• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.956 films
  • 12.265 series
  • 34.067 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.241 gebruikers
  • 9.387.636 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

depri83

• 6806 berichten
  • 1491 stemmen

En het heeft Sneijder en Vaart misschien niet mee gezeten bij Real maar van de enorme belofte die beiden met zich meedroegen is er (buiten het superjaar van Sneijder bij Inter en zijn ruil op wk'10) toch niet alles uitgekomen.

Voor een grote rol in de top van Europa vind ik hem in de mml niet bepalend genoeg.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Maar Materny, je weet toch dat Strootman nog voor een laag bedrag verkocht is en dat Eriksen niet verder zal komen dan Kilmarnock?

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Het zal best iemand zijn die in de breedte bij een topclub terecht kan, maar echt niet iemand die een Barca beter kan maken. Ook al is hij 20.

Ik weet zeker dat Eriksen elke topclub kan versterken. Alleen zal hij misschien beginnen als wissel, omdat een hoop clubs gevestigde namen hebben die niet snel uit de ploeg gaan. Eriksen is een snelle denker en een snelle doener. Dat zijn toch wel 2 cruciale aspecten die maar weinig spelers bezitten.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Mwa, meer dan zat middenvelders die dat hebben. En die hebben dan ook nog fysiek, karakter en ervaring.

Maar goed, we zullen het zien.

Om even positief te blijven: ik zou het wel echt zwaar top vinden als die Alderwereld en/of Eriksen gewoon zouden bijtekenen (afhankelijk van de voorwaarden).

Ik wou dat wij van die spelers hadden, zoiets zie je veel te weinig in het moderne voetbal.

Of het slim is en in hun voordeel laat ik even in het midden (lijkt me niet), maar in ieder geval zwaar respect daarvoor.

mjk87 (moderator films)

• 14556 berichten
  • 4534 stemmen

Ach ja, we kunnen ook gewoon eens met ons alleen de reet afvegen met de EU en haar regels en per direct een einde maken aan Bosman. Dat scheelt weer in dit soort situaties. Die EU is er voor ons: een middel tot. Maar dat lijken ze weleens te vergeten daar. Dat het een doel an sich is, lijkt het haast daar. En die regels die staan, terwijl als blijkt dat een regel ergens niet werkt, dan moet dat aangepast worden.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Nog een andere.

depri83

• 6806 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

Maar Materny, je weet toch dat Strootman nog voor een laag bedrag verkocht is en dat Eriksen niet verder zal komen dan Kilmarnock?

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Quido schreef:

(quote)
En wat is het nut om Ajax hier meteen bij te betrekken?

...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Mwa, meer dan zat middenvelders die dat hebben. En die hebben dan ook nog fysiek, karakter en ervaring.

Maar goed, we zullen het zien.

Om even positief te blijven: ik zou het wel echt zwaar top vinden als die Alderwereld en/of Eriksen gewoon zouden bijtekenen (afhankelijk van de voorwaarden).

Ik wou dat wij van die spelers hadden, zoiets zie je veel te weinig in het moderne voetbal.

Of het slim is en in hun voordeel laat ik even in het midden (lijkt me niet), maar in ieder geval zwaar respect daarvoor.

Mwa. Zoveel type Eriksens zijn er ook weer niet. Ik zie in Eriksen wel een jonge Xavi. Xavi was rond zijn 21e ook nog geen Europese top, maar je zag wel zijn enorme potentie. Maar dat kwam er bij hem ook pas zo na 2006 een keer echt uit, toen hij ouder en meer ervaren was. Het is natuurlijk wel een probleem dat potentiële topspelers Nederland meestal verlaten zodra ze richting hun beste niveau gaan. Als Ajax echt van Eriksen zou kunnen profiteren, dan moet hij tot een jaar of 25 blijven, maar dat is onmogelijk.

