• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.977 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.095 acteurs
  • 199.245 gebruikers
  • 9.388.232 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Nou ja, 'een paar mensen' is wel een understatement. Je bent vast ook bekend met LunaticNews. Wat die allemaal op het web gegooid hebben, is ook geen zuivere koffie. Dat soort dingen storen me wel, want hoe je het ook wendt of keer, het heeft wel degelijk invloed. Als je de reacties vanuit de politiek leest en hoort, dan gaat het toch vooral over draagvlak. Puur over de inhoud hoor je weinig. Die Schneider van Leefbaar had het over 'Het Nieuwe Stadion heeft niet een plaats waar een icoon hoort te staan!' Dan weet je wel weer genoeg. Op het gebied van draagvlak heeft Feyenoord zelf gefaald, maar is door een stel onwelwillenden die zichzelf belangrijker vinder dan de club (wat Gudde verweten wordt) ook heel erg bemoeilijkt, op een wijze die niet fair is.

Op dat filmpje bedoelde ik. Ik ken LN maar al te goed ; ) maar je overschat die invloed in dit geval. Er waren en zijn ontzettend veel supporters die zich daarvan distantieren, een nieuw stadion willen maar geen heil zagen in HNS mede omdat er zo weinig informatie gedurende het gehele traject werd gegeven. Of het nou om ontwerp-impressies gaat (geen definitieve dure ontwerpen dus) of om de financieringsconstructie en wie binnen de Feyenoord-familie nou precies waaraan gaat verdienen. Schep je te weinig helderheid kun je toch ook nooit rekenen op draagvlak of begrip bij supporters, media, politiek en is het zelfs voeding geven aan fansites.

Maar goed dat heeft nu allemaal weinig zin meer, hopelijk verandert er iets structureels bij Feyenoord op die vlakken anders blijven ze tegen dezelfde problemen aanlopen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Indirect vind ik dit ook jammer voor de ArenA, omdat de urgentie om (snel)te verbouwen op deze manier ook verdwijnt. Qua EK 2020 lijkt me dat Amsterdam die nu wel in de pocket heeft.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

rep_robert schreef:

Indirect vind ik dit ook jammer voor de ArenA, omdat de urgentie om (snel)te verbouwen op deze manier ook verdwijnt. Qua EK 2020 lijkt me dat Amsterdam die nu wel in de pocket heeft.

ik hoorde dat het stadion zo gebouwd was dat er een derde ring op kan of klopt dat niet?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Wordt een lastige klus. Het dak zou dan wel gelift moeten worden. Meest waarschijnlijke variant zou het verlengen van de korte zijdes aan de bovenkant worden. I.c.m. opgevulde grachten kom je dan aan 65000 plekken.

Een simpele schets

(afbeelding)

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

dankzij de grachten en de korte zijde verhogen 13.000 plekken erbij?

Het i s voor de prestige-strijd ook niet leuk nee. Wéér vertraging het sleept maar door.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Quido schreef:

Zie net het journaal, komt een 'supporter' aan het woord: "Hand in hand, je ziet het, je wint het niet van Het Legioen."

Toch nog zinnige woorden van een Neanderthaler. Dat is een meevaller.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach gut...... Calimeropetje staat jullie nog steeds prima.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Hoort j0enne dat niet neer te pennen hier?

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Ik zie 'm nu pas, gelukkig zijn d'r anderen alert.

Begint nu wel extreme vormen aan te nemen trouwens.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ach gut...... Calimeropetje staat jullie nog steeds prima.

Nee hoor, het gaat hier alleen om een knipoog richting A&L.

Die op zijn beurt ook refereerde aan eerdere posts.

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Walgelijk, die jongen is pas 16! Koopclub!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Nee hoor, het gaat hier alleen om een knipoog richting A&L.

Die op zijn beurt ook refereerde aan eerdere posts.

(quote)

Uiteraard, beetje ouwehoeren is wel nodig. Zo serieus moeten we voetbal ook weer niet maken.

Overigens mag Ajax nu wel eens een beetje ophouden. Het worden wel heel veel talenten van buitenaf nu. Schijnbaar zijn enkele lichtingen binnen Ajax wel heel slecht als je er zoveel nodig hebt.

