- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Haha, Denswil is wel in domheid overtroffen door die Herrera!
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Fijn hoor. Die 0-1 van Napoli zit gewoon niet in de samenvatting...
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Fijn hoor. Die 0-1 van Napoli zit gewoon niet in de samenvatting...
Ik denk al.. Zonde, was een knappe goal van Callejon..
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
OPVALLEND | 2 dagen voor het Europa League-duel met PSV heeft Dinamo Zagreb trainer Branko Ivankovic ontslagen #dinpsv
Shit had ik die vent net een enorme berg geld overgemaakt om te verliezen donderdag, wordt hij ontslagen!
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Daar hoeft niet zoveel mis mee te zijn toch? Oleguer wat minder, maar de andere drie hebben zeker hun waarde gehad voor Ajax.
Brr Gabri.
Ooijer speelde zelden in de basis en dan heb je ook al minder aan die routine. Jaap Stam en Davids konden ook niet zoveel toevoegen. Ervaring kopen met toegevoegde waarde lijkt me behoorlijk moeilijk. Ik kan momenteel maar weinig geschikte spelers bedenken.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Dinamo Zagreb heeft ondertussen de coach eruit geknikkerd.
Wordt gezellig donderdag zonder publiek...
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Denswil in Oranje.
Alleen de samenvatting gezien, maar leek van beide kanten niet veel soeps. Jammer dat ze niet nog een puntje pakken voor die derde plek.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Thuis winnen, Barca gunt ons 3 punten in de Arena en dan gelijk tegen Milan. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hebben jullie pech. Èén weekje later en je was met minimaal een 1-7 naar Eindhoven teruggekeerd.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Ja ik vind dat toch wel hilarisch.. Snap dat je soms je lach niet kunt inhouden als je Immers ziet voetballen bij Feyenoord, maar om dan vervolgens Serero wel heel goed te vinden gaat er bij mij niet in.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Brr Gabri.
Ooijer speelde zelden in de basis en dan heb je ook al minder aan die routine. Jaap Stam en Davids konden ook niet zoveel toevoegen. Ervaring kopen met toegevoegde waarde lijkt me behoorlijk moeilijk. Ik kan momenteel maar weinig geschikte spelers bedenken.
Ik ben ook wel met je eens dat het niet eenvoudig is en de geschikte, betaalbare spelers niet voor het oprapen liggen. Toch vind ik dat de balans in deze selectie wel echt zoek is. Fisher speelt al weken dramatisch, maar moet je laten staan omdat er simpelweg geen alternatieven zijn. Als Moisander geblesserd raakt kun je alleen maar spelen met een centrum van twee broekkies zonder enige ervaring. Het reultaat is gekend: namelijk twee fouten van Denswil die puur en alleen te wijten zijn aan onervarenheid. Dan zou ik graag een type Ooijer achter de hand hebben gehad en die laten spelen in een dergelijke wedstrijd.
Zo ben ik zeker geen groot fan van Poulsen, maar vorig jaar in de lastige uitwedstrijden met als mooiste voorbeeld PSV uit was ie toch verrekte nuttig.
Ook met Babel zag je dat. Geen superseizoen en iets te lang geblesseerd, maar de wedstrijden dat ie er wel was had je in elk geval iets achter de hand. Zelfs Boelykin vond ik nuttig in het jaar dat ie er was, ook al speelde ie maar weinig.
Nu hebben we alleen maar de zelfde types en als het (zoals zo vaak helaas) niet loopt, hebben we niks om de wedstrijd een andere wending te geven.
Je zag gisteren ook dat Ajax alleen maar mee ging in het tempo van Celtic. Niemand die de wedstrijd kan lezen en eens temporiseert ofzo.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4523 stemmen
Dan zou ik graag een type Ooijer achter de hand hebben gehad en die laten spelen in een dergelijke wedstrijd.
En die pakte nog rood tegen Auxerre toen bij een 2-0 voorsprong 
Verder wel eens, twee a drie ervaren jongens is heel prettig. Alleen het is jammer dat diegenen die wat toevoegen niet te halen zijn. Maar goed, zeker in jaren dat je CL speelt heb je hoge inkomsten, dan kan je best de lonen omhoog brengen dat seizoen om een of twee van zulke spelers te halen.
kos
-
- 46702 berichten
- 8858 stemmen
Heb er niks van gezien, maar wat ik zo hier lees volledig volgens verwachting, Ajax?
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Bakkali niet mee naar Zagreb, licht geblesseerd.
Narsingh wel mee en kan zelfs misschien al starten.
Al begon ik gewoon met Jozefzoon, ideaal om 'm nu in de basis te zetten, bovendien laat die meer zien dan die pingelaar van een Bakkali waar ik nu al schijtziek van word.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Goed punt, die wedstrijd hebben we dan ook gewoon gewonnen

nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Bakkali niet mee naar Zagreb, licht geblesseerd
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Tja, zo'n 17-jarig spelertje is 't nou eenmaal niet gewend om 2 duels per week te spelen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Ik ben inmiddels al zover dat ik geeneens meer gefrustreerd raak. Dit is het verhaal van Ajax van de laatste tien jaar. Leuk spel, matige prestaties. Misschien moet er maar eens gekeken worden naar een ander systeem...
Liever catenaccio en punten pakken dan leuk spelen en steeds maar aan het kortste eind trekken.
