- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Oh leuk de maandelijks terugkerende discussie...
Rusland haalde een bizar hoog niveau tegen Nederland, op het Ek haalde alleen Spanje en Nederland tegen Italië een hoger niveau. Oranje heeft zich niet goed kunnen voorbereiden op de wedstrijd tegen Rusland door de dood van het kindje van Bouhlarouz. Daarbij raakte het geheime wapen Robben (waar de tactiek op was afgestemd) de ochtend voor de wedstrijd geblesseerd, waardoor de tactiek weer overnieuw moest. Tel daar de vermoeidheid van Oranje bij op en zet daar tegen over de conditioneel top fitte Russen (door hun seizoensindeling) en het genie van Hiddink en er is een duidelijke reden waarom Rusland won.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Het één na laatste bericht van Don Dijk onderschrijf ik overigens ook volledig. Zowel het tactisch onbenul als hetgeen waar Reinbo naar verwees kunnen MvB verweten worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat een kulsmoes weer
. Altijd lachen met die hollanders. Die smoes blijft legendarisch en die zullen we nog jaren aan moeten horen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Het niet kunnen managen van de situatie na de dode baby van Khalid Boulahrouz mag je San Marco inderdaad verwijten.
Marco deed daar het enige juiste. Hij koos voor de persoon Bouhlarouz boven het team. Hij liet Bouhlarouz spelen omdat hij dat zelf wilde. Dat Boulahrouz die wedstrijd door het ijs zakte was jammer en begrijpelijk, maar Van Basten kon niets anders. Op dat moment is het verwerken van de emoties meer waar dan een eventuele halve finale. Het had ook goed kunnen uitpakken.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Tel daar de vermoeidheid van Oranje bij op en zet daar tegen over de conditioneel top fitte Russen (door hun seizoensindeling) en het genie van Hiddink en er is een duidelijke reden waarom Rusland won.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Is niet waar, een bondscoach is niet verantwoordelijk voor een conditioneel fitte selectie. Simpelweg omdat een bondscoach de spelers maar enkele weken onder zijn hoeden heeft. Dit probleem komt in elk groot voetballand voor. Spelers uit grote competities zijn vermoeid als de eindronde begint daar kan Marco niets aan veranderen.
Louis van Gaal lag overhoop met zijn spelers bij Oranje omdat die conditioneel ging trainen, waardoor zijn spelers kapot gingen. Dit brak ze later ook op.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel grappig dat al de negatieve prestaties op het conto van Marco komt en al het positieve (waar die er overigens meer van heeft) komt allemaal aan op geluk en andere factoren. De San Marco hetze is gestart?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kai geeft toch duidelijk aan dat dat te maken heeft met de Russische competitie die net begonnen was. Had van B. Dan. Moeten vragen of de uefa alle competities om zou zetten, of een jaartje de champions league stil leggen?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Jouw lovende woorden over het genie Guus Hiddink zeggen onbedoeld ook iets over het ontbreken hiervan bij MvB.
Louter en alleen dat Hiddink een betere coach dan Marco is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, samen met Naomi hoop ik ook op een snel vertrek van Van Basten. Zie Ajax het liefst elk half jaar met een nieuwe trainer komen...
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Voor Spanje gold toch hetzelfde? De spelers van Barcelona en Real Madrid hadden ook een zware binnenlandse en Europese competitie achter de rug. Toch is dit land Europees kampioen geworden.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Voor Spanje gold toch hetzelfde? De spelers van Barcelona en Real Madrid hadden ook een zware binnenlandse en Europese competitie achter de rug. Toch is dit land Europees kampioen geworden.
Dat klopt Spanje kon dit echter met andere kwaliteiten verbergen. Conditioneel zouden ze het 100% zeker weten afleggen. Spanje heeft echter zoveel kwaliteiten en een dusdanig goed spel dat het ondanks een conditionele achterstand toch kampioen kon worden. Nederland kon dit helaas niet dit kwam omdat het niet de kwaliteiten van Spanje heeft en er andere factoren bij betrokken waren (voorbereiding en blessures).
