- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Waarom moet ik daar op ingaan, ik heb het gezegd en vind het nog steeds slap en dubieus als Iemand voor een club uit een andere stad of regio is dan zijn eigen. Jij vind het niet kunnen, niet mijn probleem.
En ik ben niet de discussie over van Basten begonnen. Herhaal enkel mijn mening over de grote invloed die kwestie Boularhouz op de wedstrijd tegen Rusland heeft gehad, Vind bovendien dat hij het als bondscoach goed gedaan heeft met de kwalificatie en de poulewedstrijden als beste bewijs.... Gek genoeg barst het in dit land van de TV zappers met geen enkel management ervaring die er allemaal van overtuigd zijn dat Van Basten er niets van kan..... En die moet ik dan het voordeel van de twijfel geven? NOT!
Dus mag je maar zomaar zon walgelijke vergelijking maken? Alsof symphatie hebben voor een land dat een massamoord is begaan ook maar enigzins is te vergelijken met de keuze voor een voetbalcluppie....
Maar goed, het zal wel jouw sociale niveau aangeven als je dit wel normaal vind.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik zou er overigens niet van opkijken als Marco weer gewoon 15 a 20 miljoen zal uitgeven.
maar ik zou er ook niet van opkijken als een Suarez vertrekt deze zomer.
Hij zal ook wel moeten. Volgens verhalen wil hij investeren in kwaliteit en werken met een selectie van zon 24 spelers. Er gaan er een stuk of 10 vertrekken (De Rommedahls en Kennedy's enzo) en er zullen enkele gerichten aankopen gedaan moeten worden. Een killer achterin, een leidinggevende middenvelder en een scorende spits zijn echt prioriteit.
Over Suarez: Die vertrekt niet. Een gelijkwaardige vervanger kan je niet halen en hij ligt nog een aantal jaar vast. Plus, en dat is belangrijker, hij is tevreden bij Ajax en wil zelf nog graag een jaar blijven om te leren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zei Suarez ja, maar we weten allemaal wat de spelers willen die dat zo hard roepen. Als die kans er komt lopen ze zonder twijfel weg.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25209 stemmen
Als de echte topclubs komen voor Suárez dan is hij gewoon weg. Van Basten wil inderdaad met een selectie van 24 verder. Dat zou inhouden dat er 12 spelers moeten vertrekken (Padt neemt gewoon de plaats van Gentenaar in). Die 12 lijken me dan vrij duidelijk : Kennedy, Rommedahl, Slijngard, Luque, Ogararu, Leonardo, Schilder, Martina, Donald, Sno, Lewis en Manucharyan.
Dan hou je deze 24 spelers over :
Keepers (3) : Stekelenburg, Vermeer en Padt
Verdedigers (7): Alderweireld, Vertonghen, Vermaelen, Wielaert, Van der Wiel , Bruno Silva en Oleguer
Middenvelders (10) : Lindgren, Enoh, Gabri, Anita, Aissati, van der Heijden, Siem de Jong, Daley Blind, Sarpong en Emanuelson
Aanvallers (4): Bodul, Suárez, Sulejmani en Cvitanich
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Vind bovendien dat hij het als bondscoach goed gedaan heeft met de kwalificatie en de poulewedstrijden als beste bewijs.... Gek genoeg barst het in dit land van de TV zappers met geen enkel management ervaring die er allemaal van overtuigd zijn dat Van Basten er niets van kan..... En die moet ik dan het voordeel van de twijfel geven? NOT!
Lijkt eerder alsof jij alleen maar zapt of de uitslagen ziet als je zo praat want de uitslagen waren goed,nou ja,als winnen van een kutlandje met 1-0 goed is dan.
De meeste van al die wedstrijden waren gewoon slecht en bagger.
Snap nog steeds niet hoe we thuis en uit tegen tjechie wonnen,vooral uit kwam marco goed weg,vergelijk het met die wedstrijden van ajax tegen fiorentina.
Tegen kleine landjes kwamen we vaak ook goed weg,door te scoren in de laatste paar minuten.
Wedstrijden tegen Frankrijk en Italie maken al die bagger wedstrijden niet goed,en tegen frankrijk kom je ook goed weg,was erg geflateerd.
