• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.093 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.059 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

(afbeelding)

Wie snapt het nog?

mjk87 (moderator films)

• 14557 berichten
  • 4535 stemmen

Mensen die hiermee akkoord gaan (en dus die speler gaan kopen) zouden eigenlijk een jaar op bijstandsniveau in Spanje moeten wonen voor een klein beetje realiteitszin. De crisis slaat toe, behalve in de voetbal? Gek? Wellicht niet, het laatste stukje eergevoel dat men nog heeft blijkbaar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

schram101 schreef:

(afbeelding)

Wie snapt het nog?

Real is altijd nog erg gevoelig geweest om veel te betalen. Die gekke maagdelijke witten kan je met gemak een poot uit draaien. Gekkenwerk inderdaad.

Al hoop ik dat ze het doen, zal de meest legendarische miskoop ooit worden. Net iets wat die club verdient.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Erger nog dan Torres ?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Is dit een wraakactie door mijn opmerking over de C1? .

Torres is god . Ik geef mijn linkerteelbal om 'm terug te zien als rojiblanco.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Bale heeft natuurlijk wel een enorme marktwaarde in Groot-Britannie, daar is het vooral om te doen voor Real.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Alleen in Wales. Ik denk niet dat de gemiddelde Schot of Ier nou gek op Bale is. Just one of the guys.

Maar ik vind dit niet te verkopen meer in een tijd van (Spaanse) recessie, dat je 100 miljoen en meer voor een speler uitgeeft terwijl het halve land werkeloos is. Beter pakt de Uefa die Spaanse clubs eens een keer hard aan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Doen ze nooit natuurlijk. Geloof nooit dat ze de ballen hebbe nde grootste clubs ter wereld aan te pakken. Al mag er wel tegen opgetreden worden ja, al snap ik de verantwoordelijkheid van Real niet zo t.o.v. de recessie.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Doen ze nooit natuurlijk. Geloof nooit dat ze de ballen hebbe nde grootste clubs ter wereld aan te pakken. Al mag er wel tegen opgetreden worden ja, al snap ik de verantwoordelijkheid van Real niet zo t.o.v. de recessie.

Het is niet alleen Real. De hele voetballerij zou eens wat meer verantwoording moeten nemen. Ze zijn toch ook een rolmodel richting de samenleving. Ik vind het niet te verkopen, een land half failliet en dan een speler voor 100 miljoen kopen en hem vast 15 miljoen per jaar te betalen. Overigens geldt dit ook voor Barcelona en noem er nog een stel. Want ze steken zich ook nog eens allemaal hiermee in de schulden.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Dat soort retoriek gaat natuurlijk nergens over.. alsof een bedrijf (want dat is Real) niet mag bepalen of ze zo'n speler kopen omdat er een recessie en veel werkloosheid is in Spanje? Die club genereert belachelijk veel geld elk jaar, en dit is vooral een zet om die marktwaarde verder te vergroten.

Verder denk ik dat Bale's marktwaarde wel wat verder reikt dan alleen Wales. Ze zullen veel Bale-shirtjes verkopen in G-B, en vooral ook in Azie omdat ze daar allemaal vooral Premier League kijken. Elke beetje kenner weet ook wel dat obv voetbalkwaliteiten geen 100 miljoen waard is, dus zit er meer achter.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

(afbeelding)

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Frank de Boer ziet Feyenoord in ieder geval als titelkandidaat. Ik hoop toch dat Feyenoord een beetje in de luwte kan blijven, stuk relaxter dan wanneer de verwachtingen te hoog worden. Vorig jaar ging het ook een stuk minder toen het allemaal erg dichtbij kwam.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

Na de voorrondewedstrijden van gisteravond is Nederland op de UEFA-ranking gezakt naar de 39e plek. Vanavond kan daar weer verandering in komen als Vitesse speelt tegen Petrolul, waarbij aangetekend dat Roemenië de voorrondes voorlopig als de brandweer doorkomt en op de 1e plek staat in genoemd klassement. Heden avond de volgende update!

En waarbij Peter Bosz een 'Quidotje' doet door te zeggen dat Petrolul favoriet is.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Montorsi schreef:

Frank de Boer ziet Feyenoord in ieder geval als titelkandidaat. Ik hoop toch dat Feyenoord een beetje in de luwte kan blijven, stuk relaxter dan wanneer de verwachtingen te hoog worden. Vorig jaar ging het ook een stuk minder toen het allemaal erg dichtbij kwam.

