My Life (1993)

geregisseerd door Bruce Joel Rubin
met Michael Keaton, Nicole Kidman en Bradley Withford

Bob en Gail Jones verwachten hun eerste kind, maar bij Bob is longkanker geconstateerd waardoor hij waarschijnlijk dood zal gaan voordat de baby geboren is. Zo verdrietig als hij is, denkend aan het kind wat hij nooit zou kunnen zien, besluit hij een film te maken over zijn leven, zodat het kind hem toch zal kennen.

mooie dramafilm,michael keaton speelt op een zeer geloofwaardige manier een kankerpatient.
het verhaal is goed en onderhoudend.
en ook de overige cast speelt uitstekend.
een aanrader voor drama/speelfilm liefhebbers.4 sterren.

avatar van Captain Pervert
Deze film vond ik wel indrukwekkend.

avatar van Tara
Prachtige film. Vond deze echt heel ontroerend.
En de humor van Keaton is geweldig in zo'n situatie...ik heb gelachen en gehuild.

Justice4All
Hele emotionele film. Echt een tranentrekker, dat af en toe een glimlach brengt op je gezicht en je de tijd geeft om je traan af te vegen.

3,5 ster.

Hele ontroerende en mooie film.
Beetje gelijkwaardig en te vergelijken met Dying Young.
Zakdoeken bij de hand.
Prachtige en evenees ontroerende soundtrack.
Bij de combinatie van deze muziek en de scene in de rollercoaster houdt niemand het droog.

avatar van Redlop
Heel aangrijpend 4*

Mja ik vond er niet zo veel aan. Al die standaard familie drama's... zo voorspelbaar allemaal. Michael Keaton vind ik maar irritant.

Vond er in het begin van de film niet veel aan, uiteindelijk begon het mij toch te boeien.

Toch tevreden dat ik verder heb gekeken want uiteindelijk wel de moeite waard.

Een 4 van mij

veron35
Michael Keaton's beste rol. Doet het echt geweldig. Nicole Kidman was zoals altijd ook weer geweldig. Dat maakt deze film beter dan het gemiddelde familie drama.

kleine 4*.

avatar van soom
Mjah. Ik vond het niet zo pakkend als andere films over doodgaan van iemand. Het greep me niet echt, en dat is mede te wijten aan het feit dat Keaton als een houten klaas Liam Neeson na probeert te doen, en daar ook nog half in slaagt ook. Hij overtreft hem niet, maar komt aardig in de buurt. Een beetje flauwig, mag wel meer zout op van mij.

PJG
Perfecte film; goed verhaal over wat nou echt belangrijk is in het leven, veel enigszins subtiele en originele humor, romantiek, origineel verhaal, goede hoofdrolspeler. Zijn afkeer van zijn ouders is zeer begrijpelijk, maar de geslaagde toenadering op het laatst ook heel geloofwaardig. Mooie, waardevolle rol van Haing S. Ngor (hoofdrolspeler van de Killing Fields) als alternatief genezer. Kidman doet op zich ook niks verkeerd, maar is wel erg 'de ideale partner', maar niet echt hinderlijk, temeer daar het niet over haar gaat.
Een echte aanrader voor mensen die houden van films met en beetje inhoud.

avatar van hjcool
Let op! EEN AANRADER!!!! Het is dan wel geen mooie onderwerp een kankerpatient enzo! Maar het is wel ontroerend en goed geacteerd en een sfeer die er goed bij past! ik zat op het puntje van mijn stoel en ik pinkte een traantje weg op het eind!

groente12
Deze film heeft mij echt te pakken. Hoe klein de productie ook is, niemand kan ontkennen dat dit niet een enorme emotionele impact bij achter laat tijdens de credits voorbij rollen. De regisseur heeft deze film opgedragen aan zijn moeder, dat is wel te zien het is bijna onmogelijk dat je zoiets schrijft in een scenario tenzij je het mee hebt gemaakt. Enorme sterke drama film van de Amerikaanse bodem.

Sterke dramaprent. Het verhaal klopt, net als de emoties van de personages. Ik ben niet direct een grote fan van de typische dramafilms, maar deze vond ik absoluut de moeite om te bekijken.