ad

Met onder meer: Michael Jackson, Joe Pesci en Mick Jagger

Releasedatum: 29 oktober 1988

Over Moonwalker

"A movie like no other"

Een combinatie van verschillende verhaallijnen en videoclips van Michael Jackson. Zo wordt Michael Jackson door een menigte achtervolgd, maar vindt hij een slimme manier om te ontsnappen en moet hij het opnemen tegen een schurk (Joe Pesci), die alle kinderen op de wereld aan de drugs wil helpen en een meisje ontvoert. Maar is de schurk opgewassen tegen Michael Jackson's speciale, magische krachten?

imageimageimage

kramersietse

Dat mag, ik vind dit gewoon een musical, niets meer en niets minder. Eens worden we het toch niet, cowboy!

avatar van chevy93

chevy93

Als je zo doet nee.. Als je erg echt overtuigd van bent dat dit een musical is, moet je maar een aanvraag doen om deze te laten verwijderen, omdat musicals niet op MovieMeter horen.

Maar als je denkt dat dit een musical is, moet je je toch echt even achter de oren krabben. Het enige stukje dat een musical kan zijn is het stukje tijdens Smooth Criminal. Waarin 'gedanst' wordt. Dat middenstukje.

P.S. Dat je mij een cowboy noemt? Beetje kinderachtig voor iemand van 34 hé?

kramersietse

Stoere foto van een man met een sigaar en een cowboyhoed die Wacko Jacko verdedigd wel grappig eigenlijk.

Ben geen verklikker verder hoor, heb het hierboven ooit eens aangegeven, meestal ben ik diegene die waarschuwingen krijgt van de moderators.

avatar van 606

Het staat als Muziek Film genoteerd in de tvgids en NIET als musical.

kramersietse

Joh! meen je dat nou. Excuses voor mijn berichtjes dan. Was het verschil eigenlijk? Achter muziek staat film en achter musical niet, ach so ja!

avatar van krabat

krabat

kramersietse schreef:

Dat is geen stoere man met een sigaar...Dat is de Clint!

kramersietse

Niet zo happen krabat, foei! Had liever gehad dat mijn vriend chevy had gehapt by the way.

kramersietse schreef:

Je bent wel een ruzie zoeker geloof ik.

En er is wel degelijk verschil in musical en een film met muziek

kramersietse

Geen ruziezoeker hoor, maar een kritische kijker die niet zo snel onder de indruk is van een film of acteerprestatie, al die vijven worden soms zo makkelijk gegeven en oh ja, film is maar een film, we moeten er soms ook niet zo zwaar aan tillen.

kramersietse schreef:

Oke maar je moet wel begrijpen dat een musical echt wel wat anders is dan een film waarin muziek gemaakt wordt.

En heb even goed gezocht naar gerne.

Deze film moonwalker wordt gezien als

Actie | Misdaad | Fantasy | Muziek | Sci-Fi | Thriller.

kramersietse

En dan mag ik aankruisen wat het is? dan ga ik voor Fantasy en muziek.

kramersietse schreef:

En dan mag ik aankruisen wat het is? dan ga ik voor Fantasy en muziek.

Mag je doen, als je maar ziet dat er geen musical staat.

Gelijk heb je.

avatar van chevy93

chevy93

kramersietse schreef:

Was het verschil eigenlijk?

Musical-theater is een vorm van theater die muziek, liedjes, gesproken dialogen en dans combineert.

Bij een muziekdvd draait het puur om de muziek en bij een musical om het totaalplaatje.

kramersietse

Mijn eerste berichtje vandaag begon ik met zeggen dat ik dit een muziekdvd vond en nu zijn er mensen die mij uitleggen wat een musical is?

Zal ook wel. Ik woon in Leeuwarden tegenover De Harmonie een groot schouwburg, dus zal wel weten wat een musical inhoud. Mag graag reageren maar dat hebben jullie wel gemerkt ondertussen haha.

avatar van 606

De muziek is geweldig maar de montage is minder.

Acteren gaat wel.

Krijg wel kippenvel als ik hem nu zie niet vanwege zijn uiterlijk.

3 sterren

avatar van Peter Ho

Peter Ho

chevy93 schreef:

Dus Lord of the Rings is ook een muziekfilm? Wordt ook in gezongen.

Noem het flauw, maar met zo'n kort door de bocht redenering van jou, klopt het wel.

Wacht even, over flauw en kort door de bocht gesproken:

Net beweerde je dat dit geen muziekdvd is. Dat is wat anders dan een muziek FILM. Dat is Moonwalker zeker.

En bij Lord of The Rings is de nadruk niet op de muziek, maar op het verhaal van de film. Bij Moonwalker is dat andersom.

avatar van ewalk

ewalk

Musical: theaterstuk of film met veel gezongen tekst

avatar van Poppe

Poppe

Wat een mierenneukerij zeg, who cares..

avatar van TrickySmalls

TrickySmalls

Puur leuk als fan.

GuyB

Alles wat in Michael's hoofd afspeelde stopte hij in deze film, het geheel is weird maar leuk, en origineel.

Muziek maakt heel wat goed, alsook de enorme charisma, talent, x-factor, magic, madness die van Michael druipt. Geweldig!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Je kan de clips beter apart kijken. Dit is gewoon een aaneenschakeling van clips, fragmenten her en der verzameld en een kortverhaal. Deze film heeft hetzelfde probleem als Fantasia. Een kortverhaal dat te kort is voor een volwaardige film en daardoor verlengd wordt met extra materiaal. Hier zijn dat clips en andere muziekfragmenten van Michael. Het is zelfs geen documentaire en je leert enkel de muziek kennen, want wat echt in het hoofd van Michael zat, kreeg je zelfs niet te zien.

Was het nu een documentaire of een concertfilm, had dit beter geweest. Nu komt het rommelig over en is het gewoon een commerciëel product met de bedoeling om Michael Jacksons muziek te verkopen.

avatar van Akkiej

Akkiej

Wat een flop zeg hahahaha. Maar ja toch met mooie muziek van Michael Jackson, en daar draait het eventjes om

avatar van Beffrey28

Beffrey28

Jeugdsentiment. Ik weet dat het als film niet veel is, maar ik heb aan deze film zoveel plezier beleefd, dus vandaar de hoge score.

intezar

Als film is het te slecht voor woorden. Voor de fans is het leuk om naar de liedjes te luisteren, maar ook zij mogen toegeven dat de film zelf nergens op slaat. Niet dat elke film ergens moet opslaan ofzo, maar deze film mag op zijn minst wat meer zijn best doen om wat meer te mogen zijn dan een rampzalige product die het nu is.

avatar van Wouter

Wouter

chevy93 schreef:

Huh?

avatar van Applehead

Applehead

Ik vind het de allerbeste film ever!

maar het is inderdaad niet echt een film, maar korte filmpjes en videoclips.

ik heb de film op dvd en ik heb hem al een stuk of 14 keer gezien.

avatar van SkaterGirl97

SkaterGirl97

Ik hou van deze film...

avatar van SkaterGirl97

SkaterGirl97

kramersietse schreef:

Zijn naam is Michael Jackson, niet Wacko Jacko...

En hij had een goed hart..

avatar van tristanrc1

tristanrc1

Je moet de film niet bekijken als een speelfilm, maar meer als een experiment. De film slaat soms dan ook nergens op, maar de special effects zijn wel mooi (niet dat die een film zoudrn kunnen redden...). En het gaat natuurlijk allemaal om de muziekclips 'Leave me alone' en 'Smooth criminal'.