• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.106 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.664 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

€20m koopje.

Mogelijke prijzen raken voor aankomend seizoen wel steeds verder uit beeld.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

En dat die nu verdomme maar eens met een verrassende naam komt en niet al die middelmaat met Schaars, Toormsta etc.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Het leuke is natuurlijk dat die jongen er helemaal niks van kan. Ze zullen zich bij Roma wel verkijken op al die interlands, niet wetende dat dat puur uit bij gebrek aan beter is. Ik geef het anderhalf jaar voordat Strootje voor de helft van de prijs naar pakhembeet Schalke gaat.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Mogelijke prijzen raken voor aankomend seizoen wel steeds verder uit beeld.

Wat een depri-geneuzel Dit alles is juist een zegen voor PSV, zowel financieel, sportief als qua imago. Eindelijk geen vervelende individuen meer, maar een op het oog beschaafde ploeg en beschaafde coach en tijd (en ook geld) om een uitgebalanceerde selectie samen te stellen die het teambelang voorop stelt. Cocu krijgt een uitdagende taak voor komend seizoen. Ik vind de vooruitzichten in ieder geval erg positief.

j0enne schreef:

En dat die nu verdomme maar eens met een verrassende naam komt en niet al die middelmaat met Schaars, Toormsta etc.

Strootman is ook niet veel beter, zijn voordeel is dat ie fysiek goed in elkaar zit, maar ik heb hem nog weinig 'leidends', opzienbarends of geweldigs zien doen (terwijl ik het in potentie best een aardige speler vind hoor). Het wordt zaak een speler te zoeken die bij PSV past, grote naam of niet.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Quido schreef:

Eindelijk geen vervelende individuen meer

Je plaat blijft hangen...

Buiten dat zal de neef van de kapper van de buurman van de reserverechtsback van PSV B3 komend jaar wel eens op fietsen zonder licht betrapt worden, en het is weer 1 grote boevenbende.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Niks aan toe te voegen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

Buiten dat zal de neef van de kapper van de buurman van de reserverechtsback van PSV B3 komend jaar wel eens op fietsen zonder licht betrapt worden, en het is weer 1 grote boevenbende.

Argumentatie is nooit je sterkste punt geweest, en ook dit blinkt niet uit in nuance. Dat er in de groep van PSV de laatste jaren veel individuen met een kort lontje en nare en egoïstische trekjes rondliepen, is zelfs op de Herdgang geen geheim. Van zo'n Van Bommel kan ik het dan wel weer hebben, dat is een winnaar pur sang en daar weet je ook van wat je aan hem hebt. Een zuigertje en bijtertje (wie kopt hem in?) in het veld, maar daarbuiten beste vrienden met iedereen. Niks mis mee. Ik heb hier ook al vaker opgemerkt dat voorheen de clubcultuur bij PSV heel anders was, en dat ik dat liever zie (en die kant lijken ze nu weer op te gaan). Dus hoeveel moeite jij (en je apostelen) daar ook mee hebt (om te geloven); ik kan 'gewoon' een oordeel vellen zonder verblind vanuit een 'andere club'-perspectief te kijken.

Maar je mag het tegendeel met alle plezier bewijzen, hoor.

Ik vind dit trouwens ook geen beroerde selectie:

---- ---- ---- Zoet --- --- ---

Manolev - Bruma - Rekik - Willems

Wijnaldum - Hiljemark - Maher

Narsingh - Locadia - Bakkali

En dan heb je nog achter de hand spelers als: Depay, Matavz, Toivonen, Tyton, Marcelo, Derijck en Hendrix. Als ze nu gericht nog één of twee verdedigers (Viergever en een rechtsback) en Schaars plus eventueel nog een middenvelder halen, heb je gewoon een prima ploeg. En dat hoeft allemaal niet veel te kosten.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Alleen Toivonen is momenteel nog een 'rotte appel'

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Quido schreef:

ik kan 'gewoon' een oordeel vellen zonder verblind vanuit een 'andere club'-perspectief te kijken.

