- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ook door Feyenoord een aantal keer doorberekend. Stuitend dat die loser van Leefbaar gisteren doodleuk oppert dat renovatie een optie is.
Dat gaat over het rdk plan. Er zijn ook andere kleinschaliger renovatie opties. Staat verder niks over de staat van het beton. van den Herik gekoofdd ook in renovatie en die kont zelf uit de bouw en heeft het traject in 1994 mee gemaakt. Daar heb ik meer vertrouwen in dan in rdk if hns.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Feyenoord begint deze week met het maken van nieuwe stadion plannen | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Dat bestuur gaat ook niet opstappen.
Dat is pas echt slecht nieuws...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vrees van wel. Ik voorzie echt een sneeuwbaleffect. Want nogmaals, waarom zou een sponsor nu nog bij Feyenoord blijven? En dan heb ik het nog niet eens over het werven van nieuwe sponsors. De voorzieningen in De Kuip lopen lichtjaren achter bij de voorzieningen van de concurrentie. Reken er ook maar op dat veel sponsoren nu bij Feyenoord aangesloten zijn in verband met de verwachte nieuwe Kuip. De stemming in de gemeenteraad loopt verre van vlekkeloos vanochtend, maar na vandaag is het perspectief voorlopig verdwenen. Het Nieuwe Stadion komt er vast wel, maar dat gaat ons wel weer even vijf tot tien jaar extra kosten.
En na dit debacle blijkt dat de supportersschare ook een enorm blok aan het been is. Een deel daarvan tenminste. Die kansloze droeftoeters die heel Europa overhoop halen en niet uit De Kuip willen vertrekken
zijn nou ook niet bepaald een uithangbord.
Onzin om de supporters hier de schuld te geven. Het bestuur is verantwoordelijk voor dit debacle. Als je mij, die voor nieuwbouw is, al niet achter je plan kunt krijgen, ben je echt een enorme prutser.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Daarmee ga je denk ik achter Ajax en Feyenoord eindigen. Maargoed, de zomer is nog lang. Ik verwacht nog wel een speler of 3, 4 bij PSV. Kwestie van gericht inkopen. Strootman weg en minstens 3 goede versterkingen halen en de wereld ziet er wel anders uit. Maar dit PSV is totaal niet ingespeeld en mist ook een hoop spelers die ieder geval om de prijzen hebben gespeeld. Dan loop je wel achter.
Nu ook misschien Zoet weg en Gomes terug. Zoveelste voorbeeld van jeugd dat in Eindhoven de kans niet krijgt. Waarom zou je Zoet verkopen als je zoveel inkomsten al hebt?
Al hoop ik gewoon dat ze 'm niet verkopen en dat die eerste doelman wordt.
Gomes kan alleen maar tegenvallen...
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Dat gaat over het rdk plan. Er zijn ook andere kleinschaliger renovatie opties. Staat verder niks over de staat van het beton. van den Herik gekoofdd ook in renovatie en die kont zelf uit de bouw en heeft het traject in 1994 mee gemaakt. Daar heb ik meer vertrouwen in dan in rdk if hns.
Zijn allemaal doorberekend en afgeschoten in de gemeenteraad.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Onzin om de supporters hier de schuld te geven. Het bestuur is verantwoordelijk voor dit debacle. Als je mij, die voor nieuwbouw is, al niet achter je plan kunt krijgen, ben je echt een enorme prutser.
Het is een wisselwerking. Ik zeg ook dat het bestuur gefaald heeft en wat mij betreft moet vertrekken. De communicatie was gering en bovendien slecht.
Maar supporters hebben zich echt in de strijd gemengd hoor. De hele draagvlakkwestie is ook aan hen te wijten. Willens en wetens leugens verspreiden, op de man spelen, zelfs iemand met de dood bedreigen: het hoorde allemaal bij hun spelletje. Helaas zijn er veel mensen ingetrapt. Maar ook daar heeft Feyenoord deels schuld.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Nu ook misschien Zoet weg en Gomes terug. Zoveelste voorbeeld van jeugd dat in Eindhoven de kans niet krijgt. Waarom zou je Zoet verkopen als je zoveel inkomsten al hebt?