Kijk bijvoorbeeld naar Duitsland,bijna elke wedstrijd winnen ze van die kleintjes met uitslagen als 6-0,en zelfs 9-0 niet zo lang geleden,dat is overtuigend.
Van mij hoeft Nederland niet met 8-0 elke wedstrijd te winnen maar af en toe een iets grotere uitslag zou prima zijn of in ieder geval de 1-0 in de 1ste helft en niet in de laatste minuut.
Jij lijkt meer de zapper want mensen die wel de hele wedstrijden keken hebben verschrikkelijke wedstrijden gezien.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Als de echte topclubs komen voor Suárez dan is hij gewoon weg. Van Basten wil inderdaad met een selectie van 24 verder. Dat zou inhouden dat er 12 spelers moeten vertrekken (Padt neemt gewoon de plaats van Gentenaar in). Die 12 lijken me dan vrij duidelijk : Kennedy, Rommedahl, Slijngard, Luque, Ogararu, Leonardo, Schilder, Martina, Donald, Sno, Lewis en Manucharyan.
Dan hou je deze 24 spelers over :
Keepers (3) : Stekelenburg, Vermeer en Padt
Verdedigers (7): Alderweireld, Vertonghen, Vermaelen, Wielaert, Van der Wiel , Bruno Silva en Oleguer
Middenvelders (10) : Lindgren, Enoh, Gabri, Anita, Aissati, van der Heijden, Siem de Jong, Daley Blind, Sarpong en Emanuelson
Aanvallers (4): Bodul, Suárez, Sulejmani en Cvitanich
In grote lijnen mee eens al zou ik graag want kanttekeningen willen maken. In de verdediging is Silva te duur voor de bank en een nieuwe verdediger moet Oleguer overbodig maken die mag dus net als Silva vertrekken. Daar voor in de plaats komt dan een rechtsbenige centrale verdediger en een linksback. Vertonghen zou ik naar het middenveld plaatsen. Urby het liefst laten verlengen en dan als vaste linksback gebruiken. Mocht Urby niet verlengen dan kun je hem beter verkopen omdat hij nu nog een waarde vertegenwoordigd.
Het middenveld bestaat uit 10 spelers maar daarbij moet opgemerkt worden dat Van der Heijden, Siem de Jong, Blind en Sarpong nog niet hebben aangetoond Ajax één waardig te zijn. Van der Heijden en Blind zou ik sowieso verhuren. Sarpong blijft een favorietje van me en die zie ik volgend seizoen wel doorbreken (invaller van Aisatti). Siem de Jong is degelijk en allround en zou ik er bij laten. Hiervoor zou ik een dominante middenvelder terughalen (geen Pranjic dus). Gabri wordt dan overbodig en is te duur en vertegenwoordigd een té hoge marktwaarde voor de bank en kan dus mogelijk ook vertrekken. Lindgren , Anita, Enoh, Vertonghen en de nieuwe aankoop mogen gaan strijden voor twee posities op het middenveld. Lindgren, Anita en Vertonghen kunnen ook nog op andere posities uit de voeten.
De aanval is met Suarez-Cvitanich-Sulejmani inprincipe al prima bezet. Daarachter zou ik spelers nemen met specifieke kwaliteiten, zoals ik al eerder noemde bijvoorbeeld een échte vlugspeler. Geen Elia dus. Manucharyan is een speler die ik graag het voordeel van de twijfel geef, door blessures en motivatiegebrek staat hij nu op een zijspoor maar ik hoop stiekem nog op een doorbraak wanneer hij zijn kansen krijgt in het eerste.
Met een paar nuttige aankopen krijgt Ajax een heel behoorlijk elftal. Deze aankopen moeten echter wel op basis van scoutingsrapporten gedaan worden dus geen Oleguers, Wielaerts en Sno's meer. Voor 15-20 miljoen kun je de hele selectie op orde hebben.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dat Ajax een ervaren speler als Gabri niet moet laten gaan. Hij is inmiddels bovendien bekend geraakt met het typische Ajax voetbal. Wil Ajax aansluiting behouden bij de Europese subtop hebben ze bovendien een breekijzer op het middenveld nodig. Ik zou de 15-20 miljoen vooral besteden aan het binnenhalen van een extra controlerende middenvelder en een ervaren centrale verdediger met een over mijn lijk mentaliteit en coachende vaardigheden.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dat Ajax een ervaren speler als Gabri niet moet laten gaan. Hij is inmiddels bovendien bekend geraakt met het typische Ajax voetbal. Wil Ajax aansluiting behouden bij de Europese subtop hebben ze bovendien een breekijzer op het middenveld nodig. Ik zou de 15-20 miljoen vooral besteden voor verdere versterking van balans op het middenveld en de verdediging.
