- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat zien we vanzelf wel. Als ze het halen, en dus twee sterke tegenstanders over 4 wedstrijden verslaan, hebben ze natuurlijk iets in de CL te zoeken.
Dan wel ja, maar dat gaat Feyenoord niet lukken. Zeg ik niet als Ajacied, maar als realist.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Feyenoord 
Kiev is natuurlijk een brug te ver. Al schakelt een beetje NLse club dat Kiev gewoon uit 
Voor de leegloop bij Feyenoord en de miljoenen uitgaven van Dinamo was het Feyenoord ook vast wel gelukt. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Afgelopen 2 seizoenen heeft Ajax het in de CL vrij aardig gedaan.
Twee keer direct eruit. Prima prestatie. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Kiev. Meest lastige tegenstander misschien maar wordt er nog niet bang van.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nou inderdaad
En ondertussen tegen Madrid liefst 4x (doelcijfers 0-12) afgedroogd worden. Nee, al een jaar of 5 hebben de MM clubjes daar niets meer te zoeken.
Laat ons hopen dat Kiev er een snelle, pijnloze afrekening van maakt.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Laat Ajax nou maar gewoon eens in een poule met Dortmund, Arsenal en Kiev of zo komen.
Even een keer wat anders dan Madrid of Milaan. Laat Madrid en Barca de andere clubs maar inmaken zoals ze Ajax zoek speelde. Had namelijk niks met Ajax te maken, maar puur met de overmacht van clubs als Madrid en Barca.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
haha, nee een poule met Dinamo en Lyon is moeilijk door te komen
. Als je er dan nog uit gaat is dat triest. Omkoopschandaal of niet.
Nederlandse clubjes zijn dit niveau niet waardig meer. Het is helaas zo.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
2x derde, waarbij je bij vorig seizoen gewoon bestolen bent in de laatste ronde. En het jaar daarvoor had je Real EN Ac Milan in je groep. Dan is 7 punten pakken waarvan 4 tegen Milan vrij goed.
Ik word liever 3e in de CL en ga dan na de winter de EL in dan dat Ajax geen CL speelt. Scheelt je vele miljoenen en ook leuke duels.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Nederlandse clubjes zijn dit niveau niet waardig meer. Het is helaas zo.
Het ligt aan de poule waar ze inkomen, dat maakt veel uit.
Maar ik ben 't met je eens dat het niveau van Engelse, Duitse, Spaanse en Italiaanse clubs net wat te hoog is voor ons kikkerlandje 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Chapeau, het hoogst haalbare voor een MM clubje. Misschien wat handtekeningen scoren bij een leuke tegenstander en snel door naar de EL.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
We komen niet meer met de echte topclubs, maar al die miljoentjes die binnen blijven stromen pakken we uiteraard met beide handen aan. Als ons verdict wordt 5 keer achter elkaar kampioen in Nederland worden vind ik het ook prima.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Chapeau, het hoogst haalbare voor een MM clubje. Misschien wat handtekeningen scoren bij een leuke tegenstander en snel door naar de EL.
Welnee, 2e ronde is nog altijd mogelijk. Hadden we afgelopen seizoen zonder de corruptie ook bereikt. Maargoed, ik ga deze discussie niet met jou aan. Zonde van mijn tijd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Probleem is wel dat de er steeds veel miljardairs zich gaan mengen in de voetbalwereld. Over een aantal jaar ben je nergens meer.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Probleem is wel dat de er steeds veel miljardairs zich gaan mengen in de voetbalwereld. Over een aantal jaar ben je nergens meer.
Is ook zo. Maar momenteel kunnen we als Nederlandse topclub met een redelijke loting en wat geluk (heb je altijd nodig) de 2e ronde nog wel halen. Ajax had het al moeten doen vorig seizoen, kansen zijn er zeker. Maar als je Real of Barca loot, dan weet je al zeker dat je 2x gaat verliezen. Maar loot je bv Arsenal of Milan, dan kan je ook van de ploeg uit pot 1 punten pakken. Wat ik zeg, je hebt mazzel nodig.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Maar ook daar komt niet altijd iets van terecht, kijk maar naar Vitesse 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Financial fairplay zal wel iets verbetering brengen. Begin de CL erg saai te vinden wanneer ik jaar in jaar uit dezelfde clubs bij de laatste 4 zie verschijnen.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Wat ik zeg, je hebt mazzel nodig.
