• 17.872 nieuwsartikelen
  • 183.891 films
  • 12.740 series
  • 35.183 seizoenen
  • 658.705 acteurs
  • 200.917 gebruikers
  • 9.505.677 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Guidetti schudt met zijn billen in kleedkamer City - AD.nl

Tsja, John moet het tegenwoordig van dit soort dingen hebben want voetballen doet ie niet meer.

Hij is ook nog steeds niet fit na zijn heftige en bizarre "blessure".

Anders was-ie vast weer verhuurd.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1434 stemmen

Ruim 67000 man bij Seattle Sounders - Portland Timbers dit weekend.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Hm. Het woord vreemdelingenlegioen is dus niet op zijn plaats? Vind twee wel erg weinig hoor eerlijk gezegd. Blank, blond en een blotebillengezichtjes doen daar niets aan af.

Vind het allemaal wel meevallen. Ik heb er pas moeite mee wanneer er kliekjes gevormd gaan worden binnen een ''vreemdelingslegioen'' die het groepsproces verstoren. Wanneer individuen menen boven andere te staan of egotripperij gaan vertonen. Momenteel is er sprake van een fantastische cohesie binnen de selectie; en zolang ik me kan identificeren met de spelers maakt het me weinig uit dat ze van thuis uit nooit aardappelen aten.

Zo'n club als Vitesse vorig jaar kan ik me dan wel aan ergeren. Spelertje hier, spelertje daar. Kennen de taal niet of willen hem niet kennen; onrust binnen de groep. Weinig sympathie straalde van de spelers af. Dat is een vreemdelingenlegioen in de negatieve zin van het woord.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Altijd fijn als supporters het groepsproces bewaken.

Dus geen 'Amsterdamse bluf' meer?

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Insignificance schreef:

Dus geen 'Amsterdamse bluf' meer?

Waarom niet? Ze spelen namens een Amsterdamse club. Zie het punt niet.

schram101

• 16770 berichten
  • 2380 stemmen

Tja, voor een fan van geen van beide clubs zit er weinig verschil in. Of ze nu uit Denemarken of Haiti komen maakt me weinig uit. Ik zie het liefst Nederlanders bij mijn club. Spelers opleidden die ook wat voor het Nederlands elftal kunnen betekenen opleiden is toch het hoogst haalbare wat dat betreft?

En daarnaast: Wat is sympathie? Spelers die heel hard in de media roepen hoeveel ze van de club houden (en vervolgens een arbritragezaak aanspannen wanneer ze wat meer kunnen verdienen)? Logo's kussen? Zeggen dat ze terugkeren aan het eind van hun carriere? Dat is waar wij supporters met zijn allen heel hard op kicken...

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Omdat ik het niet lees. Ik lees alleen iets over koorknaapjes.

Zie het punt niet.

Het was dan ook een vraag.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ik zoek gewoon spelers die hard hun best doen voor de club en bij voorkeur ook een echt gevoel bij de club hebben. Vooral Denen zijn trots om voor Ajax te mogen spelen. Nou, prima toch.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

jordandejong schreef:

Ruim 67000 man bij Seattle Sounders - Portland Timbers dit weekend.

(embed)

(embed)

Ook erg karakteristiek voor die steden. Zie je ook in de NBA bij de Thunder en Trail-Blazers, en vroeger ook bij de SuperSonics. Tekenend.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1434 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ook erg karakteristiek voor die steden. Zie je ook in de NBA bij de Thunder en Trail-Blazers, en vroeger ook bij de SuperSonics. Tekenend.

Klopt, geweldige sportbelevenis daar in die steden. Jammer genoeg zijn er ook nog steeds clubjes in de VS die nog geen 10,000 man weten te strikken.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Heeft Sacramento nog geen MLS-team? Bij de Kings maken ze over het algemeen ook meer lawaai dan bij de gemiddelde NBA-wedstrijd.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Materny schreef:

Intet problem fyr! Zolang ik me kan identificeren met de spelers en ze hun best doen ben je bij mij al ver. Denen integreren snel, doen geen gekke dingen, spreken de taal binnen no time

Ze spreken de taal toch al meteen? Ik heb begrepen dat Van Rijn en Vermeer Deense les volgen.

Rooney is er trouwens bij vanavond bij Chelsea - Man Utd

(afbeelding)

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Aanstaande donderdagavond trouwens de CL loting! Daar ben ik wel gruwelijk benieuwd naar.

1 voorkeur, geen Real Madrid. Dan zou ik echt heel chagrijnig worden.

Bayern en Barcelona ook maar nog even niet, al zou Barcelona wel leuk zijn als tegenstander aangezien Ajax en Barcelona gek genoeg nog nooit in een officieel duel tegen elkaar hebben gespeeld.

De NOS zendt trouwens naast PSV ook Arsenal-Fenerbahce uit, lekker spannend na de 0-3 in Turkije

Ja, dat laatste is knap waardeloos. Maarde NOS houdt het graag dicht bij huis.