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25209 stemmen
Natuurlijk moet Marco van Basten blijven. Ik zou Ajax alleen wel willen adviseren om Robbie Witschge te vervangen door een persoonlijkheid die met de verdedigers aan de slag gaat. Misschien dat Frank de Boer daar de man voor is ? Mag ik de users hier even herinneren aan het feit dat Ajax (weer!) de ploeg is met de meeste doelpunten in deze competitie. Van Basten is een aanvaller en de aanval heeft hij onder de knie (al ligt dat natuurlijk voor 90% aan Suárez). Nu de rest nog.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8578 stemmen
Mag ik de users hier even herinneren aan het feit dat Ajax (weer!) de ploeg is met de meeste doelpunten in deze competitie. Van Basten is een aanvaller en de aanval heeft hij onder de knie (al ligt dat natuurlijk voor 90% aan Suárez). Nu de rest nog.
De ploeg met de minste tegengoals wordt juist meestal kampioen. Bovendien heeft Ajax vorig jaar (94 keer) en dat jaar ervoor (84 keer) meer doelpunten gemaakt dan dit seizoen en minder tegengoals. Ze lijken de aanval dus net als de verdediging juist minder onder de knie te hebben.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25209 stemmen
De ploeg met de minste tegengoals wordt juist meestal kampioen. Bovendien heeft Ajax vorig jaar (94 keer) en dat jaar ervoor (84 keer) meer doelpunten gemaakt dan dit seizoen en minder tegengoals. Ze lijken de aanval dus net als de verdediging juist minder onder de knie te hebben.
Als je ondanks de problemen achterin en vooral het middenveld toch 73 kan scoren doe je het niet slecht. De aanval is veel te vaak op zichzelf aangewezen. Het is niet voor niets dat Suárez, Sulejmani en Emanuelson de mannen zijn met de meeste assists. Vanuit het middenveld komt nagenoeg niets nuttigs. Alleen Vertonghen (in het begin van het seizoen) en Aissati hebben wat nuttige ballen naar de aanvallers gegeven.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8578 stemmen
Als je ondanks de problemen achterin en vooral het middenveld toch 73 kan scoren doe je het niet slecht. De aanval is veel te vaak op zichzelf aangewezen. Het is niet voor niets dat Suárez, Sulejmani en Emanuelson de mannen zijn met de meeste assists. Vanuit het middenveld komt nagenoeg niets nuttigs. Alleen Vertonghen (in het begin van het seizoen) en Aissati hebben wat nuttige ballen naar de aanvallers gegeven.
Individueel zit het voorin wel goed met Suarez en Sulejmani. Cvitanech lijkt me verder een prima afmaker. Aissat kan prima steekpasjes geven en is een aardige aanvulling. Ik baal als PSV-er zijnde nog altijd dat hij naar Ajax is gegaan. Verder heeft Ajax een type Jaap Stam nodig.
Wat een domme actie trouwens gisteren van Lazovic. Hoop dat PSV hem snel verkoopt, wat een eikel is dat toch.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25209 stemmen
Wat een domme actie trouwens gisteren van Lazovic. Hoop dat PSV hem snel verkoopt, wat een eikel is dat toch.
En dat alles omdat hij een penalty benut 
Eerst die kaart pakken zodat hij zeker volgende week geschorst is en dan meteen maar zo'n doldwaze actie omdat hij weet dat het zijn laatste wedstrijd voor PSV is geweest, met alle gevolgen voor PSV van dien.
Heel snel verkopen aan een club uit Qatar of Mexico zodat we hem nooit meer hoeven zien.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Volgens mij heeft van Basten gewoon gedaan wat hij kon wbt de zaak Boulahrouz. Oranje werd gewoon van de mat gespeeld omdat Rusland die dag vele malen beter was. Oranje had een off-day, Rusland had een erg goede dag.
Misschien dat de winning mood iets verminderd was na alle ellende van de baby. Dat kan altijd. Voetbal is sowieso 1 groot psychisch spel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En hebben die spelers ook een doodgeboren baby in de selectie gehad?
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
Nee, en je mag pas echt kampioen worden als je een dode baby in je selectie hebt.
.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Las op nu.sport dat Feyenoord weer gaat proberen Koevermans binnen te halen..
Verder goed nieuws op de site van Arsenal, van Persie is weer (zo goed als, je weet het nooit helemaal zeker bij hem) fit. Wordt het nog erg spannend morgen!!!
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
De mensen die San Marco hebben binnengehaald moeten daarom ook de laan uit.
We zullen Martin van Geel dan maar eens op gaan zoeken met een knokploeg he.
