- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Assaidi keert echt niet terug naar Nederland. Dat zou groot gezichtsverlies betekenen, aangezien hij vorig jaar met veel trots naar Liverpool ging en Ajax achter liet met niks. Nu terugkeren is erkennen dat hij daar mislukt is..
Niet als hij naar Feyenoord gaat. 
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Raar om in alle NL media weer al die Real haat te lezen. Als er 1 club klaar is voor Finacial Fairplay is het Real wel..
En het lijkt vooral alsof iedereen heel graag wil dat Real een triljoentriljard voor Bale wil betalen maar er is totaal niets van concreet waar.
.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Die bijschrift bij de foto ook
Als je niet beter wist zou je denken dat dit om de Speld zou gaan haha 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Raar om in alle NL media weer al die Real haat te lezen. Als er 1 club klaar is voor Finacial Fairplay is het Real wel..
En het lijkt vooral alsof iedereen heel graag wil dat Real een triljoentriljard voor Bale wil betalen maar er is totaal niets van concreet waar.
(afbeelding).
Haha ja, het is ook niet dat Real geen schuld van 500+ miljoen heeft ofzo.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Dat doet er dus totaal niet toe. Schuld is alleen erg als je hem niet kunt betalen.
Maar goed, dat is een eindeloze discussie met economie-onwetenden.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Haha ja, het is ook niet dat Real geen schuld van 500+ miljoen heeft ofzo.
Volgens mij hebben mensen helemaal het verkeerde idee van die regels..
Financial Fair Play gaat toch vooral over de omzet die je zelf genereert? City, Chelsea etc krijgen geld van een sjeik. Omdat ze meer uitgeven dan binnenkomt, gaan die in de problemen komen. Barca, Real enzo genereren gewoon zoveel geld, die hoeven niet zo te vrezen.
500 miljoen schulden is bovendien niks als je boven de 500 miljoen omzet draait elk jaar.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Dit is Financial Fair Play The Swiss Ramble: Real Madrid And Financial Fair Play - swissramble.blogspot.nl
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Zoveel is zeker. maar die mensen hebben ook geen idee hoe bijvoorbeeld het bedrijfsleven of bankwezen werkt.
Aan de andere kant, je kunt het ze ook niet verwijten met al die dommigheden die media en journalisten er telkens over schrijven als Ajax er weer eens van verliest bijvoorbeeld.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Het enige waar Real en Barca voor moeten oppassen is een eventuele verandering van de FairPlay regels (die nog niet eens in een minimale vorm zijn ingevoerd maar goed) zoals dit:
Maar zelfs dan valt er voor dermate grote bedrijven prima een mouw aan te passen. (in het geval van Real dan, Barca weet ik niet genoeg van)
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Real is volgens mij ook 'gezonder' dan 99% van de huizeneigenaren in Nederland als je ziet wat er jaarlijks binnenkomt en wat de winsten zijn (en helemaal als je beseft wat de winsten KUNNEN zijn).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dit is Financial Fair Play The Swiss Ramble: Real Madrid And Financial Fair Play - swissramble.blogspot.nl
Vraag is echter of dat ook zo is wanneer de Spaanse overheid hun verkapte subsidie op spelers salarissen intrekt en de openstaande schulden opeist....
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Vraag is echter of dat ook zo is wanneer de Spaanse overheid hun verkapte subsidie op spelers salarissen intrekt en de openstaande schulden opeist....
Dat is dus niet zo, maar waar jij op doelt is mijn laatste post.
Dit is echter hetzelfde als dat multinationals in Nederland bijvoorbeeld nauwelijks belasting betalen itt normale bedrijven. Dat zijn constructies die je eenvoudig kunt opzetten, omzeilen en weer op een andere manier voortzetten zolang als je maar genoeg omzet hebt.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Assaidi keert echt niet terug naar Nederland. Dat zou groot gezichtsverlies betekenen, aangezien hij vorig jaar met veel trots naar Liverpool ging en Ajax achter liet met niks. Nu terugkeren is erkennen dat hij daar mislukt is. Dan kan hij beter worden verhuurd aan een Engelse club. Waarom zou hij bij QPR niet aan spelen kunnen komen? Buiten het feit dat Assaidi ook helemaal geen Liverpool materiaal is trouwens. Die jongen had als hij vorig jaar bij Ajax had getekend nog jaren onze rechtsbuiten kunnen zijn. Maarja, voor die paar euro's extra...