Die Bojan komt trouwens wel erg positief en sympathiek op me over

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Bojan-Geen-seconde-twijfel.htm

Wel erg lastig dat al die Spanjolen geen Engels leren. Cuenca kon het niet, Bojan idem. Zonde.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Daarom kun je beter Scandinaviërs hebben he, die praten tenminste ook meteen Nederlands..

Zometeen Nederland - Duitsland.

Nog meer mensen die 't gaan kijken? Of ben ik nu echt de enigste?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nee, ik kijk ook wel effe. Lekker naar Hoogendijkje gluren En als het niks is dan zet ik de tv weer uit. Voor het niveau hoef je het niet te doen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Hoe serieus neem je jezelf als prof en mens als je op je (bijna) 23ste zelfs nog geen basiskennis van de Engelse taal hebt en al een paar jaar in een ander land dan je thuisland hebt geleefd en gewerkt?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Hoe serieus neem je jezelf als prof en mens als je op je (bijna) 23ste zelfs nog geen basiskennis van de Engelse taal hebt en al een paar jaar in een ander land dan je thuisland hebt geleefd en gewerkt?

Want in Italie had hij de Engelse taal wel nodig? Daar kunnen ze het ook nauwelijks. In Spanje hebben ze nou eenmaal weinig met Engels. Fransen hebben dat ook. Het is irritant, maar het heeft natuurlijk geen zak te maken met professionaliteit.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Tuurlijk wel, tenzij je geen noodzaak ziet te communiceren binnen en buiten het veld.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Want in Italie had hij de Engelse taal wel nodig? Daar kunnen ze het ook nauwelijks. In Spanje hebben ze nou eenmaal weinig met Engels. Fransen hebben dat ook. Het is irritant, maar het heeft natuurlijk geen zak te maken met professionaliteit.

Fransen zijn daar inderdaad meester in.

Ik kan me nog iets herinneren van de UEFA waar iedereen vrolijk in hun eigen taal sprak en Gullit dacht ik maar in 't Engels sprak.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nou, dit gaan onze dames niet lang volhouden.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Dat was natuurlijk te verwachten tegen de nummer 3 van de wereld.

Wat een vent trouwens die keepster van Duitsland.

Edit.

Nederland wel gewoon de 2 gevaarlijkste kansen.

Ik dacht een afstraffing maar d'r staan er dus ook nog een aantal in die in het buitenland spelen en dus wat beter zijn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Vrouwenvoetbal...... Zelfs in komkommertijd waag ik me daar niet aan.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ze moeten het gewoon niet de naam 'voetbal' geven, verder moeten die vrouwtjes doen en laten waar ze zin in hebben.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Pffff. 1 op 1 en dan falen.

Leek Casillas wel met die redding met d'r voet.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Het zijn wel een stelletje Duitsers die Duitsers.

Vanavond nog wel even afkijken maar de rest van het toernooi zie ik toch niet zo zitten. Hoogstaand is het allemaal, zelfs in vergelijking met de Mickey Mouse league, niet echt.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

In de slotseconde met 2 tegen 1 staan en het dan niet af weten te maken.

Maar hé, mij hebben ze in ieder geval de mond gesnoerd met m'n 8-0.

Bovendien speelde ze in de tweede helft best goed (voor vrouwenvoetbal dan).

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Het niveau is hopeloos, de inzet en het enthousiasme is prettig. Jammer dat de dames niet die ene goal maakten, kansen genoeg na de rust. Duitsland had wel 1 of 2 pingels kunnen krijgen. Alles bij elkaar wel een terechte stand. Maar als je toch eens ziet hoe Oranje in de slotminuut die 2 tegen 1 kans verpest, pfff.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Of die 1 op 1, geeft toch wel een beetje het niveau weer. Gisteren was de sfeer bij Zweden-Denemarken trouwens wel fantastisch. Positief verrast.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Ze liggen in ieder geval nooit te janken op 't veld t.o.v. de kerels.

Hans Klok was trouwens wel lekker bezig in de verdediging.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Daphne Koster, Ajacied

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Koster speelde sterk ja. Nou heb ik wel het idee dat ze half man is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.