- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8576 stemmen
Als je kijkt naar controlerende middenvelders al Michael Essien en Yaya Touré op het middenveld van de absolute Europese top steekt Enoh daar toch erg schril tegen af.
Natuurlijk. Maar zulke spelers zullen we helaas nooit in de eredivisie zien. Of laat ik het zo zeggen, voor ze in staat zijn dat niveau te bereiken zijn ze al weggekocht. Bij Enoh zit er echter nog wel rek in. De vraag is alleen hoever hij rekt.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
We hebben er genoeg van dat niveau gehad in de eredivisie. Bommel, Davids, Seedorf etc maar elke topspeler zoekt op een gegeven moment een betere competitie.
De eredivisie levert jaarlijks wel topspelers af aan topclubs dus zo slecht scouten we niet. En soms heb je gewoon pech. Ajax was in de jaren 90 rond met Cambiasso maar die kreeg plots het gevoel niet te kunnen aarden nog in Europa en bleef nog in Argentinie. Totdat ik meen Madrid hem haalde.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Nee daar mag Enoh de schoenen nog niet van strikken.
Nou nog 1x mijn mening over Gabri en dan sla ik de tekst op voor de volgende keer. 
Waar het naar mijn bescheiden mening fout gaat bij Gabri is het volgende. In het huidige systeem is het erg belangrijk dat spelers in positie blijven, Gabri is een tamelijk blinde aanjager die door zijn jagen het positie spel achter hem laat versloffen. Aan balbezit is hij veel te onrustig en mist hij de diepgang in de passing, Gabri is één van de minst productieve middenvelders van Ajax in jaren, zowel in assists als in doelpunten. Gabri levert ze vaak ook net zo snel weer in als hij ze afpakt. In een 4-4-2 zou je makkelijker spelers met specifieke kwaliteiten kunnen opstellen, omdat je dan met meer middenvelders speelt, die elkaar kunnen aanvullen.
Bij een 4-3-3 moet je beschikken over completere middenvelders omdat er als middenvelder meer taken zijn. Als je kijkt naar spelers die vroeger wel de rol konden invullen die Gabri nu zou moeten doen, kom je uit op Winter, Vink en bijvoorbeeld Alflen. Deze spelers konden wel bij balbezit iets toevoegen en bijvoorbeeld doelpunten maken.
Waarom ik dan voor Enoh zou kiezien?
- Enoh blijft beter in positie, Gabri loopt vaak de gaten dicht die hij daarvoor zelf heeft achter gelaten.
- Enoh heeft meer diepgang in de passing (zag je prima tegen Marseille) en heeft een betere basistechniek.
- Enoh is nog jong en heeft ondanks zijn achterstand nu al een basisplaats veroverd. Alleen een goede speler kan dit, ik zie ook nog genoeg rek in Enoh dat hij nog beter wordt.
Langzamerhand zou je ook vraagtekens kunnen zetten bij de blessure gevoeligheid van Gabri. Gabri levert ook nog genoeg geld op bij een Europese subtopper, bij een goed bod zou ik hem dan ook verkopen. Zo niet, dan is het een goede 12de man maar ook niet meer. Gabri neemt het elftal ook niet op sleeptouw, wel qua vechtlust maar door de taalbarriere en een gebrek aan voetballende kwaliteiten kan hij niet de leider op het middenveld zijn dat je zou mogen verwachten.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Conclusie; Gabri is beter en moet altijd spelen.
Je had je die lap tekst kunnen besparen.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Dat Gabri niet productief is slaat nergens op,daarvoor staat die niet in het veld,rekende je Galasek daar ook op af?
Enoh heeft in de competitie dit seizoen ook maar 1 doelpunt gemaakt hoor,Gabri in zijn eerste seizoen voor ajax 5.
Je noemt leuk alle negatieve dingen van Gabri op en de positieve dingen van Enoh,maar je ken ook wel wat negatieve dingen over hem zeggen hoor....
