Moonwalker (1988)

Fantasy / Muziek

geregisseerd door Jim Blashfield, Colin Chilvers en Jerry Kramer
met Michael Jackson, Joe Pesci en Brandon Quintin Adams

Een combinatie van verschillende verhaallijnen en videoclips van Michael Jackson. Zo wordt Michael Jackson door een menigte achtervolgd, maar vindt hij een slimme manier om te ontsnappen en moet hij het opnemen tegen een schurk (Joe Pesci), die alle kinderen op de wereld aan de drugs wil helpen en een meisje ontvoert. Maar is de schurk opgewassen tegen Michael Jackson's speciale, magische krachten?

avatar van PEN15
Chainsaw schreef:
Nooit gedacht dat ik Transformers, dansende konijnen, Joe Pesci en Little House on the Prairie gecombineerd zou zien in één film.
1 ster.

en zelfs The Noid!!

avatar van movie acteurs
Compleet gemaakt voor de commerciële markt.
Je kon eigenlijk verwachten wat voor film het ging worden. Meer gericht op de show dan op het verhaal. Dit gezien met een paar Jackson bewonderaars. Dat zij het leuk vonden was wel logisch. Maar ik zelf heb niks met de persoon Michael. Bij deze aaneenschakeling van video clips vond ik Smooth criminal wel grappig, maar meer ook niet. Joe Pesci is altijd wel cool.
Dus 1,0 voor Smooth Criminal en Joe Pesci.

avatar van RuudC
Zelfs met mijn metalhart heb ik altijd een zwak gehad voor Michael Jackson, zijn muziek en danspasjes. Thriller en Bad staan reeds enkele jaren keurig (op vinyl) in de kast. Moonwalker is dan weer een geinige muziekfilm, die voor de fan in elk geval wel leuk om te zien is. Het is ook duidelijk voor (jonge) fans gemaakt. Ik kan me voorstellen dat echter niet iedereen hierop zit te wachten. De videoclips zijn wel bekend en de korte verhalen liggen wel redelijk in de lijn daarvan. Het is een leuke blik in de fantasieën van Michael. Zo vind ik de stopmotionscenes best cool, maar de muziek doet me meer. Geinig document, maar het is wel duidelijk verouderd.

avatar van tattoobob
Beffrey28 schreef:
Jeugdsentiment. Ik weet dat het als film niet veel is, maar ik heb aan deze film zoveel plezier beleefd, dus vandaar de hoge score.

Ik ook...als je een fan bent geeft deze film wel meerwaarde denk ik.
Vandaar ik ook 4.5 ster!!!

avatar van wess16
Raar allegaartje, paar extra lange clips aan elkaar geplakt. Toch 2,5* omdat het jeugdsentiment is en die clips toch wel erg cool waren.

avatar van rcuppen79
Ik weet niet of je dit wel een film kunt noemen. De eerste helft bestaat vooral uit compilatiefilmpjes van de videoclips van Michael Jackson. De tweede helft bestaat uit een rare film waarin Michael Jackson het op moet nemen tegen een duivelse drugsdealer in de vorm van Joe Pesci.

Het hoogtepunt van Moonwalker is ongetwijfeld de video-clip “Smooth Criminal”, die hier in zijn volledige versie te zien is. Voor de rest is Moonwalker een onevenwichtige film die meer weg heeft van egotripperij van Michael Jackson.

Michael Jackson was een muzikaal genie en het is algemeen bekend dat genieën wel eens rare dingen doen. Deze film is daar een goed voorbeeld van. Wat Michael Jackson hier nu werkelijk mee wilde bereiken is onduidelijk en de boodschap die hij wilde uitdragen is bij mij in ieder geval niet aangekomen.

avatar van Mr. Chiel
Michael Jackson heeft een idee en er wordt een film van gemaakt. WAAR heb ik naar zitten kijken!? Dit was bijzonder vreemd. Te slecht! Wel tof: de clips en de muziek van MJ.