- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Haha, die verdediging van Heracles ook..
Edit: en die kansen 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Mathijsen was puur rood, geen twijfel mogelijk. Als je iemand overduidelijk aan zijn arm neerhaalt, tsja.. Niet dat ik onder de indruk was van Heerenveen, maar op die 1-1 was geen zak af te dingen.
Ik kon in het stadion (vanuit mijn oogpunt) niet zien dat hij de speler aan zijn arm trok. Op basis daarvan kun je een penal geven, inderdaad. Ik dacht dat hij gegeven werd op basis van de tackle, die volkomen fair was.
Had Feyenoord het maar eerder af moeten maken. Op basis van de verhoudingen had Heerenveen geen recht op een enkel punt, al was Feyenoord voorin dramatisch, zoals gezegd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mwah, Heerenveen recht ontzeggen van een punt vind ik wat te ver gaan. Daarvoor was Feyenoord offensief te onmachtig en beperkte Heerenveen zich tot tegen houden. Een verlies was wel onterecht geweest op basis van het spelbeeld maar daadkracht telt.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Zo'n Immers moet zo'n bal er inpissen. Verder wat je zegt (en ik verder al zei). Feyenoord was matig (voorin enorm zwak), maar Heerenveen speelde schandalig zwak - al stond het achterin (8 verdedigers) meestal wel goed.
We gaan veel van dit soort wedstrijden krijgen (weinig doelpunten), mocht Feyenoord er voorin niks bijkrijgen. Ik vul de toto bij wedstrijden van Feyenoord allemaal met 0-0 in. Dan heb je de helft zeker goed.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De vierde van Barca was er weer eentje voor in te lijsten.
Alweer 4-1 met rust; Messi weer dicht bij z'n eerste hattrick.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zo'n Immers moet zo'n bal er inpissen. Verder wat je zegt (en ik verder al zei). Feyenoord was matig (voorin enorm zwak), maar Heerenveen speelde schandalig zwak - al stond het achterin (8 verdedigers) meestal wel goed.
We gaan veel van dit soort wedstrijden krijgen (weinig doelpunten), mocht Feyenoord er voorin niks bijkrijgen. Ik vul de toto bij wedstrijden van Feyenoord allemaal met 0-0 in. Dan heb je de helft zeker goed.
Ik ben er ook heel bang voor. Een spits is echt een must en vraag me af waarom je zou gokken op Guidetti. Die stroomt - in een best case scenario) pas na de winterstop in. Dit soort boutpartijen zijn gewoon onacceptabel in de kuip.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Ik ben er ook heel bang voor. Een spits is echt een must en vraag me af waarom je zou gokken op Guidetti. Die stroomt - in een best case scenario) pas na de winterstop in. Dit soort boutpartijen zijn gewoon onacceptabel in de kuip.
Ik denk niet dat van Geel puur op Guidetti gokt. Mocht er een optie zijn op een andere bruikbare spits, dan zal hij meteen gelicht worden. Maar die zijn er tot nu toe gewoon niet. Is ook vrij lastig zonder geld.
En anders is Guidetti van harte welkom. Volhouden tot de winterstop en daarna alles winnen. 
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1432 stemmen
Niemand zal het wel weer met me eens zijn maar wat stond die Frank de Boer zich witheet aan te stellen tijdens die drinkpauze zeg....
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
AZ speelde weer fris en aanvallend voetbal en daarbij vindt ik Gorter sterker dan Poulsen.
Meen je dat serieus? Gorter was verdedigend wel erg zwak, heb hem geen enkel duel zien winnen. Uit zijn falen kwam ook de teg engoal voort. Vind het de zwakste speler van AZ.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Gorter speelde weer een sterke partij. Pedro is er geen enkele keer bij hem langsgekomen en bij die voorzet kwam hij Gorter ook niet voorbij,maar dat was meer de klasse van Pedro dat hij die bal zo mooi kon voorgeven.
Buiten dat heeft Gorter ook 20 minuten met een pijnlijke arm gespeelt.
Mischien kan hij aanvallend wat meer beteken op langere termein.
Niemand zal het wel weer met me eens zijn maar wat stond die Frank de Boer zich witheet aan te stellen tijdens die drinkpauze zeg....
Hahah,jaa die spelers zullen ook wel denken van : ''Wat bazel je nu man het is hier 40 graden en we staan 0-5 voor.....
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dus dan mag je als team gaan prutsen? Gelukkig is de Boer niet zo'n dwaas. Terecht dat hij ze scherp houdt. Dat hoort bij de ambities die hij heeft met dit team en dan verslap je dus niet tegen NEC.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Gorter speelde weer een sterke partij. Pedro is er geen enkele keer bij hem langsgekomen en bij die voorzet kwam hij Gorter ook niet voorbij,maar dat was meer de klasse van Pedro dat hij die bal zo mooi kon voorgeven.
Weet je het zeker? Hij werd een paar keer gewoon voorbij gelopen. Maar Pedro deed het ook wel leuk. Gaat Heracles nog wel wat plezier van beleven.
Verder vond ik het ook wel tof dat De Boer zo te keer ging. Tegen NEC kun je nog wel wegkomen met zo'n fout, maar tegen Twente of PSV levert dat al snel puntverlies op.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen

Dus dan mag je als team gaan prutsen? Gelukkig is de Boer niet zo'n dwaas. Terecht dat hij ze scherp houdt. Dat hoort bij de ambities die hij heeft met dit team en dan verslap je dus niet tegen NEC.