Ging het toen niet juist goed de laatste weken? Alleen in Den Haag gingen ze door het ijs, maar voor de rest bleven ze toch prima presteren richting de finish.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Nee niet echt. Vanaf Heerenveen kwam de druk er echt vol op. Daar voor wonnen ze 4 moeilijke wedstrijden op een rij, en na Heerenveen was alles goed te doen op papier. Vooral RKC uit was daarna een uitglijder, en ADO kwam daarna ook nog. Bovenal was het spel in de laatste 2 maanden erg matig.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Het wordt nog mooier.

Is er al ooit iemand opgeroepen bij 't Nederlands Elftal die in de Eerste Divisie speelde?

Cillessen gaat daar namelijk keepen.

Begint nu toch wel heel erg trieste vormen aan te nemen voor 'm.

mjk87 (moderator films)

• 14557 berichten
  • 4535 stemmen

j0enne schreef:

Het wordt nog mooier.

Is er al ooit iemand opgeroepen bij 't Nederlands Elftal die in de Eerste Divisie speelde?

Jan Peters (voetballer, 1954) - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Jan Peters, naar het schijnt. Speelde bij NEC toen. Op 4-9-74 zijn debuut, NEC deed één jaar Eerste Divisie toen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

david bohm schreef:

Tottenham zal akkoord gaan ...

€100 miljoen + Morata en Real heeft een deal met Tottenham over Bale. Ben niet zo kapot van de Welshman al haalt ie wel een hoog rendement met zijn krachtvoetbal.

Wat heeft hij sowieso gepresteerd om 100 + waard te zijn ?

C Ronaldo had toen voor Man U al talloze club en persoonlijke prijzen gewonnen.

Ik geloof het niet zo. Als er een club bekend staat om het verstandige beleid....

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

j0enne schreef:

Het wordt nog mooier.

Cillessen gaat daar namelijk keepen.

Begint nu toch wel heel erg trieste vormen aan te nemen voor 'm.

Lijkt me sterk. Als hij wekelijks bij Jong Ajax keept kan hij niet ook nog op de bank zitten bij Ajax (en andersom) toch?

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Jan Peters (voetballer, 1954) - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Jan Peters, naar het schijnt. Speelde bij NEC toen. Op 4-9-74 zijn debuut, NEC deed één jaar Eerste Divisie toen.

Ik denk al.. wtf..? maar het is een andere Jantje Peters blijkbaar.

mjk87 (moderator films)

• 14557 berichten
  • 4535 stemmen

Ja, er zijn er twee die er ooit gespeeld hebben, beide inderdaad ook in de jaren 70.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Ja grappig, zelfs nog een keer tegelijk in een wedstrijd van het Nederlands Elftal! Nooit geweten.

mjk87 (moderator films)

• 14557 berichten
  • 4535 stemmen

Meest opmerkelijk feit uit de seizoensgids: Ajax speelt driemaal tegen Vitesse. Zowel op de pagina van Vitesse als die van Ajax wordt dat aangegeven. Tweemaal zelfs in april.

NAC heeft overigens twee keepers met samen meer dan 900 wedstrijden betaald voetbal.

mjk87 (moderator films)

• 14557 berichten
  • 4535 stemmen

Goed, de voorspelling dit jaar. De kampioen heb ik redelijk vaak goed. Drie jaar terug Twente, en tweemaal Ajax daarna. Vorig jaar echter gokte ik op PSV en zat er naast. Dan maar dit seizoen.

De top

Er is een duidelijke top 3 en hoewel Ajax topfavoriet lijkt vind ik PSV vooral minder zwak (maar nog wel erg jong en onervaren) en zal Feyenoord best lang mee kunnen doen. Alles hangt dan wel af van Pelle en die zou zomaar in de winter nog weg kunnen (je weet maar nooit). Maar veel oranje-internationals, dus aan hun stand verplicht. Ik gok erop dat Ajax een punt of 8 voorsprong heeft op PSV en Feyenoord.

