menu

Mijn Updates +
Film / Genres en landen / Horror

zoeken in:
KillerPony 3000
Ziet er goed uit.

The Blob uit '88 was al een remake. Het origineel komt uit 1958.

KillerPony 3000 schreef:
Ziet er goed uit.

(quote)

The Blob uit '88 was al een remake. Het origineel komt uit 1958.

weet ik wel, maar dit is de meest bekende dacht ik , vandaar .

KillerPony 3000
Ok, dat zal idd heel waarschijnlijk de bekendste zijn.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=xiBFGYwmc6E

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Boarding School (2018)

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=2zNAtmmWSJY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Hell Fest (2018) - vanaf 18 oktober in de bioscoop

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=rtSF_-Gyl40

Puppet Master: The Littlest Reich (2018)

The autopsy of Jane Doe (2016). Voor mij de verassing van dat jaar. Een toppertje.

Het duurde even, maar mede dankzij de horrorchallenges ben ik eindelijk op de helft van de ICM horrorlijst They Shoot Zombies, Don't They?

500/1000 checks, pfew. Hoever komen jullie?

523/1000 en dat zal na de challenge nog wel wat hoger gaan liggen

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=AbqqXY71fvY

The Possession of Hannah Grace (2018) - vanaf 29 november in de bioscoop

Ik vind het een wat voorspelbare lijst met nauwelijks verrassingen. De grote (negatieve) verrassing voor mij is dat nota bene de beste horrorfilm aller tijden, althans mijn favoriet, El Orfanato (2007) - MovieMeter.nl, er niet eens in staat! En Hereditary (2018) - MovieMeter.nl staat er trouwens ook niet in, geloof ik.

Veel hiervan niet gezien maar top 2 mooie verassingen voor mij zijn toch wel The Devil´s Backbone en Brotherhood of the Wolf.

Even geteld en slechts 36 waar ik zeker van ben... grote afwezige Hellraiser of Hellraiser II ?

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=aviNJR0H0co

De filosoof Ik heb hem nu zelf pas goed kunnen bekijken, zag hem langskomen tijdens het wandelen en gewoon even hier gedeeld.

Nee hij is niet verrassend, maar dat is een gezamelijke toplijst van 10 critics toch zelden? En idd ik mis ook een paar titels dat ik denk "HOE kun je die er niet op hebben!?"... Maar het gaat me bij dit soort lijsten mee om die paar titels die ik nog niet op de radar had staan, of weer aan het vergeten was.

Ik vind het zelf zeker geen slechte lijst Brave-Neo, al heb ik zelf het meeste al wel gezien (ik kom tot 85 titels). Voor het gemak heb ik een ICM lijst gemaakt:

Indiewire's The 100 Greatest Horror Movies of All-Time

Doet me eraan denken dat ik mijn eigen horror toplijst ook maar weer eens moet updaten.

Ja, de lijst geeft wel veel suggesties om op mijn nog-te-zien-lijst te zetten (ikzelf heb de meeste films ervan nog niet gezien).

Maar jouw lijst mag er ook wezen, John Milton: indrukwekkend, zowel qua kwantiteit als kwaliteit!

De top 10 is zo voorspelbaar en saai als het maar zijn kan met een hoop obligate klassiekers, maar er zitten ook best wat opvallende, apartere titels tussen. Ganja & Hess had ik nog nooit van gehoord bijvoorbeeld en ziet er erg interessant uit.

57/100 gezien overigens.

Dat was ook een van mijn meepakkers inderdaad, al meen ik hem wel langs te hebben zien komen toen Woland hem keek.

leatherhead schreef:
Ganja & Hess had ik nog nooit van gehoord bijvoorbeeld en ziet er erg interessant uit.
Is inderdaad een opvallende titel in deze lijst (en absoluut de moeite waard). Maar nog opvallender is een andere zwarte film Tales from the Hood (1995) , die ben ik nog niet eerder tegengekomen in een toplijst! Aanrader voor wie van 90's pulp houdt, maar top 100 materiaal....?

Tales From The Hood (1995) - Official Trailer (HD) - YouTube ziet er best aardig uit. Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Er is zelfs een deel 2 van gemaakt maar het lijkt me niks aan: Tales from the Hood 2 (2018)

Vaak worden de lijstjes van elkaar overgenomen... en zo krijg je nooit een 'orginele' lijst.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=CZeiWM5Rq7I

Haunting on Fraternity Row (2018)

606
Bij De Site > Gebruikers > Het grote "ik wens iedereen prettige dagen toe" / beste wensen topic:

Het is halloween een typisch Amerikaans feest, daarom vind ik het natuurlijk ook leuk. Buiten dat, en dat weet iedereen haha ben ik verzot op horror films. Maar van een film reeks ben ik erg fan en dat is de Hellraiser reeks. De eerst deel was best omstreden en zelfs verboden. Nou gelukkig heb ik alle delen en kan ik er nog met regelmaat van genieten. Kijk dan ook vooral naar hoe ontzettend knap dit in elkaar is gezet, maar vooral GEEN COMPUTER WERK, heel veel gewoon met de HAND gemaakt. Zulk puik werk wordt er zelden nog maar gemaakt, dus met alle recht is dit CULT!!! ben je nieuwsgierig kijk dan de youtube link met de beste stukken uit de reeks met Pinhead (briljant geacteerd) door Doug Bradley
NIET VOOR DE GEVOELIGE KIJKER!!!

De Hellraiser reeks is officieel van de schrijver clive barker er zijn stripboeken van.

Hellraiser was initially banned in Ontario by the Ontario Film and Video Review Board. By a 3-2 majority vote, the film was deemed "not approved in its entirety as it contravenes community standards". It was banned because of its "brutal, graphic violence with blood-letting throughout, horror, degradation and torture. In August 1987, Hellraiser was passed by the Ontario Film Review Board, but only after several cuts were made to the film. New World Mutual Pictures of Canada cut about 40 seconds to get the film passed with an R rating. Thirty-five seconds of an extended torture scene featuring hooks pulling apart a body and face were removed, as well as a scene of squirming rats nailed to a wall. Bron Wikipedia

Hellraiser-Pinhead Tribute - YouTube

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=aFayicRTIok

In Search of Darkness Documentary Teaser Dives Deep Into 80s Horror Movies - movieweb.com

En nog eentje van Vulture.

The 10 Best Horror Movies of 2018 - vulture.com

Ik zou zelf Ghostland toevoegen en (al is het geen pure horror) The Night Eats The World.

Opvallend veel titels niet gezien trouwens. Ik kom maar tot 5 van de tien! Een paar had ik zelfs niet eerder van gehoord.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:24 uur

geplaatst: vandaag om 06:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.