Een bod van €5m voor, in feite, de keeper van RKC, dat is erg hoog.
Maar ja, zo is er altijd wel wat te vinden, krijgt PSV van Materny het verwijt dat ze Toivonen en Pieters niet verkochten toen ze er goed geld voor hadden kunnen pakken krijgen ze nu van jou het verwijt dat ze hem wel verkopen (hoewel er nog niks zeker is).
Voor de rest sluit ik me aan bij j0enne, niet verkopen, gewoon opstellen die Zoet.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bron? Is er ooit bekeken om aan de westkant ook 20 skyboxen en een maas gebouw neer te zetten? Kan in een zomer gebouwd worden en heb je er dus 20 boxen bij en kost je zo'n 4000 zit plek. Exploitatie gaat dan flink om hoog. Zijn daarnaast diverse aanbevelingen over hoe he ook in de huidige kuip meer geld kunt verdienen (naamgeving sponsor, kan natuurlijk net zo goed nu als bij een nieuw stadion. Kortom ook zat kleinschsliger mogelijkheden om de begroting op te krikken. En zie psv 20 mjn vangen voor Strootan, met voetbal technisch beleid kun je als club veel meer erdienen dan met het stadion. Want de meeste nieuwe inkomsten daaruit zijn toch niet voor de club, maar voor de inveteerders (de banken, bouwbedrijven, en andere vrindjes van Van Merwijk)
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Omdat je in feite een bod van 5 miljoen niet kan weigeren aangezien die nog niks bij PSV heeft gepresteerd.
Al hoop ik gewoon dat ze 'm niet verkopen en dat die eerste doelman wordt.
Gomes kan alleen maar tegenvallen...
Zo kan je kijken, maar ik bekijk ook de potentie. Zoet kan voor jaren je vaste keeper worden. Nederlander, talentvol, jong, jongen van de club. En die inruilen voor een 32 jarige oud keeper (rentree's lopen meestal slecht af) die al jaren niet meer goed presteert?
Een bod van €5m voor, in feite, de keeper van RKC, dat is erg hoog.
Maar ja, zo is er altijd wel wat te vinden, krijgt PSV van Materny het verwijt dat ze Toivonen en Pieters niet verkochten toen ze er goed geld voor hadden kunnen pakken krijgen ze nu van jou het verwijt dat ze hem wel verkopen (hoewel er nog niks zeker is).
Voor de rest sluit ik me aan bij j0enne, niet verkopen, gewoon opstellen die Zoet.
Het is een mooi bedrag ja, maar is het het ook waard? Ik verwijt overigens niks, zet er meer vraagtekens bij omdat je nu al veel geld hebben hebt gekregen. De noodzaak van een verkoop lijkt me niet zo groot.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Roma wil nu ook Eriksen. Vraag is of ze nog wel 40 miljoen hebben liggen...
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Bron? Is er ooit bekeken om aan de westkant ook 20 skyboxen en een maas gebouw neer te zetten? Kan in een zomer gebouwd worden en heb je er dus 20 boxen bij en kost je zo'n 4000 zit plek. Exploitatie gaat dan flink om hoog. Zijn daarnaast diverse aanbevelingen over hoe he ook in de huidige kuip meer geld kunt verdienen (naamgeving sponsor, kan natuurlijk net zo goed nu als bij een nieuw stadion. Kortom ook zat kleinschsliger mogelijkheden om de begroting op te krikken. En zie psv 20 mjn vangen voor Strootan, met voetbal technisch beleid kun je als club veel meer erdienen dan met het stadion. Want de meeste nieuwe inkomsten daaruit zijn toch niet voor de club, maar voor de inveteerders (de banken)
Van Merwijk heeft ze in de gemeenteraad toegelicht en afgeschoten. De verschillende renovatievarianten zijn ook nooit meegenomen in de besluitvorming van vandaag. Het was of HNS of niets. Ze zijn simpelweg inferieur aan HNS.
