- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Uit welke landen kijk jij films?
Uit welke landen kijk jij films?

Fisico (moderator films)
-
- 6386 berichten
- 3958 stemmen
Neen, ik enkel het eerste land. Anders zit je met dubbels, toch? Ik dubbelcheck bij verschillende landen wel imdb en die laatste geeft bij mij wel de doorslag. Vooral bij oudere toevoegingen kunnen het 1e en 2e productieland soms gedraaid staan tussen MM en imdb.

John Milton
-
- 19742 berichten
- 10870 stemmen
Same, voor zover ik weet doet iedereen het op die manier!

kappeuter (crew films)
-
- 69402 berichten
- 5536 stemmen
Neen, ik enkel het eerste land. Anders zit je met dubbels, toch? Ik dubbelcheck bij verschillende landen wel imdb en die laatste geeft bij mij wel de doorslag. Vooral bij oudere toevoegingen kunnen het 1e en 2e productieland soms gedraaid staan tussen MM en imdb.
Ja maar dat heeft meestal een goede reden. Als het een Italiaans / Franse productie is en de film is Frans gesproken en heeft een Franse primaire titel, kiezen we op MM Frankrijk als eerste productieland.

Film Pegasus (moderator films)
-
- 29834 berichten
- 5071 stemmen
Op zich maakt het niet veel uit natuurlijk, maar het is in dit topic wel handig dat we statistiekjes vergelijken op dezelfde manier. Ik laat dan 'co-producerend land' ook weg bij het filteren.

TornadoEF5
-
- 5452 berichten
- 1396 stemmen
Verenigde Staten - 734 (+125)
Verenigd Koninkrijk - 102 (+23)
Frankrijk - 67 (+14)
België - 53 (+6)
Japan - 53 (+28)
Zuid-Korea - 25 (+7)
Duitsland - 19 (+3)
Canada - 18 (+4)
Denemarken - 14 (+4)
Australië - 12 (+4)
Italië - 12 (+1)
Spanje - 12 (+2)
Zweden - 10 (+3)
IJsland - 8 (+3)
Hongkong - 7 (+3)
Ierland - 7 (+2)
Mexico - 7 (+2)
Nederland - 7
Nieuw-Zeeland - 7 (+3)
Noorwegen - 6
Sovjet Unie - 5 (+4)
Iran - 4
West-Duitsland - 4 (+2)
Argentinië - 3 (+2)
Brazilië - 3
Finland - 3
Tsjechoslowakije - 3 (+2)
Colombia - 2 (+1)
Estland - 2 (+1)
Hongarije - 2
Oostenrijk - 2
Rusland - 2 (+1)
Taiwan - 2 (+1)
Turkije - 2
Zuid-Afrika - 2 (+1)
Costa Rica - 1 (NEW)
China - 1
Guatemala - 1
Indonesië - 1 (NEW)
Kroatië - 1
Libanon - 1
Litouwen - 1
Mauritanië - 1
Oekraïne - 1
Polen - 1 (NEW)
Roemenië - 1
Thailand - 1 (NEW)
Tsjechië - 1
Zwitserland - 1
Ongeveer 18 tot 20 maanden gepasseerd sinds laatste update. Het blijft geleidelijk aan omhoog gaan meestal, iets meer Japans werk gezien blijkbaar, vooral animatie dan waarschijnlijk. Klassiek Japanse cinema blijft een werkpunt nog, maar daar komt zeker wel verandering in.
Voor wie wilt vergelijken, ik heb hetzelfde gedaan met albums die ik beluisterde: Albums per land (van Muziekmeter)

John Milton
-
- 19742 berichten
- 10870 stemmen
Macedonië tip op Netflix (niet gezien nog, maar hoge waardering): Iluzija (2004)
Wel gezien maar nog niet op MM is deze anthology film met 6 kortfilms uit Kenia, Oeganda, Tanzania, Mauritanië, Zuid-Afrika en Nigeria: Netflix presents African Folktales, Reimagined. Niet verkeerd!

Tanguy
-
- 154 berichten
- 1243 stemmen
Iluzija is inderdaad een aanrader, een verborgen pareltje op Netflix