Je raakt eraan gewend idd. Toch denk ik dat we dit breder moeten trekken. Dit soort lullige en onnodige nederlagen vind ik haast synoniem voor de Nederlandse clubs in Europa geworden. Het gebeurt keer op keer weer. Maar toch kan ik de nederlaag van gisteren niet wijten aan het spel systeem, puur omdat we geen kans tegen hebben gekregen. Voetbalslimheid is echter wel iets dat wij Nederlandse clubs blijkbaar nog steeds niet hebben, want je verliest zoals gewoonlijk door domme,knullige momenten dat niet eens kansen zijn.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Ik heb gratis en voor niks wel 2 speltips voor de immer falende MML clubjes, en Ajax in het bijzonder:
1. stel geen elftal vol dwergen meer op
2. stap af van het idee dat balbezit rond de middenlijn het doel van het edele voetbalspel is
kos
-
- 46702 berichten
- 8858 stemmen
Ervaring en leeftijd is (zoals eerder al gezegd) een absolute voorwaarde in het Internationale topvoetbal. Daarom snap ik sowieso al niet hoe je een ploeg met gemiddelde leeftijd van 22 jaar een kans kunt toedichten in de CL.
Tevens de reden waarom Cruijffs hele geneuzel over opleiding volkomen kansloos is.
En tevens de reden dat bvb een Belgie lang niet zo goed gaat presteren op WK als velen denken.
-edit- en wat otherfool zegt sowieso natuurlijk.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
mwoa denk wel dat je met een gedegen opleiding en vooral een goede lichting best een eindje kan komen in de CL. Kwartfinale ofzo. Maar dan moet je ook wel nog net de Eriksens, Verthongens en Alderweirelds behouden hebben, en de volgende lichting net goed genoeg (in vorm) zijn. Tegenwoordig ben je na twee goede seizoenen weg, en groot gelijk hebben die spelers, want als zij wel blijven gaat er wel een andere goede speler weg en kun je weer niks bereiken. Maargoed Ajax leidt vrijwel niks meer op de laatste jaren, is allemaal (jong) gekocht.
Ik snap de weg van Ajax wel, of voornamelijk die van De Boer. Gedegen positiespel is de enige manier om nog iets te bereiken met een groep spelers die individueel niet al te hoog aangeslagen mogen worden. Alleen missen ze bij Ajax duidelijk een speler die net even een mannetje kan uitspelen om een overtal situatie te creeeren. Toch wel handig als je op een hoger niveau speelt. Dan kan je wel zeggen dat je af moet stappen van het rondspelen rond de middellijn, maar m.i. heeft Ajax weinig andere keus dan dat.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Ervaring en leeftijd is (zoals eerder al gezegd) een absolute voorwaarde in het Internationale topvoetbal. Daarom snap ik sowieso al niet hoe je een ploeg met gemiddelde leeftijd van 22 jaar een kans kunt toedichten in de CL.
Hetzelfde geldt voor Anderlecht. Zij spelen ook met veel jongeren. Vanavond is de kans zeer groot dat ze afgemaakt worden.
Ik denk wel dat zij van in het begin geen illusies hadden om te overwinteren. Toch niet in de Champions league.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
En tevens de reden dat bvb een Belgie lang niet zo goed gaat presteren op WK als velen denken.
Gelukkig ben ik dus niet de enige die dat denkt.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
mwoa denk wel dat je met een gedegen opleiding en vooral een goede lichting best een eindje kan komen in de CL. Kwartfinale ofzo.
Het Ajax van 2003 was wat dat betreft een prima ploeg en hebben het toen prima gedaan, maar ook zij kwamen uiteindelijk te kort. Maar dat is zo ongeveer het meeste wat erin zit voor Ajax en als supporter ben ik daar zeker niet ontevreden over.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4523 stemmen
Dat Ajax was een uitstekende ploeg dat echt groeide in dat seizoen. Maar dat was ook een andere tijd. Feyenoord won dat seizoen ervoor de EC III en PSV haalde twee jaar later zelfs de halve finale van de CL.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
PSG-fans met slagersmessen aangehouden | VoetbalPrimeur
Gaat daar hevig aan toe in Brussel. Ondertussen zijn er ook al Ajax-supporters afgezakt naar Brussel om de Anderlecht-aanhang te helpen, er is zelfs sprake dat er ook al Twente-supporters aanwezig zijn.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4523 stemmen
Snelle goal in de MLS. Ook wel lekker binnen geschoten trouwens.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Dat Ajax was een uitstekende ploeg dat echt groeide in dat seizoen. Maar dat was ook een andere tijd. Feyenoord won dat seizoen ervoor de EC III en PSV haalde twee jaar later zelfs de halve finale van de CL.
Dat was geen andere tijd. Grote clubs kochten toen ook al het talent op van kleinere clubs.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
PSG-fans met slagersmessen aangehouden | VoetbalPrimeur
Gaat daar hevig aan toe in Brussel. Ondertussen zijn er ook al Ajax-supporters afgezakt naar Brussel om de Anderlecht-aanhang te helpen, er is zelfs sprake dat er ook al Twente-supporters aanwezig zijn.
Wat hebben die daar te zoeken?
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Dat was geen andere tijd. Grote clubs kochten toen ook al het talent op van kleinere clubs.
Dat was wel een andere tijd. Er heeft een enorme ontwikkeling plaatsgevonden, vooral doordat rijke gasten (sjeiks enzo) clubs over gekocht hebben.
Zo'n Man. City of Chelsea kopen zowat alle talenten op als die gastjes 16 zijn - ze benaderen hen al als ze 14 zijn, of nog eerder.
Nederlandse clubs kunnen hun talenten amper behouden. Gelukkig zijn er nog uitzonderingen. Zo'n v/d Vaart of Sneijder zouden nu - in deze tijd - echt geen 5 seizoenen meer in de Eredivisie spelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.