• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.270 series
  • 34.075 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.246 gebruikers
  • 9.388.287 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4536 stemmen

Nederlandse komedie's zijn ook vaak niet grappig (genoeg). Je ziet de term komedie erbij staan, en je kijkt, en je denkt: moet ik nu lachen? Amerikaans moet je van houden, net als die lachband. Nee, Britse humor, zoals Fawlty Towers, Blackadder, Monty Pyton

Ow ja: Vanavond weer voetbal

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Niet leuk?

Ik vind juist Amerikaanse komedies verschrikkelijk. Meestal kijk ik die Nederlandse vaak voor een personage, zoals Piet bij HZIH en Nol bij samsam.

Vreemde smaak, die Nederlandse series zijn het slechtste wat er ooit gemaakt is. Vooral die twee flutseries die jij nu opnoemt. Verschrikkelijke Nederlandse overacting. Maar ik kan ook amper lachen om cabaratiers. Nederlanders hebben gewoon geen humor op het gebied van televisie/theater.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4536 stemmen

rep_robert schreef:

Maar ik kan ook amper lachen om cabaratiers. Nederlanders hebben gewoon geen humor op het gebied van televisie/theater.

Vanavond is Ronald Goedemondt, ga die eens kijken (al is er ook een pot voetbal). Uitstekende humor. En anders nog altijd Herman Finkers, onnederlands haast.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

mjk87 schreef:

Ah ja, de WvdK-schaal.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Zou Johan Fruitcake dit jaar wel acte de présence geven?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

mjk87 schreef:

Nederlandse komedie's zijn ook vaak niet grappig (genoeg). Je ziet de term komedie erbij staan, en je kijkt, en je denkt: moet ik nu lachen? Amerikaans moet je van houden, net als die lachband. Nee, Britse humor, zoals Fawlty Towers, Blackadder, Monty Pyton

Die lachband verziekt het meestal voor mij. Vind Nederlandse komedies ook vaak niet grappig, maar typetjes als Nol en Piet vind ik geweldig.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Vreemde smaak, die Nederlandse series zijn het slechtste wat er ooit gemaakt is. Vooral die twee flutseries die jij nu opnoemt. Verschrikkelijke Nederlandse overacting. Maar ik kan ook amper lachen om cabaratiers. Nederlanders hebben gewoon geen humor op het gebied van televisie/theater.

Ook niet van Hansie Teeuwen?

En grappig dat een Ajacied het over smaak gaat hebben.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ook niet van Hansie Teeuwen?

En grappig dat een Ajacied het over smaak gaat hebben.

Hans Teeuwen is net als zovele cabaratiers een schreeuwlelijkerd die haast het publiek staat te bespugen. Enige die af en toe voor een lach kan zorgen zoals mjk87 al zegt, is Herman Finkers, puur omdat hij zo gevat is en haast on-Nederlands is.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ah ja, de WvdK-schaal.

Keertje wat anders dan al die nutteloze Thijs Slegers twitter reacties hiero. Blij dat het TS Twittertopic weer voorbij is Zo weer die kant op door het noodweer heen!

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4536 stemmen

Eddie Izzard is koning.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

20:00 Ajax - AZ.

20:00 MVG - Lewis

20:30 Borussia Dortmund - Bayern München.

Moeilijk.

Iemand trouwens die reclame gezien om de JCS te promoten?

Komen ze met zo'n fruitschaal aan, en dan nog zo'n stemmetje van Frank of Ronald.

Kan 'm alleen nergens vinden, meer weet ik d'r namelijk niet van.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4536 stemmen

j0enne schreef:

Moeilijk.

Voor jou? Dortmund-Bayern. En AZ speelt trouwens thuis

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Het zal wel weer switchen gaan worden.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Misschien moeten ze het de Sjakie Swart Schaal gaan noemen. Dan weet je iig zeker dat de naamgever er is. Van het allereerste begin tot het bittere einde.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Of het Vurnon Anita schoteltje (in het kader van bezuinigingen).

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Misschien moeten ze het de Sjakie Swart Schaal gaan noemen. Dan weet je iig zeker dat de naamgever er is. Van het begin tot het bittere einde.

Sterker, dan verwacht Sjaak dat hij elk jaar een helft mee mag spelen als Ajax in die wedstrijd actief is.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

j0enne schreef:

Moeilijk.

Iemand trouwens die reclame gezien om de JCS te promoten?

Komen ze met zo'n fruitschaal aan, en dan nog zo'n stemmetje van Frank of Ronald.

Kan 'm alleen nergens vinden, meer weet ik d'r namelijk niet van.

Vreselijke reclame Zou ik toch voor de Fruitschaal kiezen. Van Gerwen is een kale idioot en die moffen kunnen me helemaal niet boeien.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Lewis - MvG is natuurlijk een topper, maar de JCS is natuurlijk ook leuk. Zal afhangen wat er in de kroeg wordt uitgezonden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Geen van drieën, ga een beetje zaterdagavond naar van die pauperpartijtjes kijken.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4536 stemmen

Leuke relaxte persco trouwens. Vooral als aan De Jong wordt gevraagd dat als een club komt. Hij er een beetje omheen draaien, tot Frank ingrijpt: 'Ja, dat geldt voor iedereen, de kans is altijd aanwezig". Als voor Fischer 40 mio wordt geboden laten we hem ook gaan. Heerlijk, duidelijkheid. En vooral ook grappig dat de vragenstellers steeds in beeld zijn.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

AZ heeft 700 kaarten verkocht? Da's ook niet veel zeg.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

j0enne schreef:

Moeilijk.

Moeilijk? Dat wordt gewoon een filmpie kijken.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Huh? Genoeg goede Nederlandse cabaretiers. Dat platte Amerikaanse vind ik juist volslagen nep overkomen. Stand-up comedians. Geef mij dan maar cabaret.

rep_robert schreef:

(quote)

Hans Teeuwen is net als zovele cabaratiers een schreeuwlelijkerd die haast het publiek staat te bespugen. Enige die af en toe voor een lach kan zorgen zoals mjk87 al zegt, is Herman Finkers, puur omdat hij zo gevat is en haast on-Nederlands is.

Herman Finkers on-Nederlands? Ik krijg het idee dat je niet weet waarover je lult.

Nederlandse sitcoms zijn wel om te huilen, dat dan weer wel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat zal wel komen door het accent.

Teeuwen

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Zeg je nu. Maar om 5 voor 8 zit Reinbo mooi voor de tv met zijn pantoffeltjes, pyjama, bakje chips en een glaasje cola, klaar om Ajax-AZ te zien

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Heb m'n laatste film vorige week donderdag gekeken, dat is een nieuw record.

Gewoon al één week geen film gekeken.

Ik kijk m'n films namelijk altijd op m'n kamer (zolder), maar daar is 't momenteel niet uit te houden.

En hier beneden kijk ik nooit vandaar.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4536 stemmen

Ik ken dat j0enne, zoiets had ik met mijn scriptie (die warme juli 2010). Er was én voetbal op tv, en het was te warm langer dan een uur op mijn kamer te zitten. Alle research was klaar, maar het uitwerken kostte wel even.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Laptopje in de tuin of de kamers dichthouden met gordijnen en de ventilator aan, dan is het allemaal best te doen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het warme weer past prima bij broeierige moderne meesterwerken als Spring Breakers en Only God Forgives.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.