• 10.980 nieuwsartikelen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Ontwikkeld door: Paul Rutman

Met onder meer: Peter Capaldi, Cush Jumbo en Shaun Dooley

Release datum: woensdag 10 januari 2024

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk via Apple TV+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Criminal Record

Het hedendaagse Londen. Een anoniem telefoontje brengt twee briljante rechercheurs in een confrontatie over een oude moordzaak: de ene een jonge vrouw in de beginfase van haar carrière, de andere een man met goede connecties die vastbesloten is zijn nalatenschap te beschermen. Er ontstaat een getouwtrek over de historische moordveroordeling waarbij ze zich bezighouden met kwesties als ras, institutioneel falen en de zoektocht naar een gemeenschappelijke basis in een gepolariseerd Groot-Brittannië.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over Criminal Record

lang pee

woensdag 28 februari 2024
Criminal Record seizoen 1 Ik lees ergens, goede prestaties van Capaldi en Jumbo maar het is om het in het Engels te zeggen een uninspired drama. Daar ben ik het volledig mee eens, dit is absoluut niet het sterkste Britse drama. De dialogen zijn zeker niet geweldig, had hier veel van verwacht maar wat viel dat enorm tegen....

Suitehome

woensdag 28 februari 2024
Criminal Record seizoen 1 Naar aanleiding van een binnengekomen noodoproep bij de Londense meldkamer, wordt een oud misdrijf - inclusief mogelijk onterechte veroordeling - opnieuw tegen het licht gehouden. De onervaren maar gedreven DS June Lenker (Cush Jumbo - The Beast Must Die, The Good Fight) en oudgediende DCI Daniel Hegarty (Peter Capaldi) maken er een boeiend duel op het scherpst van de snede van. Criminal Record is een uitstekend thrillerdrama over racisme, onrecht en ongelijkheid. Nergens nagelbijtend spannend, maar vlot en degelijk gemaakt Brits vakwerk.