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
En ik heb Enoh dit seizoen echt een stel werkelijk dramatische duels af zien werken. Kai kijkt alleen maar naar zijn optredens tegen Marseille heb ik het idee. Enoh moet nog heel, heel veel leren en is nog niet eens de helft van wat Gabri is en al heeft laten zien.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Concentreert Ajax zich niet te veel op de jeugdopleiding? De kans dat daar een Cambiasso in potentie opduikt is natuurlijk vele malen kleiner dan dat je zo'n speler in Argentinië of Brazilië opspoort. Ik weet ook wel dat Ajax helaas nooit zal kunnen wedijveren met het indrukwekkende scoutingsapparaat van de grote teams uit Engeland, Spanje en op enige afstand nog steeds Italië. Wat meer geld aan de scouting ten koste van de jeugdopleiding zou toch op zijn minst een overweging moeten zijn.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dat Gabri niet productief is slaat nergens op,daarvoor staat die niet in het veld,rekende je Galasek daar ook op af?
Dat productieve gedeelte is nog niet het belangrijkste, maar wel iets waar ik rekening meehoudt. Galasek is een totaal andere positie en was overigens ook productiever. Enoh heeft nog lang niet de minuten gemaakt die Gabri destijds maakte.
Je noemt leuk alle negatieve dingen van Gabri op en de positieve dingen van Enoh,maar je ken ook wel wat negatieve dingen over hem zeggen hoor....
Ik heb ook al gezegd dat ik Gabri in een direct duel erg goed vind. Ik geef alleen aan waarom ik voor Enoh zou kiezen.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Precies...
Ik ben zeker gecharmeerd van Enoh,maar mensen gingen hem gelijk de nieuwe makelele noemen,jaja...
Hij is fel en loopt gaten dicht,maar heeft ook weinig inzicht,en overzicht,iets wat gabri stukje beter heeft.(Ook niet zoals een Litmanen)
Als Ajax slecht speelt kan hij daar geen verschil in brengen,hij word dan meegezogen en heeft totaal niet de leiderschap of instelling die je daar op die positie dan nodig hebt.
Hij pakt ook veel gele kaarten,vooral aan het begin van het seizoen,net als een van Bommel....
Die jongen heeft potentie,net als Anita,maar 2 van die pikkies daaro slaat nergens op,daar moet een oudere meer ervaren en betere speler staan,een uhhh..hmmm...Gabri?
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Dat productieve gedeelte is nog niet het belangrijkste, maar wel iets waar ik rekening meehoudt. Galasek is een totaal andere positie en was overigens ook productiever. Enoh heeft nog lang niet de minuten gemaakt die Gabri destijds maakte.
Ik heb ook al gezegd dat ik Gabri in een direct duel erg goed vind. Ik geef alleen aan waarom ik voor Enoh zou kiezen.
Galasek scoorde er 8 in zijn eerste seizoen,goed begin ja,seizoen erna maar 1,en seizoen daarna 5,net als Gabri..
Maar ja boeie,vind het zowiezo onzin om daar een verdedigende middenvelder op af te rekenen.
En dan zeg je dat het niet het belangrijkste is maar je begint er wel over om maar een extra negatieve uitlating over Gabri erbij te kunnen zetten,die we eigenlijk gewoon kunnen schrappen.
Vogel scoorde pas zijn allereerste doelpunt voor psv in zijn laatste wedstrijd,niemand die zich druk heeft gemaakt om zijn doelpunt gemiddelde hoor...
We krijgen al genoeg doelpunten tegen,laat verdedigers zich maar op verdedigen concentreren..
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
De kritiek van Kai op Gabri doet mij erg denken aan de kritiek van Marco van Basten als bondscoach op Mark van Bommel. Deze geweldenaar uit Maasbracht heeft inmiddels zowel in Oranje als bij Bayern München het ongelijk van San Marco aangetoond.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Misschien is Kai zelf wel Marco!!!!!!!!
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Concentreert Ajax zich niet te veel op de jeugdopleiding?
Juist niet, Ajax kan niet uit de A,B of misschien zelfs C categorie kopen. Wat Ajax wel kan doen is spelers zelf opleiden. Juist de eigen opleiding is de bakermat van de club. Bijna alle grote spelers van Ajax komen uit de eigen opleiding.
Integendeel, Ajax heeft genoeg spelers opgeleid die beter waren dan Cambiasso. Een type als Cambiasso scouten die nog haalbaar is voor een eredivisie club is misschien nog wel moeilijker dan zelf opleiden.
