- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat is dus een fabeltje. Ja de verwachtingen zijn lager, maar dat is vooraf dus al bekend.
Je hebt immers van alles ook minder en ook voor jou is er dus een doel wat je moet kunnen halen.
In jou optiek zou een club met minder niveau dus ook bijna nooit een trainer ontslaan. Volkomen onzin natuurlijk.
Het gaat erom dat er vooraf verwachtingen zijn. Met een navenant druk. Beide hebben wellicht boven verwachting gepresteerd waarvan ik erg durf te twijfelen of De Boer de verwachtingen meer heeft overtroffen dan Langeler..
Alleen is het bij Zwolle minder opvallend om hoog te eindigen dan bij Ajax. Als je 18e wordt is het logisch, als je 14e wordt hoor je een standbeeld te krijgen.
Als je het over verwachtingen hebt....niemand noemde Ajax bijna als de nieuwe kampioen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14553 berichten
- 4534 stemmen
Vergeten we Louis trouwens niet? Geen punt verloren tijdens de kwalificatie voor het WK, Bayern kampioen en kans op de Duitse en Europese beker, Ajax kampioen, AZ de beker, etc. Allemaal dankzij de hand van Louis.
Die heeft de oeuvre-award dus gewonnen 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Laatste deel van dit filmpje.
Blijkt dat Louis van niks wist, tot dat hij daar bij de receptie kwam en die vrouw daar per ongeluk zei ''of hij de ouvreprijs dus op kwam halen''

Leuk dat hij dat ook nog even vertelt, die mevrouw zal dat nog wel effe gaan horen haha.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Mooi shirt dat van Ajax.! Stukken beter dan de blauw-groene en de blauw-gele van de laatste twee jaar.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Dat is dus een fabeltje. Ja de verwachtingen zijn lager, maar dat is vooraf dus al bekend.
Je hebt immers van alles ook minder en ook voor jou is er dus een doel wat je moet kunnen halen.
In jou optiek zou een club met minder niveau dus ook bijna nooit een trainer ontslaan. Volkomen onzin natuurlijk.
Het gaat erom dat er vooraf verwachtingen zijn. Met een navenant druk. Beide hebben wellicht boven verwachting gepresteerd waarvan ik erg durf te twijfelen of De Boer de verwachtingen meer heeft overtroffen dan Langeler..
Natuurlijk heb je een ondergrens in de verwachting. Bij Ajax is dat hooguit 2e plek, maar zoals je ziet bij PSV en bij Ajax in de afgelopen jaren is dat eigenlijk ook al te weinig. Bij Zwolle is dat niet degraderen. Dat betekend dat je 1 ploeg onder je moet houden, en 3 om helemaal veilig te zijn. Als we jou favoriete ding, de financiele zaken erbij gaan halen, heb je RKC met de minste begroting, en Heracles, Willem 2, VVV met een begroting die erg dicht in de buurt ligt van Zwolle. Dan eindigen ze met 4 clubs (waarschijnlijk; RKC zou er nog overheen kunnen) onder zich. Met 4 punten (kan er 1 worden) voorsprong op de nummer 16. Waarvan dus Heracles boven zich. En Roda onder zich. Maar goed als we de PSV logica door trekken ligt dat meer aan hun falen dan het knappe van Zwolle. (Ze kunnen ook hoger eindigen dan nu, maar ook daar ligt dezelfde logica als bij PSV)
Dat is dus wellicht net zo knap of niet knap als Ajax. (Als we de druk echt niet mee tellen, en als we echt geloven dat moeten winnen niet moeilijker is dan niet moeten verliezen. Wat natuurlijk onzin is en pas een fabeltje) Maar dan heeft de Boer het "o zo niet knappe van Kampioen worden" dus drie keer gedaan. En is het pas het eerste seizoen dat Langeler boven de streep eindigd. (en in de Jupiler hadden ze de grootste begroting dus dat is niet knap te noemen)
Lijkt me allemaal vrij duidelijk. Nog meer vragen?
