eigenlijk? Niemand heeft het hier over zijn 'aanleg tot pedofelie' en zo.

De man heeft een deel leuke liedjes gemaakt ja. Daarven werden er ook een wereldhit. Maar de man is ook enkel echt actief geweest eind jaren 70, in de jaren 80 en begin jaren 90. Wat daarna kwam, sloeg toch niet meer echt grandioos aan.

Ik vind de naam King of Pop echt overroepen. Die publiciteit dat rond hem gemaakt wordt, is zijn probleem natuurlijk, maar heeft niets met zijn muzikaal vlak te maken. Ik denk dat er geen enkele mannelijke artiest hier rondloopt, die het verdient om King of Pop te heten. Bij de vrouwen is het natuurlijk anders gesteld. Madonna verdient het echt om Queen of Pop geheten te worden. Zeker evenveel nummer 1 hits als Michael, nu nog altijd actief en nog lekker scoren, heel invloedrijk geweest naar andere artiesten, heel gewaagde zetten in haar carriere tot op het shockerende toe en ze zal waarschijnlijk nog wel 2 nieuwe decennia's doorgaan. Dat noem ik een artieste!

Michael hoor ik graag, heeft zeker leuke liedjes, maar ik krijg er grijze haren van dat er zo over deze man gedaan wordt.

AddictedToMovies
Paar leuke liedjes, paar mooie moves en daar houdt het op. Echt goed is het allemaal niet. Hij gebruikt altijd dezelfde formule: drum heeft bijna altijd dezelfde begeleiding, een pakkende baslijn en wat Michael geluidjes erover (AU! OE!, etc. etc.) en hij heeft zijn volgende 'hit'. Na een handjevol nummers ken ik het wel (Billie Jean, Smooth Criminal, Thriller, Beat It). Inderdaad zwaar overroepen.

@barcelonagek: Hij deed alles zelf? Hij speelde geen instrument en playbackte tijdens z'n liveshows. Knap hoor...

Reinbo
Bij This Is It (2009):

AddictedToMovies schreef:
Paar leuke liedjes, paar mooie moves en daar houdt het op. Echt goed is het allemaal niet. Hij gebruikt altijd dezelfde formule: drum heeft bijna altijd dezelfde begeleiding, een pakkende baslijn en wat Michael geluidjes erover (AU! OE!, etc. etc.) en hij heeft zijn volgende 'hit'. Na een handjevol nummers ken ik het wel (Billie Jean, Smooth Criminal, Thriller, Beat It). Inderdaad zwaar overroepen.

@barcelonagek: Hij deed alles zelf? Hij speelde geen instrument en playbackte tijdens z'n liveshows. Knap hoor...

Mwah, je kan er van houden of niet, maar je zal moeten toegeven dat het allemaal rete strak is geproduceerd. Gaat wel wat verder dan een baslijntje en oe, aa's

Lacoste
Bij This Is It (2009):

Typisch het voorbeeld van iemand die zomaar wat roept. Je moet je misschien eerst ergens in verdiepen voordat je van alles gaat roepen. Iedereen heeft recht op een eigen mening, ook jij uiteraard, maar hou je dan wel bij de feiten.
Michael Jackson had en heeft veel fans, trouwe fans, dat jij die niet in je omgeving had is een ander verhaal, maar je bent ook pas 14 las ik. Door zijn plotselinge dood krijgen leeftijdsgenoten van jou ineens te maken met veel van zijn muziek en merken ze dat het tijdloos is, maar door negatieve publiciteit de laatste jaren kwam Michael op een andere manier in het nieuws.

Je opmerking over playbacken,
Michael Jackson playbackte alleen volledig op zijn History tour, waarom? Nou omdat hij een long probleem had, waardoor zingen EN dansen tegelijk niet meer ging. MJ heeft wel degelijk bewezen erg goed te kunnen zingen en kenners waren het er ALTIJD over eens toen en nu dat de man erg veelzijdig was, alleen het slechte nieuws de laatste jaren overschaduwde zijn zangcarriere.

