- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Daar is alles kut aan en als het even goed gaat, dan zal hij het wel weer omver schrijven.
Zo is het. In het begin van het seizoen mochten we iedere week aanhoren hoe laag we wel niet stonden op de Europese coëfficiëntenlijst, maar nu we langzaam aan het klimmen zijn hoor je geen piep meer.
Goed, het is nog steeds niet om over naar huis te schrijven, maar gezien de waarschijnlijke Europese overwintering van alle drie de clubs staan we straks weer op het vertrouwde plekje; tussen ranking zeven en tien.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Het anti-Ajax gehalte druipt er wel vanaf bij otherfool. Natuurlijk is de euforie na gisteren wat overdreven en wordt het kunnen van Ajax een tikkeltje overschat, maar zoals hij/zij het omschrijft getuigt van weinig objectiviteit.
Je gaat toch niet serieus zeggen dat Ajax dit seizoen goed voetbal op de mat legt hopelijk? Het is afgrijselijk, dan heb ik het nog niet eens over de MML want die kijk ik niet meer, maar daar hebben ze al een aantal verliespunten waar een paard de hik van krijgt.
Maar dan de Champions League... echt hoor, dat kan toch niet. Kansloos in Barcelona (maar dat mag), een verschrikkelijk saaie wedstrijd tegen Milaan (saaiste wedstrijd ooit denk ik, lag aan beide partijen), een treurige nederlaag bij de houthakkers van Celtic (wat een niveautje, die wedstrijd...) en dan gisteren eindelijk eens een goed helftje tegen Barca B. Wat een armoe. Dat mensen daar tegenwoordig al rode koontjes van krijgen zegt eigenlijk ook wel genoeg over de MML.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
7-1 op Zagreb zit me ook nog dwars. Ajax is de enige ploeg in Nederland die nog iets te zoeken heeft in de CL. Moet er niet aan denken dat een Feyenoord of PSV in deze poules des doods hadden gespeeld. Dan word je pas echt het lachertje van Europa. Wij houden onze eer nog enigzins hoog.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Je gaat toch niet serieus zeggen dat Ajax dit seizoen goed voetbal op de mat legt hopelijk? Het is afgrijselijk, dan heb ik het nog niet eens over de MML want die kijk ik niet meer, maar daar hebben ze al een aantal verliespunten waar een paard de hik van krijgt.
Maar dan de Champions League... echt hoor, dat kan toch niet. Kansloos in Barcelona (maar dat mag), een verschrikkelijk saaie wedstrijd tegen Milaan (saaiste wedstrijd ooit denk ik, lag aan beide partijen), een treurige nederlaag bij de houthakkers van Celtic (wat een niveautje, die wedstrijd...) en dan gisteren eindelijk eens een goed helftje tegen Barca B. Wat een armoe. Dat mensen daar tegenwoordig al rode koontjes van krijgen zegt eigenlijk ook wel genoeg over de MML.
Jij bent toch zo van de feitjes? Zeven punten in deze poule (wellicht meer straks) en vorig seizoen Man City achter je gelaten zijn gewoon prima Europese resultaten voor een club als Ajax; met de middelen die ze hebben.
Dat het in Nederland niet loopt is yesterdays news, de machine begint pas rond de winterstop te lopen omdat de Europese wolven weer de beste spelers hebben weggeplukt in augustus.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Jaja, het is me allemaal wat met die 'prestaties'.
Basel, Celtic en Apoel Nicosia zijn verder gekomen de afgelopen jaren...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zelfs je maatje Jan Mulder was lyrisch over het Ajax van gisteravond.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Jij doet altijd net alsof dat heel vreemd is.. Dat jij zo'n beetje de meest chauvinistische user uit dit topic bent vind niemand erg, maar dat het gros van de users hier een ploeg die dit seizoen al 3x verloor en 4x gelijk speelde in de eredivisie niet zien winnen tegen clubs als Real Madrid, Manchester City en Barca, vind jij altijd heel apart.
Maar uiteindelijk blijkt Ajax constant te pieken in topduels. Dat deden ze de afgelopen jaren nationaal en internationaal. Sowieso is Ajax bijna altijd goed tegen teams die Ajax de ruimte geven. RKC en co doen dat niet, die gaan verdedigen.
Je mag mij chauvinistisch noemen, I don't care, maar dat sneue anti Ajax gedrag hier van een aantal is ook lachwekkend. Allemaal hard blijven roepen dat Ajax er niks van kan. Uiteindelijk bewijzen een hoop uitslagen in Europa plus drie titels op rij, waarschijnlijk 4, het tegendeel.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Jaja, het is me allemaal wat met die 'prestaties'.
Basel, Celtic en Apoel Nicosia zijn verder gekomen de afgelopen jaren...
Moet je nagaan. Ajax dat dat Celtic dat verder kwam in het verleden gewoon kansloos op plek 4 in deze groep zet 
Nogmaals, alleen de 2e helft uit bij Barcelona was slecht. Alle andere helften in de 5 CL duels waren goed tot soms zeer goed. Maar jij vergelijkt alles aan het resultaat, tsja. Moet je zelf weten, maar als scorebordjournalistiek je enige wapen is...