Kom kom, daar ben jij nu echt het aller- allerslechtste in van dit hele forum, en dat wil wat zeggen.

Als jij ziet dat een persoon met een Philips shirtje een oud vrouwtje helpt met oversteken zit je al met een bonkende hartslag in je keel 112 te bellen omdat je meent dat hij het besje aan het aanranden dan wel beroven is. Philip Cocu hoeft maar potverdriedubbeltjes te zeggen na een nederlaag en met de bijbel in de hand ga je oreren hoe hij daarmee de katholieke bevolking toch zo schoffeert. Matavz hoeft maar naast te schieten, een toeschouwer te raken en hij is rijp voor de TBS-kliniek (maarja die rechters komen allemaal uit Eindhoven en omgeving). De PSV-speler met rugnummer 8 is een schande voor de sport want de H is de 8e letter van het alfabet en dus zal het wel een neo-nazi zijn (toch al jouw dingetje). Manolev is een anagram voor Velo Man dus die zit aan de EPO (zou wel veel verklaren). Maher is van Marokkaanse komaf, dat is an sich al verdacht. De toeschouwers in het stadion praten met een zachte G dus die hebben vast ook allemaal wel iets te verbergen. En ach, gaat u zo maar door.

Hoe erg kun je een hekel hebben aan een voetbalclub, denk ik dan.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Kom dan ook met voorbeelden. Je archief raakt wat uitgeput otherfool Quido vind ik altijd oprecht kritisch, ook op Ajax. Quido heeft natuurlijk gelijk. Vooral met de afgelopen selecties is PSV gewoon erg vaak negatief in het nieuws geweest, je hoeft geen rocket scientist te zijn om dat te erkennen. De PSV'ers zelf zullen dat ook kunnen beamen. Terwijl iedereen het altijd over het gemoedelijke van PSV heeft gehad is het de laatste jaren eigenlijk alleen maar rumoerig.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Waarom zou je niet renoveren als blijkt dat je het in 30 jaar makkelijk terug verdiend? (Beton schijnt goed te zijn)

De vraag is of dat het geval is. Naast het feit of je het kan terug verdienen, kijkt een investeerder ook naar de risico's, en het feit of je met een andere oplossing niet meer kunt verdienen. 30 jaar is trouwens een erg lange indicatie, aangezien de laatste renovatie nu bijna 20 jaar terug is en eigenlijk al heel wat jaartjes sterk verouderd blijkt te zijn. En dan zou je nu alsnog 5 jaar wachten op een stadion, dat wordt dus nog langer. Ik zou bij een renovatie eerder rekenen op een verlenging van de levensduur van 15-20 jaar. De vraag is of je dan niet beter direct wat meer kunt investeren waarmee je ook de omgeving herontwikkelt en adhv het stadion een boost weet te geven. Nu renoveren en 10-15 jaar later zit je weer met precies dezelfde discussie.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Renovatie is geen optie. Schrijft volgens verschillende onderzoeken al snel rode cijfers. De Kuip is op.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

rep_robert schreef:

Kom dan ook met voorbeelden.

Het mooiste voorbeeld blijft natuurlijk die onwaarschijnlijke doodschop die Mertens tegen Kazachstan kreeg, een kruising tussen een Nigel, een Witsel en een Pepe, en dat dan maal 10. Een moordaanslag waar de honden geen brood van lusten. Terwijl kinderen huilend op bed gingen, moeders de handen voor de mond sloegen, vaders het geweld in de wereld vervloekten, de scheidsrechter op zoek was naar een donkerpaarse kaart en het stadion de adem inhield meldde Quido doodleuk dat Driesje zich enorm aan het aanstellen was en dat in Eindhoven had geleerd.

Dat is toch apart denk ik dan.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Wat een idioten. Tezamen nog niet het IQ van een stoeptegel. De Maas in flikkeren en nooit meer een voet in De Kuip laten zetten.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Wat een losers. Valt nog mee dat het er niet zoveel zijn.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Kiek ze staan dan

DMF schreef:

Wat een idioten. Tezamen nog niet het IQ van een stoeptegel. De Maas in flikkeren

Samen met de stoeptegel?