Maar om op de liveconcerten terug te komen, Michael zong wel degelijk live
Bijv. Triumph Tour (met The Jacksons), Victory Tour (met The Jacksons), Bad Tour (is op dvd te krijgen, maar ook op Youtube te vinden)
YouTube - Michael Jackson - Lovely One (Yokohama, Bad Tour Live)
,Dangerous Tour (80% Live) Brunei concert 96 voor de sultan (zong hij ondanks de long problemen toch live). YouTube - Michael Jackson - Amazing Ad Libs At The Royal Brunei Concert '96

Onlangs (2 jaar geleden) was hij geholpen aan zijn long probleem, waardoor hij weer meer luchtinhoud had. Op de de film This Is It ga je ook weer zien dat hij van plan was het hele concert live te zingen, voorproefjes zijn al te vinden op Youtube. YouTube - Michael Jackson This Is It Human Nature Live Extended Vocals TV Spot 2009

Dat je er niet van houd is ten tweede, smaken verschillen nou eenmaal, en jij bent weer fan van Elvis, en daar hou ik weer minder van. Maar ik zal de man nooit overschat noemen want dan maak ik mijzelf belachelijk, daar heeft hij veel teveel voor betekent hetzelfde geld voor Michael Jackson & The Beatles.

Nogmaals ieder eigen mening, maar ga niet dingen zomaar roepen die gewoonweg niet kloppen. En over zijn dans, hij staat bij elke professioneel danser mijlenver op de 1e plek, dan lijkt het me niet dat je hetzelfde kunstje steeds maar herhaalt, ook te vinden op Youtube trouwens: Salsa, Tapdance, Breakdance (Locken, Poppen), Streetdance, kortom als danser ook erg veelzijdig. YouTube - Jackson 5 Locking

Dat je voor zijn dood niemand over hem hoorde klopt ook niet he? Heb je wel gezegd. Er is geen artiest in het bestaan van de wereld geweest die in zo'n korte tijd zoveeel kaarten verkocht, waardoor het ineens van 10 naar 50!!! concerten ging. 11 kaarten per seconde vlogen over de toonbank heb ik begrepen voor zijn This Is It Tour. Dat zijn geen pinda's Dat het de laatste jaren minder ging ben ik met je eens, maar wat wil je na zo'n sleepende rechtzaak. Dit had precies hetzelfde met Elvis en Lennon kunnen gebeuren maar die stierven op hun hoogtepunt (hoewel het met Lennon ook al minder ging, maar was veel in het nieuws voor World Peace) Elvis stond tot aan zijn dood nog op het podium.

Je bent 14 en hebt de Beatles, Elvis en de Glorie jaren van Michael Jackson niet meegemaakt, de beatles en MJ trokken in de jaren 60. 70 (Beatles) & 80, 90 (Michael Jackson) de muziek industrie uit het slop met de cd/plaat verkoop die op zijn gat lag, iets wat nu weer gebeurd met de heruitgave van The Beatles cd's en de Dood van MJ. Dus ja, het is wel terecht het rijtje Elvis, The Beatles en MJ. Elke muziek liefhebber of je nou van de 1 meer houd dan van de ander is het daar mee eens.

Maar mensen die er niet veel mee hebben, die denken Michael Jackson? Oh, kruisgrijpen en moonwalken. Niets is minder waar. Nogmaals ik heb respect voor ieders mening, en je houd er niet van en dat is goed weet je, maar roep dan niet zomaar wat, op deze manier komt er gewoon een naar sfeertje op de site, iets wat we allemaal niet willen toch?

Peace

(ps. Jeetje wat is het een lang stuk geworden, zou bijna tegen mijzelf zeggen: Ga een leven lijden ofzo hahah, maar ja je moet wat he met je vrije zaterdagmiddag )

AddictedToMovies
Ok, ik ben verkeerd geïnformeerd over playbacken en andere dingen kennelijk. Voor zijn dood heb ik nooit iemand op school gehoord van 'dat Michael Jakcson nummer is super goed' of ook maar iets positiefs. Behalve als het onderwerp neuzen of huidskleur werden er wel is grapjes over 'm gemaakt, verder niet. Dat zijn MIJN belevingen, maar in andere kringen zal dat wel anders geweest zijn. Maar ik neem mijn woorden terug, want je hebt een stuk meer gelijk dan mij.

