- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Zlatan en Van Persie horen natuurlijk in de top 25.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen

Zo vet dat hij hem er als het ware inkijkt vanaf de corner vlag.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Matig potje gister. Zweden wel erg defensief en Zlatan deed er weinig aan. Die spaarde zich opzichtig voor dinsdag. Dan zal het moeten gebeuren. Zweden uit en thuis is een wereld van verschil qua resultaten.
Frankrijk wel op de rand van een uitschakeling. Toch nog een beetje goed nieuws. Wat een nare ploeg is dat. Blij als ze dinsdag nogmaals falen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
1. C. Ronaldo
2. Zidane
3. Messi
4. Xavi
5. Gerrard
6. Iniesta
Dit zijn voor mij de big 6 waar niet aan valt te tornen. Hierna wordt het meer inwisselbaar, maar laat ik voor de leuk eens een poging doen (het is toch dweilpauze):
7. Ronaldo
8. Buffon
9. Ronaldinho
10. Shevchenko
11. Lampard
12. Seedorf
13. Schweinsteiger
14. Van Nistelrooy
15. Cannavaro
16. T. Silva
17. Figo
18. Terry
19. Lahm
20. Ribery
21. Nesta
22. Rooney
23. Özil
24. Van der Sar
25. Ballack
Paar spelers zijn al in hun nadagen natuurlijk (Zidane / Figo / Ronaldo) maar ik heb ze toch meegenomen. En ik ben ongetwijfeld nog wel de nodige topspelers vergeten. Provisionele lijst dus.
Zlatan: heel misschien top 50, net aan.
Natuurlijk onzin om Zlatan (maar ook vPersie) niet in die toplijst te zetten en spitsen als Rooney of bv een aanvaller als Ribery wel. Die jongens zijn echt niet van het niveau van die 2. Zlatan is geloof ik in 10 jaar 8x kampioen geworden. Dan behoor je gewoon tot het allerhoogste niveau. En dan ook nog Gerrard in je top 6, hahahah. Goede speler hoor, maar er waren er wel een stel beter.
Als ik een top 15 van de afgelopen 10 jaar zou maken, willekeurige volgorde:
Zlatan
Van Persie
Messi
C. Ronaldo
Zidane
Xavi
Iniesta
Ronaldinho
vd Sar
Van Nistelrooij
Gerrard
Henry
Roberto Carlos
Lampard
Giggs
Zoiets. Waarom je namen als Cannavaro, Rooney of Ozil erin zet is me een raadsel.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hmm, ja Robben. Geweldige speler, maar te vaak geblesseerd geweest in die 10 jaar.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hallo Zanetti.
Trouwe clubspeler, maar ook weer niet zo opvallend. Dan had ik eerder jongens als Lahm, Terry, Ferdinand, Puyol ofzo genoemd. Jongens die bijna elk jaar in Europa om de prijzen spelen.
ps ?Ribéry moet in plaats van Gouden Bal maar vaas op schoorsteen zetten? - voetbalzone.nl

Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Hmm, ja Robben. Geweldige speler, maar te vaak geblesseerd geweest in die 10 jaar.
Vond hem juist altijd na een blessure uitzonderlijk goed terugkomen ondanks weinig ritme.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vond hem juist altijd na een blessure uitzonderlijk goed terugkomen ondanks weinig ritme.
Zeker. Zijn mentale kracht is ongekend. Ik was gek geworden als ik zoveel blessures zou hebben. Bijna elk jaar ligt hij er wel maanden uit. Robben zit wel dicht bij de beste spelers van de laatste 10 jaar aan. Maar eigenlijk is het onmogelijk, er waren zoveel goede spelers. Alleen al bijna elke speler van Barcelona tussen 2005-2011.
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Cannavaro
Die zou er bij mij ook wel instaan. Europees en Wereldvoetballer in 2006. Wereldkampioen in 2006.
Twee landstitels met Juventus, twee met Real Madrid. Hoort absoluut in Top 5 beste verdedigers van
de afgelopen 10 jaar.
Ik mis trouwens met name Casillas in het rijtje. Buffon en Sar wel iets betere keepers maar qua prijzen lacht hij hen beide uit uiteraard.
T. Silva is voor mij de naam uit het rijtje waarbij ik echt dacht: 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Die zou er bij mij ook wel instaan. Europees en Wereldvoetballer van het jaar in 2006. Wereldkampioen in 2006. Twee landstitels met Juventus, twee met Real Madrid. Hoort absoluut in Top 5 beste verdedigers van de afgelopen 10 jaar. Ik mis trouwens met name Casillas in het rijtje.
T. Silva is voor mij trouwens de naam uit het rijtje waarbij ik echt dacht:
Bij Cannavaro denk ik altijd aan 2006 ja, maar over 10 jaar lang heeft hij op mij geen onuitwisbare indruk gemaakt. Casillas (of Buffon) had er ook wel bijgemoeten ja. Maar ik vond 1 keeper zat en dan kies ik maar die Nederlander 
PS: Duitsland heeft een serieus probleem.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Grootste lachertje is het ontbreken van Raul.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Albiol?
Lolbroek
. En ook niet Bravo. Gonzalez Blanco uiteraard.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Albiol?

Die is echt belachelijk slecht. Bij Real Madrid altijd de slechtste en bij Spanje ook.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Leuk man die oefenpotjes. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4517 stemmen
Ze zouden gewoon iedere kwalificatiereeks volledig in eind april/mei moeten doen, een jaar voor de start van het toernooi. Dan is de groep zes weken bij elkaar, heb je dat gekloot met competitieonderbrekingen ook niet. Vriendschappelijke interlands definitief eruit. Internationale competities zijn al in april klaar. Minder overbelasting en blessures; ik zie voordelen.
Eens. Ben daar ooit eens brief van de week mee geweest in VI. Ik had als idee twee interlandperiodes, in november/december en mei/juni/juli, beide steeds zes of zeven weken en vervolgens een winterstop en zomervakantie. Dan kunnen alle kwalificaties worden afgenomen, de Africa Cup en de grote toernooien. Dan zijn minder vlieguren nodig, zijn blessures opgelopen bij het land minder fataal voor de clubs, zijn groepen langer bij elkaar waardoor het voetbal mogelijk beter wordt et cetera.
Nadeel: twee keer per jaar zes weken weg is niet altijd prettig, maar daar staat dan wel een miljoenensalaris tegenover. En bij de clubs missen ze wel een behoorlijke groep dan die niet meetraint wekenlang.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Zitten we er klaar voor jongens. Japan - Oranje om kwart over één in Genk....
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Opgeleefde Ortiz tot zomer 2017 bij AZ - FCUpdate.nl

Rare titel trouwens. Hij is helemaal niet opgeleefd. Hij heeft nu een trainer die geen blokhut voor zijn kop heeft.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.