- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
Spanje wordt gewoon weer wereldkampioen. Misschien is een Xavi wat te oud aan het worden en een Puyol, maar er staat nog genoeg in het elftal. En dit is een WK, dan kunnen ze nog eenmaal er vol voor gaan als laatste kunstje. Frankrijk is voor 2016 een kanshebber.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Koopclubs. En je bent Feyenoord fan al hoelang...?
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Ben voor het eerst gegaan in 1992 (Feyenoord - Barcelona 1-5), maar mij is verteld dat ik de goal van Fraser het jaar ervoor tegen PSV (die met het vingertje..) ook op de tv heb gezien.
Je hoeft mij echt niet te vertellen wat Feyenoord allemaal voor spelers heeft gehaald hoor. Was lang inderdaad helemaal niks qua jeugd. In het hier en nu echter zijn teams al de Spurs en Inter toch wel toonbeelden van clubs die overal en nergens hun spelers vandaan kopen. Zouden ze uberhaupt een speler uit de jeugdopleiding hebben lopen die regelmatig minuten maakt?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
'Als je Strootman of Van Bommel aait, dan reageren ze al fel'. Jan niet.
Van Bommel en Strootman zijn pure matennaaiers. Dat was Jan echt niet.
Vertonghen duidelijker de betere voetballer.
Je haalt een aantal dingen door elkaar. We hadden het over irritante spelers, niet over kwaliteit.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Die gaan gewoon winnen.
Klopt. Moet raar lopen wil Brazilië geen W.K. worden. 
Ik hoop het zeker niet.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
None taken.
True. Eerst plaatsen (ze staan er wel goed voor), dan kijken hoe ver ze (kunnen) komen.
Voor ons Nederlanders verwacht ik toch wel een aantal magere jaren, de Belgen moeten nu oogsten, gezien de aanwezige kwaliteit in de selectie.
Ik heb er geen probleem mee als onze Zuiderburen vinden dat ze betere spelers hebben, want dat hebben ze ook. Ik gun ze eigenlijk ook wel een keer een prijs.
Magere jare? Mwa, denk dat aankomende lichting meer talent heeft dan Oranje in 2010. Zo'n geweldig team was 2010 niet, drie wereld spelers. Met Maher, Vilhena, John, Indi en wellicht Boettius wereld talenten in huis. Maar geluk is gewoon heel belangrijk op een toernooi.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Spanje wordt gewoon weer wereldkampioen. Misschien is een Xavi wat te oud aan het worden en een Puyol, maar er staat nog genoeg in het elftal. En dit is een WK, dan kunnen ze nog eenmaal er vol voor gaan als laatste kunstje. Frankrijk is voor 2016 een kanshebber.
Gewoon? Zo gewoon was 2010 en 2012, Spanje mog in 2010 God op hun blote knietjes bedanken dat zij met alle geluk van Chili wonnen en niet in de groep er al uitlagen. Ik ga in 2104 voor de moffen.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Ontevreden Verbeek haalt Reijnen uit het elftal - FCUpdate.nl
Slechts een aantal maanden te laat maar toch goed nieuws voor AZ supporters. Wat was die jongen slecht zeg. Kan beter naar de Jupiler League vertrekken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En Schreuder haalt Douglas uit het elftal (wel om andere redenen).
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Slechts een aantal maanden te laat maar toch goed nieuws voor AZ supporters. Wat was die jongen slecht zeg. Kan beter naar de Jupiler League vertrekken.
Goh... Gewaagd van Verbeek zeg. Is ie ziek ofzo?
Downey Gorter trouwens geblesseerd dus Wijnaldum speelt ook. Heerlijk! Willie geblesseerd en wordt vervangen door Berghuis.
Als ie nou ook nog tot inzicht komt dat Roy 'geen rendement' Beerens geen meerwaarde heeft op rechts zou helemaal mooi zijn. Zet die jongen eens op links en zet Rosheuvel/Lewis op rechts. Of speel gewoon eens 4-4-2 in plaats van 4-3-3.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Het lijkt me ook verstandig om 4-4-2 te spelen met een ruit op het middenveld.
Hèhè eindelijk Lam en Wijnaldum in de basis. Zal je net zien dat die 2 een bout pot gaan spelen maargoed.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Die kakkerlakken kreet was onverstandig ja. Had hij niet moeten doen. Kon er destijds wel om lachen, maar het verslechterde wel de toch al slechte banden tussen de 2 clubs.
Gelukkig heeft Feynoord nu Immers, die ouwe joduhjagur! 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha, Bergkamp, held!
'Je kunt ze wel Champions League ballen geven, maar de balcontrole is vervolgens op Jupiler League-niveau', verzuchtte Bergkamp tijdens de training van vrijdag. AT5 meldt dat de boodschap hard aankwam, aangezien vervolgens bijna alle vrije trappen het doel in vlogen.
Pijnlijk om te horen als Ajax aanvaller, maar o zo waar op dit moment.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Moet je nagaan hoe v Basten zich moet voelen bij Heerenveen 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En die andere onzalige praatjesmaker die met obligaat geblaat en antivoetbal de sport hier in het Noorden is komen verzieken is gelukkig al onderweg naar de uitgang:
http://www.vi.nl/nieuws/237320/FC-Groningenfans-helemaal-klaar-met-trainer-Maaskant.htm
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het is natuurlijk wel apart dat Jans naar Zwolle gaat. Die man had weer terug naar Grunn gemoeten, had hij nog weer jaren kunnen werken. Of zijn ze nog boos dat hij een vertrek naar Heerenveen had?