Peace

Mja, ik snap wel waarom je nooit iemand erover hoorde, want helaas was het bij de huidige generatie niet meer tof om van MJ te houden. Doordat er zoveel negativiteit kwam in het nieuws en hijzelf er natuurlijk ook vreemde trekjes op nahield.

Na zijn dood ging het ineens weer om hetgeen wat het belangrijkste is en wat ik ook sinds ik fan ben heb geroepen... de muziek! Ben zelf helemaal weg geweest van MJ sinds het album Dangerous (ben van '83 dus heb de Bad periode en alles ervoor niet (bewust) meegemaakt).

Ik vind het nog steeds vreselijk jammer dat hij vroeger zo aangepakt is door zijn vader, dusdanig veel van zijn jeugd heeft gemist en zodoende privé erg ongelukkig is gebleven. En dan ook nog eens op zo'n jonge leeftijd sterven terwijl er nog zoveel te genieten was...

Vanavond ga ik weer stappen in Ehv en gegarandeerd dat er weer Billie Jean uit de speakers komt... het zal me nog niet gaan vervelen al ben ik 80 jaar straks. Gelukkig hebben we zijn muziek nog altijd en ben blij dat ook DJ's (en een groot deel van het publiek) inzien wat een grootheid hij was voor de muziekindustrie.

ik heb de 2 tickets binnen voor mijn vriendin en ik voor 28 oktober

Lacoste
Friday the 13 th schreef:
De man heeft een deel leuke liedjes gemaakt ja. Daarvan werden er ook een wereldhit. Maar de man is ook enkel echt actief geweest eind jaren 70, in de jaren 80 en begin jaren 90.
Voor het gemak vergeet je maar even dat de man al vanaf zijn 5e muziek stond te maken onder druk van zijn vader. Jackson 5 en The Jacksons zegt je dat iets? Waar hij toch echt de Leadzanger was. Nummers van onder andere zijn hand: Blame it on the Boogie, Can You feel it, Walk Right now, Shake Your Body (Down to the Ground), Lovely One. En anders waren er nog nummers met de Jackson 5: Abc, I want you back, The Love you Save, I'll be there

Ik vind de naam King of Pop echt overroepen. Die publiciteit dat rond hem gemaakt wordt, is zijn probleem natuurlijk, maar heeft niets met zijn muzikaal vlak te maken. Ik denk dat er geen enkele mannelijke artiest hier rondloopt, die het verdient om King of Pop te heten.

Weer vergeet je voor het gemak dat rond de Jackson 5 de hele wereld op zijn kop stond door de extreem getalenteerde zanger die ook toen talloze hits maakte met zijn broers waarvan meerdere hits ook van zijn naam kwamen, en dat er toen en u geen zanger is die bereikt heeft wat hij heeft gedaan. 750 miljoen verkochte SOLO platen.
Bij de vrouwen is het natuurlijk anders gesteld. Madonna verdient het echt om Queen of Pop geheten te worden. Zeker evenveel nummer 1 hits als Michael, nu nog altijd actief en nog lekker scoren, heel invloedrijk geweest naar andere artiesten, heel gewaagde zetten in haar carriere tot op het shockerende toe en ze zal waarschijnlijk nog wel 2 nieuwe decennia's doorgaan. Dat noem ik een artieste!

Precie wat ik al eerder zei, je noemt allemaal punten op bij Madonna die exact gelden voor MJ, nee Madonna had geen meer hits dan Michael, nee Madonna heeft ook niet meer verkocht dan MJ. Madonna treed inderdaad nog steeds op, maar mag ik je eraan helpen herinneren dat MJ pas geleden is overleden en dus niet meer KAN optreden. Mag ik je er ook aan helpen herinneren dat hij deze maanden 50 concerten zou geven. Wist je dat er geen artiest is die invloedrijker op de muziek is geweest dan MJ, The Beatles & Elvis. MJ zowel qua Muziek, dans & Videoclips. En dat MJ de eerste zwarte artiest is die gedraaid werd op MTV.