De subtop

Een grote subtop. De middenmoot van vorig jaar is iets sterker of niet afgezwakt, de subtop (Twente, Vitesse) is zwakker. Vitesse zakt sowieso weg en lijkt niet voor de prijzen te gaan - enkel dient zij als etalage voor het moederbedrijf. AZ heeft de juiste spelers ingekocht en zal in de zwakkere subtop prima meekunnen. Twente heeft het voordeel niet Europees te spelen. NAC speelt het hele jaar al goed, maar is en veel kwijt en heeft veel gekocht. Dat is afwachten dus. Kan ook maar zo middenmoot worden. Groningen heeft ook een aardig team en Heerenveen gaat een prima seizoen tegemoet. Djuricic is wel weg, maar dat was vooral een solist en droeg niet altijd bij aan het spel en de goals. Die gaat niet echt gemist worden.

Middenmoot

Een kleintje dit jaar en zal goed zweven tussen de subtop en de bodem in. Utrecht is flink zwakker en gaat niet nogmaals zo presteren. Roda heeft leuk ingekocht maar wie gaat daar de goals maken? PEC speelt zich eenvoudig veilig maar zal nog wel tekortkomen om het linkerrijtje te halen.

De bodem

Plek 13 t/m 18. Even een gaatje na plek 12, dat wel. Die gaan binnen 10 punten eindigen met z'n allen, of Go Ahead en Cambuur zijn echt veel zwakker. Maar de overige clubs daar zijn veel spelers kwijt dus ik denk dat dit dicht op elkaar gaat zitten. NEC gaat de nacompetitie in. Sowieso al het zwakste team van (Willem II is al weg) 2013 en ze zijn ook niet bepaald sterker geworden.

De stand per 3 mei 2014

01 - Ajax

02 - PSV

03 - Feyenoord

04 - FC Twente

05 - AZ

06 - SC Heerenveen

07 - Vitesse

08 - FC Groningen

09 - NAC Breda

10 - Roda JC

11 - FC Utrecht

12 - PEC Zwolle

13 - RKC Waalwijk

14 - ADO Den Haag

15 - Heracles Almelo

16 - N.E.C.

17 - SC Cambuur

18 - Go Ahead Eagles

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Aangezien ik meer dan jou van het spelletje weet, moet je me met meneer opperneus aanspreken En ik noemde Vorm (absoluut de beste keeper voor Oranje!!!!!) en vd Hoorn (geweldige speler, komt zeker in Oranje!!!!) al.

(quote)

Waf, waf. Het schoothondje is back! It's....Nomak! Mag je van O. (we korte even af in verband met privacy) wel zelfstandig posten?

Jou opmerking over beiden heren klinkt erg cynisch. Zeg wat jij wilt zeggen, maar voor de rest hemel ik die spelers niet op. Kan ook hetzelfde zeggen over jou met o.a. een Anita.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Of Eyong Enoh!

mjk87 schreef:

Heerenveen gaat een prima seizoen tegemoet.

Is het echt waar, is maffe Marco ontslagen!??!!

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Ben erg benieuwd naar de kwalificatieuitslagen van vandaag. Wat doet differdange en wie zijn al die andere clubs in hemelsnaam. Dit is de TWEEDE voorronde van de europa league? Heeft er iemand wel eens gehoord van Qarabag? Of Astra Giurgiu? Serieus man, dat is een pittoresk grensstadje als je bij Bulgarije wilt oversteken. Zo verwaarloosbaar dat je direct doorrijdt naar Boekarest of Ruse. En zo te zien gaan ze nog winnen ook van ene Trencin, dat een alleraardigst stadje is in Slowakije met een prachtig slot, maar als voetbalclub nog kleiner is dan Zilina. Kans is groot dat je veel onbenullige onbekende clubs gaat terugzien in de uiteindelijke europa league.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Volgens mij speelde Twente enkele jaren terug tegen dat Qarabag. Toen kochten ze ook nog een speler van die club geloof ik, maar ik weet niet welke. Het werd een flop.

Vitesse speelt trouwens erg matig, kijk het nu een 20 minuten.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Dat vind ik aan de andere kant ook weer de charme van de Europa League. Loting voor de volgende voorronde is morgen. Hopen op een mooie club (trip) voor AZ.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Bij de EL tref je ieder geval eens meer aparte namen en landen. In de CL zijn het toch vaak dezelfde teams. Nou is de CL wel vele malen leuker, maar voor de minder veeleisende supporter van bv subtoppers is het in de EL best leuk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.