- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
toch wel een hele grote naam hoor, Wim Jansen. Geen filmster of mediapersoonlijkheid, maar het doet me echt wat dat die man overleden is. Echt weer één die een tijdperk markeerde.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Max Moszkowicz (95) overleden
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Die oude Moszkowicz heeft wat meegemaakt hoor. Uiteraard kende ik hem niet goed, maar hij kwam op mij over als een zeer integer, rechtschapen en kundig persoon. Hij zal wel pijn hebben gehad als hij zag wat sommige van zijn zoons er voor een potje van maakten.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
De Italiaanse topactrice Monica Vitti is overleden. Vooral bekend in de films van Michelangelo Antonioni in de 60's. Ze schitterde in heerlijke films als L'Avventura, La Notte en L'Eclisse. De actrice werd 90 jaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
R.I.P. Monica Vitti.
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2843 stemmen
R.I.P. Monica Vitti
Iconische verschijning!
Roger Thornhill
-
- 6012 berichten
- 2446 stemmen
R.I.P. Monica Vitti, prachtige actrice in de mooiste films van één van mijn lievelingsregisseurs.
https://i.pinimg.com/originals/45/97/a1/4597a12cdf6bea6e3360f9dddc6c08fc.jpg
(Met Marcello in La notte)
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Gezegende leeftijd. Iconisch is wel het woord.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Douglas Trumbull (79) overleden.
Pionier op visual effects gebied (2001, a space odyssey, Blade Runner en Close encounters) en regisseur van o.a. Brainstorm en Silent Running
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Douglas_Trumbull_FMX_2012_%282%29.jpg
Roger Thornhill
-
- 6012 berichten
- 2446 stemmen
Absoluut een grootheid, alleen al vanwege 2001. R.I.P. Douglas Trumbull.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
ah wat jammer. die had ik graag nog 15 jaar extra gegund.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 berichten
- 3729 stemmen
Bob Saget waarschijnlijk overleden na val in hotelkamer - Bob Saget waarschijnlijk overleden na val in hotelkamer | NOS
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Soul en funk zangeres Betty Davis is overleden. Ze was getrouwd met Miles Davis, maar vooral zelf een iconische zangeres. Ze werd 77 jaar. Je kan van haar nog een documentaire zien:
Roger Thornhill
-
- 6012 berichten
- 2446 stemmen
R.I.P. Ivan Reitman, vanwege Ghostbusters en diverse andere komedies met SNL-alumni, maar ook het subtiele Dave (1983) met Kevin Kline, Sigourney Weaver en Kevin Kline.
ZAP!
-
- 5452 berichten
- 3621 stemmen
R.i.p. Ivan Reitman. 'Stripes' is mijn favoriet van hem.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Gary Brooker (76) overleden.
Zanger van o.a. A Whiter Shade of Pale.
(mijn favoriete uitvoering)
Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
In Memoriam Gary Brooker

De man had heel wat prachtige songs op zijn repertoire.
Mijn favoriete nummers zijn Conquistador, Homburg, a Salty Dog, en nog wel meer moois uit zijn soloperiode.
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Rocklegende Mark Lanegan is overleden. Zowel met The Screaming Trees als solo geweldige muziek. Werkte samen met leden van Pearl Jam, Nirvana, Queens of the Stone Age, Guns n' Roses, Led Zeppelin en veel veel meer. Hij werd 57 jaar.
https://d12xfkzf9kx8ij.cloudfront.net/a0K5J000000ZJurUAG_original.jpg
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Gary Brooker (76) overleden.
Zanger van o.a. A Whiter Shade of Pale.
(embed)
(mijn favoriete uitvoering)
Prachtig nummer maar deze uitvoering is nog mooier met dat orkest. Damn, mooi.
joolstein
-
- 10829 berichten
- 8915 stemmen
Rocklegende Mark Lanegan is overleden. Zowel met The Screaming Trees als solo geweldige muziek. Werkte samen met leden van Pearl Jam, Nirvana, Queens of the Stone Age, Guns n' Roses, Led Zeppelin en veel veel meer. Hij werd 57 jaar.]
Wat....dat is onverwacht slecht nieuws! Geweldige stem en muziek uit de wereld van de alternatieve muziek! Zijn cd's met Isobel Campbell, (bekend van Belle and Sebastian) en het nummer met UNKLE ( James Lavelle) grijs gedraaid, Heerlijke samenwerkingen ook met Moby PJ Harvey, The Soulsavers, Duke Garwood ,QOTSA-maatjes Josh Homme en Nick Oliveri en als The Gutter Twins met Greg Dulli van Afghan Whigs. Vorig jaar had hij nog een erg goede single met Wax Tailor Ja de lijst is gewoon te lang...kortom een groot talent. Deze zin kwam ik tegen en geef hemen zijn muziek perfect weer;
Mark Lanegan zat zeker dertig jaar achter de receptie van het meest morsige hotel van de popmuziek.
RIP
narva77 (crew films)
-
- 12725 berichten
- 6540 stemmen
RIP Gary Brooker en Mark Lanegan.
Ik las net dat Mark nogal afgaf op zijn band Screaming Trees, terwijl Kurt Cobain een groot fan van hem was. Hoe hij de jaren negentig heeft overleefd met al die heroïne mag een wonder genoemd worden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik heb nog nooit van Mark Lanegan gehoord. Blinde vlek in mijn muziekkennis.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De journalist, bestuurder en gelegenheidsacteur overleed zondag. Hij leidde de VPRO in de gouden tijden van de omroep.
RIP Arend Jan Heerma van Voss
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Op 24 februari is actrice Sally Kellerman overleden:
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Producer Alan Ladd Jr is overleden. Producer van oa Police Academy, Braveheart en Gone Baby Gone. En werkte ook mee aan films als Suspiria, Star Wars, Alien, Blade Runner en zoveel meer. Als producer van Braveheart won hij een Academy Award. Hij werd 84 jaar.
https://i.dailymail.co.uk/1s/2022/03/03/01/54884017-0-image-a-19_1646269650408.jpg