- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Maar die wedstrijd telde toch al niet meer voor de klassering van 't WK?
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
"Marcouch & co moeten zich afvragen wie er nu werkelijk gek is"
Niet 100% mee eens maar heeft absoluut goeie punten. Komt ook aardig overeen met mijn studiementor in het eerste jaar die nu aan het promoveren is op hooliganisme en ook hardop de vraag stelt of er wel zoveel politieinzet moet zijn om mensen uit elkaar te halen die er zelf op uit zijn om te vechten. Ik kan me daar ergens wel in vinden.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Maar die wedstrijd telde toch al niet meer voor de klassering van 't WK?
Dat klopt, niet voor dit WK in ieder geval, en over 2 jaar zal het ook niet veel uitmaken, maar over 4 jaar wil Spanje ook nog bij de beste 8 staan.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Om dan nu al direct de eerste wedstrijd ongeldig te willen verklaren gaat wel wat ver en zou echt volkomen belachelijk zijn. 
Kunnen gewoon niet tegen hun verlies, dat zal 't 'm zijn.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Maar lees even dat artikel van de BBC-site. Er is een Roemeense statisticus die al heeft aangegeven dat dat voor sommige landen in principe het beste is. Geloof nooit dat dit 'per ongeluk' of 'toevallig' is gegaan.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik kan mij niet voorstellen dat Spanje expres teveel wisselde, omdat deze punten eventueel van invloed kunnen zijn op het volgende EK of WK in 2018. In zulke complotten denk ik niet. Het lijkt me gewoon een fout van Del Bosque die even niet goed had nagedacht. Maar terecht dat die interland gewoon geldig is verklaard. Anderzijds, stel dat Spanje dit deed als ze 0-3 voor hadden gestaan, wat dan? Dan ''fraudeert'' Spanje, maar worden ze wel beloond met de winst. Dan zou ik wel de zege ongeldig verklaren en omzetten in een reglementaire 3-0 voor Zuid Afrika.
Overigens, die column van Mossou las ik vanmorgen ook al. Ben het wel met hem eens. De politie lokt ook wel erg veel uit door altijd zo agressief vooraan aanwezig te staan, terwijl er vaak helemaal geen problemen zijn. Nou is het echte probleem natuurlijk wel die kleine groep hooligans, maar de politie zou het vanuit hun kant ook kunnen veranderen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4515 stemmen
Goed artikel, maar dat is niks nieuws onder de zon natuurlijk. Friendlies moet je of niet meetellen, of apart meetellen (gemiddelde punten van Friendlies over de laatste vier jaar apart en daarbij dan gemiddelde van officiële wedstrijden volgens het huidige systeem).
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Goed artikel, maar dat is niks nieuws onder de zon natuurlijk. Friendlies moet je of niet meetellen, of apart meetellen (gemiddelde punten van Friendlies over de laatste vier jaar apart en daarbij dan gemiddelde van officiële wedstrijden volgens het huidige systeem).
Gewoon simpel, oefenduels niet meetellen. Of beter, helemaal afschaffen, maar dat is een andere discussie. Maar het zijn OEFENduels, coaches moeten kunnen testen en doen wat ze willen, met het oog op kwalificatieduels. Beetje raar dat die oefenduels dan zo zwaar wegen. Gewoon 0 punten voor geven, dan maakt het geen reet uit wie je treft want je krijgt er niks voor. Dan kan je gewoon als kleiner land oefenen tegen kleinere tegenstanders en als groot land is het dan geen punt om toplanden uit te nodigen en je goed voor te bereiden voor een EK of WK. Je hoeft je dan niet zorgen te maken om de ranking. Die speel je bij elkaar met kwalificatieduels en eindrondes.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
PS: Fox Sports International is de komende 10 dagen gratis voor iedereen, dus voor de liefhebbers van buitenlands voetbal met digitale tv.....
Morgenmiddag oa Spurs-Man Utd. Al valt die pot grotendeels samen met Ajax, dus ik mis 'm.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Zit ook even Pauw en Witteman met Marcouch terug te kijken. Schokkend hoe naief Marcouch hier in staat.. heeft totaal geen feeling met de materie. Hij heeft gewoon totaal geen idee van de belevingswereld van zo'n hooligan. Vraagt ie aan 'm waarom hij niet oproept te stoppen met hooliganisme 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zit ook even Pauw en Witteman met Marcouch terug te kijken. Schokkend hoe naief Marcouch hier in staat.. heeft totaal geen feeling met de materie. Hij heeft gewoon totaal geen idee van de belevingswereld van zo'n hooligan. Vraagt ie aan 'm waarom hij niet oproept te stoppen met hooliganisme
Mja, maar wie heeft er wel idee van die belevingswereld? Ikzelf ook niet. Geen idee waarom iemand een ander zou willen mishandelen of iets wil slopen in naam van je club. Ik schaamde me dood toen ik bij Celtic-Ajax die kleine groep idioten onderin het vak stoeltjes zag slopen. Terwijl dat er maar pakweg 100 van de 3000 waren.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Mja, maar wie heeft er wel idee van die belevingswereld? Ikzelf ook niet. Geen idee waarom iemand een ander zou willen mishandelen of iets wil slopen in naam van je club. Ik schaamde me dood toen ik bij Celtic-Ajax die kleine groep idioten onderin het vak stoeltjes zag slopen. Terwijl dat er maar pakweg 100 van de 3000 waren.