Cruijff zei het al. Wel eens een zak geld een goal zien maken? Het is dat Zagreb-Lyon een fraudewedstrijd is geworden, anders was Ajax 2 jaar terug al doorgegaan. En ook dit jaar nog alle kansen, ondanks dat Ajax itt teams als Man City, Milan en Barca ieder jaar de topspelers moet laten gaan.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Zelfs je maatje Jan Mulder was lyrisch over het Ajax van gisteravond.
Is toch ook mooi, zo'n overwinning tegen het grote Barca? Prachtig, niks mis mee. Koester dat.
Maar denk nou niet dat ze kunnen voetballen. Want het is toch eigenlijk gewoon helemaal niks, als je eerlijk bent? Van Rhijn, Serero, HiHaHoesen, Schone... spelers die 10 jaar terug nog gewoon bij RKC, Excelsior of De Graafschap op de bank zouden zitten.
Trouwens, die Serero, het is dat-ie een goal maakt, maar wat een drama is dat zeg. Die jongen kan gewoon helemaal niet voetballen, zelden zoiets gezien. Ja bij Eyong Enoh misschien.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Is toch ook mooi, zo'n overwinning tegen het grote Barca? Prachtig, niks mis mee. Koester dat.
Maar denk nou niet dat ze kunnen voetballen. Want het is toch eigenlijk gewoon helemaal niks, als je eerlijk bent? Van Rhijn, Serero, HiHaHoesen, Schone... spelers die 10 jaar terug nog gewoon bij RKC, Excelsior of De Graafschap op de bank zouden zitten.
Knap dat die prutsers dan steeds knappe prestaties in Europa neerzetten. Dat rijmt niet helemaal met elkaar he..
Ik noem dit Ajax ook geen top trouwens, maar dat is Milan al helemaal niet meer. Daar ging de discussie over. Niet of Ajax het niveau van Bayern Munchen bezit, want dat hebben ze niet en krijgen ze niet.
En over 2 weken, mocht Ajax winnen bij Milan, dan gaan een aantal hier weer alles zo draaien dat Ajax weer mazzel heeft gehad ofzo. Of dat Milan de competitie belangrijker vond. Of dat ze toevallig net die avond hun slechtste wedstrijd speelden. Dezelfde blabla als als die keren na duels tegen Barcelona, City, Man Utd en noem ze op.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Knap inderdaad, er steeds bij de winter al uit liggen en dan tegen de Steaua Boekaresten van deze wereld in de Europa Liga kopje onder gaan. De voetbalwereld heeft het er nog over.
Cruijff zei het al. Wel eens een zak geld een goal zien maken?
Eh ja, want de verreweg rijkste club van NL is de afgelopen 3 jaar kampioen geworden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Eh ja, want de verreweg rijkste club van NL is de afgelopen 3 jaar kampioen geworden.
Met als verschil dat Ajax nauwelijks nog investeert, itt bv concurrent PSV. Maar het is ook niet ongewoon dat Ajax hier kampioen wordt, klopt. Maar de overwinningen van Ajax in Europa zijn wel ongeveer als je kijkt naar het niveau en financiële verschil.
Ben nu wel weer klaar met dit constant moeten verdedigen, terwijl de uitslagen voor zich spreken.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
als scorebordjournalistiek je enige wapen is...
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Kom op zeg otherfool. Ik weet heus wel dat Ajax niet het mooiste voetbal speelt in vergelijking tot sommige Europese topploegen. Maar de manier waarop jij het verwoord riekt simpelweg naar een (zwaar) bevooroordeeld beeld. Beweren dat Ajax gisteren niet in staat was haar wil op te leggen aan een (verzwakt) Barcelona is simpelweg onjuist. Overigens is het wijzen op de gebruikte B-garnituur wat mij betreft niet erg fair, aangezien vrijwel alle topploegen over een dusdanige selectie beschikken dat de tweede garnituur moeiteloos mee zouden moeten kunnen doen in de Eredivisie.
Wat betreft de Eredivisie - en de prestaties van Ajax hierin - overdrijf je schromelijk. De selectie van Ajax is zeker niet top en een groot deel van de jongens behoort - en zal nooit behoren - tot de top van deze aardkloot. Het is alleen wel zo dat er vanuit een bepaalde gedachte gevoetbald wordt. Dat dit niet altijd even goed tot uiting komt is zeker waar en heeft o.a. te maken met de matige selectie. De manier waarop jij het afschildert is, wat mij betreft, echter buiten proporties.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Barcelona B gisteren met:
Pinto
Montoya - Piqué - Mascherano - Puyol
Xavi - Busquets - Iniesta
Pedro - Fábregas - Neymar
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Beweren dat Ajax gisteren niet in staat was haar wil op te leggen aan een (verzwakt) Barcelona is simpelweg onjuist.
Wie zegt dat dan ook? Ze hebben het een helft lang hartstikke goed gedaan, zeker gezien de waardeloze spelers. Is toch mooi dat je met zo weinig kwaliteit toch weet te winnen? RKC wint ook wel eens van Ajax, maar dan gaan ze in Waalwijk toch ook niet ineens denken dat ze echt kunnen voetballen?
