menu
Volg jij MovieMeter al op Facebook?
Mis niets over je favoriete films en blijf op de hoogte van de nieuwste releases op onder andere Netflix.
MovieMeter op Facebook

Film / Video on Demand / Amazon Prime Video

zoeken in:
joachimt (crew)
Daar heb je helemaal gelijk in, John Milton. Ik ben ook voorstander van zoveel mogelijk legaal en ik koop ook nog steeds dvd's. Was eigenlijk ook niet van plan om emailadressen te gaan aanmaken om steeds een proefperiode te doen. Ik ga echter niet betalen, als ik binnen een proefperiode alle interessante films al gezien heb. Behalve als ik zie dat er elke maand goeie dingen worden toegevoegd, dan wil ik het wel aanhouden. Dat is bijvoorbeeld bij Videoland niet het geval, dus na 25 films in twee weken ben ik daar wel klaar mee. Wellicht dat Amazon iets meer doorstroom in films heeft. We gaan het zien. Ben dus best bereid te gaan betalen, als het goed genoeg is.

kappeuter (crew)
joachimt schreef:
Elke keer weer een gratis 30 dagen proeftijd? Daar trappen ze vast niet in, toch? Of betaal je dan wel een keer een maandje, kijk je alles wat je wil zien en zeg je het dan weer op?

Dat laatste bedoelde ik inderdaad.

Je kan heel makkelijk het abonnement stopzetten of weer activeren.
MUBI heb ik ook wel eens een tijd 'gepauseerd'.

joachimt (crew)
Er zit een groot verschil in aantal titels volgens MM en volgens JustWatch. Volgens MM staan er momenteel 452 films op Prime. Volgens JustWatch gefilterd op "movies" zijn het er 655:
JustWatch
Zoveel shorts staan er vast niet op, toch? Of zoveel die nog niet op MM staan?

kappeuter (crew)
Dat overzicht betreft niet alleen films. Daar zit zo te zien ook cabaret / stand-up comedy bij.
Wij behandelen dagelijks elke Amazon Prime toevoeging en gaan elke toegevoegde titel een voor een na.
Ik wil je wel een lijst met genegeerde titels doorsturen, dan kun je zelf nagaan of er nog ten onrechte niet gekoppelde titels tussen zitten.
Er is ook nog een reeks Indiase filmtitels die wel door ons gekoppeld zijn aan IMDb-code, maar die nog niet op MM staan. Dus dat is ook wel het geval inderdaad.
Toen we het Amazon Prime overzicht introduceerden op MM, moesten we heel veel titels langslopen en koppelen. De titels die nog niet op MM stonden hebben we zoveel mogelijk toegevoegd, maar de lijst Indiase titels was enorm, dus die hebben we ook deels alleen gekoppeld aan IMDb.
Zodra een film nu alsnog op MM wordt toegevoegd verschijnt dan automatisch de Amazon Prime koppeling bij die titel.
Ik zal die lijst ook aan je doorgeven. Ik heb 'm ook doorgestuurd naar Mac Hammer Fan.

kappeuter (crew)
Toch wel jammer dat er zo weinig updates zijn. Vorige toevoeging (film) alweer een week geleden.

joachimt hoe bevalt Amazon Prime jou? Jij hebt toch ook een proefmaand?

joachimt (crew)
kappeuter schreef:
joachimt hoe bevalt Amazon Prime jou? Jij hebt toch ook een proefmaand?

20/5 abonnement gestart. Tot nu toe 12 gezien. Ik heb echter nog maar 4 films over in mijn kijklijst, dus ik ga die 30 dagen proeftijd niet eens volmaken, tenzij ze gauw weer wat toevoegen. Wel zal ik het aanbod in de gaten blijven houden en in de toekomst af en toe een maandje betalen, als er weer een stuk of wat zijn die ik wil zien.

Groot nadeel van de app is trouwens, dat het geen Chromecast ondersteunt. Om films op mijn TV af te spelen moet ik dus op mijn laptop in Chrome de film afspelen en dat tabblad casten. Daarvoor moet ik dan wel mijn VPN uitschakelen. Beetje jammer van die app.

Deze gezien:
Boys on the Side 1995
I lunghi capelli della morte 1965
Marley & Me 2008
Chi-Raq 2015
Beavis and Butt-Head Do America 1996
The Big Sick 2017
Young Adult 2011
The Tuxedo 2002
Suspiria 2018
The New Age 1994
Assassin's Creed 2016
Eisenstein in Guanajuato 2015

Deze nog in mijn kijklijst:
Fire in the Sky 1993
A Cure for Wellness 2017
Knight and Day 2010
The Amazing Spider-Man 2 2017

kappeuter (crew)
Deze heb ik gekeken, misschien zit er nog wat voor je bij:

Don't Worry, He Won't Get Far on Foot (2018) 3,5*
Generation Wealth (2018) 3,5*
The Age of Innocence (1993) 3,5*
Wonderstruck (2017) 3*
Last Flag Flying (2017) 3*
Insidious: Chapter 2 (2013) 3*
Suspiria (2018) 1,5*

Ik heb ook niet zoveel meer op mijn kijklijst. maar ik maak de maand wel vol.

joachimt (crew)
Pff... nog lastig om je abonnement te stoppen. Vanaf primevideo.com ging ik naar accountinstellingen. Daar moest ik naar Amazon om mijn account te beheren. Toen kwam ik op de Duitse versie van Amazon. Ik probeerde te switchen naar de Nederlandstalige site, maar daar kon ik met geen mogelijkheid de opties vinden om op te zeggen. Gelukkig is het op de Duitse site gelukt.