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Ja. Waarom hebben jullie het steeds over 3 keer deze prestatie terwijl trainer van het jaar alleen over afgelopen seizoen gaat??
Daarnaast onderschat je wat mij betreft echt hoe ongelofelijk moeilijk het is om met een club te spelen die bijna elke wedstrijd moet opboksen tegen tegenstanders die in alles meer hebben en groter zijn. En je begint gewoon op 0-0.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Dat is dus onzin. Aangezien er onderin meer clubs zitten met nagenoeg dezelfde begroting. Je speelt niet alleen tegen de top en subtop van Nederland. Uiteindelijk komen ze ook niet hoger dan die clubs. En houden ze nagenoeg alleen de clubs met eenzelfde begroting onder zich.
Eerste zin is gewoon flauw. Natuurlijk trek je het door helemaal als je jou logica gebruikt. Het is niet knap om kampioen te worden. Hij had waarschijnlijk de beker moeten winnen ofzo, maar dat was ook weinig soeps geweest, want Ajax heeft de grootste begroting en PSV faalt. De EL had hij dan moeten winnen, maar goed dan was het wel Chelsea en heel europa geweest dat faalde. Magere discussie weereens.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Alleen kampioen worden is inderdaad niets bijzonders en dus niet genoeg om alleen daarom beste trainer van NL te zijn vind je niet?
Daar kun je wel flauw over doen in de trant van 'wat moeten ze dan wel doen om de beste te zijn', maar het is Ajax zelf dat er voor kiest zoveel groter en sterker te zijn dan haar tegenstanders dus dan moeten ze daar niet achteraf over zitten mekkeren.
En nee, ik vind dat Ajax bepaald niet oppermachtig dit seizoen of geweldig spelen
Is ook niet voor niets dat het hele seizoen de pers al flinke kritiek geeft en pas de laatste twee maanden Ajax echt als de titelfavoriet zag. .
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Wij mekkeren?
Ik flauw doen?
Je ben je helemaal besodemieterd. Je praat alleen maar rond je eigen logica. PSV faalt, Ajax heeft veel te veel geld dus eigenlijk nergens recht op.(over mekkeren gesproken) Er is geen verschil tussen de druk van een topclub en degradatievoetbal. Niet ingaan op het feit dat er onderin wel gelijkheid is in begroting en het dus net zo niet knap is van Zwolle. (over flauw gesproken) Ga lekker korfballen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Alleen kampioen worden is inderdaad niets bijzonders en dus niet genoeg om alleen daarom beste trainer van NL te zijn vind je niet?
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Wij mekkeren?
Ik flauw doen?
Je ben je helemaal besodemieterd. Je praat alleen maar rond je eigen logica. PSV faalt, Ajax heeft veel te veel geld dus eigenlijk nergens recht op.(over mekkeren gesproken)
Ehm.. Waar heb ik dit ooit gezegd??? Ik heb hooguit gezegd dat het niks bijzonders is.
Huh? Waar heb je t over.. Als Zwolle budgettair gewoon op de plek staat waar ze horen is dat ook niksbbijzonders. Kanttekening us wel dat ze dat budget nu voor het eerst hebben waar Ajax fit elk jaar heeft (als we toch de afgelopen jaren kennelijk in de vergelijking gooien)
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Zeg je net toch: "Ajax zelf dat er voor kiest zoveel groter en sterker te zijn dan haar tegenstanders"
Ik praat in jou logica he. Jij vindt toch dat groter budget hebben niet fair is en daardoor niet knap. Lees: geen recht op.
En over PSV faalt:
" Geschreven door Reinbo: Komt dit jaar ook vooral omdat Advocaat en co de falers van het jaar zijn"
Dat lijkt mij ook nogal logisch, althans als je niet gigantisch verblind bent door subjectiviteit.
