Leaving Neverland (2019)

Documentaire
236 minuten (2 delen)

geregisseerd door Dan Reed
met Michael Jackson, Wade Robson en Jimmy Safechuck

In de documentaire Leaving Neverland staan twee mannen centraal die zeggen langdurig misbruikt te zijn door de in 2009 overleden popster Michael Jackson. De documentaire beschrijft hoe 'The King of Pop' langlopende relaties aanging met twee jongens, destijds 7 en 10 jaar oud, en hun beider families toen hij op de toppen van zijn roem zat. De twee zijn nu beide dertigers en beweren dat ze seksueel misbruikt zijn door de zanger. Ze onthullen in de documentaire hoe ze hiermee hebben leren leven.

avatar van Left4Dead
Esteban schreef:
Eén van de bodyguards (mogelijk twee) die dag in dag uit aanwezig was bij Jackson, kan de -naar eigen zeggen- leugens niet meer aanzien en wil de -naar zijn bewering- échte waarheid naar buiten brengen, ook al had hij eerst gezworen de magie niet te doorbreken en tot nu toe alle interviews geweigerd.

Zijn post via Instagram:

Het is niet de eerste die aangekondigd heeft naar voor te treden om de, naar hun zeggen, valse beschuldigingen aan te vechten. Dit zal nog wel een hele lange staart krijgen langs beide kanten.

Ja hij schrijf een boek, heeft dus wel een beetje publiciteit bij nodig en dat krijgt ie zo meer makkelijk.
We zullen zien wat de gast zo heeft te brengen.

avatar van Esteban
Pepino schreef:
Zal waarschijnlijk iets in deze trant zijn
Most Underrated South Park Clip - YouTube

Ik denk het niet, maar lol-fragment.

Verder ben ik héél sceptisch tegenover beide kanten. Ik weet niet meer wat te denken en eigenlijk kan het mij ook niet echt meer schelen, I guess. Ieder zal zich toch voor eeuwig aan zijn of haar overtuiging vastklampen, wat die ook mag zijn. Het maakt niet veel meer uit. Waar of niet, the damage is done, dit trek je niet meer recht.

avatar van Pepino
Ik moet toegeven dat deze docu toch een enorme impact op mij heeft gehad. Ik wil wel en probeer zo hard mogelijk, maar toch voelt een Michael Jackson nummer (jammer genoeg) niet helemaal hetzelfde meer. Alsof een wrange nasmaak is blijven hangen.

avatar van titia
[url=https://nos.nl/artikel/2301780-emmy-voor-michael-jackson-docu-leaving-neverland.html]Emmy voor Michael Jackson-docu Leaving Neverland

Ik heb de film nog niet gezien maar dit de beste docu van t afgelopen jaar? Echt? ...misschien toch maar eens kijken dan.