• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.111 films
  • 12.394 series
  • 34.331 seizoenen
  • 651.568 acteurs
  • 199.682 gebruikers
  • 9.419.604 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ik heb nergens gezegd dat Feyenoord goed speelde. Sterker: ik heb al een paar x gezegd dat het niveau niet best was. Van beide kanten.

Dat de tweede helft de saaiste was die je ooit hebt gezien, lijkt me onzin, al deed Ajax wel hard zijn best.

Voor de rest zal ik maar niet ingaan op je frustratie tekst.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Wees trouwens maar blij dat er zoveel over na te praten is. Hier zijn duels nog spannend. Dit weekend wonnen zowel Barcelona als Real Madrid met 0-5 hun uitwedstrijd. Da's leuk zeg

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Laten we die discussie maar niet meer aan gaan. Spaans voetbal is half failliet, maar ze mogen maar blijven lenen en geld uitgeven. De schade wordt nu al merkbaar, nu dat allemaal lastiger gaat. Publiek blijft ook massaal weg, hebben ook geen geld voor kaartjes meer.

Als je van voetbal een bedrijfstak maakt heb je natuurlijk gewoon bedrijven die kunnen lenen. Lijkt me niet bepaald een moeilijke discussie.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

kos schreef:

(quote)

Als je van voetbal een bedrijfstak maakt heb je natuurlijk gewoon bedrijven die kunnen lenen. Lijkt me niet bepaald een moeilijke discussie.

Als die clubs normale bedrijven waren hadden ze nooit kunnen lenen. Sommige clubs zijn technisch failliet (mzet pj van 50 mio, schuld van 500 mio, dat werk) maar vooral kleine lokale banken blijven maar uitlenen, om niet altijd zakelijke redenen. Als die clubs normale bedrijven waren geweest waren ze allang failliet gegaan met deze uitgaven.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Voor de rest zal ik maar niet ingaan op je frustratie tekst.

Dat ik gefrustreerd ben betekent alleen maar dat we niet tevreden zijn met het resultaat

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Als die clubs normale bedrijven waren hadden ze nooit kunnen lenen. Sommige clubs zijn technisch failliet (mzet pj van 50 mio, schuld van 500 mio, dat werk) maar vooral kleine lokale banken blijven maar uitlenen, om niet altijd zakelijke redenen. Als die clubs normale bedrijven waren geweest waren ze allang failliet gegaan met deze uitgaven.

Ja, want banken hebben geen eigenbelang en lenen zomaar geld uit dat ze niet terugkrijgen, nou goed. Volslagen onzin natuurlijk.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Bij voetbalclubs werkt het wel wat gecompliceerder en hebben banken nou eenmaal niet zo'n goeie positie. Zegt Bank A tegen Real Madrid dat ze die lening niet krijgen, dan weet meteen heel Spanje dat. Ook niet echt een handige zet met het oog op potentiele klanten.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Wat betreft Feyenoord - Ajax: heerlijk potje! Vooral verdedigend tergend slecht zoals verwacht maar door die foutjes werd het juist leuk.

Arbitrage natuurlijk slecht, maar dat is in zoveel wedstrijden, als ik van elke wedstrijd dat NEC een verkeerde beslissing tegen krijgt 20 pagina's zou moeten huilen stond t hele topic vol en zo is dat bij bijna alle clubs wel.

Afscheid Guidetti vond ik als kennelijk enige in dit topic juist geweldig. Fantastisch ventje is het ook die overduidelijk een enorme band met het publiek heeft, dat is opvallend.

En dat hij een grootser enthousiaster afscheid krijgt na 1 jaar voetbal dan een Suarez na 4 jaar topvoetbal bij Ajax zegt misschien meer iets over die supporters...

Overigens moest ik bij die debutant steeds aan The Big Lebowski denken..: 'you mean Boeitus? '

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Montorsi schreef:

Bij voetbalclubs werkt het wel wat gecompliceerder en hebben banken nou eenmaal niet zo'n goeie positie. Zegt Bank A tegen Real Madrid dat ze die lening niet krijgen, dan weet meteen heel Spanje dat. Ook niet echt een handige zet met het oog op potentiele klanten.

Als dat al zo is, betekent dat simpelweg dat de goodwill van Real (feitelijk een asset) heel veel waard is.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

rep_robert schreef:

Op de rode kaart en de twee momenten van Feyenoord na in de 89e minuut en 93e minuut is er gewoon niets gebeurt vanaf de goal van Ajax.

