• 15.918 nieuwsartikelen
  • 178.829 films
  • 12.258 series
  • 34.051 seizoenen
  • 648.781 acteurs
  • 199.219 gebruikers
  • 9.385.749 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Tonypulp schreef:

We hebben gewoon de plank misgeslagen met het compleet uitblijven van nuttige aankopen. Als straks Eriksen nog weg zou gaan, zijn we de pineut. Ik roem de Boer om zijn werkwijze en visie, maar hij heeft overvloedig veel vertrouwen in een (reeds bewezen) matige groep. Of zien wij het niet goed?

Het enige wat reeds bewezen is, is dat zij prijzen hebben gewonnen voor Ajax. Welke matige groep? We raken hier wel massaal in paniek na een mislukt potje en een blessure van 1 speler zeg. Schone vind ik een uitstekende speler. Serero heeft de potentie een goede te zijn en dan heb je nog wel meer opties rondlopen. Ajax begint ieder seizoen stroef, daar raak ik niet meer in paniek van, al is het wel zonde.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Misschien wordt het gewoon tijd dat Sensatie Sana zijn enorme talent eindelijk eens gaat tonen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Tonypulp schreef:

(quote)
Ik zie hem Fischer niet zo snel een linie terugzetten hoor. Veel te gevaarlijk, want dat opportunistische zit rotsvast in zijn spel. Nee, dan nog eerder Andersen (of een aankoop in de winter).

(quote)

Oooh, no biggie.

(quote)

Hebben geen van dat...

Schone heeft dat zeker wel. Serero heeft weer andere kwaliteiten, die past weer beter in het snelle tikspel. Ben blij dat de Boer niet zo a la jullie hier in paniek raakt zeg. Beetje vertrouwen houden mag best.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Serero heeft zijn kwaliteiten al die tijd verborgen gehouden dan. Leek in het begin inderdaad op wat jij nu zegt, maar heeft geen fatsoenlijke wedstrijd meegedraaid in het eerste en weet zich zelden te onderscheiden in Jong Ajax.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Serero is al 2 seizoenen veel geblesseerd en eerlijk, hij heeft vaak ook matig gespeeld, maar hij heeft wel kwaliteiten. Alleen moet hij ze eens op constanter basis laten zien. Maar ik ga er vanuit dat Schone gewoon Siem zal vervangen. Het is jammer, maar geen ramp.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Nee klopt, met een middenveld waar Poulsen alles op orde stelt en Schone samen met Eriksen (ik ga er gewoon nog vanuit) speelt.... is er geen vuiltje aan de lucht

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Qua poppetjes ga je er wel iets op achteruit, maar zou je nog altijd mee moeten kunnen doen op de titel. Belangrijker is (nogmaals) dat de spelopvatting en speelwijze veranderd gaat worden. Ik zou het dan ook toejuichen mocht Bojan als half gaan spelen, die speelt zelf veel tussen de linies en dwingt ook anderen om eindelijk eens in beweging te komen (en dan bedoel ik niet alleen maar van de bal af te rennen, zoals nu grotendeels gebeurt).

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Tonypulp schreef:

Nee klopt, met een middenveld waar Poulsen alles op orde stelt en Schone samen met Eriksen (ik ga er gewoon nog vanuit) speelt.... is er geen vuiltje aan de lucht

Vergeet Eyong 'Europese Top' Enoh ook niet. Geen paniek mensen, die bank is meer dan solide.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Voetbalt die nog?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Eh heeft-ie dat ooit gedaan dan?

Maar hij schijnt nog steeds keurig voor een Godsvermogen op de loonlijst te staan.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Touche..

Mis dat geschop wel, soms

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Dat soort extreem slechte voetballers hebben ook wel hun cultwaarde natuurlijk. Al staan ze meestal op de back (Manolevje, Swerts, Atouba) ipv centraal in het elftal. Toch heb ik vorig jaar nog enorm om hem moeten lachen, was het niet tegen Dortmund? Echt alles verkeerd doen, ook een kunst.

edit: Oh ja, hij sloeg toen Bender ook nog uit pure onbeholpenheid een gebroken neus. Schitterend.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Nou en of! RTL XL