De instelling van Eriksen bevalt me wel ja. Hij kiest gericht zijn club voor de toekomst uit en als die niet komt, dan blijft hij bij Ajax, waar hij het goed heeft. Het siert hem dat hij niet meteen de eerste de beste middenmoter of subtopper in het buitenland kiest. Toch vertrekt hij deze zomer nog wel. Er is altijd wel een club die een miljoen of 10-15 komt betalen en die een beetje het voetbal speelt dat Eriksen bevalt. Arsenal ofzo.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

(quote)

...

Uh, je hebt de berichten hierboven niet gevolgd? Het ging toch over de transfer van Strootman en een mogelijke transfer van Eriksen?

Dat is wat anders dan wanneer iemand zegt: "Sightorsson is een kutspits " en ik dan zou zeggen: "Nee, Matavz/Demouge/De Kogel/etc. is lekker ", maar dat hoef ik je niet uit te leggen hoop ik.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Quido schreef:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Die bovenste

mjk87 (moderator films)

• 14556 berichten
  • 4534 stemmen

Voor iedereen die VI al mist -en we het toch over Strootman hebben'- zit morgen Johan Derksen naast Poephoofd in KvdB als gastpresentator.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha, die Kevin. Die Italianen zullen 'm toch niet op basis van het jeugd EK hebben gehaald .

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

Voor iedereen die VI al mist -en we het toch over Strootman hebben'- zit morgen Johan Derksen naast Poephoofd in KvdB als gastpresentator.

Derksen en Strootman morgenavond bij Knevel, met Derksen als gast presentator? Je bericht is niet heel erg duidelijk.

mjk87 (moderator films)

• 14556 berichten
  • 4534 stemmen

Ik vind Thijs van de Brink net zo een poephoofd. En Knevel is er helemaal niet. Dus Derksen/VdBrink als presentators.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, jij zette de naam van Strootman erbij in je post, dus vandaar. Maar Derksen is altijd top. Ik mis VI in de zomermaanden ook altijd wel. Al is het ook wel even goed, want ik kijk het hele seizoen alle afleveringen Enige programma dat ik terug kijk als ik het heb gemist.

mjk87 (moderator films)

• 14556 berichten
  • 4534 stemmen

Ja, sorry, soms denk ik te snel. Strootman was onderwerp van het moment, en een poephoofd. Dus ik dacht even aan die andere poephoofd. Maar het wordt laat:P Ik ga film kijken.

depri83

• 6806 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)

Uh, je hebt de berichten hierboven niet gevolgd? Het ging toch over de transfer van Strootman en een mogelijke transfer van Eriksen?

Dat is wat anders dan wanneer iemand zegt: "Sightorsson is een kutspits " en ik dan zou zeggen: "Nee, Matavz/Demouge/De Kogel/etc. is lekker ", maar dat hoef ik je niet uit te leggen hoop ik.

In die hele discussie over Eriksen ben jij de eerste die de naam Strootman in vergelijking met hem gebruikt.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Naomi Watts schreef:

Haha, die Kevin. Die Italianen zullen 'm toch niet op basis van het jeugd EK hebben gehaald .

(embed)

Leuk hoor die actie van Insigne maar Strootman had Insigne in z'n zak die wedstrijd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Wat overigens nog niet besproken is over Strootman. What the hell bezielt die gozer om naar AS Roma te gaan?

Feiten:

-De serie a stelt al meerdere jaren steeds minder voor (lege stadions, sterspelers blijven weg, voetbal is vrij negatief)

-AS Roma speelt NIET voor de prijzen. Dat doen Juventus, Milan en in mindere mate Napoli en Inter normaliter.

-AS Roma is een vreselijk onrustige club waar ze een totaal wisselvallig beleid voeren, maar waar nooit wat uit komt.

-Met PSV had hij nog een titel kunnen pakken, sowieso een basisplaats gehad en wie weet wel CL voetbal gespeeld.

