- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen

Vertonghen mag trouwens niet eens de veters strikken van zijn voorganger Vermaelen. Dat was pas een geweldenaar!!! Vertonghen is erg overschat. Speelt niet voor niets bij Tottenham. Hoger dan dat gaat hem niet worden voor onze o zo sympathieke Belg.
Je weet dat Spurs 7 punten los staan van Arsenal? 
Vermaelen was behoorlijk, Vertonghen is grote klasse. Weet zeker dat die 2e een mooiere carrière krijgt (en al heeft).
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Suarez was gewoon een verschrikkelijk irritant kereltje.
Verthongen was en is gewoon in alles een echte Ajacied. Arrogant?
Arrogant? Heb m nooit arrogant gevonden, juist een heel rustig Belgje, totaal geen Ajax-persoon juist.
Wel vreselijk zeurderig.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Je weet dat Spurs 7 punten los staan van Arsenal?
.Arsenal zal altijd een grotere club blijven. Hoewel ik Tottenham wel een hele mooie club vind.
Vermaelen vond ik wel veel meer een winnaarsmentaliteit hebben. Ik keek graag naar zijn spel. Zover ik kan inschatten ook een veel sympathiekere jongen dan Vertonghen. Is vaak genoeg besproken hier maar als je als aanvoerder k*tkakkerlakken gaat roepen dan ben je geen waardig aanvoerder en mens. Een voorbeeld stellen als aanvoerder zijnde is hem totaal vreemd.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Ach j, dat kutkakkerlakken zal me worst wezen. Als t tenminste echt een stoere kerel was geweest. Van een Theo Janssen of zo kun je zoiets hebben. Maar als zo'n watje dat roept is het met name nogal zielig.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
.Arsenal zal altijd een grotere club blijven. Hoewel ik Tottenham wel een hele mooie club vind.
Vermaelen vond ik wel veel meer een winnaarsmentaliteit hebben. Ik keek graag naar zijn spel. Zover ik kan inschatten ook een veel sympathiekere jongen dan Vertonghen. Is vaak genoeg besproken hier maar als je als aanvoerder k*tkakkerlakken gaat roepen dan ben je geen waardig aanvoerder en mens. Een voorbeeld stellen als aanvoerder zijnde is hem totaal vreemd.
Arsenal heeft onder Wenger wel hoge klasseringen, maar de Spurs zijn echt wel groot hoor. Die waren voor de jaren 90 veel groter dan Arsenal. Momenteel heb ik het idee dat Spurs Arsenal voorbij is qua kracht en potentie.
Met je Vermaelen verhaal ben ik het totaal niet eens. Juist Vertonghen heeft die winnaarsmentaliteit. Vermaelen vond ik vaak maar zozo. Veel te tam en afwachtend. Wel goed als pure verdediger. Verder is Vertonghen 1x de fout in gegaan met dat liedje. Ben je dan geen waardig mens meer?
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Dat iets positiefs over Ajax zeggen voor jullie heel moeilijk is, daar kan ik nog inkomen.
Maar Vertonghen vergelijken met van Bommel en/of Strootman.
Kom op, zeg!
Probeer er maar eens inhoudelijk tegenin te gaan.. moeilijk zat kan ik me zo voorstellen. Heb twee voorbeelden gegeven van onsympathiek, jankerig en aanstellerig gedrag.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Probeer er maar eens inhoudelijk tegenin te gaan.. moeilijk zat kan ik me zo voorstellen. Heb twee voorbeelden gegeven van onsympathiek, jankerig en aanstellerig gedrag.
'Als je Strootman of Van Bommel aait, dan reageren ze al fel'. Jan niet.
Van Bommel en Strootman zijn pure matennaaiers. Dat was Jan echt niet.
Vertonghen duidelijker de betere voetballer.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Vertonghen heb ik nooit serieus kunnen nemen. Uitstraling van een braaf koorknaapje met een te grote mond erop.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Ben je dan geen waardig mens meer?