Ik bedenk me nu. Wellicht heb ik het abonnement afgesloten terwijl ik via VPN in Duitsland zat. Maar goed, het is gelukt. Wellicht zal ik hem later weer eens vernieuwen.

kappeuter (crew)
Ja, omslachtig. Bij mij ging het ook via Amazon.de
Daar had ik een bestelling geplaatst en was mij de gratis maand Amazon Prime aangeboden.
Het voordeel is wel dat je abonnement nog doorloopt tot aan het einde van de gratis periode.

kappeuter (crew)
‘The Report’ Gets September Release Ahead of Prime Debut – Variety

Variety schreef:
Amazon Studios’ “The Report,” a political thriller starring Adam Driver and Annette Bening, will have a two-week exclusive run in theaters starting Sept. 27 before landing on Amazon Prime Video on Oct. 11.

The Report (2019)

kappeuter (crew)
‘Hellboy’ Remake Gets Dumped On Amazon Prime Video A Mere Three Months After Its Theatrical Debut - theplaylist.net

The Playlist schreef:
According to recent July listings released by Amazon (via TV Insider), the recent “Hellboy” film is set to be available for Prime members to stream for free on July 23, which is the same date that the film will finally be sold on Blu-ray and DVD.

Amazon Staggering After 'Late Night' Flop, Bob Berney Exit - Variety

"Late Night” may lose millions during its theatrical run, but a source close to the company stressed that Amazon derives value from its movies in other ways. The company believes that the more time people spend streaming films, the more likely they are to buy household goods, clothes, and other products hawked on the e-retailer. They argue that the publicity generated by “Late Night’s” release will create excitement for Prime and drive subscribers to the platform, making the cost associated with its distribution analogous to a marketing expense.

kappeuter (crew)
Beetje MUBI + TCM achtige uitbreiding voor Amazon Prime:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=DvnefHArQ0I

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

"Cohen Media Channel brings the world's best in classic and contemporary cinema straight to your home."

https://www.amazon.com/channels/cohen

Om daar nu bovenop Amazon Prime extra voor te gaan betalen...
Een proefversie kan natuurlijk nooit kwaad.

EDIT:
Als ik doorklik voor gratis proefperiode (helaas maar 7 dagen) kan ik credit card opgeven, maar helaas geen andere betaalmethoden.
Via amazon.de had ik wel gewoon toegang tot betalen via bankrekening, maar ik zou niet weten hoe ik dit nu kan activeren voor Cohen Media Channel.

Vandaag een proefabonnement genomen omdat ik zag dat Parks And Recreation er volledig op staat, die serie had ik nog nooit helemaal uit gekeken. De rest van het aanbod is beter dan ik had verwacht, veel films uit de jaren 80 en 90.
Wat me wel opvalt is dat de app een stuk minder fijn werkt dan die van Netflix, het scrollen en zoeken gaat veel minder soepel.
Dat de app niet kan casten is ook teleurstellend, gelukkig ondersteunt mijn tv de app wel (er zit zelfs een Amazon knop op de afstandsbediening)

Gastel schreef:
Vandaag een proefabonnement genomen omdat ik zag dat Parks And Recreation er volledig op staat, die serie had ik nog nooit helemaal uit gekeken. De rest van het aanbod is beter dan ik had verwacht, veel films uit de jaren 80 en 90.
Wat me wel opvalt is dat de app een stuk minder fijn werkt dan die van Netflix, het scrollen en zoeken gaat veel minder soepel.
Dat de app niet kan casten is ook teleurstellend, gelukkig ondersteunt mijn tv de app wel (er zit zelfs een Amazon knop op de afstandsbediening)

Inmiddels wordt Chromecast wel ondersteund, probleem opgelost dus.

Ander minpuntje vind ik dat je wordt aangesproken als 'klant' ('andere klanten hebben dit en dit bekeken'), dit staat lelijk en ouderwets.

Zwolle84
Ik heb gisteren ook een proefabonnement genomen omdat ik daardoor kon profiteren van Prime deals op blu-rays, maar ik ben verre van onder de indruk. Zowel kwalitatief als kwantitatief is het nagenoeg niks.