Het probleem is dat Coronel een rapport schreef met oa als punt dat de Ajax coach een ervaren man moet zijn die alles al heeft meegemaakt, maar dat vlak voordat Coronel voorzitter van Ajax werd door van Geel nog even Van Basten er doorheen gedrukt is. Kan Coronel dus niks aan doen, die had hem vast nooit aangesteld.
Overigens zie ik Marco nooit vertrekken gezien de enorme steun die vd Boog hem geeft. Dat is overigens wel netjes. Ajax richt zich eindelijk dus eens op de lange termijn. Maar goed, ik heb wel enorme twijfels of Marco ons nog gaat vooruit helpen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, en je mag pas echt kampioen worden als je een dode baby in je selectie hebt.
.
Heb je de discussie gevolgd of dacht je: laat ik ook maar eens iets typen? Snap niets van je opmerking...
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Heb je de discussie gevolgd of dacht je: laat ik ook maar eens iets typen? Snap niets van je opmerking...
Vind eigenlijk eerder jouw reactie's van het niveau ''laat ik maar eens wat typen'' met oa je gezeur over waar je moet wonen als supporter en je debiele vergelijking tussen voetbal en Nazi Duitsland van 1940 supporteren. Jammer dat je daar niet nog even op in bent gegaan.
Jij komt ook niet verder dan wat goedkope sneren en inkoppertjes plus wat maandelijks terugkerend geleuter over van Basten als bondscoach.
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
Vind het echt een zeer laag bij de gronds excuus om de nederlaag te billijken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vind eigenlijk eerder jouw reactie's van het niveau ''laat ik maar eens wat typen'' met oa je gezeur over waar je moet wonen als supporter en je debiele vergelijking tussen voetbal en Nazi Duitsland van 1940 supporteren. Jammer dat je daar niet nog even op in bent gegaan.
Jij komt ook niet verder dan wat goedkope sneren en inkoppertjes plus wat maandelijks terugkerend geleuter over van Basten als bondscoach.
Waarom moet ik daar op ingaan, ik heb het gezegd en vind het nog steeds slap en dubieus als Iemand voor een club uit een andere stad of regio is dan zijn eigen. Jij vind het niet kunnen, niet mijn probleem.
En ik ben niet de discussie over van Basten begonnen. Herhaal enkel mijn mening over de grote invloed die kwestie Boularhouz op de wedstrijd tegen Rusland heeft gehad, Vind bovendien dat hij het als bondscoach goed gedaan heeft met de kwalificatie en de poulewedstrijden als beste bewijs.... Gek genoeg barst het in dit land van de TV zappers met geen enkel management ervaring die er allemaal van overtuigd zijn dat Van Basten er niets van kan..... En die moet ik dan het voordeel van de twijfel geven? NOT!
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25209 stemmen
Danny Blind moet nu in elk geval zijn portemonnee goed verstoppen voor Marco van Basten en alleen spelers aantrekken die een échte meerwaarde hebben. Ajax heeft nu 35 spelers in de A-kern. Dat zijn dus hoe dan ook genoeg spelers voor de breedte. Schilder, Gentenaar en Leonardo gaan zeker weg. Ik neem aan dat Ogararu, Rommedahl, Lewis, Slijngard en Luque niet meer in een Ajax-shirt te zien zullen zijn en dat Kennedy Bakircioglü zeker zal vertrekken. Dan blijven er 26 over. Nog steeds 15 spelers uit de A-kern die dan niet in de basis staan. Dat vind ik te veel.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
We zullen Martin van Geel dan maar eens op gaan zoeken met een knokploeg he.
Alleen op papier had Van Geel nog een functie, maar eigenlijk had Van Geel toen al helemaal niets meer te vertellen. Cruijff en andere binnen Ajax kwamen met Marco. Van Geel was uitgeschakeld en werd niet veel later dan ook weggestuurd.
Van Geel heeft Marco er helemaal niet doorgedrukt.
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
er komen ook nog 3 a 4 spelers uit de jeugd bij zie ik.
Zo 'n Sno moet je zeker proberen weg te doen lijkt me. Een Silva, Stekelenburg en Lindgren lijken me ook wat dure, ontevreden bankzitters.
En spelers als V der heijden, Bodul, Sarpong, Martina, Donald zullen wel verhuurd worden.
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
Ik zou er overigens niet van opkijken als Marco weer gewoon 15 a 20 miljoen zal uitgeven.
maar ik zou er ook niet van opkijken als een Suarez vertrekt deze zomer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.