Helemaal mee eens,Gabri is erg goed
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Maar Gabri voldoet niet aan het profiel van het type Ajaxmiddenvelder dat op dit moment nodig is. Als twaalfde man vind ik het prima maar daarvoor is hij wel erg duur. Verder zal Gabri dat (terecht) niet pikken waarschijnlijk. Ik vind Enoh overigens nu al beter en bij Enoh zit er nog rek in. Gabri wordt niet meer beter en ik vraag me af hoe goed zijn fysiek nog is.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Eerst maar es fatsoenlijk beleid en dan komen de goede spelers vanzelf.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Maar Gabri voldoet niet aan het profiel van het type Ajaxmiddenvelder dat op dit moment nodig is. Als twaalfde man vind ik het prima maar daarvoor is hij wel erg duur. Verder zal Gabri dat (terecht) niet pikken waarschijnlijk. Ik vind Enoh overigens nu al beter en bij Enoh zit er nog rek in. Gabri wordt niet meer beter en ik vraag me af hoe goed zijn fysiek nog is.
Niet 1 speler voldoet bijna aan het oude Ajax niveau.
Een fitte Gabri is 1 van de beste balafpakkers van de eredivisie. Misschien wel de beste, maar daarin heb ik me niet zo verdiept.
Ik snap je gezeur op hem echt niet. De meeste kutspelers en onze coach verdedig je tot in den treure maar Gabri, een speler die Ajax bijna altijd trouw en goed heeft gediend, is maar modaal en matig. Sinds Gabri weg is uit de basis door blessures verliezen we continue op mentaliteit en fysiek.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Als je kijkt naar controlerende middenvelders al Michael Essien en Yaya Touré op het middenveld van de absolute Europese top steekt Enoh daar toch erg schril tegen af.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ajax&Litmanen1 wijst zeer terecht op het ontbreken van voldoende mentaliteit en fysiek. Daaraan ontbreekt het vooral op het middenveld.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Een fitte Gabri is 1 van de beste balafpakkers van de eredivisie.
In een direct duel is Gabri erg sterk maar het gaat me meer over de fase daarvoor en de fase daarna. Positioneel is Gabri niet goed genoeg, en ook voetbaltechnisch niet. Bij een 4-3-3 op deze manier heb je completere spelers nodig dan Gabri. In een 4-4-2 zou het dan weer wel kunnen.
Laat ik voorop stellen dat ik de persoon Gabri altijd zal verdedigen, alleen als voetballer vind ik hem niet goed genoeg dat het een clubmens is spreekt voor hem maar maakt hem niet beter. Hij kan overigens nog niet eens nederlands wat ook wel vreemd is na 3 jaar.
Met Gabri is Ajax minder dan zonder, zeg ik uit volle overtuiging.
Als je kijkt naar controlerende middenvelders al Michael Essien en Yaya Touré op het middenveld van de absolute Europese top steekt Enoh daar toch erg schril tegen af.
Dat klopt...
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Het zal allemaal wel. Ik had me een tijd terug al voorgenomen niet meer te reageren op je hersenspinsels en nu deed ik het toch.
Jij je mening, ik mijn mening. Het komt voor 99% toch nooit overeen.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
@ Kai,iedereen zijn mening,en ik respecteer ook iedereen zijn mening en zeker over voetbal is er altijd ruimte voor discussies...
Maar met alle respect: Jou visie,mening en inzicht over voetbal is echt ongelooflijk bagger...
Ben je toevallig een vrouw? 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Misschien het neefje van San Marco zelf? 
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Misschien het neefje van San Marco zelf?
Zou zomaar een neefje,buurjongen of vaste obertje van Marco kunnen zijn ja,zelfs bekende mensen hebben mensen in hun omgeving die niet beroemd zijn en klote op internet.
Alles wat Kai zegt is gewoon onzin,maar waarom zegt die het?