De Europese top scout uit een andere vijver, verder is het niet echt scouten wat de Europese top doet. De europese top koopt gewoon de beste spelers uit die landen. Met beperkte middelen moet je scouten, met vele miljoenen is dat een stuk minder moeilijk.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Galasek nam jaren alle penalty's...
Misschien eens nadenken als je met dit soort nutteloze zaken komt. Daarnaast, van een controlerende speler, een balafpakker moet je geen goals verwachten.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
@Leidenaar...
Gabri is geen type zoals Vogel en Galasek, Gabri is geen verdedigende middenvelder. Verder denk ik er qua verschillen tussen Enoh en Gabri precies andersom over dan jij.
@ Litmanen...
Ik ging hem niet met Galasek vergelijken twee totaal verschillende voetballers. Gabri moet je met Winter, Vink en alflen vergelijken.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
@Leidenaar...
Gabri is geen type zoals Vogel en Galasek, Gabri is geen verdedigende middenvelder. Verder denk ik er qua verschillen tussen Enoh en Gabri precies andersom over dan jij.
Haha dat wij precies het tegenovergestelde denken had ik al eerder gezegt ja,haha.
Gabri is wel een verdedigende middenvelder.
Vind je Enoh ook geen verdedigende middenvelder dan,want is toch echt zijn positie.....
Anders hoef je Enoh en Gabri ook niet te vergelijken zoals je de hele tijd doet,als ze toch niet op dezelfde positie spelen..
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Een nog niet genoemd medicijn voor het doodzieke Ajax is het loslaten van het heilige 4-3-3. Dan kun je zowel Enoh als Gabri als controlerende middenvelder opstellen. Mocht Ajax ooit nog eens tegen een Manchester United of Barcelona komen te spelen zal het dan geen 0-6 maar 0-2 worden. Dat scheelt toch voor het moreel om het weekeind daarna naar De Koel af te reizen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Pfff.... Pagina's lang discussiëren boekhouders, werkelozen, studenten, achterhoekers, winkeliers, IT-Managwers en weet ik al niet wat jullie achtergrond is over de kwaliteiten van Van Basten als Bondscoach. Zodra iemand van jullie komt met de reden dat ik jullie mening hoger moet aanslaan dan die van Cruijff (die van Basten als en van de weinige mensen met verstand van voetbal aanmerkt) ben ik om....
PS. hoop dat Ajax 'm snel wegdoet.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
'doodzieke Ajax i.
Derde worden is niet zo heel erg slecht in het moderne voetbal.... In de jaren 70 werd Ajax ook vaak derde....
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
In de vroege jaren '70 won Ajax drie keer op rij de Europacup 1. Het was toen daardoor geen ramp een keer geen kampioen te worden. Ajax is nu echter al ruim een decennium lang verstoken van zowel een aansprekend nationaal als aansprekend internationaal resultaat. Dat kan een grote club als Ajax zich niet permitteren.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Gabri is wel een verdedigende middenvelder.
Vind je Enoh ook geen verdedigende middenvelder dan,want is toch echt zijn positie.....
De nummer 6 (Anita) is de verdedigende halfvelder. Dat enoh en gabri bikkelkwaliteiten hebben maakt hen nog niet de verdedigende halfvelder. Juist daarom vind ik de kwaliteiten van Gabri tè beperkt.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Zodra iemand van jullie komt met de reden dat ik jullie mening hoger moet aanslaan dan die van Cruijff (die van Basten als en van de weinige mensen met verstand van voetbal aanmerkt) ben ik om....
Seniele Jopie 
De man die het wonderteam van Foppe niet te pruimen vond, Van Basten tot in den treure verdedigde, zijn grabbelende schoonzoon op de goal zette, Van Gaal geen hand wil geven, tijdens een tv-analyse gewoon 12 spelers opstelde, Van Nistelrooy een slechte voetballer vond...
Johan kon ooit goed voetballen, nou en? Alsof ze bij Heerenveen ooit 1 tel naar Abe hebben geluisterd, dan speelde die club nu 4e klasse Noord.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
De nummer 6 (Anita) is de verdedigende halfvelder. Dat enoh en gabri bikkelkwaliteiten hebben maakt hen nog niet de verdedigende halfvelder. Juist daarom vind ik de kwaliteiten van Gabri tè beperkt.