Herhaling. Zo'n gozer Obelix, wat volgens mij veel mensen een sukkel vindt. Ken ik niet persoonlijk. Kan op zich het moment begrijpen dat mensen niet op de camera willen. Met het moment met dat gescheld lopen er ook twee mensen tussen die ik wel ken, maar dat zijn gewoon mensen die zich of ziek hebben gemeld of wat dan ook hebben gedaan en daardoor in Utrecht problemen kunnen krijgen.

david bohm

• 3078 berichten
  • 3446 stemmen

Heb het gevoel dat de hegemonie van Ajax ten einde is gekomen. Vier op een rij is geen Amsterdams spelletje. Ook in de Champions League verwacht ik niets. De koek lijkt een beetje op, de spelersgroep op mekaar uitgekeken.

Het spel is verre van overtuigend en oogt plezierloos en plichtmatig.

Hopelijk zit ik er naast

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Hehe, wat 1 verloren potje al niet teweeg brengt

Overigens vind ik de 3 vorige seizoenen niet eens een hegemonie, aangezien Ajax steeds weer een inhaalrace nodig had. Wel had Ajax steeds de langste adem van alle teams.

Voorlopig wijst er niks op dat de hegemonie voorbij is. Alle concurrentie is zwakker geworden, op PSV misschien na dan en Feyenoord misschien gelijk, al beginnen ze slecht dit seizoen.

De CL ambities hangen af van wie blijven en gaan. En belangrijker, de loting. Tref je weer Real, City en Dortmund of iets als Milan ( ), Olympiakos en Anderlecht?

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens vind ik de 3 vorige seizoenen niet eens een hegemonie,

The Oceanic Six schreef:

Voorlopig wijst er niks op dat de hegemonie voorbij is.

En dat is één bericht.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

david bohm schreef:

Heb het gevoel dat de hegemonie van Ajax ten einde is gekomen. Vier op een rij is geen Amsterdams spelletje. Ook in de Champions League verwacht ik niets. De koek lijkt een beetje op, de spelersgroep op mekaar uitgekeken.

Hopelijk zit ik er naast

Voorgaande jaren (waar Ajax kampioen was geworden) heeft Ajax ook niet goed gevoetbald. Het is meer de onkunde van de tegenstanders, dan de kunde van Ajax. PSV die tot tweemaal een voorsprong van een dito punten verspeeld; ja wat wil je dan. Doet niks af aan de prestatie van Ajax, want eerlijk is eerlijk, zij zijn verdiend kampioen geworden. Maar het voetbal was daar ook vaak niet om aan te zien.

Die Bojan heeft mij tot dus ver nog niet echt kunnen overtuigen (ja, wij zijn pas een paar wedstrijden onderweg). Maar ben ervan overtuigd dat Ajax meer had gehad aan een Narsingh.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

(quote)

En dat is één bericht.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

(quote)

En dat is één bericht.

Weet ik, dat deed ik ook expres. Er is geen hegemonie, maar ik kan ook niet echt een ander woord bedenken voor een langere tijd de landstitel winnen. Maar een hegemonie zie ik als iets langere tijd echt overheersen. Barcelona de laatste 7 jaar bijvoorbeeld.

david bohm

• 3078 berichten
  • 3446 stemmen

Het is slechts een gevoel en dat van die inhaalrace en eigenlijk de hele post van Chucky daar kan ik me wel in vinden. We gaan het zien.

Maar ik zie Eriksen niet een heel seizoen de kar trekken met een incidentele opleving van een momentenvoetballer als Fischer. Van Bojan verwacht ik ook weinig, die heeft nergens constant gepresteerd. Leuke speler voor Espanyol ofzo.

EDIT: ik heb zo ook geen ander woord voor hegemonie, wellicht overwicht.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Synoniemen van hegemonie; ander woord voor hegemonie - synoniemen.net

PSV speelt dan nu wel heel fris en fruitig, maar ook zij zullen straks een periode hebben dat het allemaal minder gaat.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Chucky92 schreef:

Maar het voetbal was daar [Ajax] ook vaak niet om aan te zien.

Dat ik het ooit met je eens zou zijn ...

De goede wedstrijden van Ajax in de afgelopen 2,5 seizoen zijn echt op maximaal twee handen te tellen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

david bohm schreef:

Het is slechts een gevoel en dat van die inhaalrace en eigenlijk de hele post van Chucky daar kan ik me wel in vinden. We gaan het zien.