Dat Madonna de laatste jaren actiever is geweest is natuurlijk een feit, maar je gaat er wel aan voorbij dat er een hoop privéproblemen waren in zijn leven. Dan maakt het niet uit of het zijn eigen fout is of niet, maar de problemen waren er, en zenuwslopende rechtzaken. Dan is het logish dat je geen cd's maakt. Er is een mooie speech van uitgrekend Madonna te vinden op MTV die dit ook allemaal aangeeft, zei noemde het de Heksenjacht die begon in de jaren '90.

Als je de Titel King of Pop overdreven vind is dat uiteraard een persoonlijke mening, daar zal ik ook niets over zeggen, maar vervolgens noem je bij Madonna punten op waarom ze het wel zou verdienen, en dan klopt je mening niet meer. Want aan al die punten voldoet MJ. Als er 1 iemand is die die titel verdient dan is het wel MJ, een carriere van 45!!! jaar, en dan is hij maar 50 geworden. Verkoop resultaten die niet te evenaren zijn. Thriller alleen al 110 miljoen exemplaren, de best verkochte cd allertijden. Als entertainer ook ongevenaard.

Natuurlijk ben ik een fan, en dan zal ik voor sommige mensen wel bevooroordeeld zijn, maar ik noem nu toch echt alleen maar feiten, je zal mij ook niet horen zeggen dat de naam King of Rock niet verdient is aan Elvis, ik hou daar niet zo van, maar de titel is wel degelijk verdient, want niemand in dat genre heeft de man geevenaard.

AddictedToMovies
Vergeten we de naam Freddie Mercury/Queen niet te noemen? Volgens mij werd hij na zijn dood ook opgehemeld als beste entertainer aller tijden ofzo (en daar kan ik me een stuk beter in vinden).

Lacoste
Vergeten we de naam Freddie Mercury/Queen niet te noemen? Volgens mij werd hij na zijn dood ook opgehemeld als beste entertainer aller tijden ofzo (en daar kan ik me een stuk beter in vinden).
Heb je hem ook weer met zijn persoonlijke favorieten, mag ik je erop wijzen dat die topic over Michael Jackson gaat! En als je nou er eens leest dan weet je waar we het over hebben, ten eerste heb jij de dood van Freddie niet of onbewust meegemaakt, ten tweede is Queen rock muziek, dus zou je het de King of Rock kunnen noemen, maar die eer is al aan Elvis toebedeeld, ten derde hebben we het over de carriere van MJ en de statistieken en daaruit blijkt dat niemand hem ooit evenaart. Dat is waar we of ik het over had(den). En dat is een feit.

Je komt op dit topic steeds vertellen wie jou favorieten zijn, terwijl het over Michael Jackson's This Is It gaat. MJ werd al King of Pop genoemd voor zijn dood, dus dit komt niet door zijn dood. Maar ik ben wel met je eens dat bij grootste groepen/zangers ook Queen hoort, maar daar hadden we het niet over, dus daarom noemde ik het niet, maar hier een idee, er is ook een site genaamd www.musicmeter.nl dan kan je op al je favoriete zangers/bands stemmen. Voor iemand die steeds roept niets met MJ te hebben zit je wel opvallend veel op dit topic.

