menu

Mijn Updates +
Film / Genres en landen / Uit welke landen kijk jij films?

zoeken in:
Ik was benieuwd uit welke landen ik de meeste films had gezien, dus ik heb dit even uitgezocht. Mijn stemmenlijstje aan de hand van het eerste land van productie volgens moviemeter is als volgt.

Verenigde Staten (402)
Frankrijk (75)
Zweden (44)
Groot-Brittanië (43)
Nederland (40)
Japan (36)
Canada (25)
Duitsland (21)
Denemarken (20)
Rusland/Sovjet-Unie (20)
Italië (14)
Spanje (13)
België (9)
Zuid-Korea (7)
Australië (5)
Hongarije (5)
IJsland (5)
Mexico (4)
Nieuw-Zeeland (4)
China (3)
Hong-Kong (3)
Polen (3)
Griekenland (2)
Noorwegen (2)
Oostenrijk (2)
Turkije (2)
Estland (1)
Iran (1)
Joegoslavië (1)
Pakistan (1)
Portugal (1)
Tsjechië (1)
Uruguay (1)
Zuidafrika (1)
Zwitserland (1)

Ik heb absurd veel films uit de Verenigde Staten gezien verhoudingsgewijs, maar dat zal alles te maken hebben met het aanbod.

Opvallende afwezigen: India, Finland.

Ook heb ik nauwelijks wat gezien uit de (deel)continenten Zuid-Amerika, Afrika, Zuid-Oost Azië en het Midden-Oosten.

Uit welken landen kijken jullie de meeste films?

kos
Lijkt me nogal veel werk om uit te zoeken .

lowhusky
meeste film uit de verenigde staten maar ik heb niet zoveel zin om het uit te vinden hoeveel precies.

kiriyama
uit de verenigde staten en japan.

Ben ook best benieuwd naar mijn lijstje maar dat gaat me erg veel werk kosten . Er zijn ook veel films die uit verschillende landen komen. Beetje erg moeilijk om zo'n lijst samen te stellen lijkt me.

Aardig klusje inderdaad, een mens moet wat met z'n vrije tijd.

Kan dit niet verplaatst worden naar genres en landen? Want daar heeft dit onderwerp meer mee te maken, denk ik..

Staat het daar niet in dan? Dat was wel de bedoeling namelijk.

En wat doe je met co-producties? Bijvoorbeeld een VS/Duitse productie? Tellen die als twee landen?

Altijd het eerstgenoemde land neem ik aan. Anders zou Gangs of New York ook een Nederlandse film zijn.

Alastor schreef:
Mijn stemmenlijstje aan de hand van het eerste land van productie volgens moviemeter

Het staat er nota bene boven.

Ik hou geen echt lijstje bij, maar ik kijk toch vooral Italiaanse en Amerikaanse cinema. Nu en dan ook een Frans of een Duits filmpje.

Goodfella_90 schreef:
Altijd het eerstgenoemde land neem ik aan. Anders zou Gangs of New York ook een Nederlandse film zijn.

Daar komt de naam van de hoofdrolspeler dus vandaan

De meeste zullen uit VS en Japan/Hongkong/China komen.

De meeste films die ik kijk komen natuurlijk uit de Verenigde Staten. Verder kijk ik vaak naar films die uit Frankrijk, Italië, Japan of Groot Britannïe komen.

1. China
2. Japan
3. Amerika/Engeland
4. Korea
5. Thailand
6. Frankrijk/Duitsland/Etc

1. Hong Kong
2. India
3. Japan
4. Verenigde staten
5. Zuid Korea

1. Verenigde Staten
2. Nederland
3. Frankrijk
4. Spanje
5. Italie.
6. Engeland.

Alastor schreef:

Opvallende afwezigen: ... Finland.

Daar is wat aan te doen: pakketservice, Akis Kaurismaki, The Man Without A Past

- Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
- Japan (en soms Zuid-Korea)

Meer niet echt.

miepke
vs
nederland
zweden
duitsland
engeland

Reinbo
Alle

Kijk dat is nog is duidelijke taal!

starbright boy (moderator)

Precies wat ik wilde posten.

Volgens mij worden in India de meeste films gemaakt, maar die krijgen we hier niet te zien. Daarbij komt dat bijna alles uit de VS per definitie de bioscopen haalt, en dat je voor Franse, Spaanse of Japanse films (om maar wat te noemen) naar een filmhuis moet. Vooral als je in de provincie woont krijg je nauwelijks de kans om iets anders te zien dan Hollywood-pulp. Het aanbod is eigenlijk niet helemaal eerlijk, de meeste bioscopen en het grote publiek kijkt niet verder dan zijn neus lang is.

neo (crew)
Ik zie wel dat er wat meer anderstalige films in Pathe ook gaan draaien. Ze progammeren nu geregeld ook Turkse, Indiaanse en allerlei andere soorten films. Daarnaast zijn er de laatste jaren ook een x-aantal commercielele/tikkeltje filmhuis titels uit Spanje die het in beiden gedraaid worden. En nog wel meer. Dus er is wel zeker wat aan het veranderen voor het publiek in het algemeen.

En ik kijk zoveel mogelijk van wereldwijd.

1. Verenigde Staten (ca. 2800)
2. Groot-Brittanië (ca. 400)
3. Canada (101)
4. Frankrijk (89)
5. Nederland (84)
6. Japan (70)
7. Australië (37)
8. HongKong (30)
9. Duitsland (26)
10. Italië (21)

In totaal 43 verschillende landen.

starbright boy (moderator)
v2000 schreef:
Daarbij komt dat bijna alles uit de VS per definitie de bioscopen haalt,

Gelukkig niet zeg. De VS domineert wel heel erg, maar wat hier de bioscopen haalt is misschien een kwart van de totale productie.

OK, dat mag zo zijn, maar ik mocht hopen dat een kwart van de totale productie van bv Spanje in de bioscoop zou komen (dus niet het filmhuis). In mijn bioscoop is volgens mij nog nooit een Spaanse film vertoond. Idem voor Franse, Japanse, Zweedse en noem ze maar op. Het is USA wat de pot schaft, met een enkele Britse (meestal J. Bond) of Nederlandse uitzondering. En helaas zie ik daar geen enkele verandering in. Ik heb de indruk dat Nederland (met uitzondering van enkele filmfreaks zoals op deze site) zeer pro-Amerikaans is, zonder nadenken achter de pulp aanrennen. Al zijn er natuurlijk ook goede Amerikaanse producties. Ik woon wat films betreft helaas "in de provincie" en niet in Amsterdam waar je de films voor het uitkiezen hebt.

In het algemeen toch momenteel toch de Verenigde Staten, hoewel ik van veel de titels niet meer weet. Maar ik heb er aardig wat gezien. Nu zit ik bijna alleen maar Aziatische cinema te kijken. Dus van de huidige lijstje is het ongeveer zo.

1. Verenigde Staten
2. Hongkong
3. Japan (mocht je anime meetellen, dan komt dit op 2)
4. Korea
5. China/Taiwan/Thailand

Gast
geplaatst: vandaag om 06:10 uur

geplaatst: vandaag om 06:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.