Budgetair zouden ze 17de moeten staan. Maar dan met de kanttekening dat er 1.4 miljoen verschil zit tussen de nummer 14. (waar ze staan) Vind ik een verwaarlozen bedrag. En RKC dus net onder hun staan met 2.2 miljoen euro minder!
Dit gaat nergens over. Dit is wijsneuzerig doen op het internet. Net doen alsof je precies weet hoe het bij die clubs zit, net doen alsof je weet het geld verdeeld is, net doen alsof we alle wedstrijden van Zwolle en Ajax hebben gezien, net doen alsof we Langeler en de Boer achter de schermen aan het werk hebben gezien.
Vanuit buitenaf geef ik en Quido (net nog met een aardig argument) aan waarom we denken dat hij er recht op heeft.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wellicht dan het feit dat Frank buiten de reguliere trainingen en verplichtingen van het eerste in z´n vrije tijd talloze avonden op de toekomst is aan het kijken naar jeugdteams en potentiele toppers? Een trainer die dus een lange termijn visie heeft en als trainer een signaal afgeeft aan de jeugd dat er veel mogelijk is.
Frank leeft voor het vak en de club, maakt spelers beter en weet een sfeervol collectief te smeden waarbij iedere selectiespeler zich betrokken voelt.
Maar goed, we blijven Frank niet verdedigen. De Nederlandse kenners hebben gesproken, dat moet voldoende zijn.
Perfectly clear
-
- 283 berichten
- 18 stemmen
Volgens mij is Frank de Boer maar een fluttrainer 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
En nee, ik vind dat Ajax bepaald niet oppermachtig dit seizoen of geweldig spelen
Is ook niet voor niets dat het hele seizoen de pers al flinke kritiek geeft en pas de laatste twee maanden Ajax echt als de titelfavoriet zag. .
Ik verbaas me ook over de media de laatste weken. Als ik ze moet geloven heeft Ajax een supergoed seizoen gedraaid en waren ze heel stabiel. 2 verliespartijen en 10 (!) gelijke spelen noem ik niet echt stabiel. Om maar niet te spreken over het defaitisme in dit topic toen Ajax tig punten achterstond.
Qua niveau was het een vrij treurig seizoen voor de gehele eredivisie.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik verbaas me ook over de media de laatste weken. Als ik ze moet geloven heeft Ajax een supergoed seizoen gedraaid en waren ze heel stabiel. 2 verliespartijen en 10 (!) gelijke spelen noem ik niet echt stabiel. Om maar niet te spreken over het defaitisme in dit topic toen Ajax tig punten achterstond.
Qua niveau was het een vrij treurig seizoen voor de gehele eredivisie.
Itt vorig jaar hebben de supporters dit seizoen bij een achterstand niet of nauwelijks gezegd dat de titel voorbij was.
En Ajax heeft een vrij goed seizoen gespeeld ja. 2x verliezen is echt minimaal (in vergelijking, de Boer verliest in 2,5 jaar 8 competitiepotjes, wat evenveel is als het aantal dat PSV dit seizoen heeft verloren) en 10x gelijk is inderdaad niet goed, maar je pakt daar ieder geval nog wel steeds een punt mee. En laten we eerlijk zijn, van die 10 gelijke spelen had je gezien de enorme kansenverhoudingen zeker 5x daarvan gewoon moeten winnen. Ik noem Utrecht thuis en uit, Heracles uit, ADO en Roda thuis...
Het spel was al die tijd vrij goed, maar voorin was er gewoon te weinig scorend vermogen. We hebben tot maart geen centrumspits gehad en aan de rechterkant liep geen enkele goede rechtsbuiten. Aan de linkerkant speelde een A junior. En toch zo goed gespeeld en dikverdiend de titel gepakt.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Serieus op troller kos die maar onzinblijft uitkramen ingaan. Ik had wel beter verwacht van jullie.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Qua niveau was het een vrij treurig seizoen voor de gehele eredivise.