Maar goed, Remy is nu op huurbasis naar Newcastle United, en ja, da's uiteraard een Fransman! 
En Park is dus nu op huurbasis naar PSV.
Maar dan nog is de concurrentie enorm.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
QPR is toch gedegradeerd? Genoeg mogelijkheden om te spelen dan lijkt me.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Hoe weet jij dat nou weer? 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Aan de andere kant, je kunt het ze ook niet verwijten met al die dommigheden die media en journalisten er telkens over schrijven als Ajax er weer eens van verliest bijvoorbeeld.
die hebben er ook de ballen verstand van en verdiepen zich er blijkbaar nauwelijks in.
Dat bijschriftje is inderdaad lachwekkend en treurig tegelijk 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat doet er dus totaal niet toe. Schuld is alleen erg als je hem niet kunt betalen.
Maar goed, dat is een eindeloze discussie met economie-onwetenden.
't feit dat Real die enorme bedragen voor spelers steeds bij de banken moet lenen en niet uit eigen kapitaal betaald lijkt me toch een punt om niet zomaar te negeren.
Daarnaast vind ik het gewoon lachwekkend dat zulke clubs kunnen blijven kopen. Los eerst maar eens je schulden af tot een normaal niveau.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
15x basis, 5x ingevallen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Zoveel is zeker. maar die mensen hebben ook geen idee hoe bijvoorbeeld het bedrijfsleven of bankwezen werkt.
Of een simpele hypotheek 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bakkali opgeroepen voor de Rode Duivels. Da's vlot na 3 potjes op het hoogste niveau.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
niet echt 1 op 1 te vergelijken maar daarbij staat een véél hogere schuld uit in relatie tot inkomen, dan de meeste voetbalclubs (in verhouding dan)
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
't feit dat Real die enorme bedragen voor spelers steeds bij de banken moet lenen en niet uit eigen kapitaal betaald lijkt me toch een punt om niet zomaar te negeren.
Daarnaast vind ik het gewoon lachwekkend dat zulke clubs kunnen blijven kopen. Los eerst maar eens je schulden af tot een normaal niveau.
Is dat zo? Met 150 miljoen winst in een paar jaar (ondanksal die aankopen) lijkt het me niet zo'n probleem dat eigen kapitaal.
En wat versta je onder schulden van een normaal niveau?
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Bakkali opgeroepen voor de Rode Duivels. Da's vlot na 3 potjes op het hoogste niveau.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Is dat zo? Met 150 miljoen winst in een paar jaar (ondanksal die aankopen) lijkt het me niet zo'n probleem dat eigen kapitaal.
En wat versta je onder schulden van een normaal niveau?
Schijnbaar kan Real het niet wegwerken, anders hadden ze dat vast wel gedaan. En ik vind 500 miljoen schuld niet normaal. Wat mij betreft mag de Uefa alle clubs verplichten dat ze schuldenvrij dienen te zijn voordat ze weer aankopen mogen doen. Ik kan me herinneren dat bepaalde clubs wel eens een transferverbod hebben gehad. Ik meen oa de Rangers en Malaga.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
daarbij staat een veel hogere schuld uit in relatie tot inkomen, dan de meeste voetbalclubs (in verhouding dan)
En heb je in het specifieke geval van Madrid ook nog te maken met een buitengewoon stabiel en succesvol bedrijf dat in tijden van crisis doodleuk een recordomzet boekt. Maarja leg het de Cheque van Geld's van deze wereld maar eens uit.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
(afbeelding).
Het heeft ook niks met FF te maken, wellicht wel met ethische normen en waarden. Zoveel geld uittrekken en betalen voor en aan spelers terwijl de jeugdwerkloosheid daar 50% is in het land. Maar goed, ik blijf erbij dat voetbal het enige nog is waar men trots op kan zijn, dus wordt dat nog geaccepteerd aar.