Lol, Immers met een ruime schotkans van 6 meter, een schot van 20 meter waar Vermeer alle moeite van de wereld mee had, en een kopbal net naast, De Vrij die de bal na een vrije trap alleen maar binnen hoeft te glijden. Nee er gebeurde echt helemaal niks bij de goal van Ajax

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

kos schreef:

(quote)

Als dat al zo is, betekent dat simpelweg dat de goodwill van Real (feitelijk een asset) heel veel waard is.

Lijkt me duidelijk, de vraag is alleen of het dan nog goodwill vanuit bedrijfskundig oogpunt is, of dat het meer met sentimenten te maken heeft.

Maar begrijp me goed, al dat financial fair-play etc is allemaal ook niet aan mij besteed. Je zou of het hele systeem moeten omgooien met salary-caps etc, of gewoon zo moeten laten. Het zijn gewoon bedrijven die verantwoordelijk zijn voor hun eigen schuld, en daar heb je als sportbond niet zo veel over te zeggen, al denkt de UEFA natuurlijk dat ze enorm veel voorstellen. Kunnen ook gewoon failliet gaan zoals we hebben gezien met clubs als Glasgow Rangers, Napoli en Fiorentina, ik twijfel er dan ook niet over dat grote ploegen vroeg of laat ook in een klap opnieuw moeten beginnen. Daarom komen opleidingslanden zoals Nederland ongetwijfeld vroeg of laat weer bovendrijven.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Salary caps zou niet veel helpen, Real gaat fluitend de luxury tax in.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Lijkt me duidelijk, de vraag is alleen of het dan nog goodwill vanuit bedrijfskundig oogpunt is, of dat het meer met sentimenten te maken heeft.

Dat is exact hetzelfde. Goodwill heeft altijd met sentimenten te maken en is bedrijfskundig prima verdedigbaar.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Sandro

(afbeelding)

En Suarez nog maar even. De man heeft wel humor.

(afbeelding)

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat is exact hetzelfde. Goodwill heeft altijd met sentimenten te maken en is bedrijfskundig prima verdedigbaar.

Zo simpel is het echt niet. Goodwill heeft ook gewoon met feitelijk merkwaarde en ervaring te maken die er binnen het bedrijf is, maar dan niet direct tastbaar. Maar dat is eigenlijk ook niet echt aan de orde bij leningen normaal gesproken omdat je zoiets nooit fysiek kan gebruiken om je schulden terug te betalen etc.

schram101

• 16700 berichten
  • 2310 stemmen

Die overtreding van m ook gezien? Die gast had donkerpaars verdiend.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Dat was een hele smerige inderdaad.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

otherfool schreef:

Tijd voor het echte voetbalnieuws:

Messi 13 (+2) - Ronaldo 11 (+2)

Gaat gewoon weer net zo geniaal worden als vorig jaar

Pellè 4 (+1)

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

j0enne schreef:

Sierd

Hoewel ik fan ben van Mino Raiola is dit wel een hilarische rant

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Sierd is top.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

kos schreef:

Afscheid Guidetti vond ik als kennelijk enige in dit topic juist geweldig. Fantastisch ventje is het ook die overduidelijk een enorme band met het publiek heeft, dat is opvallend.

Vond dit ook geweldig. Zat met een smile op mijn gezicht te kijken. Mooi om te zien hoe hij het publiek oppepte.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

En de registratie van de beelden van hem tijdens de wedstrijd en het mag toch ook wel duidelijk zijn dat het ook gewoon een fan is.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Hahaha, nog een rode kaart erbij. Het wordt steeds gekker.

Enkel de gele kaarten van Moisander zijn dubieus en Immers had rood kunnen krijgen.

Verder moet je je gewoon op het achterhoofd krabbelen waarom Ajax maar 1,5 kans heeft gecreëerd. Dan scoor je er doorgaans niet meer dan 2... Als Feyenoord zich wat meer had gefocust op de afronding staat het zo 5-2. Al was dat op spelbasis geflateerd geweest.

Ik ben niet de enige die het zegt. Oud top-scheidsrechter Mario van den Ende constateert precies hetzelfde en hij heeft wél beelden erbij. Dus misschien moet je je Feyenoord-bril maar eens afzetten en die momenten eens goed terugkijken.

'Clasie had rood moeten hebben' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

EDIT: Ik heb de samenvatting voor je opgezocht:

Feyenoord - Ajax (28-10-2012) | Eredivisielive.nl

4:46: Immers raakt Poulsen met zijn noppen op het bovenbeen (!) terwijl Poulsen de bal kopt (!). Geen enkele intentie om de bal te raken, vol op de man met de noppen vooruit. Donkerrood. Als je dit kan ontkennen...