Freddie Mercury/Queen heeft een heleboel voor de muziek betekent, en is ook 1 van de beste zangers ooit. Maar degene die echt bigger than life-size zijn, zijn toch echt: Elvis Presley, The Beatles & Michael Jackson. Of je nou fan bent of niet, dat valt gewoon niet te ontkennen, cijfers spreken voor zich. Dan kunnen mensen wel gaan roepen dat al die aandacht ineens overdreven is, dat zou kunnen, maar feit is wel dat dat niet vaak is voorgekomen. Eerst Elvis, later John Lennon en nu Michael Jackson. Dit maak jij waarschijnlijk nooit meer mee (ik uiteraard ook niet) en is wel degelijk tekenent voor de grote van MJ. Voor Freddie waren er ook een hoop mensen op de been, maar niet zo veel als bij de eerder genoemde drie personen. Een goed voorbeel is misschien de dood van nog een grote (James Brown) wat eigenlijk vrij geruisloos gebeurd is, vreemd voor iemand die zo'n grootheid was. Er zullen altijd mensen die het ergens niet mee eens, zoals nu voor al die aandacht, maar blijkbaar is er vraag naar, blijkbaar heeft hij een heleboel mensen aangesproken, blijkbaar zat hij bij een heleboel mensen dieper dan ze ooit dachten, feit is dat de mensen die het er niet mee eens zijn, maar een klein groepje zijn, als je het zo bekijkt is het allemaal gewoon terecht.

11 kaarten per seconde toen hij nog leefde voor zijn this is it tour (het absolute record ooit), nu voor de film alleen al in nederland 65.000 kaarten verkocht ter vergelijking Harry Potter het laatste deel 30.000, Lord of the Rings 28.000 in de voorverkoop. Dit bewijst hoeveel mensen dit willen zien, hoeveel vraag er naar is, en hoe ongekent populair hij altijd is geweest, helaa zijn er hier jongeren die alleen de negative dingen willen lezen/geloven en waar het echt om draait (muziek) vergeten of zich er niet in verdiepen maar gewoon wat roepen.

ps. Je vorige reactie verdient overigens wel respect, want je gaf je fout toe, iets wat een hoop mensen niet snel zullen doen, dus wat dat betreft respect

Reinbo
Lacoste schreef:
ten derde hebben we het over de carriere van MJ en de statistieken en daaruit blijkt dat niemand hem ooit evenaart. Dat is waar we of ik het over had(den). En dat is een feit.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/6151050.stm

Ik zoek nog even verder want ben ervan overtuigd dat Queen ook wereld wijd meer platen heeft verkocht dan Michael "One hit Wonder" Jackson, want buiten Thriller heeft hij natuurlijk weinig gepresteerd.

Lacoste
Reinbo schreef:
(quote)

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/6151050.stm

Ik zoek nog even verder want ben ervan overtuigd dat Queen ook wereld wijd meer platen heeft verkocht dan Michael "One hit Wonder" Jackson, want buiten Thriller heeft hij natuurlijk weinig gepresteerd.

Dit gaat over de UK (Engeland), dat artikel. Dat Thriller de best verkocht LP allertijden is is een feit, en met Michael een one hit wonder noemen maak je jezelf belachelijk, laten we het er maar op houden dat het een grapje is van je aangezien je er zo'n emoticon bijzet. Want off The wall was een succes, Bad qua hits nog meer dan Thriller, Dangerous waren ook behoorlijk wat hits, en dan heb je nog History een stuk of 4, blood on the dancefloor 2 , invincible 2. Thriller evenaren qua album is onmogelijk, ook voor hem. Maar goed zal wel een grapje geweest zijn.

Misschien ook leuk om te weten, dat Blood On The Dancefloor het best verkochte Remix-Album allertijden is.

Queen heeft wereldwijd 300 miljoen albums verkocht dat zijn er 450 miljoen minder dan Michael Jackson Queen - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Maar goed dat doet niet echt ter zake, Queen is TOP!! Maar het blijft voor mijn onbegrijpelijk hoe je Michael Jackson kan onderschatten (sommige mensen)

Zelf zijn laatste studio album Invincible is goed verkocht voor het donwload tijdperk. 10 miljoen exemplaren. In verhouding met zijn vorige albums is dat erg weinig maar in verhouding met andere artiesten die in de tijd een album uitbrachten is het erg veel. Overal op nummer 1 binnegekomen, behalve in USA, en dat terwijl het album niet gepromoot is door een ruzie met sony

Kijk, ik heb al meerdere malen gezegd dat over smaak niet valt te twisten, de één houd van MJ en de ander niet, en dat is met alles zo, alleen om dan onzin te gaan spuwen maaken mensen alleen zichzelf belachelijk. Sommige mensen zijn helemaal Elvis Idolaat en de ander niet, maar niemand kan ooit onderschatten wat die man voor de muziek betekent heeft, en dat geld ook voor The Beatles en Michael Jackson. Net zoals Queen en the Rolling stones veel betekent hebben.