Doet me denken aan onze discussie over het WK over Spanje. Toen zei ik ook dat er geluk nodig was om winnaar/kampioen te worden en volgens mij was jij degene die dat ontkende.
Maar zoals ik al eerder heb gezegd op dit forum: voetbal = vaak a game of luck 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Financial fairplay pakt de clubs niet waar miljardairs de macht hebben hoor. Die kunnen dat juist dekken.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Gelukkig hebben lang nog niet alle clubs miljardairs aan de leiding.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hadden we afgelopen seizoen zonder de corruptie ook bereikt.
Blijf het je zelf vooral wijsmaken 
Als ons verdict wordt 5 keer achter elkaar kampioen in Nederland worden vind ik het ook prima.
Lijkt me idd nuttiger je daar op te richten. In de CL moet je vooral hopen niet al te zeer af te gaan en stilletjes het podium te mogen verlaten. Als het maar niet te genant wordt.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Gelukkig hebben lang nog niet alle clubs miljardairs aan de leiding.
NOG niet nee 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Lijkt me idd nuttiger je daar op te richten. In de CL moet je vooral hopen niet al te zeer af te gaan en stilletjes het podium te mogen verlaten. Als het maar niet te genant wordt.
We gingen alleen "af" tegen Madrid en ik vind dat geen schande. Bijna elke club in Europa wordt vernederd door Madrid en Barca, het is helaas niet anders. Niks om ons voor te schamen, die verliespartijen zijn allemaal al ingecalculeerd.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Doet me denken aan onze discussie over het WK over Spanje. Toen zei ik ook dat er geluk nodig was om winnaar/kampioen te worden en volgens mij was jij degene die dat ontkende.
Maar zoals ik al eerder heb gezegd op dit forum: voetbal = vaak a game of luck
Je vergelijkt Ajax met Spanje? Heel realistisch!
Ajax is duidelijk underdog in de CL om een ronde verder te komen. Als underdog zijnde heb je geluk nodig, als favoriet zijnde niet per se.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Die streaker bij MVV-AZ 
Twitter / wwwAZnl: Waarschuwing voor de jonge ...
AZ speelde trouwens weer een prims partij en wonnen met 2-0 van MVV, door goals van Falkenburg en Maher.
Zat trouwens een schitterende pass van Viergever in die wedstrijd, wat de goal van Falkenburg inleide.
Daarbij speelde AZ in het nieuwe uit-shirt. Die ik zelf erg mooi vindt geworden 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen

"Na een halfuur spelen komt er een streaker het veld op. Deze Adamsfiguur krijgt zelfs wat spelers aan het lachen. Hoogtepunt van de show: de streaker slingert zijn edele delen met de hand rond als hij langs Verbeek en zijn bank rent."

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is al een stap in de goede richting.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Tenzij een suikeroom Feyenoord of Ajax als nieuw speeltje wilt. Zou een doodsteek voor de Eredivisie, maar Europees gezien valt er wel wat te halen dan. Zou me wat zijn zeg, en ik sluit niet uit dat het ooit gaat gebeuren.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Kan niet wachten tot the Pathetic One om wat voor reden dan ook in Portugal weer aan de slag gaat bij Porto of Sporting oid. Wat heeft die club en trainer in godsnaam dan te zoeken in de CL, verder dan de kwartfinale komen ze toch nooit! Snel handtekeningen verzamelen en op naar de EL na een beschamende vertoning.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zelfs het niveau van Porto is anders al lichtjaren verwijderd van de MM clubjes. De laatste 10 clubs die het voor Nederland mochten proberen in de laatste 5 jaar sneuvelden allen in de poulefase, of zelfs daarvoor. De voorrondes voor de sukkelaars die daartoe veroordeeld waren bleken immers ook al 4 van de 5 keer het eindstation.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.