De twintig miljoen voor Strootman is leuk, maar die hebben ze voor een paar miljoen bij Utrecht weggekaapt. Dat kan Feyenoord niet, want geen geld. En er komt voorlopig alleen geld van zelfopgeleide spelers die na dit seizoen gaan vertrekken. Dat geld kan vervolgens naar de bodemloze put van de schulden, waarna we alleen geld hebben voor kutspelers als Immers en steeds verder achterop gaan raken.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Ik zou ook Zoet niet verkopen en ik zou als ik Zoet was nog niet weg willen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Van Merwijk heeft ze in de gemeenteraad toegelicht en afgeschoten. De verschillende renovatievarianten zijn ook nooit meegenomen in de besluitvorming van vandaag. Het was of HNS of niets. Ze zijn simpelweg inferieur aan HNS.
De twintig miljoen voor Strootman is leuk, maar die hebben ze voor een paar miljoen bij Utrecht weggekaapt. Dat kan Feyenoord niet, want geen geld. En er komt voorlopig alleen geld van zelfopgeleide spelers die na dit seizoen gaan vertrekken. Dat geld kan vervolgens naar de bodemloze put van de schulden, waarna we alleen geld hebben voor kutspelers als Immers en steeds verder achterop gaan raken.
Van Merwijk is als bron onbetrouwbaar. Die wil gewoon graag de nieuwe Van Kerkum worden. Hoezo geloof je niet in kleinschalige renovatie. Nieuwbouw kan altijd nog. (Met een beter plan) Die 2018deadline was er vanwege het WK bid.
Verder is je doemdenk scenario over verkoop van spelers nergens op gebaseerd. Feyenoord gaat na dit seizoen enorm cashen en de volgende talenten staan al klaar. Met dat geld kan er slim gekocht worden.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Ik zou ook Zoet niet verkopen en ik zou als ik Zoet was nog niet weg willen.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Van Merwijk is als bron onbetrouwbaar. Die wil gewoon graag de nieuwe Van Kerkum worden. Hoezo geloof je niet in kleinschalige renovatie. Nieuwbouw kan altijd nog. (Met een beter plan) Die 2018deadline was er vanwege het WK bid.
Verder is je doemdenk scenario over verkoop van spelers nergens op gebaseerd. Feyenoord gaat na dit seizoen enorm cashen en de volgende talenten staan al klaar. Met dat geld kan er slim gekocht worden.
Ik snap je punt, maar het zegt voldoende dat de gemeenteraad de renovatieplannen niet heeft meegenomen als optie. De renovatievarianten zijn simpelweg inferieur aan HNS. Sterker nog, er komen gewoon exploitatieproblemen van. Schiet je niets mee op dus.
Verder mag je mij proberen te overtuigen van doemdenken, maar je huidige argumenten doen dit niet. Veel geld moet naar de schulden, zoals je weet. En de grote talenten die klaarstaan? Welke dan? De Woudenbergjes en Van Beekjes zijn dat niet hoor. Joey Sleegers misschien, maar dan wel bij maximaal windkracht 2. Schrijf maar op: in 2014/15 eindigen wij niet in de top 5.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Hoe sommigen zich over mede-supporters uitlaten 
Verbazingwekkend ook dat Van Merwijk na alle signalen vanuit de politiek, FSV, media en achterban (falen in de PR, het bouwen van draagvlak onder politiek, supporters en inwoners van Rotterdam, schimmige communicatie, 80 mln eigen vermogen dat HNS "wel ergens vandaan haalt" etc. etc.) nog steeds z'n conclusie niet trekt. Da's misschien nog wel het meest slechte van de afgelopen 12 uur.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik snap je punt, maar het zegt voldoende dat de gemeenteraad de renovatieplannen niet heeft meegenomen als optie. De renovatievarianten zijn simpelweg inferieur aan HNS. Sterker nog, er komen gewoon exploitatieproblemen van. Schiet je niets mee op dus.
