• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.563 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.331 acteurs
  • 199.158 gebruikers
  • 9.381.586 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Liep met Blind op het middenveld en Schone erbij al een stuk beter. Maar goed, zodra die laatstgenoemde in de basis start is het weer een hoopje ellende.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

What the fuck? Een wissel, een doelpunt en een minuut op een bal wachten bij een corner, maar toch fluit ie precies op 90+4 af.

Totaal onnodig dit. Vond Ajax voor het eerst sinds best lange tijd aardig voetballen (nog lang niet goed, laat dat duidelijk zijn, maar zag perspectief), al mag je nu eindelijk wel eens iets minder angstig en met meer stoot- en daadkracht (niet alleen voorin) acteren. Nu maar hopen dat je in Amsterdam wel je kansen afmaakt (en liefst nog wat meer creëert, en dat niemand achterin kinderlijke fouten gaat maken. M.a.w: de kwaliteit mag gerust nog een stuk verder omhoog, maar da's een understatement).

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

De Boer kan in ieder geval weer vertellen straks dat Ajax de betere ploeg was.

Hoe matig en vooral machteloos dit Ajax ook weer was... dat Celtic kan er echt nog veel minder van. Moet in Amsterdam gewoon 3 punten zijn.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Kai schreef:

Nja vrienden van mij zijn ook Serero liefhebbers en zeggen een zelfde soort dingen, maar wat mij betreft wordt hij komende zomer doorgeselecteerd. Het wordt helemaal niets met die jongen.

Ik ben geen Serero-liefhebber (ook geen -hater, niks speciaals verder), maar zie wel dat ie gewoon meer voetbal in de ploeg brengt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

1 gewonnen uit de laatste 11 1 - 3 - 7 met als doelsaldo 10 - 26.

Lang leve de Mickey Mouse Liga!

Tegen Dortmund, City, Milan, Real Madrid, Barcelona en Celtic. Om het wat in perspectief te plaatsen.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Met dit team een punt pakken tegen Barca. Kunnen tevreden zijn. Vooral de eerste twintig minuten waren erg goed.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Kan iemand de Boer nou eens uitleggen dat week in week uit kansen missen ook een gebrek aan kwaliteit is?

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

merijn82 schreef:

De Boer kan in ieder geval weer vertellen straks dat Ajax de betere ploeg was.

Check.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3704 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Tegen Dortmund, City, Milan, Real Madrid, Barcelona en Celtic. Om het wat in perspectief te plaatsen.

Ondanks ik het blijven schoppen als we al down zijn niet vat. Zal wel een internet ding zijn. Dagelijks leven waarschijnlijk een hele stille jongen.

Maar zijn de cijfers wel duidelijk. Je groeit niet. Dat je van Dortmunt en Real verliest a la, maar een Celtic moet gewoon te doen zijn, bleek ook wel. Naar die tegenstanders moet je kijken.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

wavanbuuren schreef:

Kan iemand de Boer nou eens uitleggen dat week in week uit kansen missen ook een gebrek aan kwaliteit is?

Dat zal hij ook niet ontkennen en hij kan er ook niets aan veranderen.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Harco schreef:

Vooral de eerste twintig minuten waren erg goed.

Op de eerste 10 minuten na dan.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Met dat zogenaamde 'technische hart' hadden ze dat kunnen zien aankomen en wat van die vele miljoenen die op de bank staan te gebruiken om daar wat aan te veranderen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Ik hoor de Boer elke week het zelfde bandje afdraaien. De realiteit is 12 verliespunten uit 10 in de competitie en 1 uit 3 in de CL. Dan mag je ook weleens een voorzichtige kritische noot plaatsten in plaats van altijd maar te benadrukken hoeveel beter Ajax wel niet was..... (wat vaak nog zwaar overdreven is zoals afgelopen zaterdag).

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Met dat zogenaamde 'technische hart' hadden ze dat kunnen zien aankomen en wat van die vele miljoenen die op de bank staan te gebruiken om daar wat aan te veranderen.

Al met al schiet het niet echt op met Jopie's meesterplan om binnen 5 jaar de CL te winnen...

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Er wordt al jaren nagelaten om (met name) op de flanken kwaliteit in te kopen (wat mij betreft ook op andere (cruciale posities, maar da's een ander verhaal). Zo'n De Sa doet je zelfs verlangen naar Ebecilio. En Fischer heeft in het jaar dat ie nu ongeveer speelt wellicht vier goede wedstrijden gespeeld. Dat jonge grut wat 'eraan komt' tel ik dan even niet mee, kun je nog weinig over zeggen en ook niet veel van verwachten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Het probleem is een beetje dat er een hoop jonge jongens aankomen die straks ingepast moeten worden. Je kunt bijvoorbeeld nu wel een opvolger voor Poulsen halen, maar dan zit je straks met Bazoer en Lobotka. Als offensieve speler verwachten ze in Andersen een zekerheidje. Terwijl er ook weinig twijfels zijn over het talent van Fischer.

Het lijkt me geen zaak voor Ajax om zich in de winterstop te versterken, misschien hooguit een extra buitenspeler. Belangrijker is dat er meer en sneller aanwas komt vanuit de eigen jeugd.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Al met al schiet het niet echt op met Jopie's meesterplan om binnen 5 jaar de CL te winnen...