Maar ik zie Eriksen niet een heel seizoen de kar trekken met een incidentele opleving van een momentenvoetballer als Fischer. Van Bojan verwacht ik ook weinig, die heeft nergens constant gepresteerd. Leuke speler voor Espanyol ofzo.

EDIT: ik heb zo ook geen ander woord voor hegemonie, wellicht overwicht.

Je maakt nu ook de fout dat je in gaat op bepaalde namen, terwijl Ajax al 3 jaar lang de titel van het collectief viert. Iets wat bv PSV nu ook eindelijk snapt. Feyenoord zal het nooit halen, doordat ze alles op 1 speler zetten. Vitesse deed dat vorig jaar ook met Bony. Bij Ajax is het spelsysteem de sterspeler. Als iemand wegvalt, in dit geval Siem, dan weet de vervanger meteen wat hij moet doen en op welke wijze. Op deze manier kunnen meer spelers belangrijk zijn. Maar individueel loopt er nog genoeg goeds rond. Zelfs als Eriksen zou vertrekken staat er een selectie in Nederland echt wel om plek 1 kan spelen. Bij Bojan zie je trouwens echt wel de potentie. Altijd aanspeelbaar, sterk in de combinatie, altijd dreigend. Had zondag nog een schitterende assist bij de 1-2.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dat ik het ooit met je eens zou zijn ...

De goede wedstrijden van Ajax in de afgelopen 2,5 seizoen zijn echt op maximaal twee handen te tellen.

Vorig seizoen is er echt wel goed gespeeld, zeker in de laatste maanden voor de winter en na de winter. Seizoen daarvoor was na de winter ook prima. Alles daarvoor was ruk, dat klopt.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Damn, twee mensen die het eens zijn met mij in dit forum. Het moet toch niet gekker worden.

david bohm

• 3078 berichten
  • 3446 stemmen

Ja ik ben ingegaan op bepaalde namen om mijn gevoel onder woorden te kunnen brengen en te beargumenteren.

Over het collectief heb ik in een vorige post onder andere het woord plichtmatig gebruikt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Vanwaar de blijheid als ik vragen mag? Zodat er wat tegengas kan worden gegeven aan PSG?

Dat zeker en gun het Falcao ook.

Al is het meer om de negatieve tendens die er ontstaat tegenover Monaco. Zie dat graag de kop ingedrukt worden. Ik heb ook altijd wel sympathie vor die clubs die opeens heel kapitaalkrachtig worden. Had ik ook bij Chelsea en City bvb.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, dit ja.

De koek lijkt een beetje op, de spelersgroep op mekaar uitgekeken.

Het spel is verre van overtuigend en oogt plezierloos en plichtmatig. De koek lijkt een beetje op, de spelersgroep op mekaar uitgekeken.

Als ik het ergens mee oneens ben, dan is het dit wel. Dit Ajax is (en dat gebruik ik nooit zo graag) bijna een vriendenploeg. Ik heb de hele voorbereiding lang sfeerbeelden gezien, bijna overal staan ze te ouwehoeren en te dollen met elkaar. Ik heb totaal niet het idee dat ze op elkaar uitgekeken zijn. Ik vind het spel ook niet plezierloos en plichtmatig, maar ik ben het wel met je eens dat het veel beter moet. Het gaat wat traag en soms initiatiefloos, omdat ze af en toe balbezit spelen om het balbezit en dat is irritant. Van mij mag er ook sneller diepgang worden gekozen, al is het risico dan wel balverlies. Ze rekenen iets te vaak erop dat Eriksen wel een briljant balletje geeft. Doet hij ook vaak wel (de winnende goal van Siem in de JCS was een briljante voorzet, tegen Roda de 2-0 van Siem was een briljante pass van Eriksen, tegen AZ strooide hij met passes), maar je kan niet elke week een topprestatie van hem verwachten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Lowietje heeft de opstelling vast gegeven voor morgenavond in Portugal.

Opstelling: Michel Vorm; Paul Verhaegh, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Daley Blind; Jonathan de Guzman, Kevin Strootman, Rafael van der Vaart; Jeremain Lens, Robin van Persie en Arjen Robben.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Het lootje van Vorm is deze keer uit de hoge hoed gekomen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.