• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.276 gebruikers
  • 9.390.365 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ach die wet is het grootste probleem nog niet. Wanneer het niet meer mogelijk is om spelers een meerjarig contract te geven, ontstaan er pas echt grote problemen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Kai schreef:

Ach die wet is het grootste probleem nog niet. Wanneer het niet meer mogelijk is om spelers een meerjarig contract te geven, ontstaan er pas echt grote problemen.

SP gespuis. Daar trekt Roemer zijn bek niet over open als hij bij VI aan de tafel zit. Maar geloof mij maar dat zoiets er echt niet door gaat komen; dat zou letterlijk de doodsteek zijn voor de Eredivisie. Tevens mag je de jeugdopleidingen ook gaan opdoeken dan.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Zo kennen we onze Amsterdammers weer. Eerst preken over niet meer meegaan met de waan van dag om vervolgens pijlsnel in de realiteit terug te keren.

Marc.

De groeten, ik ben op vakantie!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

Zo kennen we onze Amsterdammers weer. Eerst preken over niet meer meegaan met de waan van dag om vervolgens pijlsnel in de realiteit terug te keren.

Marc.

Ach jongen. Ik kan hier een hele waslijst aan (halve) onwaarheden m.b.t. transferperikelen neerzetten van een zekere meneer Brands. Daar hoor ik je ook niet over.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

En toen werd ik wakker

Alsof die geldwolven a.k.a. voetballers daar trek in hebben. Enkeltje naar een gunstiger belastingstelsel buiten de landsgrenzen voorspel ik.

Ja, what else is new? Lekker bakken met geld verdienen in Spanje. Laten we die kant op gaan....

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Marc.

Veel plezier, zo te lezen gaat PSV geen reet verdienen bij een eventuele verkoop van Narsingh.

Ben tevreden met het beleid van Ajax. Ze gaan ook Muniesa huren, zodat Denswil het seizoen erop alle kansen krijgt om zich in de basis te spelen. Daardoor geen peperdure Moisander die met transfersom en salaris zo'n 8 miljoen zou gaan kosten bij een vierjarig contract.

PSV komt zichzelf nog wel tegen met deze manier van werken. Op een gegeven moment kom je weer in de shit en heb je geen jeugd om op terug te vallen. Overmars wil bij Ajax nu zorgen dat ze over een paar jaar veel betere jeugdspelers weer bij het 1e af kunnen leveren, iets waar Ajax al 50 jaar groot mee is.

RuudC schreef:

Dat de club opdraait voor de politiekosten vind ik lastig. Je kunt er volgens mij weinig aan doen dat een aantal 'fans' het leuk vinden om vanalles en nog wat te verbouden. Aan de andere kant moet het eigenlijk ook niet zijn dat de gemiddelde belastingbetaler de rekening betaalt vanwege een hoop uitschot.

Ik vind het vrij apart. Sure, voetbal heeft politie nodig, maar dat geldt ook bij uitgaansevenementen, festivals, grote feesten etc. Betalen zij ook de politiekosten zelf of mag alleen de voetbaltak dit doen?

En tot hoever gaat dit? Tot 100 meter buiten het stadion? Een kilometer? Betaalt bv Ajax de politiekosten om uitfans bij de Europese duels in de binnenstad van Amsterdam in de gaten te houden? De politiek is op deze manier hard bezig om de tak betaald voetbal de nek om te wringen, toch onze grootste amusementsindustrie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vind het prima dat de club opdraait voor politiekosten als de politie verantwoordelijk wordt gesteld als het daadwerkelijk escaleert. Krijgen clubs dat stomme verwijt ook niet meer.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

In het oude Rome waren er maar twee dingen nodig om het volk tevreden te houden: brood en spelen. De huidige kliek in Den Haag is nu hard op weg om de huidige spelen een doodsteek te geven. Natuurlijk moeten we onszelf afvragen of we liever het voetbal sparen, of weer een verhoging krijgen in de zorgkosten oid...

Als het Nederlands strafrecht eens forse straffen volgens Engelse standaarden zou uitdelen, dan zijn er ook geen complete peletons ME meer nodig bij de stadions.....

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Me zijn 9 van de 10 x de aanstichters als het uit de hand loopt dus je hebt ze sowieso bijna niet nodig. Haal hun weg en er gebeurt echt veel en veel minder.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Materny pakt het natuurlijk bij de wortel van het probleem aan. Zorg ervoor dat overtreders niks meer durven. Zet gigantische boetes en lange straffen op voetbalhooligans. Veld betreden? 250.000 euro boete. Rellen? 3 jaar cel. Benieuwd wie het nog durft. Dankzij camera's is tegenwoordig niemand meer veilig, gebruik dat dan in combinatie met strenge wetgeving. In Engeland merk je praktisch niks meer van hooliganisme.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

In Engeland merk je praktisch niks meer van hooliganisme.

Rond de stadions wel ja.

En met al die maatregelen? Wie doet er wat aan die provocerende ME'ers? de reagerende supporter zal het wel weer moeten ontgelden. Nee, lijkt me niet de bedoeling.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Het is natuurlijk ook gewoon de roep van het volk om de clubs zelf te laten betalen. Mensen zijn het zat om op te draaien voor al die voetbalidioten die er telkens een zooi van maken.

Als voetballiefhebber baal ik er ook van, maar ik kan me deze maatregelen heel goed voorstellen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Doe celstraffen maar niet; kost de burger alleen maar extra geld.....