Reinbo
Nummer van 750 mjn wordt tegen gesproken:

Off-the-Wall Tallies of Jackson's Sales - WSJ.com - online.wsj.com

Ik heb een andere lijst gevonden:

List of best-selling album artists - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Jackson staat maar nipt voor op een hele lange lijst bekende artiesten. Enkel de Beatles toornen er huizen hoog bovenuit. Dus Jackon is niet de nr. 1 artist! Feit. En daar zijn ook de albums van de Jackson Five in meegenomen... En het feit dat Celine Dion erg hoog staat zegt ook weer een hoop over dit soort lijstjes...

Maar z'n dood zal nog wel een boost geven. Vind zelf nog steeds dat alles wat hij na Thriller maakte vooral gekocht werd vanwege het succes van Thriller, want het was verre van bijzonder of vernieuwend. Die laatste twee LP's heb ik zelfs nog nooit van gehoord. De man was al meer dan 15 jaar musikaal dood wat mij betreft.

Lacoste
Reinbo schreef:
Nummer van 750 mjn wordt tegen gesproken:

Off-the-Wall Tallies of Jackson's Sales - WSJ.com - online.wsj.com

Ik heb een andere lijst gevonden:

List of best-selling album artists - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Jackson staat maar nipt voor op een hele lange lijst bekende artiesten. Enkel de Beatles toornen er huizen hoog bovenuit. Dus Jackon is niet de nr. 1 artist! Feit.
Geen feit, het Guiniss Book of records spreekt van 750 miljoen verkochte cd's , dus geen 205 zoals in dat lijstje staat Het GBR staat bekend als heel betrouwbaar omdat ze alles wat ze plaatsen checken. De Beatles zullen ook wel hoger liggen, dan die 350 miljoen die er nu staat. Maar 205 of 750 verschilt nog al en lijkt me dus complete onzin.

Maar goed stel dat de Beatles meer verkocht hebben, heb ik ook nooit beweerd dat dat niet zo is, ik heb altijd gesproken over het Rijtje Elvis, The Beatles en MJ. Maar dit lijstje zie ik als alles behalve Feit. Alleen sony zelf al beweerd meer dan 205 miljoen exemplaren van Mj cd's verkocht hebben, werd een dag na zijn dood al naar buiten gebracht. Alleen het label sony zal al op dik 250 miljoen MJ cd's. Dus lijkt me echt niet te kloppen die lijst. En het feit dat daarin de Jackson 5 is meegenomen maakt het allemaal nog belachelijker dat lijstje van 205 miljoen

AddictedToMovies
Lacoste schreef:
(quote)
Heb je hem ook weer met zijn persoonlijke favorieten, mag ik je erop wijzen dat die topic over Michael Jackson gaat!
ps. Je vorige reactie verdient overigens wel respect, want je gaf je fout toe, iets wat een hoop mensen niet snel zullen doen, dus wat dat betreft respect

Ach, als we het toch over 'de grootsten' hadden (Jackson, Presley, Beatles) dacht ik dat meneertje Mercury ook wel even genoemd mocht worden. Maar nu het verplaatst is naar topic Michael Jackson is het inderdaad wel heel erg offtopic geworden.

En laat ik nu maar even mijn uiteindelijke statement over Michael Jackson geven:

Hij heeft veel betekent voor de muziekwereld, maar in mijn ogen heeft dat alleen maar een negatief effect gehad op muziek, want daaruit is de hele dance/hiphop/etc mtv cultuur uit ontstaan. Verder heeft hij zeker wel wat leuks opgenomen, maar voor mij houdt het na zijn album Thriller + single Smooth Criminal (of als ik genereus ben zeg ik het album Bad) heeft hij niet veel nieuws te bieden en begint het al snel op elkaar te lijken. En hoe ze hem nu ook proberen op te hemelen tot geweldige man en slachtoffer van de media (zegt de media), het blijft een enorm apart figuur die niet alles op een rijtje had.

