menu

Film / Toplijsten en favorieten / Top 250 films die je nog moet zien

zoeken in:
John Milton schreef:
(quote)
Kan docu's doorgaans wel waarderen, maar snap dat niet iedereen er evenveel van gecharmeerd is. Toch ben jij geen docuhater. Wel kritisch, maar nu en dan kun jij er best wat mee, toch?

Wat scoor jij trouwens op die tiplijst, OH?

Ik heb er 43 in de tiplijst.

En op zich ben ik toch een redelijke docuhater vind ik zelf. Vaak lijkt het me wel wat vooraf, maar ze scoren echt zelden een voldoende. Vaak is een onverknipte propaganda, weinig genuanceerd eenrichtingsgezeur, weinig informatief, ongeloofwaardig, laat staan dat het enige cinematografische waarde heeft.

Aan die muziekdocus (want daar had ik het specifiek op) vind ik al helemaal niks, zijn vaak gewoon mensen die de muziek een beetje leuk vinden en dan de docu ook maar een hoog cijfer geven.

Ik snap wat je bedoelt.

Nou dan ben je wat mij betreft toch nog een vrij genuanceerde docuhater; het is mij niet persé opgevallen in je reviews. Die kun je alvast weer in je zak steken :-p

John Milton schreef:
Ik snap wat je bedoelt.

Nou dan ben je wat mij betreft toch nog een vrij genuanceerde docuhater; het is mij niet persé opgevallen in je reviews. Die kun je alvast weer in je zak steken :-p

Als je de cijfers wil:

441 gezien,
121 (27.5%) absolute voldoendes (3* en hoger)
002 favorieten (4* en hoger)

Dat zijn toch redelijk droevige cijfers

John Milton schreef:
(quote)
Kan docu's doorgaans wel waarderen, maar snap dat niet iedereen er evenveel van gecharmeerd is. Toch ben jij geen docuhater. Wel kritisch, maar nu en dan kun jij er best wat mee, toch?

Wat scoor jij trouwens op die tiplijst, OH?

Nee, ben zeker geen docuhater. Ik begrijp het wel hoor, maar die docu's van Pearl Jam, Queen enzovoort horen wat mij betreft niet in de toplijst. Die zijn enkel goed omdat de groep zo gewaardeerd wordt. Iets als Exit Through the Gift Shop, The King of Kong of Grizzly Man is niet zomaar een docu. Er zit daar nog wel iets achters, en voer om over na te denken.

John Milton schreef:
Op naar de tip 250 dan maar? Volgens deze lijst ben ik met 109 checks nog niet eens op de helft. Zie dat ik die gepost heb op ICM, misschien maar weer eens updaten, is alweer een half jaar terug.

Ik heb de tip 250 geupdate op Icheckmovies, ik zak met zeven stuks naar 102 checks:

MovieMeter Tip 250

kappeuter (crew)
Update:
Gisteren Warrior gezien, dus nu nog maar maar 5:

32. Shoah (1985)
68. Queen: Days of Our Lives (2011)
109. Stop Making Sense (1984)
135. La Vie d'Adèle (2013)
194. Woodstock (1970)

Gast
geplaatst: vandaag om 04:29 uur

geplaatst: vandaag om 04:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.