Op dat moment absoluut niet nee.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Vertongen blijft altijd een held! Slim (ook echt) eigenwijs en een uitstekende voetballer. Dat hoort bij Ajax. Mooi dat hij het goed doet bij de Spurs. Hopelijk een wijze les voor spelers die al op hun 20ste weg willen bij Ajax en het dan niet redden in het buitenland. Net als Snijder op een slimme leeftijd naar het buitenland gegaan.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
'Als je Strootman of Van Bommel aait, dan reageren ze al fel'. Jan niet.
Van Bommel en Strootman zijn pure matennaaiers. Dat was Jan echt niet.
Vertonghen duidelijker de betere voetballer.

Als je van te voren bij een scheidsrechter over een collega gaat klagen en waarschuwen, wat ben je dan (afgezien van calimero, zeur, verwaand) ?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vertonghen, moeders kindje.
Jij bent geen kind van je moeder? 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Met de selectie die ze in België nu hebben, kunnen ze gewoon prijzen winnen.
EK 2016 of wellicht al het WK 2014: Ze moeten het alleen zelf ook gaan geloven, bescheiden dat ze zijn.
Leuk hoor, dat de Belgen een paar goede spelers hebben. Maar laten zij zich eerst maar een keer kwalificeren voor een eind toernooi. Men roept al jaren dat België zo'n geweldige selectie heeft, alleen de laatste keer dat zij zich wisten te kwalificeren voor een toernooi is alweer ruim 10 jaar geleden. Ook zo mooi, op VZ lopen mensen te roepen dat de Nederlanders niks zijn en dat de Belgen veel betere spelers hebben en bla bla bla. Iets meer respect is wel op zijn plaats voor een land dat 3 jaar geleden nog bijna het beste land was van de wereld en tien keer meer gepresteerd heeft dan onze kleine onderburen. (niet persoonlijk op jou hoor)
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Daarbij komt dat Nederland gewoon een erg matig elftal heeft momenteel. Betekend nog niet dat wanneer je een beter elftal hebt dan Nederland momenteel, je een prijs gaat pakken. Ik schat, Spanje, Duitsland en Brazilie sowieso het allerhoogst in. Belgie zit als ze een sterkere mentaliteit krijgen misschien in de middenmoot imo.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Vertonghen heb ik nooit serieus kunnen nemen. Uitstraling van een braaf koorknaapje met een te grote mond erop.
Hier ben ik het mee eens. Zo zou je Driesje ook kunnen omschrijven trouwens.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Als je van te voren bij een scheidsrechter over een collega gaat klagen en waarschuwen, wat ben je dan (afgezien van calimero, zeur, verwaand) ?
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Leuk hoor, dat de Belgen een paar goede spelers hebben. Maar laten zij zich eerst maar een keer kwalificeren voor een eind toernooi. Men roept al jaren dat België zo'n geweldige selectie heeft, alleen de laatste keer dat zij zich wisten te kwalificeren voor een toernooi is alweer ruim 10 jaar geleden. Ook zo mooi, op VZ lopen mensen te roepen dat de Nederlanders niks zijn en dat de Belgen veel betere spelers hebben en bla bla bla. Iets meer respect is wel op zijn plaats voor een land dat 3 jaar geleden nog bijna het beste land was van de wereld en tien keer meer gepresteerd heeft dan onze kleine onderburen. (niet persoonlijk op jou hoor)
None taken.
True. Eerst plaatsen (ze staan er wel goed voor), dan kijken hoe ver ze (kunnen) komen.
Voor ons Nederlanders verwacht ik toch wel een aantal magere jaren, de Belgen moeten nu oogsten, gezien de aanwezige kwaliteit in de selectie.
Ik heb er geen probleem mee als onze Zuiderburen vinden dat ze betere spelers hebben, want dat hebben ze ook. Ik gun ze eigenlijk ook wel een keer een prijs.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Jan is eindbaas. Als ik een speler terug zou mogen halen die in de laatste 5 jaar is vertrokken dan was hij het wel. Zelfs Suarez zou moeten wijken dan, en dat zegt veel.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Ik schat, Spanje, Duitsland en Brazilie sowieso het allerhoogst in.