Verder mag je mij proberen te overtuigen van doemdenken, maar je huidige argumenten doen dit niet. Veel geld moet naar de schulden, zoals je weet. En de grote talenten die klaarstaan? Welke dan? De Woudenbergjes en Van Beekjes zijn dat niet hoor. Joey Sleegers misschien, maar dan wel bij maximaal windkracht 2. Schrijf maar op: in 2014/15 eindigen wij niet in de top 5.
Dat laatste komt dan enkel vanwege het lange en zware seizoen in de CL. 
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Supporters? Van de BV WIJ ZIJN FEYENOORD waarschijnlijk...
Kijk, ik wil met alle plezier de discussie aangaan met mensen die tegen verandering zijn. Maar lees de fora er maar op na: de tegenstanders schreeuwen maar wat (zie ook de post van Quido hieronder) onder het mom van 'wij zijn Feyenoord, wij zijn Het Legioen!!!' Niet beseffende dat ze in minderheid zijn, maar hun dominante gedrag stoort me ontzettend en is gewoon een blok aan het been voor de club (ook in het verleden, zie de Varkenoordgroep).
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Zie net het journaal, komt een 'supporter' aan het woord: "Hand in hand, je ziet het, je wint het niet van Het Legioen." 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Supporters? Van de BV WIJ ZIJN FEYENOORD waarschijnlijk...
Kijk, ik wil met alle plezier de discussie aangaan met mensen die tegen verandering zijn. Maar lees de fora er maar op na: de tegenstanders schreeuwen maar wat (zie ook de post van Quido hieronder) onder het mom van 'wij zijn Feyenoord, wij zijn Het Legioen!!!' Niet beseffende dat ze in minderheid zijn, maar hun dominante gedrag stoort me ontzettend en is gewoon een blok aan het been voor de club (ook in het verleden, zie de Varkenoordgroep).
Ja supporters, die heb je in verschillende soorten en maten bij een grote club maar dat valt niet altijd goed bij mensen blijkbaar, lekker boeiend wat een paar mensen roepen, alsof zij de beslissing hebben genomen over het plan. Ik zie op fora minstens zoveel voorstanders van HNS die maar wat roepen en klakkeloos achter anderen aangaan (de jou misschien ook bekende promotors op bijvoorbeeld feyenoord.netwerk die al zo diep in Guddes kont zitten dat er niet eens kokervisie meer is maar darmvisie) zonder ook zelf maar iets gelezen te hebben. Vooral de reacties gisteravond zijn droevig, alsof het nu allemaal compleet over is en nooit meer iets op touw kan worden gezet.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Ja supporters, die heb je in verschillende soorten en maten bij een grote club maar dat valt niet altijd goed bij mensen blijkbaar, lekker boeiend wat een paar mensen roepen, alsof zij de beslissing hebben genomen over het plan. Ik zie op fora minstens zoveel voorstanders van HNS die maar wat roepen en klakkeloos achter anderen aangaan (de jou misschien ook bekende promotors op bijvoorbeeld feyenoord.netwerk die al zo diep in Guddes kont zitten dat er niet eens kokervisie meer is maar darmvisie) zonder ook zelf maar iets gelezen te hebben. Vooral de reacties gisteravond zijn droevig, alsof het nu allemaal compleet over is en nooit meer iets op touw kan worden gezet.