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

otherfool schreef:

Kiek ze staan dan

(quote)

Samen met de stoeptegel?

Ik wilde een opmerking maken over een paar stoeptegels die met die gasten de Maas in gaan, maar laat ik dat maar niet doen...

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Ik wilde een opmerking maken over een paar stoeptegels die met die gasten de Maas in gaan, maar laat ik dat maar niet doen...

Nee, anders lig jij straks met een stoeptegel in de Maas.

(niet door mij hoor, voor de duidelijkheid. )

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Kom kom, daar ben jij nu echt het aller- allerslechtste in van dit hele forum, en dat wil wat zeggen.

Als jij ziet dat een persoon met een Philips shirtje een oud vrouwtje helpt met oversteken zit je al met een bonkende hartslag in je keel 112 te bellen omdat je meent dat hij het besje aan het aanranden dan wel beroven is. Philip Cocu hoeft maar potverdriedubbeltjes te zeggen na een nederlaag en met de bijbel in de hand ga je oreren hoe hij daarmee de katholieke bevolking toch zo schoffeert. Matavz hoeft maar naast te schieten, een toeschouwer te raken en hij is rijp voor de TBS-kliniek (maarja die rechters komen allemaal uit Eindhoven en omgeving). De PSV-speler met rugnummer 8 is een schande voor de sport want de H is de 8e letter van het alfabet en dus zal het wel een neo-nazi zijn (toch al jouw dingetje). Manolev is een anagram voor Velo Man dus die zit aan de EPO (zou wel veel verklaren). Maher is van Marokkaanse komaf, dat is an sich al verdacht. De toeschouwers in het stadion praten met een zachte G dus die hebben vast ook allemaal wel iets te verbergen. En ach, gaat u zo maar door.

Hoe erg kun je een hekel hebben aan een voetbalclub, denk ik dan.

Haha, what te fuck

Geniale / geniaal geschreven kul, dat wel.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Nee, anders lig jij straks met een stoeptegel in de Maas.

(niet door mij hoor, voor de duidelijkheid. )

Ach, voorlopig zijn die losers stuk voor stuk helemaal euforisch. Ze hebben de club definitief de middenmoot in geholpen. Dit seizoen kunnen we nog teren op een goede lichting die wellicht een mooie eindklassering gaat behalen. En dan? Indi, De Vrij, Janmaat en Clasie vertrekken op zeker. Vilhena, Boëtius en Pellè waarschijnlijk ook. Dat geld gaat vrijwel geheel richting schulden en/of de Vrienden van Feyenoord. Geen geld om te investeren. Ja, misschien in de Ruud Vormertjes en Lex Immersjes van deze wereld. Investeren in middenmoot dus.

En geef me maar eens één goede reden om nu nog in de club te investeren. Wat is het perspectief? Is er niet. Het stadion is op en heeft kutvoorzieningen en er is een grote groep achterlijken die koste wat het kost vooruitgang wil tegenhouden want 'zij zijn Feyenoord' ( ). Ondertussen bouwen ze in Amsterdam, Arnhem en Enschede lekker verder (waarbij Eindhoven vast ook gaat volgen) en in Alkmaar lachen ze ook de ballen uit hun broek omdat zij met een veel kleiner stadion de boel veel beter kunnen exploiteren. Hetzelfde geldt voor Heerenveen. Geef ze vijf jaar en ze liggen een straatlengte voor op ons.

Het is dan ook einde Gudde wat mij betreft. Een rasautist die niet kan communiceren zo blijkt. Respect voor hem als saneerder, maar op zijn belangrijkste taak, Het Nieuwe Stadion realiseren, heeft hij keihard gefaald.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

DMF schreef:

Renovatie is geen optie. Schrijft volgens verschillende onderzoeken al snel rode cijfers. De Kuip is op.

