ad
  • 139.916 films
  • 6.666 series
  • 20.226 seizoenen
  • 435.043 acteurs
  • 281.833 gebruikers
  • 8.110.871 stemmen

Uit welke landen kijk jij films?

zoeken in:

John Milton

• 15210 berichten
  • 7989 stemmen

Zeker staat die erbij, wilde ik zeggen, maar je hebt gelijk; hij ontbreekt.

Had tussen Oman en Oost-Timor in moeten staan, met 1 lullige check: Eolomea (1972)

Foutje, want die heb ik in sept 2019 al gezien, thanks!

Fisico (moderator films)

• 3175 berichten
  • 2488 stemmen

We zijn een kwartaal verder. Tijd voor een update.

260 films erbij en op een totaal gekomen van 2431 stuks. 8 nieuwe landen toegevoegd met Puerto Rico, Macedonië, Myanmar, Nepal, Noord-Korea, DR Congo, Tsjechoslowakije en Bulgarije waardoor ik op 94 verschillende landen kom.

De procentuele duik (nu naar 44,63%) films uit de Verenigde Staten blijft ingezet.

Verenigde Staten 1085 (+67)

Verenigd Koninkrijk 252 (+16)

België 196 (+19)

Frankrijk 144 (+28)

Japan 76 (+3)

Denemarken 65 (+15)

Duitsland 63 (+9)

Nederland 50 (+14)

Spanje 49 (+5)

Italië 48 (+6)

Zweden 37 (+14)

Canada 33 (+6)

Zuid-Korea 28 (+7)

Australië 28 (+3)

Noorwegen 23 (+9)

Ierland 17 (+3)

Mexico 14 (+7)

China 13 (+3)

Rusland 11 (+3)

West-Duitsland 11 -

Sovjet-Unie 10 (+1)

Polen 9 (+5)

Nieuw-Zeeland 9 (+1)

Iran 8 (+3)

Brazilië 8 -

Argentinië 8 -

Oostenrijk 8 (+1)

Chili 7 (+1)

Ijsland 7 -

Hong Kong 6 (+2)

Turkije 6 -

India 6 (+2)

Israël 6 -

Thailand 5 (+2)

Zwitserland 4 (+1)

Tsjechië 3 -

Finland 3 -

Hongarije 3 (+1)

Roemenië 3 -

Guatemala 3 -

Oekraïne 2 (+1)

Peru 2 -

Libanon 2 -

Irak 2 -

Griekenland 2 -

Colombia 2 -

Tunesië 2 -

Servië 2 -

Pakistan 2 -

Slovakije 2 (+1)

Taiwan 2 (+1)

Egypte 2 (+1)

Venezuela 1 -

DR Congo 1 NIEUW

Macedonië 1 NIEUW

Filipijnen 1 -

Tsjechoslowakije 1 NIEUW

Nigeria 1 -

Vietnam 1 -

Noord-Korea 1 NIEUW

Georgië 1 -

Jordanië 1 -

Tsjaad 1 -

Oeganda 1 -

Mongolië 1 -

Kazachtstan 1 -

Verenigde Arabische Emiraten 1 -

Kirgizië 1 -

Wit-Rusland 1 -

Kroatië 1 -

Maleisië 1 -

Palestina 1 -

Cambodja 1 -

Paraguay 1 -

Indonesië 1 -

Letland 1 -

Joegoslavië 1 -

Bosnië 1 -

Moldavië 1 -

Portugal 1 -

Uruguay 1 -

Puerto Rico 1 NIEUW

Estland 1 -

Luxemburg 1 -

Zuid-Afrika 1 -

Algerije 1 -

Bulgarije 1 NIEUW

Saoudi-Arabië 1 -

Nepal 1 NIEUW

Senegal 1 -

Myanmar 1 NIEUW

Mali 1 -

Afghanistan 1 -

Mauritanië 1 -

John Milton

• 15210 berichten
  • 7989 stemmen

Heb je shorts meegeteld Fisico? Ik heb altijd al alles met een MM registratie opgenomen, dus ik zie geen reden om nu een grens op een bepaald aantal minuten te gaan trekken.

Mijn lijst gaat dan wel ziek overhoop. Het is nu pas maart, en ik heb al zoveel gezien. Nu Kaboom, dan nog Imagine, en met Thisisshort nog 4 festivals er achteraan. Veel staat niet op MM alleen en ik ga ze niet allemaal zelf toevoegen, maar het zal gerust de nodige waarderingen opleveren op MM. Vooral Nederland gaat een flinke stijging maken dan dankzij al die Cinetree shorts.

Maar: ik had me voorgenomen het jaarlijks te gaan doen, dus ik houd me in

Fisico (moderator films)

• 3175 berichten
  • 2488 stemmen

John Milton schreef:

Heb je shorts meegeteld Fisico? Ik heb altijd al alles met een MM registratie opgenomen, dus ik zie geen reden om nu een grens op een bepaald aantal minuten te gaan trekken.

Mijn lijst gaat dan wel ziek overhoop. Het is nu pas maart, en ik heb al zoveel gezien. Nu Kaboom, dan nog Imagine, en met Thisisshort nog 4 festivals er achteraan. Veel staat niet op MM alleen en ik ga ze niet allemaal zelf toevoegen, maar het zal gerust de nodige waarderingen opleveren op MM. Vooral Nederland gaat een flinke stijging maken dan dankzij al die Cinetree shorts.

Maar: ik had me voorgenomen het jaarlijks te gaan doen, dus ik houd me in

Ik tel mijn shorts ook mee. Dit laatste kwartaal waren dit er 17, dankzij het Amsterdam Shortz FF. Op 2434 films kom ik aan 107 shorts na 4 jaar. Ook bij mij is Nederland het enige land dat wat een "vertekend" beeld geeft aan het totaal aantal geziene films.

18 op 50 zo te zien, dat is toch al één derde wat behoorlijk veel is. 29 uit België zo te zien, maar op bijna 200 films toch eerder miniem.

Vaak zijn ze écht de moeite en zijn ze de naam van kwalitatieve kortfilm waardig als genre op zichzelf. In niets te vergelijken met sommige pseudo shorts van een minuutje als Bambi meets Godzilla ...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.