Zijn de potten voor de CL eigenlijk al bekend? Ik vind eigenlijk alles best, maar even geen Real en op papier een makkelijkere poule dan vorig jaar zou wel fijn zijn.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Wait, what?! Die wedstrijd wordt alleen maar uitgezonden omdat Dollar Dirk daar speelt? Triest.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lefgozer schreef:

Heeft Sacramento nog geen MLS-team? Bij de Kings maken ze over het algemeen ook meer lawaai dan bij de gemiddelde NBA-wedstrijd.

Nog zo'n stad inderdaad. Heerlijk.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1434 stemmen

Lefgozer schreef:

Nog niet maar zijn samen met o.a. Orlando en San Antonio volgens mij wel in de race voor een team in MLS.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik zoek gewoon spelers die hard hun best doen voor de club en bij voorkeur ook een echt gevoel bij de club hebben. Vooral Denen zijn trots om voor Ajax te mogen spelen. Nou, prima toch.

Als je zo naïef wilt zijn, mag dat natuurlijk. Maar daar ging het me niet om. In het verleden heeft Ajax Denen gehad die die 'Amsterdamse bluf' ook hadden. Dat stond ooit ergens voor. Of dat nou dollen of schoffelen was, maakt niet uit. Gaat niet eens om niveau, maar op de manier waarop je je als speler profileert. Je gaat toch niet naar het stadion voor iemand die hard zijn best doet? Of voor iemand die na een intikkertje driftig op het embleem klopt? Of ander ingestudeerd amateurtoneel? Je zit tijdens de warming up toch niet met vochtige ogen te genieten van de vruchten van het groepsproces? Je bent toch geen PR doos?

De laatste keer dat jij Ajax iets hebt zien voorstellen, was met iemand die buiten het veld meer scoorde dan er op, een tweebenig opgeblazen ego met een venijnige middelvinger en een geniale gek waar zelfs zijn medespelers bang voor waren. Inmiddels is het dus pronken met een fantastische cohesie en het kunnen identificeren met spelers die weinig kapsones hebben. Blegh. Doe mij dan maar elf ego's die op ontploffen staan, zolang ze maar voetbal spelen waar de vonken vanaf vliegen. Dat heeft véél meer met Ajax te maken dan brave Hendrikjes die in de war raken als er iemand op de tribune op z'n fluitje blaast.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Waar is Reinbo eigenlijk heen ?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Die heeft zich uitgeschreven.

j0enne

• 9621 berichten
  • 3854 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Zijn de potten voor de CL eigenlijk al bekend? Ik vind eigenlijk alles best, maar even geen Real en op papier een makkelijkere poule dan vorig jaar zou wel fijn zijn.

Konden ze beter PAOK - Schalke 04 uitzenden. 1-1. De rest is allemaal al gespeeld.

Maar nu United - Chelsea kijken!

Lijkt Spanje wel, zonder spits beginnen. Schurrle in de spits.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Prettige wedstrijd liefhebbers!

Quido

• 14658 berichten
  • 6158 stemmen

j0enne schreef:

Konden ze beter PAOK - Schalke 04 uitzenden. 1-1. De rest is allemaal al gespeeld.

Ik neem aan dat ze die wedstrijden al enkele weken geleden 'gekocht' hebben, en er toen voor gekozen hebben Arsenal uit te zenden (zowel uit als thuis). Anders slaat het natuurlijk nergens op.

j0enne

• 9621 berichten
  • 3854 stemmen

9 Argentijnen in de basis bij Catania.

depri83

• 6823 berichten
  • 1522 stemmen

j0enne schreef:

9 Argentijnen in de basis bij Catania.

Ach Argentijnen zijn net Denen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

AHWA schreef:

Die heeft zich uitgeschreven.

Ik kom ook eens ergens achter na een week.....

Zonde; hij had een unieke mening en manier van ventileren.

j0enne

• 9621 berichten
  • 3854 stemmen

In Nederland had Valencia nu rood gekregen, in Engeland blijft 't bij een vermaning.

depri83

• 6823 berichten
  • 1522 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Ik kom ook eens ergens achter na een week.....

Zonde; hij had een unieke mening en manier van ventileren.

Hier zijn afscheids'brief'.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

j0enne schreef:

In Nederland had Valencia nu rood gekregen, in Engeland blijft 't bij een vermaning.

Daarom zijn Nederlandse scheidsrechters ook veel beter, want dit was gewoon een moordaanslag.

En dan De Bruyne een minuut later geel geven voor een veredelde schouderduw

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

j0enne schreef:

Normaal gesproken wel geel hoor, maar in Engeland heb je tenminste mannenvoetbal . In Nederland had zelfs de moeder van Valencia rood gekregen, hoe durft ze zo'n bastaard groot te brengen.

j0enne

• 9621 berichten
  • 3854 stemmen

Verder een enorme zaadwestrijd.

Met dank aan Chelsea. Al is 't natuurlijk wel begrijpelijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.