Ze zijn wel verdedigende middenvelders,gabri speelt ook om de mannetjes op te vangen,is altijd achter te vinden bij aanvallen van de tegenstander,loopt altijd mee met zijn tegenstander,en loopt de ruimtes dicht als de tegenstander aanvalt.
Maar goed,dit is een wellus-nietus discussie aan het worden,wij worden het toch NOOIT eens...
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Johan Cruijff heeft gelet op zijn successen met Barcelona in tegenstelling tot San Marco ook bewezen een briljant coach te zijn. Hij heeft alleen de fout gemaakt een lobby voor San Marco bij Ajax te voeren. Dat hij Louis van Gaal geen hand wil geven kan ik de man niet kwalijk nemen, omdat deze voormalige modale speler van Sparta zich als de plaatsvervanger van God op deze aarde gedraagt.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Pfff.... Pagina's lang discussiëren boekhouders, werkelozen, studenten, achterhoekers, winkeliers, IT-Managwers en weet ik al niet wat jullie achtergrond is over de kwaliteiten van Van Basten als Bondscoach. Zodra iemand van jullie komt met de reden dat ik jullie mening hoger moet aanslaan dan die van Cruijff (die van Basten als en van de weinige mensen met verstand van voetbal aanmerkt) ben ik om....
PS. hoop dat Ajax 'm snel wegdoet.
Je begint me steeds meer de keel uit te hangen met je hautaine, denigerende geleuter.
Dat zou inhouden dat praten over voetbal in NL verboden wordt aangezien alleen Cruijff dat zou mogen.
Mag je ook niet meer over films praten he. Je bent ook maar een leek, alleen Spielberg en Jackson mogen dat. En stop ook met praten over muziek aangezien je toch minimaal Madonna moet heten om er een mening over te mogen hebben.

Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Of je laat je wat minder op de kast jagen 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Seniele Jopie 
De man die het wonderteam van Foppe niet te pruimen vond, Van Basten tot in den treure verdedigde, zijn grabbelende schoonzoon op de goal zette, Van Gaal geen hand wil geven, tijdens een tv-analyse gewoon 12 spelers opstelde, Van Nistelrooy een slechte voetballer vond...
Johan kon ooit goed voetballen, nou en? Alsof ze bij Heerenveen ooit 1 tel naar Abe hebben geluisterd, dan speelde die club nu 4e klasse Noord.
Het is je wellicht niet opgevallen, maar Cruijff is ook nog een paar jaartjes coach geweest. Ging best aardig. En jij?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
In de vroege jaren '70 won Ajax drie keer op rij de Europacup 1. Het was toen daardoor geen ramp een keer geen kampioen te worden. Ajax is nu echter al ruim een decennium lang verstoken van zowel een aansprekend nationaal als aansprekend internationaal resultaat. Dat kan een grote club als Ajax zich niet permitteren.
Dus nu krijgt Marco ook de schuld van de vorige 9 seizoenen....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Je begint me steeds meer de keel uit te hangen met je hautaine, denigerende geleuter.
Dat zou inhouden dat praten over voetbal in NL verboden wordt aangezien alleen Cruijff dat zou mogen.
Mag je ook niet meer over films praten he. Je bent ook maar een leek, alleen Spielberg en Jackson mogen dat. En stop ook met praten over muziek aangezien je toch minimaal Madonna moet heten om er een mening over te mogen hebben.
Vergelijking gaat niet op. Voetbal is resultaat gericht, bij muziek en film gaat het om smaak. Bovendien mag je er best over praten, ik neem je mening alleen niet al te serieus. 
En daar waar je voetbal ook 'mooi' kan vinden is mijn smaak simpel. Doe mij maar resultaatvoetbal. Liever een laffe onverdiende 0-1 tegen Macedonië dan een spectaculaire 5-5.
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
Ik ben eigenlijk minstens zo benieuwd wat de andere clubs met hun selectie gaan doen.
. Twente, AZ en Feyenoord bijvoorbeeld.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.