Gelooft die het zelf,of lult die maar wat om z'n oom te beschermen,tja.... 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar met alle respect: Jou visie,mening en inzicht over voetbal is echt ongelooflijk bagger...
Zo erg als jouw capaciteiten in de Nederlandse taal zal het toch niet zijn. Ik ben het overigens met Kai eens, je merkt aan zijn posts duidelijk dat hij heel veel voetbal ziet en het spelletje toch heel goed ziet. Beter dan velen anderen hier, dat is eerder de reden van jullie tegenovergestelde mening(en).
Ik ken anders genoeg vrouwen die stukken verstandiger over voetbal praten dan jou.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ajax&Litmanen1 [permalink] geplaatst op 4 mei 2009, 20:00 uur

speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Kai is meer dan voldoende in staat voor zichzelf op te komen. Wat mij betreft gaan we geen users persoonlijk aanvallen. Het ophemelen van een user vind ik echter ook heel erg overdreven.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Reinbo kan met goede argumenten komen hoewel af en toe gezien door een roze bril,maar ik hou wel van iemand die weet wat die zegt.
Naomi neem ik niet eens serieus,heb nog geen normale opmerking gehoord,ik gok op een iq van 13,maar dat is puur een gok....
Als je zo naief bent en de feiten probeert te verdraaien dan moet je toch de wekker eens laten afgaan...
Ben je nog steeds beledigd door mijn opmerkingen dat je nu zowat hetzelfde terug zegt?
Jij bent het met Kai eens,maar jij bent een vrouw he.. 
Naomi,waarom maak je geen lijstje voor me met al die onverstandige dingen die ik gezegt heb over voetbal,ben benieuwd,want je bent tegen mij als persoon dus ook tegen alles wat ik zeg...
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Kai is meer dan voldoende in staat voor zichzelf op te komen. Wat mij betreft gaan we geen users persoonlijk aanvallen. Het ophemelen van een user vind ik echter ook heel erg overdreven.
Ben het met je eens,bedoel het niet als aanval,daarvoor zeg ik al dat ik het met respect bedoel.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat die eigenlijk bijna 100% anders het spelletje ziet dan mij,en aangezien ik zoveel ervanaf weet(kuch) is hij dus de onwetende... 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik voel me niet genoodzaakt me te verdedigen maar ik heb niets met Marco van Basten te maken. Verder vind ik het onnodig met termen te komen als "bagger/domme mening" te komen en dergelijke. Sommige users op deze site houden er nou eenmaal andere meningen op na, prima toch.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Best wel erg, ja.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Excuus, ik was geheel 8 uur dodenherdenking vergeten. De tv staat op mn kamer nog uit.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
De enige echte fout die Van Basten heeft gemaakt dit jaar is inderdaad Gabri eruit halen. (Buiten het eerdergenoemde in duscussie gaan met een stel malloten) Geen één speler die zo de ruimte van 16 tot 16 domineert. Balafpakker, diepgang en slim onbegrijpelijke keus heb ik dat altijd gevonden. Nee daar mag Enoh de schoenen nog niet van strikken.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Ik voel me niet genoodzaakt me te verdedigen maar ik heb niets met Marco van Basten te maken. Verder vind ik het onnodig met termen te komen als "bagger/domme mening" te komen en dergelijke. Sommige users op deze site houden er nou eenmaal andere meningen op na, prima toch.
Ach ik bedoelde het niet zo lullig als het klonk hoor.
Maar jij bezorgde toch post?Doe je dat niet toevallig bij hem?
Misschien ken je hem zo en vind je het een vriendelijke man,en daardoor ben je niet objectief naar de Marco als trainer,best begrijpelijk,ik denk dat als mijn oom trainer van een club is ik ook veel minder kritisch ernaar kijk...
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
De enige echte fout die Van Basten heeft gemaakt dit jaar is inderdaad Gabri eruit halen. (Buiten het eerdergenoemde in duscussie gaan met een stel malloten) Geen één speler die zo de ruimte van 16 tot 16 domineert. Balafpakker, diepgang en slim onbegrijpelijke keus heb ik dat altijd gevonden. Nee daar mag Enoh de schoenen nog niet van strikken.
Ik ken nog wel een grotere fout opnoemen,trainer van ajax worden namelijk...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.