Bron?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Ach, voorlopig zijn die losers stuk voor stuk helemaal euforisch. Ze hebben de club definitief de middenmoot in geholpen. Dit seizoen kunnen we nog teren op een goede lichting die wellicht een mooie eindklassering gaat behalen. En dan? Indi, De Vrij, Janmaat en Clasie vertrekken op zeker. Vilhena, Boëtius en Pellè waarschijnlijk ook. Dat geld gaat vrijwel geheel richting schulden en/of de Vrienden van Feyenoord. Geen geld om te investeren. Ja, misschien in de Ruud Vormertjes en Lex Immersjes van deze wereld. Investeren in middenmoot dus.

En geef me maar eens één goede reden om nu nog in de club te investeren. Wat is het perspectief? Is er niet. Het stadion is op en heeft kutvoorzieningen en er is een grote groep achterlijken die koste wat het kost vooruitgang wil tegenhouden want 'zij zijn Feyenoord' ( ). Ondertussen bouwen ze in Amsterdam, Arnhem en Enschede lekker verder (waarbij Eindhoven vast ook gaat volgen) en in Alkmaar lachen ze ook de ballen uit hun broek omdat zij met een veel kleiner stadion de boel veel beter kunnen exploiteren. Hetzelfde geldt voor Heerenveen. Geef ze vijf jaar en ze liggen een straatlengte voor op ons.

Het is dan ook einde Gudde wat mij betreft. Een rasautist die niet kan communiceren zo blijkt. Respect voor hem als saneerder, maar op zijn belangrijkste taak, Het Nieuwe Stadion realiseren, heeft hij keihard gefaald.

Een beter bestuur kan ook uit de huidige Kuip veel meer geld genereren. Ben verder wel voor bieuwbouw, maar het goede van het HNS heeft dit bestuur mij nooit uit kunnen leggen. Enkel roepen dat Zfeyenoord anders achterop momt vind ik enorm zwak. Net zo als de mode term duurzaam. Hoop dat ze deze week nog aftreden. ( Op van Geel na)

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Bron?

Op basis van de gewijzigde exploitatiebegroting voor RdK (uitgaande van de door Movares in de second opinion aangegeven investeringsbedragen) komt Hypercube tot de volgende aanvulling op haar eerdere rapport over het plan van Red de Kuip.

Het second opinion rapport van Movares geeft aan dat de benodigde investeringen voor het plan van Red de Kuip flink hoger liggen dan begroot

• Dit heeft tevens gevolgen voor de exploitatiebegroting: de posten onderhoud, afschrijvingen en rente vallen in totaal €6 tot 8M per jaar hoger uit dan begroot

• In de door Hypercube doorgerekende exploitatiebegroting van Red de Kuip was ten onrechte een post “huidige huur” opgenomen van ca. € 5M per jaar

• Het hierbij gehanteerde referentiejaar is 2018

VRAAGSTELLING: hoe beïnvloeden deze nieuwe cijfers de conclusies van Hypercube

over de commerciële haalbaarheid van de plannen van Red de Kuip?

De conclusies over de optimistische commerciële aannames, het suboptimale stadion en de verminderde aantrekkingskracht op publiek (-5%) en business (-15%) blijven onverkort van kracht.

• Waar in de vorige rapportage in het gunstigste scenario (Feyenoord speelt structureel top-4) een sluitende exploitatiebegroting mogelijk was, ontstaat door de nieuwe cijfers ook in dit scenario een tekort

• Het tekort ligt in de orde grootte van € 1 tot 3M per jaar (€ 6 tot 8M hogere lasten -/- € 5M onterecht begrote huur)

• De conclusie over mogelijke optimalisaties door het verleggen van een aantal uitgangspunten van de business case, blijft van kracht; hierdoor wordt een rendabele exploitatie in bepaalde scenario’s wellicht alsnog haalbaar

