- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
2-0. 
Alleen nu gaat Ajax de titel pakken.
Dus tijd voor PSV om dat te voorkomen.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Gouweleeuw wil 't nog even spannend houden en kopt 'm maar in z'n eigen doel.
Lijkt Marcelo wel, deed dat vorig jaar ook al waardoor het 3-2 werd.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Belangrijker voetbalnieuws: Longford Town - Mervue United 1-1, spannend hoor!
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
De Jong stond alweer met z'n handjes omhoog voor hands wat 't niet was.
Gelukkig is die zo sympathiek. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14558 berichten
- 4536 stemmen
Even net naar BVB-Bayern gekeken. Wat een niveauverschil, wat een tempo, goede goal van Robben en bovenal geen Leo Oldenburger (het zou bij Wet verboden moeten worden dat SBS voetbal uitzendt eigenlijk).
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
In de turfstand is het minstens gelijk geworden, dat wel..
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Wat denken jullie, zou Leo Oldenburger voor Ajax zijn...? 
mjk87 (moderator films)
-
- 14558 berichten
- 4536 stemmen
Jaap de Groot is blij in elk geval 
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Wat komt die overjarige hippie Hulshof daar doen? Hondenbrokken uitdelen.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Aardige comeback. Maar echt goed was het niet. Als we in de cl echt de tweede ronde willen halen moet het stukken beter! Maar goed dit is nog een veredelde oefenwedstrijd.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Weer met tien man in de eigen zestien met aangespannen sluitspier de laatste tien minuten. Wat dat betreft heeft Ajax geen progressie gemaakt deze zomer.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Slecht spel, in 90 minuten 1 kans gecreeerd, en verdedigend nog zo instabiel als jaren geleden. Maar volgens Frank waren we vast weer dominant en waren het twee ongelukkige tegentreffers, want we hadden wel weer mooi 70% balbezit.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Wat komt die overjarige hippie Hulshof daar doen? Hondenbrokken uitdelen.
Hahaha spot on

Geen gezicht.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Slecht spel, in 90 minuten 1 kans gecreeerd, en verdedigend nog zo instabiel als jaren geleden. Maar volgens Frank waren we vast weer dominant en waren het twee ongelukkige tegentreffers, want we hadden wel weer mooi 70% balbezit.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Waarom je het nog niet als avatar hebt is beyond me.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Ik heb er tenminste een beeld bij wanneer je weer over Ajax begint te lullen 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Is ie mooi, of is ie mooi?
Geweldig 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
AZ heeft 700 kaarten verkocht?
Da's ook niet veel zeg.
Psv verkoopt er niet meer hoor
Ze waren wel even stil als de psv aanhang... Maar vooral ook weer een familiedag, wat een onbekende grut heb ik op 410 gezien zeg. En helaas een onbegrijpelijke boycot van de harde kern. Straks thuis maar even uitzoeken waarom de normale mensen niet op het vak waren vandaag. Wel grappig dat de az aanhang na de 2-0 begon te zingen en te springen en een minuut later konden ze weer rustig gaan zitten 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Verdedigend vooral na de 1-0 erg instabiel inderdaad(ook vol op de aanval en 2 kansen tegen uit counters ). Wanneer AZ druk moest zetten hebben ze gewoon niks gecreëerd. 1 kans voor Ajax in 90 minuten?... Welke wedstrijd heb jij gezien haha. Toegegeven, het was geen kansenregen. Maar de eerste helft veel dreiging van Bojan en vooral veel ballen die in de 5 meter net door AZ onderschept werd. De tweede helft en de verlenging nog mega kansen voor Fischer, Blind en Andersen geteld.
Misschien moet je weer een pot van psv kijken, dan kom jij namelijk wel aan je trekken 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ik bemerk een vast patroon na een Ajax wedstrijd. Materny en Reppie vinden het meestal mwah, niet slecht maar kan beter, Quido vindt het standaard vreselijk en straks komt A&L ons melden dat het ongelooflijk fantastisch goed was en dat de scouts van Manchester, Munchen en Madrid de hele selectie vast dolgraag willen hebben voor 87 miljoen per speler na zo'n wereldpot.