Dat is werken in de topsport. Daarna heeft Ajax de regie weer overgenomen; voor je het weet gaat NEC nog op die manier door en vertrek je naar Amsterdam met een +3 doelsaldo ipv een +5. Kan je nog op gaan breken wanneer je 34 wedstrijden lang die mentaliteit hebt.
Klasse bezig Frank!
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Het zal inderdaad nog vers in het geheugen liggen dat Ajax vanwege een doelpunt een kampioenschap misliep.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Ik dacht zelf zoiets toen ik dat zag van: Kan je die jongens dat echt vol kwalijk nemen wanneer het 40 graden is en je 5-0 achterstaat?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat je fysiek het niet meer kunt opbrengen is een ander verhaal; maar Frank haalde ook het gebrek aan o.a. coaching aan op dat kritieke moment. 35 Graden of niet, je mond open doen kost toch niet teveel energie lijkt me zo.
david bohm
-
- 3111 berichten
- 3486 stemmen
Wel net te laat maaarrrrr Wie doet er mee aan het grootste voetbal spel ter wereld? Denk CVHJ maar dan mooier, een andere competitie en GRATIS.
Heb een subleague movie meter aangemaakt.
Please join.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
De tijd dat ik daar bakken tijd in investeerde, ligt (gelukkig) al lang achter me.
rep_robert
-
- 27539 berichten
- 4135 stemmen
Ik dacht zelf zoiets toen ik dat zag van: Kan je die jongens dat echt vol kwalijk nemen wanneer het 40 graden is en je 5-0 achterstaat?
Dat moment was overigens vlak na de 5-1. Een periode waar er opeens veel fout ging en die tegengoal zat er eigenlijk aan te komen. Terecht dat hij boos was, want zelfs op zes versnellingen lager had je gisteren geen goal tegen mogen krijgen tegen dit NEC.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ziet er naar uit dat Moisander toch gaat komen voor een bedrag van 3 (+) miljoen. Weet niet wat ik er van moet denken. In de breedte gaat Ajax er iig. op vooruit, en hij brengt meer op gebied van ervaring en opbouw dan welke verdediger van Ajax dan ook. Maar hij oogt vaak te onrustig, en pakt (nog altijd) teveel kaarten. Maar goed, voor 1/3 van de transfersom van Jan is het te accepteren.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Moisanders is natuurlijk 1 of 2 niveautjes beter dan Blind. Dus niet alleen in de breedte een verbetering.
kos
-
- 46782 berichten
- 8927 stemmen
Zou AZ wel knettergek zijn voor 3 miljoen..
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Moet Ajax meteen doen. Die wedstrijd tegen NEC is echt niet representatief voor de volgende wedstrijden. Ik denk dat Ajax met de huidige selectie geen kampioen wordt. Ze hebben defensief een kwaliteitsimpuls nodig en Moisander is dat.
EDIT: Is al rond lees ik, gefeliciteerd met je nieuwe centrumverdediger Ajacieden!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zou AZ wel knettergek zijn voor 3 miljoen..
Dacht eerst ook dat de prijs rond 5 a 6 lag. Blijkbaar niet 
kos
-
- 46782 berichten
- 8927 stemmen
Je weet natuurlijk niet wat er verder aan clausules aan vast zitten.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nos heeft het nu ook bevestigd; voor drie miljoen. Had een bedrag van rond de 5 a 6 belachelijk gevonden als Ajax daarmee akkoord was gegaan, maar dit is gewoon perfect. Ben nog altijd geen fan van Moisander, maar kwaliteit op het niveau van Jan krijg je toch niet meer voor onder de 6 miljoen. Om vervolgens voor drie een degelijke vervanger te halen is gewoon super.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Je weet natuurlijk niet wat er verder aan clausules aan vast zitten.
Men maakt iig. geen vermelding van evt. clausules of bonussen, of een bedrag was op kan lopen. Zolang het nergens vermeld staat ga ik er ook niet van uit.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Lachwekkend wat NEC liet zien. Ik vraag me af of Geert-Arend Roorda er met zijn gedachten wel bij was. Sjokte in een afwezige gemoedstoestand een beetje van A naar B over het veld. Nou snap ik ook wel dat er belangrijkere dingen in het leven dan voetbal zijn, maar om daar tijdens de wedstrijd over te gaan contempleren lijkt me ook naar je medespelers toe niet erg handig.
rep_robert
-
- 27539 berichten
- 4135 stemmen
Moet Ajax meteen doen. Die wedstrijd tegen NEC is echt niet representatief voor de volgende wedstrijden. Ik denk dat Ajax met de huidige selectie geen kampioen wordt. Ze hebben defensief een kwaliteitsimpuls nodig en Moisander is dat.
EDIT: Is al rond lees ik, gefeliciteerd met je nieuwe centrumverdediger Ajacieden!
Klopt, al zijn de wedstrijden van o.a. een Twente tegen een onthutsend Groningen en een zwak NAC ook niet representatief en daar kruipt wel iedereen in de kont van Twente 
Maar Ajax heeft eigenlijk niet eens meer dan twee centrumverdedigers(van Rhijn, die eigenlijk ook rechts centraal hoort en Alderweireld). Het liefst zie ik eigenlijk nog een verdediger komen. Ajax zit al jaren dun bezaaid in de verdedigers.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.