Gigantische boetes en taakstraffen (en dan niet van 30 uur......) maar gewoon 800 uur stront scheppen in het park. Maar goed; zolang die laffe huidige kliek in Den Haag aan de touwtjes trekt kun je wachten tot sint juttemis.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ben tevreden met het beleid van Ajax. Ze gaan ook Muniesa huren, zodat Denswil het seizoen erop alle kansen krijgt om zich in de basis te spelen. Daardoor geen peperdure Moisander die met transfersom en salaris zo'n 8 miljoen zou gaan kosten bij een vierjarig contract.

Dus die Muniesa gaat echt in de basis staan terwijl de Boer al voor vertrek Vertonghen overal riep op zn minst een ervaren verdediger achterin te willen?

Hm.. dan kun je wel financieel goed bezig zijn, maar denk niet dat de trainer er blij mee is, en terecht.

Overigens vind ik het een zeer slechte zaak dat clubs als Ajax spelen gaan huren, heb je echt niks aan en is geen toekomstbeleid.Vind het bij ons al vreselijk maar dan is het vaak bittere noodzaak helaas.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Muniesa zal als linksback gaan spelen lijkt me.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Daar hebben ze Boilesen toch al?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

Overigens vind ik het een zeer slechte zaak dat clubs als Ajax spelen gaan huren, heb je echt niks aan en is geen toekomstbeleid.Vind het bij ons al vreselijk maar dan is het vaak bittere noodzaak helaas.

Juist wel. Denswil heeft nog een jaar nodig om te rijpen. Dan kun je wel Moisander of Viergever kopen, maar wat heeft het voor zin wanneer Denswil over een jaar klaar is. Zit je over een jaar met een dure kracht opgescheept die tevens de jeugd blokkeert( 7 miljoen besparing volgens Overmars wanneer we voor Muniesa gaan).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

@kos: Die staat er bekend om dat ie een volledig seizoen speelt ja .

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Daar hebben ze Boilesen toch al?

Mister Glass.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Muniesa zal als linksback gaan spelen lijkt me.

Kan, maar ik denk dat hij CV zal spelen. Boilesen en anders Blind of desnoods A junior Dijks zullen wel voor linksback gaan.

Overigens, stel dat vd Wiel niet verkocht wordt....zitten we ook met een probleem. Dan zou ik maar voor vd Wiel-vRhijn-Alderweireld-Boilesen gaan. En als die laatste niet fit is, dan Muniesa.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Kan, maar ik denk dat hij CV zal spelen. Boilesen en anders Blind of desnoods A junior Dijks zullen wel voor linksback gaan.

Overigens, stel dat vd Wiel niet verkocht wordt....zitten we ook met een probleem. Dan zou ik maar voor vd Wiel-vRhijn-Alderweireld-Boilesen gaan. En als die laatste niet fit is, dan Muniesa.

Rechtspoot Alderweireld op links-CV? Niet volgens de filosofie van de Boer.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Capello overigens de nieuwe coach van Rusland. Daar gaat de leuke, frivole Russische ploeg en daar komt het ouderwetse betonvoetbal...

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

En daar komen de resultaten.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Materny schreef:

Juist wel. Denswil heeft nog een jaar nodig om te rijpen.

En die Muniesa niet dacht je .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

En daar komen de resultaten.

Die waren er al. Afgelopen EK had Rusland op het toernooi zelf gewoon pech, ouderwets pech.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Overigens, Castillion vertrekt voor een jaar naar RKC, daarna zit zijn contract bij Ajax erop en gaan ze uit elkaar. De zoveelste spits uit de jeugd die bij Ajax geen grote jongen in het 1e werd. Poepon, Babel, Castillion en zo zijn er nog wel meer. Schijnbaar is het onmogelijk om bij Ajax door te breken als centrumspits. Ik denk dat Kluivert de laatste spits uit de jeugd was.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

En die Muniesa niet dacht je .

Muniesa heeft al ruim 70 duels gespeeld in de Segunda Division met zijn 20 jaar; absoluut niet te vergelijken met de potjes die Denswil heeft gespeeld met de A1 van Ajax. Even de voetballende kwaliteiten niet in beoordeling meegenomen; kwa ervaring is hij dus al een stuk verder dan Denswil. Buiten dat om hoor ik goede verhalen over hem (ook van Naomi).

Tevens traint hij al vaker mee mee het grote Barca, dus je mag aannemen dat hij verder is.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Die waren er al. Afgelopen EK had Rusland op het toernooi zelf gewoon pech, ouderwets pech.

wat een onzin. Juist een Capello-ploeg had zich veel volwassener getoond en gewoon eenvoudig die poule doorgewalst. Dat is het hem juist.

Wat dat betreft begrijp ik de keuze voor hem goed.

Voetballen kunnen ze al, nu hebben ze iemand nodig die ze naar de volgende stap brengt en mentale kracht geeft.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Muniesa heeft al ruim 70 duels gespeeld in de Segunda Division met zijn 20 jaar; absoluut niet te vergelijken met de potjes die Denswil heeft gespeeld met de A1 van Ajax. Even de voetballende kwaliteiten niet in beoordeling meegenomen; kwa ervaring is hij dus al een stuk verder dan Denswil. Buiten dat om hoor ik goede verhalen over hem (ook van Naomi).

Tevens traint hij al vaker mee mee het grote Barca, dus je mag aannemen dat hij verder is.

Dat het een talent is staat buiten kijf, maar ik neem aan dat Ajax nu (met name in Europa) iemand nodig heeft die wel even wat verder is en de nodige ervaring heeft..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.