Intussen bij het echte voetbal: Bayern - Dortmund 2-4. Kleine sensatie toch wel.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Hehe standaard patroon inderdaad otherfool.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Gewoon realistisch haha. Het was niet huilen met de pet op in ieder geval. Je krijgt na rust een paar scherpe counters om de oren, maar voor de rest domineer je, geef je niks weg en krijg je zat kansen op een goal en benut je ze uiteindelijk ook. Bij vlagen zat Ajax er gewoon heerlijk fel op, met de gehele voorste linie druk zetten, waardoor AZ de lange bal moest hanteren en de afvallende bal continu voor ons was.
Materny en ik komen er dan nog wel goed vanaf in Otherfool's kritische blik op ons 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Mja bij jullie twee bemerk ik (soms
) nog enig vermogen tot relativering.
Geen idee waar de waarheid uiteindelijk ligt want ik heb Hans en Grietje: HeksenJagers gekeken maar die houdinkjes beginnen op te vallen, te vergelijken met die VI-watchers. Quido is zoals die Taco van der Velde, een immer zure azijnboy met een ernstig gebrek aan humor. A&L is dan weer Thijs Slegers, als Frank de Boer een scheetje laat vind-ie het al verrukkuluk ruiken en elke licht-gehandicapte reserve-rechtsback van het derde elftal van Ajax is eigenlijk de nieuwe Messi die klaar is voor de Europese top.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Gebrek aan humor of gewoon objectief naar je eigen ploeg kunnen kijken en graag inhoudelijk analyserend te werk willen gaan? Veel balbezit staat niet gelijk aan dominantie of overwicht. De enige uitgespeelde kans was die van Blind in de tweede helft. En De Jongs doelpunt uit een fraaie voorzet. Voor de rest was het weer tikkie breed en terug, wat afstandsschoten en met samengeknepen billen toekijken hoe AZ steevast het middenveld (welk middenveld?) over mocht steken. Ik zie graag attractief en aanvallend voetbal, en helaas zie ik dat van Ajax-zijde slechts enkele keren per seizoen. Die paar keer geven echter wel aan dat het dus kan. En daar wil ik naartoe. Ik zeg ook nergens dat het vreselijk was of huilen met de pet op - dat maken jullie er weer van - maar ik ben niet tevreden met een 5,5 en/of een wedstrijd waarin je er combinerend/voetballend (weer) niet doorheen komt.
Sowieso raar, humor in een voetbalwedstrijd zoeken, daar zet ik wel Vox Populi voor op voor met name Ton Kas, zojuist nog gedaan.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Maarja, de dominantie werd gewoon ook omgezet in veel gevaar. Vooral van Bojan kwam er veel dreiging de eerste helft. Daarnaast was Eriksen echt in een bloedvorm, die was niet van de bal te krijgen. Dan ben ik al gauw geneigd om te zeggen dat het heel degelijk was. Ik hoor telkens weer hetzelfde riedeltje van je dat balbezit niet hetzelfde is als dominant spelen. Maar Ajax is er vaak genoeg dreigend uit gekomen, dat ze dan wat balletjes breed geven of een tikkie terug doen is niet erg. Dan ga je rustig opnieuw naar de opening zoeken.
Vooral de eerste helft was het juist te frivool. In de 16 meter word er dan net weer een passje of een hakje teveel gedaan. Maar an sich waren het gewoon mooie aanvallen.
Minpunten : Fischer was weer onzichtbaar en egocentrisch.
Blind oogde traag en vanaf zijn kant kwam er veel dreiging van AZ.
Plus:
-Bojan, kan prima in het Ajax spelletje mee.
-Eriksen, ongerijpbaar, frivool, goede beslissingen..
-de Jong, balvast en beslissend
- Sightorsson: soms wat ongelukkig, maar door hard werken kwam hij beter in de wedstrijd. Een solo na een combinatie werd bijna beloond.
-Andersen viel gretig in, helaas pech in de afronding
- Boilesen hetzelfde verhaal, stoomde lekker vaak op. Oogt toch frisser en gretiger dan Blind...
-Schöne, won heel veel duels op het middenveld. Lekker agressief zonder overtredingen
Onopvallend(maar dat is misschien juist wel goed) :
van Rhijn, Alderweireld, moisander, Veltman. Weinig te doen gehad op wat scherpe counters na in de tweede helft/verlenging.
Ben het dan ook totaal oneens met jou Quido dat het middenveld "overlopen" werd....Op het laatst werd het wel even hectisch, maar toch ook met gemak overeind gebleven en de laatste twee minuten simpel uitgevoetbald.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.