• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.045 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.277 gebruikers
  • 9.390.404 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Overigens, Luuk de Jong bijna zeker naar Gladbach. De Eredivisie wordt zwaar getroffen deze zomer qua sterspelers die vertrekken.

Dost, Luuk de Jong, Vertonghen, El Ahmadi.....en dan zit de kans er ook nog in dat Eriksen, Rasmus Elm, Douglas en Toivonen vertrekken. Wat dat betreft is het nog positief dat spelers als Tadic en Narsingh binnenlandse transfers maken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat het een talent is staat buiten kijf, maar ik neem aan dat Ajax nu (met name in Europa) iemand nodig heeft die wel even wat verder is en de nodige ervaring heeft..

Nouja, Kalas van Vitesse is als 18 jarige ook meteen 1 van de betere verdedigers hier in de Eredivisie. Maar ik zou ook graag een meer ervaren speler erbij krijgen. Jammer dat Chivu niks is geworden, was echt perfect geweest.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens, Luuk de Jong bijna zeker naar Gladbach. De Eredivisie wordt zwaar getroffen deze zomer qua sterspelers die vertrekken.

Dost, Luuk de Jong, Vertonghen, El Ahmadi.....en dan zit de kans er ook nog in dat Eriksen, Rasmus Elm, Douglas en Toivonen vertrekken. Wat dat betreft is het nog positief dat spelers als Tadic en Narsingh binnenlandse transfers maken.

Mag ik dat zo interpreteren dat je het jammer vind als Toivonen zou vertrekken?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

RuudC schreef:

(quote)

Mag ik dat zo interpreteren dat je het jammer vind als Toivonen zou vertrekken?

Nee, hufter is het

Maar voor het niveau van deze competitie vind ik het wel jammer dat de betere spelers weg trekken. En Toivonen hoort bij de betere spelers.

Welke exceptionele klasse loopt er nog? Het is karig geworden.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Welke exceptionele klasse loopt er nog?

Clasie

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Jeroen Drost schijnt erg goed te zijn, volgens Jeroen Drost.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nee, hufter is het

Maar voor het niveau van deze competitie vind ik het wel jammer dat de betere spelers weg trekken. En Toivonen hoort bij de betere spelers.

Welke exceptionele klasse loopt er nog? Het is karig geworden.

Als fan van PSV is het wel prettig om te zien dat de concurrenten belangrijke spelers kwijtraken. Feyenoord (Guidetti, El Ahmadi en waarschijnlijk Vlaar), fc. Twente (John en hoogstwaarschijnlijk ook De Jong, Douglas en Chadli), Ajax (Vertonghen), terwijl ik nog niet echt onder de indruk ben van wat er voor in de plaats gekomen is. Voor zover daar al sprake is natuurlijk. PSV is Labyad kwijt, maar Narsingh is een prima vervanger. Verder lijken van Bommel en Zanka goede versterkingen en is het qua transferperikelen rustig. Naja, of het gaat om spelers die toch goed te vervangen zijn, zoals Toivonen en manolev.

Voor de spanning is het inderdaad jammer dat zulke spelers de eredivisie gaan verlaten. Ik vind dat Twente voorlopig maar matig inkoopt trouwens. Alleen Tadic lijkt me een goede zet.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Narsingh zet krabbel onder vijfjarig contract bij PSV.

http://www.fcupdate.nl/voet...

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Vlaar, El Ahmadi en Bakkal zijn nog wel op te vangen door de Vrij, Martins Indi, Vormer, Singh en Immers, maar het vertrek van Guidetti is voorlopig nog niet opgevangen, en heb daar wel een zwaar hoofd in.

Daarnaast is het voor de breedte niet fijn als Vlaar vertrekt.

Had El Ahmadi er ook nog graag bij gehad natuurlijk.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ergens hoop ik dan ook nog steeds SuperGuidetti blijft (terugkomt).

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Vlaar, El Ahmadi en Bakkal zijn nog wel op te vangen door de Vrij, Martins Indi, Vormer, Singh en Immers, maar het vertrek van Guidetti is voorlopig nog niet opgevangen, en heb daar wel een zwaar hoofd in.