Ben trouwens benieuwd wat Heerenveen vanavond kan tegen PSV. Met een heel klein beetje mazzel is Ajax zondagavond koploper. Maar met een zelfde thuiswedstrijd als tegen Roda en ADO en we staan 5 punten achter.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
En die andere onzalige praatjesmaker die met obligaat geblaat en antivoetbal de sport hier in het Noorden is komen verzieken is gelukkig al onderweg naar de uitgang:
http://www.vi.nl/nieuws/237320/FC-Groningenfans-helemaal-klaar-met-trainer-Maaskant.htm
Groningen staat toch gewoon 9e ofzo? Maaskant doet het dan dus vrij degelijk met zo'n matige ploeg. Verwende lui ook daar in Groningen die vorig jaar met witte zakdoekjes stonden te zwaaien omdat ze 12e werden. 
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Ben trouwens benieuwd wat Heerenveen vanavond kan tegen PSV.
Ik verwacht eigenlijk gewoon een 1-4 ofzo. Ondanks dat Heerenveen twee keer op rij won was dat meer geluk dan wijsheid, en is de verdediging nog matiger dan hij vorig jaar al was.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik verwacht eigenlijk gewoon een 1-4 ofzo. Ondanks dat Heerenveen twee keer op rij won was dat meer geluk dan wijsheid, en is de verdediging nog matiger dan hij vorig jaar al was.
Denk ook dat PSV wint. Maar ik sluit een stunt zeker niet uit, helemaal met Djuricic en Finbogasson op prutsers als Marcelo en Derijck. Zal belangrijk worden wie als eerste scoort, al is dat wel een groot cliché.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Die defensie van Heerenveen wordt helemaal zoek gespeeld door de snelheid en diepgang voorin (en op het middenveld) bij PSV. 1-5. Of 0-5.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zeg nooit nooit. Ze hebben ook tegen Feyenoord, Ajax en Twente dit seizoen punten gepakt. Maar normaliter wint PSV hier inderdaad.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Groningen staat toch gewoon 9e ofzo? Maaskant doet het dan dus vrij degelijk met zo'n matige ploeg. Verwende lui ook daar in Groningen die vorig jaar met witte zakdoekjes stonden te zwaaien omdat ze 12e werden.
Gaat er denk ik ook om dat Groningen totaal onherkenbaar is. Ze staan nu negende, maar kunnen na vandaag ook 11e staan. Met slechts een paar puntjes afstand van degradatie voetbal en nog nooit zoveel slechte thuiswedstrijden gezien. Maaskant is een man van veel praatjes, maar faalt volgens mij keihard in zijn technische beleid. Bekijk zijn wissels van gisteren ook maar, in de 89e minuut komt Texeira voor Zeefuik erin. Dat zijn wissels die veel te laat komen en dat is wel zeker zijn schuld.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Die defensie van Heerenveen wordt helemaal zoek gespeeld door de snelheid en diepgang voorin (en op het middenveld) bij PSV. 1-5. Of 0-5.
Je zit PSV nu wel heel erg op te hemelen. Spelen de laatste periode vrij beroerd en profiteren sowieso weinig van hun snelheid. Deze ze tegen Feyenoord en VVV ook niet he.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Zo!
In 3 minuten tijd Everton - Wigan van 0-0 naar 0-3.
Everton helemaal de weg kwijt.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Gaat er denk ik ook om dat Groningen totaal onherkenbaar is. Ze staan nu negende, maar kunnen na vandaag ook 11e staan. Met slechts een paar puntjes afstand van degradatie voetbal en nog nooit zoveel slechte thuiswedstrijden gezien. Maaskant is een man van veel praatjes, maar faalt volgens mij keihard in zijn technische beleid. Bekijk zijn wissels van gisteren ook maar, in de 89e minuut komt Texeira voor Zeefuik erin. Dat zijn wissels die veel te laat komen en dat is wel zeker zijn schuld.
Uh ja deze selectie is er ook gewoon eentje van het rechter rijtje. Ik snap ergens wel dat de Groningers door alle gloriejaren de afgelopen 10 jaar het in hun bol krijgen en denken dat ze elk jaar Europees voetbal moeten halen ofzo, maar er zit niet zo veel in. Alleen Van Dijk is van een iets hoger niveau, voor de rest is het een selectie wat ergens tussen plek 9 en 15 hoort te spelen. Kun je moeilijk de trainer gaan verwijten.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Je zit PSV nu wel heel erg op te hemelen. Spelen de laatste periode vrij beroerd en profiteren sowieso weinig van hun snelheid. Deze ze tegen Feyenoord en VVV ook niet he.
Feyenoord was gewoon veel beter en VVV graaft zich in, dan kun je ook niet zo veel met je snelheid. Heerenveen is een ander verhaal, die proberen toch altijd vooruit te spelen.
Ik hoop met je mee maar reken nergens op. Heerenveen ligt PSV gewoon wel (was vorig jaar ook al twee keer een makkie toch?)
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
In het Eindhovens Dagblad laat wethouder Staf Depla weten dat de gemeente Eindhoven bewust de deal met PSV niet heeft gemeld bij de Europese Commissie van de grondtransactie met PSV in 2011. "De tijd daarvoor ontbrak simpelweg. Dan had PSV niet meer bestaan, dan was de club failliet gegaan."
Werd dat niet lange tijd ontkend?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Failliet lijkt me wat aangedikt, maar ze hadden dan wel een bijrol gespeeld de komende jaren. Treurig dat ze het alsnog hebben gered bovenin mee te draaien op deze wijze. Benieuwd wat er uit dat EU onderzoek komt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.