Nou er is zat wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, ik ken persoonlijk al twee mensen die hier veel mee doen, en dat zijn vast niet de enigen. Dan heb je nog een hele berg boeken van hooligans zelf, waaronder al een stuk of 3 van deze Kievits, waar je toch al wat wijzer uit kan worden. Je hoeft geen begrip te hebben waarom mensen dit doen, maar je moet toch op zijn minst snappen hoe deze mensen er zelf in staan als je nota bene in discussie gaat met zo'n man. Je moet door hebben dat er voor bepaalde mensen een aantrekkingskracht tot broederschap en geweld bestaat. Sommige mensen gaan in het leger om dit soort redenen, anderen komen bij de ME terecht. Er is ook een groep die de verbondenheid zoekt in hun voetbalclub. Daar hoef je het echt niet mee eens te zijn wil je door hebben hoe dat in elkaar zit. Als je niet snapt waar het voor deze figuren om draait kun je er ook nooit zinvol op inspelen.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Zou leuk zijn als Zwitserland, Colombia en Uruguay Chili, Nederland en Italië loten.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
otherfool, vergeet je straks vooral niet te melden dat we in ieder geval al meer punten hebben dan vorig seizoen?
Lang leve de Mickey Mouse Liga! Na het ultieme falen van FC Utrecht tegen Differdange, Feyenoord tegen Krasnodar en Vitesse tegen Petrolul maken de overige clubjes uit die knotsgekke MML een onvergetelijke indruk op de Europese hoofdvelden! OK, PSV ging dan wel als vanouds onderuit tegen het altijd lastige Ludogorets, maar Ajax en AZ wisten zowaar te winnen en stuwden de UEFA-ranking naar ongekende hoogtes: Nederland staat op dit moment maar liefst 16e, tussen Israel en Bulgarije in. Nederland heeft al meer punten dan vorig seizoen (20e)! Wie oh wie had dit vooraf durven dromen!?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Leuke one-man show zoals gebruikelijk, maar na deze Europese campagne staan we weer precies waar we al jaren staan en de komende jaren zullen blijven staan. Dus gaan we dit ieder seizoen te horen krijgen, ouwe moppertrol?
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Nog nooit zo weinig zin gehad als in morgen trouwens. 
Gaat een kansloze middag worden.
Feyenoord dat net zo speelt als tegen RKC is een overwinning van 2-0, Feyenoord dat net zo speelt als tegen AZ is een overwinning van 5-0.
Eén ding is zeker, Schaken zal wel weer een goede wedstrijd op de mat leggen wat de laatste 2 jaar ook al was waar Willems dol werd gedraaid.
Ben benieuwd wie er morgen linksback staat, Willems nog onzeker, Tamata geblesseerd en anders gaat 't dus weer Hendrix worden die daar totaal niet kan spelen.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Er zou overigens nu met Hahn een mondeling akkoord zijn.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat gaat maximaal een punt worden inderdaad. Normaliter komen ze al niet graag naar de Kuip, en nu na een van de meest slechte reeksen ooit zal dat alleen maar vervelender worden. Ben zelf trouwens ook niet gerust op ADO uit. Vitesse zie ik morgen wel winnen thuis, AZ ook.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Wees maar niet al te bang voor Schaken trouwens... zou praktisch voor het eerst zijn dit seizoen.
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
Erg veel zin in morgen juist. PSV komt met lood in de schoenen naar de Kuip, de ambiance zal weer te gek zijn en ik heb er alle vertrouwen in dat Pelle het geklungel van Bruma en co gaat afstraffen.
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
PS: Fox Sports International is de komende 10 dagen gratis voor iedereen, dus voor de liefhebbers van buitenlands voetbal met digitale tv.....
Morgenmiddag oa Spurs-Man Utd. Al valt die pot grotendeels samen met Ajax, dus ik mis 'm.
Is dat op het open net van Fox dan?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als Feyenoord PSV bij de keel grijpt, winnen ze morgen makkelijk. Maar ik sluit niet uit dat Koeman Feyenoord ook defensiever laat beginnen. Daar zal het vertrouwen na RKC ook broos zijn.
Ik hoop trouwens op een gelijkspel en dan ook een winst voor Ajax (duh), dat zou echt ideaal zijn. Dan kan je PSV en Feyenoord echt op afstand zetten. En volgende week is het ook nog eens PSV-Vitesse. Dan zou ik....echt waar...voor PSV zijn.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Toivonen morgen de speerpunt in plaats van Locadia.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Als Feyenoord PSV bij de keel grijpt, winnen ze morgen makkelijk. Maar ik sluit niet uit dat Koeman Feyenoord ook defensiever laat beginnen. Daar zal het vertrouwen na RKC ook broos zijn.
Nee dat sluit ik bij voorbaat al uit. Het laatste wat Koeman wil is in eigen huis gereserveerd beginnen tegen een ploeg zonder vertrouwen. Die wil er gelijk op duiken en het publiek vanaf minuut een achter zich krijgen. Dan is het nog een tweede dat de spelers zelf het vertrouwen hebben om er vol op te klappen, daar twijfel ik eerder aan.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Feyenoord gaat hetzelfde proberen als tegen AZ. Hopelijk nu met wat meer geluk (lees: de bal moet niet bij Immers terecht komen als eindstation).
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nou, ik zie het al. We zijn het allemaal unaniem eens dat Feyenoord gaat winnen.
Ik zet dus een tweetje op de toto.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Feyenoord-PSV 1-3, hattrick Toivonen 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik zet mijn geld op PSV. Het voetbalt niet best, maar kwaliteit zal uiteindelijk een keer de doorslag gaan geven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.