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Wel lief dat men serieus de discussie aangaat. RKC heeft van Ajax in de recente geschiedenis overigens nooit gewonnen.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Knap dat die prutsers dan steeds knappe prestaties in Europa neerzetten. Dat rijmt niet helemaal met elkaar he..
Ik noem dit Ajax ook geen top trouwens, maar dat is Milan al helemaal niet meer. Daar ging de discussie over. Niet of Ajax het niveau van Bayern Munchen bezit, want dat hebben ze niet en krijgen ze niet.
En over 2 weken, mocht Ajax winnen bij Milan, dan gaan een aantal hier weer alles zo draaien dat Ajax weer mazzel heeft gehad ofzo. Of dat Milan de competitie belangrijker vond. Of dat ze toevallig net die avond hun slechtste wedstrijd speelden. Dezelfde blabla als als die keren na duels tegen Barcelona, City, Man Utd en noem ze op.
Die discussie maakte jij er zelf van. Ik stelde puur dat het zielig zou zijn als (áls) Milan als enig Italiaans team door zou gaan terwijl het zo kut presteert in de competitie. Juve zit in een makkelijkere poule, heeft een betere selectie, speelt normaliter beter voetbal - of haalt in ieder geval betere resultaten - en heeft een veel slimmere coach dan dit Milan. Gelukkig heeft Juventus het nu weer in eigen hand. Napoli mag ten onder gaan in die poule; dat is absoluut geen schande.
Jij moest Ajax er echter zonodig weer bij betrekken, terwijl ik het daar verder niet over had. Bovendien ga je mij geen smoesjes zien verzinnen als Milan over twee weken thuis verliest. Zowel Milan als Ajax zijn momenteel ploegen waarvan het voetbal veel te wensen overlaat (zoals ik de afgelopen tijd al vaker heb gezegd). En dat zeg ik als 1) Milanfan en 2) niet als Ajaxhater. Als ik moest kiezen voor een club in Nederland, dan zou dat waarschijnlijk Ajax zijn. Ik gun het Ajax verder ook maar natuurlijk niet ten koste van Milan.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
en dan gisteren eindelijk eens een goed helftje tegen Barca B. Wat een armoe. Dat mensen daar tegenwoordig al rode koontjes van krijgen zegt eigenlijk ook wel genoeg over de MML.
Barcelona B gisteren met:
Pinto
Montoya - Piqué - Mascherano - Puyol
Xavi - Busquets - Iniesta
Pedro - Fábregas - Neymar
Busquets=Song 
1. C. Ronaldo
2. Zidane
3. Messi
4. Xavi
5. Gerrard
6. Iniesta
Dit zijn voor mij de big 6 waar niet aan valt te tornen.
De as van het veld bevatte 2 van de big 6 van jouw lijstje. Wat nou b-garnituur? De enige die ik lager inschat t.o.v. een Ajacied is Pinto. Voor de rest 7 basisspelers in het elftal. Voor de rest kan je Klaassen, Serero en Hoesen nou ook niet bepaald A-garnituur noemen toch 
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Gelukkig heeft Juventus het nu weer in eigen hand.
Maar wel jammer dat het allemaal veer zo moeizaam gaat. Volgende keer graag gelijk een zware poule. Galatasaray uit is nog best een vervelende om mee af te sluiten. Maar goed, dit mogen ze uiteraard niet uit handen geven. En dan maar hopen niet gelijk gekoppeld te worden aan Bayern in de 1/8 finales.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
7-1 op Zagreb zit me ook nog dwars. Ajax is de enige ploeg in Nederland die nog iets te zoeken heeft in de CL. Moet er niet aan denken dat een Feyenoord of PSV in deze poules des doods hadden gespeeld. Dan word je pas echt het lachertje van Europa. Wij houden onze eer nog enigzins hoog.
Haha, dat eeuwige denigrerende naar PSV en Feyenoord toe begint ook wel errug treurig te worden.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Second city syndrome speelt op bij Rico 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Haha, dat eeuwige denigrerende naar PSV en Feyenoord toe begint ook wel errug treurig te worden.
Bij PSV is dat inderdaad niet gepast 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Ajax wordt afgezeken door otherfool en Mafketel begint ouderwets over PSV en Feyenoord te lullen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Otherfool spreekt louter waarheid, inderdaad. 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Die constatering werd wel gedaan door iemand(Roel-) die hier niet heel actief is. Dus die kan een beter oordeel geven over Otherfool dan ons 
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Dat mensen hier überhaupt serieus ingaan op dat (soms best vermakelijke) opzichtige getroll van Otherfool...
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
Otherfool heeft vooral gelijk als hij mensen - mijzelf incluis- aanspreekt op inconsequent denken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Actie -> reactie hé 
Als mensen hier constant de goede Europese prestaties van Ajax onderuit proberen te halen met elk slap flutexcuus, dan valt er best wel makkelijk naar clubs te wijzen die het veel minder nog doen.
Oja, hup AZ en PSV vanavond! 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.