Verder zul je geen last meer van me hebben wat betreft andere grootheden en Michael Jackson, tenzij er toch een interessante discussie losbreekt waar ik dan mijn mond niet over kan houden. Over dat laatste, thanks.

AddictedToMovies
Maar je hebt je uitgeschreven zie ik nu, dus laat maar zitten dan.

Bij This Is It (2009):

voor de liefhebbers van MJ, kijk eens op youtube bij MICHAEL JACKSON HOAX PART 1 t/m 14. Daarop word beweerd dat zijn dood in scene is gezet. Ik weet het klinkt allemaal wat onzinnig maar als je de hele reeks van 1 t/m 14 hebt gezien, ga je toch twijfelen of hij wel echt dood is. Ik zou zeggen oordeel zelf

mcdaktari schreef:
Bij This Is It (2009):

voor de liefhebbers van MJ, kijk eens op youtube bij MICHAEL JACKSON HOAX PART 1 t/m 14. Daarop word beweerd dat zijn dood in scene is gezet. Ik weet het klinkt allemaal wat onzinnig maar als je de hele reeks van 1 t/m 14 hebt gezien, ga je toch twijfelen of hij wel echt dood is. Ik zou zeggen oordeel zelf

Heb t/m deel 8 globaal gekeken, en ik moet zeggen dat ik bij sommige dingen echt dacht: "huhhh??!"

inderdaad, maar je moet het eigenlijk helemaal kijken t/m 14 en alleen van Jonell star, want er zijn namelijk meer filmpjes op youtube maar let erop dat ze van Jonell Star zijn. En als je het helemaal gezien hebt dan idd "Huhhhh????"En misschien is het verstandig om het af en toe op pause te zetten zodat je alles ook duidelijk kunt lezen, want het gaat vrij snel. Ik durf er m'n handen niet voor in het vuur te steken. 1 ding weet ik wel, en dat is, dat het hele verhaal niet klopt en als je alle filmpjes gezien hebt dan krijg je echt de indruk dat z'n hele dood in scene is gezet. Want hoe dan ook het verhaal wat er in de media verteld word klopt gewoon niet. B.V die dokter Murray of hoe heet hij (z'n persoonlijke arts) daar is verder helemaal niks over te vinden. Wie is die man eigenlijk?? en die agent die met het onderzoek bezig was, die is met vervroegd pensioen!!!!??!! een beetje vreemd als je met de zaak van je leven bezig bent, lijkt mij. Maar ik kan alleen maar zeggen kijk er zelf naar. En wat die Jonell Star ons duidelijk wil maken is dat de media ons kan voorschotelen wat ze willen, maar of het ook werkelijk de waarheid is?????

Michael, Elvis en Kurt lachen samen de ballen uit hun broek op hun privéeiland en 11 september was een inside job .
Zoeken naar onwaarschijnlijkheden en de 'andere kant' van een verhaal zal altijd bij dit soort 'grote' gebeurtenissen gebeuren. Nogal vaak is het allemaal gebakken lucht. Vooral door de snelle montage krijg je weinig tijd om na te denken, het is een waterval van (non-feitelijke) informatie:
mcdaktari schreef:
En misschien is het verstandig om het af en toe op pause te zetten zodat je alles ook duidelijk kunt lezen, want het gaat vrij snel.
Daarnaast wordt er vaak veel gehamerd op details die uit context getrokken worden en zo heel belangrijk lijken.
Beetje skeptisch blijven mensen!

Edit: Zojuist eerste minuut bekeken en mijn vermoeden is direct al bevestigd: "THINK, haven't we learned from 9-11?"...

Gast
geplaatst: vandaag om 07:08 uur

geplaatst: vandaag om 07:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.