Is zijn enige reden van Roma kiezen dan echt het salarisstrookje?

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Blijf 't ook een vreemde keuze vinden, ik weet zeker dat als die nog een seizoen was gebleven en een goed WK speelde die naar een leuke club in de Premier League kon.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Blijf 't ook een vreemde keuze vinden, ik weet zeker dat als die nog een seizoen was gebleven en een goed WK speelde die naar een leuke club in de Premier League kon.

Ja, ik had ook het WK afgewacht. Sowieso lijkt het me dat je revanche met PSV wilt nemen voor 2 matige jaren en daarbij komen er nog wel betere clubs normaal gesproken. Is het geen PL club, dan wel een mooie Spaanse of Duitse subtopper. Competities die wel leven. Lens snapte ik met Kiev al niet, maar een vrij gewilde jongen als Strootman bij Roma zien vind ik helemaal vreemd.

depri83

• 6806 berichten
  • 1491 stemmen

Strootman had er denk ik weinig zin in om een nieuw PSV op te bouwen of zag te weinig kwaliteit en heeft, misschien door de verhalen van Van Bommel over Italie of waarschijnlijker het gebrek aan clubkeuzes deze zomer, toch maar voor Roma gekozen.

Het zou ook niet mijn eerste keus zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mooie stad, beleving van de Italianen, houden van verdedigende ingestelde spelers, glamour, cultuur, lekker eten, mooie vrouwen. Er zijn ergere plekken om te voetballen. Mooie club ook dat AS Roma. Het is geen AC Ancona maar toch.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Haha, onze Kevin van om de hoek. Een echte wereldster.

mjk87 (moderator films)

• 14556 berichten
  • 4534 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat overigens nog niet besproken is over Strootman. What the hell bezielt die gozer om naar AS Roma te gaan?

Feiten:

-De serie a stelt al meerdere jaren steeds minder voor (lege stadions, sterspelers blijven weg, voetbal is vrij negatief)

-AS Roma speelt NIET voor de prijzen. Dat doen Juventus, Milan en in mindere mate Napoli en Inter normaliter.

-AS Roma is een vreselijk onrustige club waar ze een totaal wisselvallig beleid voeren, maar waar nooit wat uit komt.

-Met PSV had hij nog een titel kunnen pakken, sowieso een basisplaats gehad en wie weet wel CL voetbal gespeeld.

Rome is cultureel wel weer de meest interessante stad van Europa. En het is best goed toeven daar. Maar ik denk ook niet dat Kevin het daarvoor doet. Stadion van hen is wel mooi trouwens, met een redelijk normale aanhang, maar o zo lelijk met de lange zijden vaak helemaal leeg omdat die plekken te duur zijn.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik denk dat hij de CL ook niet zo belangrijk vindt. Verder is Rome natuurlijk een prachtige stad.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Naomi Watts schreef:

Mooie stad, beleving van de Italianen, houden van verdedigende ingestelde spelers, glamour, cultuur, lekker eten, mooie vrouwen. Er zijn ergere plekken om te voetballen. Mooie club ook dat AS Roma. .

Dat dus, ik zou ook geen seconde twijfelen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Rome is cultureel wel weer de meest interessante stad van Europa. En het is best goed toeven daar. Maar ik denk ook niet dat Kevin het daarvoor doet. Stadion van hen is wel mooi trouwens, met een redelijk normale aanhang, maar o zo lelijk met de lange zijden vaak helemaal leeg omdat die plekken te duur zijn.

Haha, alsof voetballers ook maar één seconde wakker liggen van cultuur

depri83

• 6806 berichten
  • 1491 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat dus, ik zou ook geen seconde twijfelen.

Maar het is niet echt een keuze uit luxe. Eerder stond de serie A nog niet bovenaan het verlanglijstje.

Maar ik gun het hem van harte hoor, en met het geld dat PSV er voor krijgt kan ik me er ook niet heel druk om maken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.