.

Ik denk dat je serieus onderschat hoe moeilijk bovengenoemde namen zijn om te vervangen. Vier van de vijf sterkhouders van vorig seizoen weg, en ik schat bovengenoemde vervangers allemaal minder in dan ´ Bakkal, Guidetti, EL A & Vlaar'.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vlaar weg voor een gelimiteerde transfersom van 4 mjn, waarvan ook nog 1 mjn naar de Talent pool gaat (Krijgt mijn broer ook eindelijk wat geld daaruit)

Vrees dat we dat niet geheel gaan opvangen. Wordt lastig om de prestatie van vorig jaar te evenaren. Nog maar een jaartje bouwen en dan wellicht volgend jaar echt sterk voor de dag komen. Een goede spits heeft absolute prioriteit. En Guidetti mag komen, maar liever eentje die ook echt van Feyenoord is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ghehe, Dagobert Dick

(afbeelding)

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Reinbo schreef:

Vlaar weg voor een gelimiteerde transfersom van 4 mjn, waarvan ook nog 1 mjn naar de Talent pool gaat (Krijgt mijn broer ook eindelijk wat geld daaruit)

Vrees dat we dat niet geheel gaan opvangen. Wordt lastig om de prestatie van vorig jaar te evenaren. Nog maar een jaartje bouwen en dan wellicht volgend jaar echt sterk voor de dag komen. Een goede spits heeft absolute prioriteit. En Guidetti mag komen, maar liever eentje die ook echt van Feyenoord is.

AZ krijgt 50 procent bij buitenlandse transfer Vlaar • ElfVoetbal.nl

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

Dat is een artikel uit 2005.

Die 50% is afgekocht door Feyenoord en telt dus niet meer.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Bron?

Heb ik ook gehoord, maar er is nergens een bron daarover te vinden. Lees alleen maar berichten dat het afgekocht "schijnt" te zijn.

Maar je zal wel gelijk hebben, lijkt me dat Feyenoord niet zo stom is om vast te houden aan die 50%.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Oke, nou in ieder geval nog opleidingkosten haha.

Er staat me nog wel vaag iets bij dat Feyenoord inderdaad niet in een keer de transfersom voor Vlaar kon ophoesten en dit gaandeweg werd betaald.

PS: Ik dacht even dat er 20 miljoen op Vlaar was geboden (hou je muis maar eens op de link in Barfly's post en kijk dan naar de volledige link onderin je scherm).

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Ik denk dat je serieus onderschat hoe moeilijk bovengenoemde namen zijn om te vervangen. Vier van de vijf sterkhouders van vorig seizoen weg, en ik schat bovengenoemde vervangers allemaal minder in dan ´ Bakkal, Guidetti, EL A & Vlaar'.

Allereerst ga je er op achteruit. Maar Vlaar, Bakkal en El Ahmadi zijn nog best op te vangen door de namen die ik noemde. Bakkal bracht veel te weinig. Hij maakte het seizoen goed door op belangrijke momenten in belangrijke wedstrijden te scoren. Daarnaast was er zijn intelligentie voor het spel, maar op veel momenten liet hij het afweten. De creativiteit van El Ahmadi en de leidinggevende capaciteiten van Vlaar (op Eredivisie niveau welteverstaan) zullen zeker gemist worden, maar gelukkig staan er wel spelers klaar om het enigszins op te vangen. Dat kan ik over de spits niet zeggen, helaas.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Schiet ook niet op. Feyenoord krijgt 4 miljoen voor Vlaar, maar 1 miljoen (25%) gaat naar investeerders. Hou je 3 miljoen over en je captain en sterkhouder achterin de deur uit.

In elke linie raakt Feyenoord bijna zijn beste man kwijt. Achterin Vlaar, middenveld El Ahmadi (al is Clasie gelijkwaardig) en Bakkal en voorin Guidetti. Lijkt me nauwelijks op te vangen met spelers als Vormer en Goossens. Die Singh ken ik niet.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

Ach jongen. Ik kan hier een hele waslijst aan (halve) onwaarheden m.b.t. transferperikelen neerzetten van een zekere meneer Brands. Daar hoor ik je ook niet over.