Spreek voor jezelf. Ajax was de eerste seizoenshelft inderdaad wisselvallig(100x gezegd door iedereen), hier hebben we dan ook bijna alle gelijke spelen van dit seizoen gepakt. 2 nederlagen is verder gewoon prima.
In februari nog een dipje gehad waarin we wel domineerden, maar niet door konden drukken. Resulteerde in 2 gelijke spelen in de competitie en Steaua. Daarna weer prima herpakt(alle geblesseerde spelers/spitsen terug) en 7 van de 8 wedstrijden met gemak (waaronder psv en twente uit) gewonnen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14553 berichten
- 4534 stemmen
Ajax haalt de nieuwe CR7:
http://www.vi.nl/nieuws/240862/Ajax-haalt-nieuwe-Cristiano-Ronaldo-naar-Amsterdam.htm
Alleen die naam al, schitterend. Overigens weet je natuurlijk niet de of beste man ook daadwerkelijk 17 is.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ajax haalt de nieuwe CR7:
http://www.vi.nl/nieuws/240862/Ajax-haalt-nieuwe-Cristiano-Ronaldo-naar-Amsterdam.htm
Alleen die naam al, schitterend.
Moses speler van de Godenzonen? 
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Ja die 'nieuwe bla bla' kennen we nu wel. Kwame Quansah was ooit de nieuwe Cruijff, om nog maar te zwijgen over 'De nieuwe Pele' Freddie Adu en dat soort namen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dortmund heeft zich inmiddels gemeld in Amsterdam voor Chris. Grote aderlating gaat dit worden; die gaat natuurlijk weg.. Enige lichtpunt is dat hij waarschijnlijk vroeg gaat vertrekken nu, en niet wanneer de wedstrijden alweer gespeeld worden. Zodoende genoeg tijd voor een vervanger te halen en ermee aan de slag te gaan in de voorbereiding.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dortmund heeft zich inmiddels gemeld in Amsterdam voor Chris. Grote aderlating gaat dit worden; die gaat natuurlijk weg.. Enige lichtpunt is dat hij waarschijnlijk vroeg gaat vertrekken nu, en niet wanneer de wedstrijden alweer gespeeld worden. Zodoende genoeg tijd voor een vervanger te halen en ermee aan de slag te gaan in de voorbereiding.
Ik heb er wel vrede mee als hij gaat. Zelf heeft hij die behoefte en laten we eerlijk zijn, als je te lang wacht loop je Maher mis. Ik had Eriksen hier nog graag jaren gezien, maar dat zit er niet in. Snel aan Dortmund verkopen (mooie club, competitie en een op de Boer lijkende coach) en Maher halen. 15 miljoen vangen en 8 voor Maher uitgeven. Iedereen tevreden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ja die 'nieuwe bla bla' kennen we nu wel. Kwame Quansah was ooit de nieuwe Cruijff, om nog maar te zwijgen over 'De nieuwe Pele' Freddie Adu en dat soort namen.
Singh de Noorse Iniesta? 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
8 mil vangen voor Maher ?
Dan mogen jullie wel snel opschieten met Erikson verkopen hoor 
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Kan me niet voorstellen dat iemand dat ooit heeft gezegd. We hebben immers al de Nederlandse Iniesta, wordt een beetje druk 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Eyong 'klaar voor de Europese top' Enoh de nieuwe Edgar Davids...
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Kan me niet voorstellen dat iemand dat ooit heeft gezegd. We hebben immers al de Nederlandse Iniesta, wordt een beetje druk
Jullie liepen wel te rukken op Singh en Mokotjo hoor 
Ben het ook wel eens met Derksen over Willems. Ik vraag me af wat voor drollen van Marwijk en de trainers van PSV in hun ogen hebben om te denken dat Willems een goede speler is. Ik heb hem echt nog nooit iets zien doen wat een beetje op kwaliteit lijkt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Jawel, zo wordt ie echt genoemd.
'Feyenoord verhoogt bod op 'Noorse Iniesta'' - SoccerNews.nl
Google maar..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.