Snel even American Gods en Suspiria checken en dan snel weer wegwezen voordat de proefmaand verstreken is.

kappeuter (crew)
Je kunt de proefmaand nu al opzeggen, dan loopt de gratis maand nog gewoon door tot het eind.
Het is niet veel nee, maar er zitten toch wel wat interessante titels bij.

Don't Worry, He Won't Get Far on Foot (2018)
The Age of Innocence (1993)
Last Flag Flying (2017)
Wonderstruck (2017)

Zwolle84
Ik heb de reminder ingesteld. Dan krijg je 3 dagen van tevoren een herinnering.

kappeuter (crew)
Amazon Boosts Spending 300%: Now Outspending Netflix As Top Streaming Advertiser

Forbes schreef:
“Our recent OTT analysis showed that Amazon Prime Video has shifted to become the biggest OTT spender in the first half of 2019,” says Todd Krizelman, CEO of MediaRadar. “It also highlighted that Amazon Prime Video’s jump to number one can in part be attributed to the heavy promotion of its new original content, including increased investment in native advertising. In fact, its native advertising spend rose 5X, year-over-year, when comparing 2018 and 2019.”

What is Amazon focusing on?

Three original shows primarily: Good Omens, The Boys, and Hanna.

Daar merken we hier nog niet veel van he?

Vandaag is een documentaire toegevoegd over absint...
Ik zie het nog steeds als een bonus voor klanten die willen besparen op verzendkosten dan dat het nou een dienst is waar je speciaal een abonnement op neemt voor het filmaanbod.
Misschien als Amazon investeert in amazon.nl om een serieuze BOL concurrent te worden, dat het dan tegelijkertijd Amazon Prime serieus kan aanbieden.

kappeuter (crew)
The Boys Becomes One of Amazon's Most Binged Series 2 Weeks After Debut - comicbook.com

Amazon is for The Boys, apparently, and the Prime streaming service has a major hit on their hands. The series based on Darick Robertson and Garth Ennis' comic of the same name has some A-List talent backing it up, with producers Seth Rogen and Evan Goldberg bringing it to live and actors Karl Urban, Elizabeth Shue, and Jack Quaid starring.
Now Amazon Prime Video is reaping the benefits of that success, revealing that the first season of The Boys is one of their most watched shows in just two weeks after its release.

The Boys - TvMeter.nl

kappeuter (crew)
Vanaf 20 december:

https://www.youtube.com/watch?v=Rm4VnwCtQO8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

The Aeronauts (2019)

joachimt (crew)
Het aanbod op Amazon is in één maand meer dan verdubbeld!
https://www.icheckmovies.com/lists/amazon+prime+all+movies+currently+on+dutch+amazon+prime/joachimt/
...en dan missen er op deze lijst nog 69 titels die wel op MM staan, maar nog niet op iCM.

kappeuter (crew)
Nieuwe Amazon Prime serie met Al Pacino:

https://www.youtube.com/watch?v=hYxTHcoRpNo

Hunters (TV Series 2020– ) - IMDb

kappeuter schreef:
Nieuwe Amazon Prime serie met Al Pacino
Dat is voor het eerst of niet? Pacino in een serie.

Als tiener was ik door het dak gegaan, maar de trailer laat me behoorlijk onaangedaan. Accent haalt me er ook wel uit moet ik zeggen, ik moet steeds aan Benicio Del Toro's opening monoloog van Snatch denken (over de vertaalfout van het Hebreeuwse woord voor vrouw, naar het Griekse woord voor maagd). Itzzz a naaais storrry...

Ik weet het nog niet, deze show.

kappeuter (crew)
John Milton schreef:
Dat is voor het eerst of niet? Pacino in een serie.

Nee, niet voor het eerst:

Angels in America (2003) - bekroonde miniserie

Mjah, ok.

maar miniserie is geen serie, wat mij betreft. Ik heb die wel gezien destijds, maar was er toen niet kapot van.

kappeuter (crew)
KPN voegt Amazon Prime Video toe aan bruikleendecoder | Totaal TV - totaaltv.nl

Totaal TV schreef:
KPN biedt al langere tijd met de eigen tv-decoder directe toegang tot de streamingdiensten Netflix en Videoland. Aan dit rijtje wordt nu dus ook Amazon Prime Video toegevoegd. Interactieve TV van KPN is de eerste tv-dienst in Nederland waarmee Amazon Prime Video direct vanuit het tv-menu bekeken kan worden.

Ik heb op mijn AppleTv ook een Amazon Prime app.

joachimt (crew)
Gaat er iets mis met het linken van films? Ik ben bezig met het maken van een kijklijst op Amazon (zojuist gereactiveerd), maar sommigen blijken niet beschikbaar in Nederland, terwijl er wel een link staat op de MM-pagina. Hier twee voorbeelden:
Charachar (1993)
Chokh (1983)

joachimt (crew)
Bij deze staan twee links. De ene leidt naar een pagina waar je wel kunt kijken vanuit NL en de andere niet:
Hellboy (2004)

Gast
geplaatst: vandaag om 01:25 uur

geplaatst: vandaag om 01:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.