Wel blijft feit dat RMA 500 mio schuld heeft, dus ze hebben jaren te veel uitgegeven. Dat zou niet meer moeten kunnen, of ja, 40 miljoen per 3 jaar verlies oid max. Dus ze moeten wel wat op de centen gaan letten. En Bale, voor 120 miljoen, met een salaris van ruim 10 miljoen per jaar, komt al snel op een kostenpost van 35 miljoen per jaar. En Ronaldo kost ook al snel 50 miljoen per jaar aan afschrijvingen en salaris. Leuk, dit soort aankopen, maar er blijft ook minder over voor de rest van de selectie. Tenzij de flamboyante Bale heel veel centjes gaat opleveren in de UK of Azië, dan is er alsnog niets aan de hand.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
Schijnbaar kan Real het niet wegwerken, anders hadden ze dat vast wel gedaan.
Nee, dat hoeft niet per se. Die rente zal wel zakelijk zijn, maar exorbitant hoog zal het niet zijn. Daarvoor zijn de banken te goede vriendjes met de Voetbal. En weet wel, als je 500 miljoen wegwerkt in korte tijd, is dat een grote klap terug in je mogelijkheden (geen geld voor spelers immers). Dan is het beter die rente te blijven betalen en de schuld op niveau te houden, door inflatie wordt die vanzelf minder en als RMA maar meer omzet blijft genereren kan je die schuld op den duur wellicht aflossen als het veel minder pijn doet. RMA kan het wel maar wil het gewoon niet, en terecht.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Schijnbaar kan Real het niet wegwerken, anders hadden ze dat vast wel gedaan. En ik vind 500 miljoen schuld niet normaal. Wat mij betreft mag de Uefa alle clubs verplichten dat ze schuldenvrij dienen te zijn voordat ze weer aankopen mogen doen. Ik kan me herinneren dat bepaalde clubs wel eens een transferverbod hebben gehad. Ik meen oa de Rangers en Malaga.
Je weet helemaal niet wat de situatie is van Real. Misschien staan die leningen tegen zo'n laag rentepercentage dat het financieel ongunstig is af te lossen. Bovendien is er helemaal geen noodzaak af te lossen, ze maken dik winst jaarlijks, omzetten zijn zelfs nog veel groter. Dan kun je er ook voor kiezen schulden aan te houden en netjes je rente te betalen. Ik zie niet zo waarom de FIFA en Uefa zich te bemoeien hebben met schulden van bedrijven, het is heel normaal om schulden te hebben. Sterker nog, zonder schulden hadden we niet eens een fatsoenlijke economie en welvaart gehad in de wereld.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Je weet helemaal niet wat de situatie is van Real. Misschien staan die leningen tegen zo'n laag rentepercentage dat het financieel ongunstig is af te lossen. Bovendien is er helemaal geen noodzaak af te lossen, ze maken dik winst jaarlijks, omzetten zijn zelfs nog veel groter. Dan kun je er ook voor kiezen schulden aan te houden en netjes je rente te betalen. Ik zie niet zo waarom de FIFA en Uefa zich te bemoeien hebben met schulden van bedrijven, het is heel normaal om schulden te hebben. Sterker nog, zonder schulden hadden we niet eens een fatsoenlijke economie en welvaart gehad in de wereld.
Dat is nog het ergste. Er is geen reden tot aflossing nee. Omdat die clubs daar zichzelf diep in de schulden mogen steken, terwijl je er in landen als Nederland en Duitsland je licensie voor kwijt zou raken. Schandalig. Zulke clubs als Real en Barca kunnen maar kopen wie ze willen, want er is niemand die hen op consequenties wijst, want die zijn er niet. Of ze nu 500 miljoen of 500 miljard in het rood zouden staan. En buiten dat heb je inderdaad nog die ethische grens. Spanje ligt op zijn gat, mensen worden uit huis gezet en er wordt door een club maar een speler van 120 miljoen gehaald. Vind ik echt krankzinnig. Die hele voetbalwereld is doorgeslagen. Niet alleen Real, maar al die grote clubs.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.