We hebben er weer 1:

Voetbalzone - PSV gaat Amrabat niet helpen: 'Natuurlijk zien we daar niet vanaf'

Maar toch...

Voetbalzone - 'PSV doet water bij de wijn en maakt wens van Amrabat realiteit'

Volgens mij heeft die Brands er geen moeite mee om geld te verspillen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Zullen ze wel gedaan hebben omdat ze vrezen dat er anders toch geen club komt die in de toekomst 8 miljoen voor Amrabat gaat neerleggen. Maar aan de andere kant; ze laten 600.000 schieten door toe te geven terwijl ze volledig in hun recht stonden. Blijkbaar zwemmen ze in het geld daar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die Brands is toch standvastig. Manmanman.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Mag hopen dat er toch een zorgvuldige overweging achter zit...

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

Inderdaad weer zwak van PSV om meteen toe te geven, al weet je nooit wat de precieze beweegredenen zullen zijn geweest. Momenteel heeft PSV van Sevilla als van Betis nog geld te goed (Robert & Koné), ook een slordige 3 miljoen(!). Ik denk dat ze maar eieren voor hun geld kiezen en denken beter 1 miljoen dan straks niets.. Plus wie had kunnen dromen dat ene Nordin Amrabat voor zulke bedragen zal overgaan naar een andere club. 1 miljoen niet begroot, wel ontvangen. Prima.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Schiet ook niet op. Feyenoord krijgt 4 miljoen voor Vlaar, maar 1 miljoen (25%) gaat naar investeerders. Hou je 3 miljoen over en je captain en sterkhouder achterin de deur uit.

In elke linie raakt Feyenoord bijna zijn beste man kwijt. Achterin Vlaar, middenveld El Ahmadi (al is Clasie gelijkwaardig) en Bakkal en voorin Guidetti. Lijkt me nauwelijks op te vangen met spelers als Vormer en Goossens. Die Singh ken ik niet.

De Vrij, Martins Indi en Vlaar streden om 2 plekken. Dat "probleem" is nu weg. Voor de breedte geen goede zaak natuurlijk en ook organisatorisch niet. Als Feyenoord voor het geld van Vlaar een bruikbare spits kan kopen, ben ik niet zo rouwig om zijn vertrek.

Vormer, Singh en Clasie mogen strijden om 2 plekken. Mokotjo mag voor mijn apart weg.

Ik denk dat Immers meer inbreng zal hebben dan Bakkal, al zal Feyenoord de intelligentie van Bakkal missen. Aan Immers' kop kun je al zien dat hij het daar niet van moet hebben.

Grootste gemis, nogmaals, is een spits, en zeker Guidetti - die het uitstekend deed.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

We hebben er weer 1:

Voetbalzone - PSV gaat Amrabat niet helpen: 'Natuurlijk zien we daar niet vanaf'

Maar toch...

Voetbalzone - 'PSV doet water bij de wijn en maakt wens van Amrabat realiteit'

Volgens mij heeft die Brands er geen moeite mee om geld te verspillen

Inmiddels heeft de bron, voetbal international, het bericht weer teruggetrokken.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Castaignos misschien naar FC Twente...

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Die jongen had vorig jaar gewoon moeten bijtekenen in de Kuip. Kan me erg goed voorstellen dat het zuur voor Feyenoord is als Castaignos naar Twente zou gaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Twente gaat er wel goed op achteruit zeg. Castagnois voor de Jong, ai.

Verder zou Feyenoord die jongen ook goed kunnen gebruiken. Is hij niet haalbaar van een deel van het geld van Vlaar? Of verhuurt Inter geen spelers meer?

Die Castagnois heeft ieder geval last van gruwelijke zelfoverschatting, denkende dat hij wel effe na 1 jaar Eredivisie goed genoeg voor Inter en de Serie A is

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.