Nu quote je toch wel erg vrij waarde otherfool. Dit heeft Johan nog nimmer zo gezegd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

We vergeten gewoon even dat onze beste spelers altijd worden weggekocht. Heb je net een Europawaardig team opgebouwd, kun je weer opnieuw beginnen. Zolang we financieel niet kunnen concurreren verandert er niks in de toekomst. CL wordt saai en voorspelbaar zo. Gelukkig hebben we de Eredivisie nog. Toch wel de leukste competitie van Europa hoe zwak het dan ook mag zijn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Tot aan de 0-2 alles gemist, maar naar wat ik hoor doet Ajax zichzelf behoorlijk tekort. Mocht het spelbeeld net zo zijn geweest als na de tweede treffer gaan we Celtic gewoon oprollen in Amsterdam.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Heb je de wedstrijd gezien?

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

moviemafketel schreef:

We vergeten gewoon even dat onze beste spelers altijd worden weggekocht. Heb je net een Europawaardig team opgebouwd, kun je weer opnieuw beginnen. Zolang we financieel niet kunnen concurreren verandert er niks in de toekomst. CL wordt saai en voorspelbaar zo. Gelukkig hebben we de Eredivisie nog. Toch wel de leukste competitie van Europa hoe zwak het dan ook mag zijn.

Dat is toch het verhaal van het Nederlandse voetbal. Daarom waren die teksten van Cruijff ook zo belachelijk.

En je hoeft het geld niet over de balk te smijten maar als je zo weinig kwaliteit hebt als Ajax nu en zoveel geld op de bank hebt staan is dat gewoon dom.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Wat begrijp je er niet aan? Eerste kleine 10 minuten gaf Celtic aardig gas. Kon ik maar weinig verschil zien

Ik vond Ajax verre van goed, maar verdienden toch wel een punt.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Het probleem is een beetje dat er een hoop jonge jongens aankomen die straks ingepast moeten worden. Je kunt bijvoorbeeld nu wel een opvolger voor Poulsen halen, maar dan zit je straks met Bazoer en Lobotka. Als offensieve speler verwachten ze in Andersen een zekerheidje. Terwijl er ook weinig twijfels zijn over het talent van Fischer.

Het lijkt me geen zaak voor Ajax om zich in de winterstop te versterken, misschien hooguit een extra buitenspeler. Belangrijker is dat er meer en sneller aanwas komt vanuit de eigen jeugd.

Tegen Twente was de gemiddelde leeftijd 21. Ik geloof best dat er veel talent rondloopt (al blijkt uit de wedstrijden van jong Ajax in de JL dat er nog veel werk te verrichten valt), maar enige routine in een elftal is geen overbodige luxe. Als ieder jaar je beste spelers weggaan als ze amper 23 zijn, kun je ook eens overwegen iets aan routine in te kopen lijkt me. Dat is ook beter voor de ontwikkeling van die talenten. Nu zie je de Fishers en Andersens van deze wereld gewoon verzuipen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Wat begrijp je er niet aan? Eerste kleine 10 minuten gaf Celtic aardig gas.

Ik vond Ajax verre van goed, maar verdienden toch wel een punt.

Hij heeft het over Milan - Barca.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Sjezus, dat krijg je als je allerlei dingen door elkaar doet op je telefoontje.

Sorry Harco. Dacht dat je bedoelde dat dit Ajax een punt kan pakken tegen Barca.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Tegen Twente was de gemiddelde leeftijd 21. Ik geloof best dat er veel talent rondloopt (al blijkt uit de wedstrijden van jong Ajax in de JL dat er nog veel werk te verrichten valt), maar enige routine in een elftal is geen overbodige luxe. Als ieder jaar je beste spelers weggaan als ze amper 23 zijn, kun je ook eens overwegen iets aan routine in te kopen lijkt me. Dat is ook beter voor de ontwikkeling van die talenten. Nu zie je de Fishers en Andersens van deze wereld gewoon verzuipen.

Helemaal mee eens. Maar die zijn bijna niet haalbaar tenzij je kiest voor de Ooijers, Gabri's, Oleguers en Poulsens.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Helemaal mee eens. Maar die zijn bijna niet haalbaar tenzij je kiest voor de Ooijers, Gabri's, Oleguers en Poulsens.

Daar hoeft niet zoveel mis mee te zijn toch? Oleguer wat minder, maar de andere drie hebben zeker hun waarde gehad voor Ajax.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Sorry voor het misverstand. Maar als we de kansen benut hadden dan hadden we hier gewoon met gemak gewonnen. Dit is gewoon een kwestie van ene idioot achterin die hapt als een malloot en een flutschot dat van richting wordt veranderd. Als je zelf je kansen niet benut dan houdt het op. Dat maakt dit juist zo onnodig frustrerend allemaal. Zelfs nu na 85 minuten enkel een mogelijkheidje tegen gekregen.

Ik ben inmiddels al zover dat ik geeneens meer gefrustreerd raak. Dit is het verhaal van Ajax van de laatste tien jaar. Leuk spel, matige prestaties. Misschien moet er maar eens gekeken worden naar een ander systeem...

Liever catenaccio en punten pakken dan leuk spelen en steeds maar aan het kortste eind trekken.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Daar hoeft niet zoveel mis mee te zijn toch? Oleguer wat minder, maar de andere drie hebben zeker hun waarde gehad voor Ajax.

Precies. En die combinatie (ervaring + goede talenten + evt huurlingen) is de enige mogelijkheid voor Nederlandse clubs om nog iets te kunnen doen in Europa.

Maar ja, die combinatie hangt van vele factoren af.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.