Ook door Feyenoord een aantal keer doorberekend. Stuitend dat die loser van Leefbaar gisteren doodleuk oppert dat renovatie een optie is.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Middenmoot zal het niet zo snel worden met onze achterban de grootte van Feyenoord. Subtop, en geen aansluiting met de top, dat wel. En hier en daar een 7e plaats wellicht. Of er moeten gekke dingen gebeuren. Maar ik heb er vertrouwen in dat er wel een nieuw stadion komt. Wat Reinbo ook zegt: misschien is het wel beter dat er een nieuw stadion met een nieuw bestuur komt.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Die zelfde figuren die nu vuurwerk staan af te steken, staan over drie jaar 'wanbeleid' te roepen voor het Maasgebouw. Het is allemaal zo makkelijk te voorspellen hoe het gaat. Het gros van de Feyenoorders die tegen nieuwbouw is, is dat altijd. Niet omdat dit plan niet helemaal duidelijk is ofzo, maar gewoon omdat ze leven van nostalgie.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Middenmoot zal het niet zo snel worden met onze achterban de grootte van Feyenoord. Subtop, en geen aansluiting met de top, dat wel. En hier en daar een 7e plaats wellicht. Of er moeten gekke dingen gebeuren. Maar ik heb er vertrouwen in dat er wel een nieuw stadion komt. Wat Reinbo ook zegt: misschien is het wel beter dat er een nieuw stadion met een nieuw bestuur komt.

Ik vrees van wel. Ik voorzie echt een sneeuwbaleffect. Want nogmaals, waarom zou een sponsor nu nog bij Feyenoord blijven? En dan heb ik het nog niet eens over het werven van nieuwe sponsors. De voorzieningen in De Kuip lopen lichtjaren achter bij de voorzieningen van de concurrentie. Reken er ook maar op dat veel sponsoren nu bij Feyenoord aangesloten zijn in verband met de verwachte nieuwe Kuip. De stemming in de gemeenteraad loopt verre van vlekkeloos vanochtend, maar na vandaag is het perspectief voorlopig verdwenen. Het Nieuwe Stadion komt er vast wel, maar dat gaat ons wel weer even vijf tot tien jaar extra kosten.

En na dit debacle blijkt dat de supportersschare ook een enorm blok aan het been is. Een deel daarvan tenminste. Die kansloze droeftoeters die heel Europa overhoop halen en niet uit De Kuip willen vertrekken zijn nou ook niet bepaald een uithangbord.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Ik vind dit trouwens ook geen beroerde selectie:

---- ---- ---- Zoet --- --- ---

Manolev - Bruma - Rekik - Willems

Wijnaldum - Hiljemark - Maher

Narsingh - Locadia - Bakkali

En dan heb je nog achter de hand spelers als: Depay, Matavz, Toivonen, Tyton, Marcelo, Derijck en Hendrix. Als ze nu gericht nog één of twee verdedigers (Viergever en een rechtsback) en Schaars plus eventueel nog een middenvelder halen, heb je gewoon een prima ploeg. En dat hoeft allemaal niet veel te kosten.

Daarmee ga je denk ik achter Ajax en Feyenoord eindigen. Maargoed, de zomer is nog lang. Ik verwacht nog wel een speler of 3, 4 bij PSV. Kwestie van gericht inkopen. Strootman weg en minstens 3 goede versterkingen halen en de wereld ziet er wel anders uit. Maar dit PSV is totaal niet ingespeeld en mist ook een hoop spelers die ieder geval om de prijzen hebben gespeeld. Dan loop je wel achter.

Nu ook misschien Zoet weg en Gomes terug. Zoveelste voorbeeld van jeugd dat in Eindhoven de kans niet krijgt. Waarom zou je Zoet verkopen als je zoveel inkomsten al hebt?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Wat Harreman(rechtsonder in de link) ook zegt klopt wel. Het plan is gewoon ontzettend slecht gepromote. De supporters zijn er amper in betrokken, waardoor er een publieke opinie tegen het nieuwe stadion is ontstaan, juist die onzekerheid moet je wegnemen bij de supporters. Merk hier ook wel dat er heus wel een draagvlak vanuit de supporters is, alleen wanneer die telkens met een waardeloos plan geconfronteerd worden houdt het al snel op.

http://nos.nl/artikel/528252-rotterdam-trekt-stadionplan-in.html

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.