6:12: Clasie slaat Van Rhijn gewoon in zijn gezicht, de bal is allang weg. Ik weet dat je Feyenoorder bent, maar ook dit is zo duidelijk. Wees eens eerlijk en kijk er nog eens naar. Dan kan ik me echt niet bedenken dat je zegt dat dit geen rood is.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wat is er mis met schuld??

Als dat een schuld is bij de belastingdienst (750 miljoen euro!), dan is daar wel degelijk iets mis mee. Vooral wanneer de financiële situatie van een land zo slecht is als dat van Spanje. Van voetbalclubs zou je mogen verwachten dat zijn hun verantwoordelijkheden niet ontlopen.

Barça en Real moeten in 2020 belastingschuld hebben afbetaald - AD.nl

kos schreef:

(quote)

Het wordt wel een moeilijke discussie, wanneer die schulden uiteindelijk bij de Europese/Spaanse bevolking komen te liggen.

Moody?s verlaagt kredietstatus zestien Spaanse banken :: nrc.nl

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Natuurlijk! Dat ontken ik ook niet, maar dan kom je terecht bij huidige economische probleemvraagstukken die groter zijn dan die van de clubs alleen.

Overigens is dit weer typisch zo'n raar insinuerend stukje.

Want onderaan dat artikel hebben ze het weer over 'normale' schuld. Dat gaat niet om belastingschuld, dus hoe veel dat nou per club is zeggen ze niet.

En dat die banken in de problemen komen heeft ook vrij weinig met Barca en Real te maken natuurlijk... daar liggen wel even heel wat andere grote problemen aan ten grondslag.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

Natuurlijk! Dat ontken ik ook niet, maar dan kom je terecht bij huidige economische probleemvraagstukken die groter zijn dan die van de clubs alleen.

Prima, ik wilde enkel aangeven dat je ook van voetbalclubs een bepaalde verantwoordelijkheid mag verwachten. En Spaanse clubs komen die niet na richting haar bevolking en andere voetbalclubs.

Overigens is dit weer typisch zo'n raar insinuerend stukje.

Want onderaan dat artikel hebben ze het weer over 'normale' schuld. Dat gaat niet om belastingschuld, dus hoe veel dat nou per club is zeggen ze niet.

Dat maakt wat mij betreft ook niet zoveel uit. De schuld van de Spaanse clubs aan de belastingdienst is even groot als tweemaal de totale eredivisie begroting in 2012/2013. Met andere woorden het Spaanse voetbal heeft een veel te grote broek aan.

En dat die banken in de problemen komen heeft ook vrij weinig met Barca en Real te maken natuurlijk... daar liggen wel even heel wat andere grote problemen aan ten grondslag.

Dat zal niemand ontkennen, maar elke cent die naar een voetbalclub gaat is er één teveel voor een land dat 'gered' moet worden. Vooral omdat de clubs van zichzelf vermogend genoeg zijn om de rekening te betalen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Ik ben niet de enige die het zegt. Oud top-scheidsrechter Mario van den Ende constateert precies hetzelfde en hij heeft wél beelden erbij. Dus misschien moet je je Feyenoord-bril maar eens afzetten en die momenten eens goed terugkijken.

'Clasie had rood moeten hebben' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

EDIT: Ik heb de samenvatting voor je opgezocht:

Feyenoord - Ajax (28-10-2012) | Eredivisielive.nl

4:46: Immers raakt Poulsen met zijn noppen op het bovenbeen (!) terwijl Poulsen de bal kopt (!). Geen enkele intentie om de bal te raken, vol op de man met de noppen vooruit. Donkerrood. Als je dit kan ontkennen...

6:12: Clasie slaat Van Rhijn gewoon in zijn gezicht, de bal is allang weg. Ik weet dat je Feyenoorder bent, maar ook dit is zo duidelijk. Wees eens eerlijk en kijk er nog eens naar. Dan kan ik me echt niet bedenken dat je zegt dat dit geen rood is.

Als je goed leest, zei ik al dat je rood had kunnen geven aan Immers. Dom inkomen en totaal onnodig.

Wat me opvalt is dat wanneer Ajax niet wint het altijd aan de scheidsrechter ligt.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Wat me opvalt is dat wanneer Ajax niet wint het altijd aan de scheidsrechter ligt.

En anders ligt het wel aan de hoogte van het gras

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

En anders ligt het wel aan de hoogte van het gras

Of aan het tijdstip van de wedstrijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.