Nou ja, 'een paar mensen' is wel een understatement. Je bent vast ook bekend met LunaticNews. Wat die allemaal op het web gegooid hebben, is ook geen zuivere koffie. Dat soort dingen storen me wel, want hoe je het ook wendt of keer, het heeft wel degelijk invloed. Als je de reacties vanuit de politiek leest en hoort, dan gaat het toch vooral over draagvlak. Puur over de inhoud hoor je weinig. Die Schneider van Leefbaar had het over 'Het Nieuwe Stadion heeft niet een plaats waar een icoon hoort te staan!' Dan weet je wel weer genoeg. Op het gebied van draagvlak heeft Feyenoord zelf gefaald, maar is door een stel onwelwillenden die zichzelf belangrijker vinder dan de club (wat Gudde verweten wordt) ook heel erg bemoeilijkt, op een wijze die niet fair is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
If you can't take the heat, get out of the kitchen..... Huilebalken dat het niet fair is, geeft enkel aan wat een faalhazen het zijn. Als je niet eens een paar leeghoofden van Lunatic Nieuws kunt neutraliseren, moet je niet op de stoel van een Feyenoord bestuurder gaan zitten. Denk je dat Van den Herik, Michiel van Praag of een dergelijke zich zoiets had laten gebeuren? Pure onkunde!
(Vdh heeft het veld moeten ruimen door lobbies van binnen uit de club, dat is heel iets anders, voordat je daar mee kont)
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
If you can't take the heat, get out of the kitchen..... Huilebalken dat het niet fair is, geeft enkel aan wat een faalhazen het zijn. Als je niet eens een paar leeghoofden van Lunatic Nieuws kunt neutraliseren, moet je niet op de stoel van een Feyenoord bestuurder gaan zitten. Denk je dat Van den Herik, Michiel van Praag of een dergelijke zich zoiets had laten gebeuren? Pure onkunde!
Ehh, je weet hoe Van den Herik is vertrokken? Niet geheel vrijwillig, zeg maar.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ach, het is niet het einde van de wereld en bekijk het zo; als jullie ooit weer eens een degelijke spits nodig hebben dan zijn wij Ajacieden niet de beroerste om onze de derde dan wel vierde keus tegen een zacht prijsje te verkopen. Na het fenoneem genaamd Charisteas smaakt dat vast naar meer.
Alles draait om elkaar helpen tijdens deze sobere dagen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Feyenoord moet gewoon snel de banden aanhalen met City en gewoon hun opleidingsclub worden. Elk jaar twee of drie van hun talenten en eigen jeugd. Met zo'n beleid kun je ook aanhaken bij de nationale top. Zie Vitesse.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Dat moet Feyenoord helemaal niet juist. Feyenoord heeft een prima opleiding en heeft het helemaal niet nodig dat er talenten komen waar je na een jaar niks meer aan hebt. Alleen op specifieke posities uit nood (zoals nu, geen geld) heeft huren nut.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat moet Feyenoord helemaal niet juist. Feyenoord heeft een prima opleiding en heeft het helemaal niet nodig dat er talenten komen waar je na een jaar niks meer aan hebt. Alleen op specifieke posities uit nood (zoals nu, geen geld) heeft huren nut.
Zeg dat maar tegen Guidetti en Ezio (voordat laatst genoemde gekocht werd). En specifieke positities uit nood kunnen net die posities zijn waar je het met eigen jeugd niet mee kunt bolwerken. Feit blijft de de publiektrekkers/smaakmakers van afgelopen jaren opvallend genoeg gehuurd waren (Guidetti, Ezio en Ryo).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het over twee a drie, niet 11. Types als Brojan, Guidetti, Miyachi, die echt een meerwaarde hebben. Je hebt 22 goede spelers nodig om nationaal aan de top en europees mee te kunnen draaien. Die kun je niet allemaal opleiden of (zonder geld) kopen.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
"Alleen op specifieke posities uit nood"
Welk gedeelte was hiervan niet duidelijk? 
@ Reinbo: Je krijgt natuurlijk niet elk jaar types als Bojan, Guidetti toegestopt, zit ook vaak genoeg een Elabdellaoui tussen, en voor de goede vrede wordt er dan doorgaans van je verwacht dat je die types ook laat spelen. Ik zie liever dat je als club gewoon zelf kijkt wat je nodig hebt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.