Wat hebben mensen nou altijd met Brazilië
Stellen al tig eindrondes zwaar teleur. Ze hebben sowieso nog een hele weg te gaan tot volgend jaar. Op dit moment stelt het team bar weinig voor. Teveel lichtgewichten. Ze balen daar zelf ook van. Spanje en Duitsland zijn de te kloppen ploegen volgend jaar. Met als outsiders Argentinië, Italië en Brazilië (vanwege het thuisvoordeel). Hoewel ik
ook veel van Mexico verwacht. En hopelijk Colombia. In 1994 zagen vele voetballiefhebbers hen wereldkampioen worden. Mede door het geweldige voetbal dat ze tijdens de kwalificatie lieten zien.
Het ging helaas ietsje anders
. Altijd wel sympathie voor ze gehad.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Vertonghen was een scheinheilige rat met smerige streken, weet nog wel dat die iemand in z'n maag sloeg tegen PSV maar er gewoon mee weg kwam terwijl Toivonen dacht ik naderhand wel bestraft werd voor een vermeende elleboog op die huilebalk.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hier ben ik het mee eens. Zo zou je Driesje ook kunnen omschrijven trouwens.
Alleen heeft Jan het waargemaakt met prijzen, speler vh jaar en de grote leider te zijn in topwedstrijden. Klein verschilletje.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vertonghen was een scheinheilige rat met smerige streken, weet nog wel dat die iemand in z'n maag sloeg tegen PSV maar er gewoon mee weg kwam terwijl Toivonen dacht ik naderhand wel bestraft werd voor een vermeende elleboog op die huilebalk.
Komt allemaal door die KNJB !!!! 
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Was hij ook maar zo'n goed mens in de tijd dat Suarez nog zijn ploeggenoot was...
Geloof je nou zelf wat je zegt?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Was hij ook maar zo'n goed mens in de tijd dat Suarez nog zijn ploeggenoot was...
Geloof je nou zelf wat je zegt?
Dat geneuzel van jou over Vertonghen is anders net zo'n onzin hoor.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Wat chucky92 zegt is wel waar. Dat weten wij zelf goed genoeg. Laten we ons eerst kwalificeren en dan zien we wel. We zitten ook gewoon in de zwaarste poule, die laatste vriendschappelijke interlands lieten dat nog eens zien, niemand heeft verloren. Maar als we ons weten te plaatsen dan mogen ze wel rekening houden met ons want we zullen het niet gestolen hebben. Niet dat we prijzen gaan pakken maar het zal geen cadeau zijn als je ( welk land dan ook) tegen ons komt te spelen.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Hoezo onzin.. jij had Vertonghen nooit horen zeuren o.a., dit lijken me voorbeelden genoeg. Alsof het een speler van onbesproken gedrag is. Het tegendeel is waar, was dan ook niet bepaald een geliefde eredivisiespeler, hoe je het ook wendt of keert. De vergelijkingen met genoemde PSV'ers zijn dan ook niet zo vergezocht.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Wat hebben mensen nou altijd met Brazilië
Stellen al tig eindrondes zwaar teleur. Ze hebben sowieso nog een hele weg te gaan tot volgend jaar. Op dit moment stelt het team bar weinig voor. Teveel lichtgewichten. Ze balen daar zelf ook van. Spanje en Duitsland zijn de te kloppen ploegen volgend jaar. Met als outsiders Argentinië, Italië en Brazilië (vanwege het thuisvoordeel). Hoewel ik
ook veel van Mexico verwacht. En hopelijk Colombia. In 1994 zagen vele voetballiefhebbers hen wereldkampioen worden. Mede door het geweldige voetbal dat ze tijdens de kwalificatie lieten zien.
Het ging helaas ietsje anders
. Altijd wel sympathie voor ze gehad.
1 ding ze spelen thuis! Ken toevallig een paar Brazilianen maar dat wordt een gekkenhuis daar. Dat word echt een 15de man extra. Geef toe dat het op papier niet bij Duitsland en Spanje hoort momenteel. Maar dit extra thuisvoordeel is niet te vergelijken met Europese landen. Verwacht daar heel veel van.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Van mij mogen ze ook winnen, op Nederland na natuurlijk, maar acht die kans niet groot.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.