- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Voorstel: 3 duels schorsing Lens. Flink overdreven imo.
Zeker als alle anderen vrijuit schijnen te gaan.
Lens 1 duel, de rest niets. Dat lijkt me wel genoeg.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
In het veld zou de scheidsrechter voor deze actie geel geven, dus zo bezien is het overdreven. Het zat er alleen wel aan te komen dat de KNVB een aardige eis neer zou leggen na al dat gedoe over respect. En Lens heeft natuurlijk bijna tien minuten de tijd gehad om tot bedaren te komen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ach, als dit bij amateurs gebeurt worden er veel zwaardere straffen uitgedeeld.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Voorstel: 3 duels schorsing Lens. Flink overdreven imo.
Zeker als alle anderen vrijuit schijnen te gaan.
Inderdaad. Geef Verhoek en Immers dan ook een wedstrijd schorsing. Of Lens één wedstrijd en de rest niks. Of Lens ook niks.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Inderdaad. Geef Verhoek en Immers dan ook een wedstrijd schorsing. Of Lens één wedstrijd en de rest niks. Of Lens ook niks.
Lens is de aanstichter, lokt het uit en zegt vooraf ook nog eens "We pakken 'm zo wel" en stuurt de scheids en zijn trainer weg.
Voor de rest gebeurde er niet zoveel. Maar een kleine straf voor zoiets doms lijkt me niet verkeerd. En een geldboete, al zullen ze daar weinig van voelen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Drie wedstrijden vind ik wel een goede schorsing. Je moet ook niet vergeten dat hij daar gewoon lang zit te wachten op Mathijsen. Als het nou spontaan was, zou ik het anders gevonden hebben. Maar deze actie verdient wel een wedstrijdje of 3 schorsing.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Telt voor die schorsing ook het bekerduel van morgen mee? Niet oninteressant voor PSV natuurlijk.
Edit: laat maar ik zag al op voetbalzone.nl dat die bekerwedstrijden ook meegeteld worden.
Great succes 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Of hij nou lang zit te wachten of je luistert naar z'n teksten het enige wat Lens uiteindelijk doet is Mathijsen bij z'n shirtje pakken. Niet goed, maar 3 duels is zwaar overdreven.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Het telt alleen niet voor bekerwedstrijden als je geschorst bent wegens twee keer geel.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Inderdaad zwaar overdreven. Als Lens 3 wedstrijden krijgt, dan moeten die twee Hagenezen ook wel wat krijgen. Woensdag gewoon starten met Depay -of Wijnaldum op rechts. Zal wel het laatste worden.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Lex "Hou me tegen!" Immers had wat mij betreft zeker geschorst kunnen worden. Dan vond ik dat van Verhoek nog een stuk minder erg.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Of hij nou lang zit te wachten of je luistert naar z'n teksten het enige wat Lens uiteindelijk doet is Mathijsen bij z'n shirtje pakken. Niet goed, maar 3 duels is zwaar overdreven.
Wat Rico zegt. Terechte schorsing.
Fout bezig, opwachten, voorbeeldfunctie. Zeker na de afgelopen 'respect' weken had je kunnen verwachten dat de KNVB hard zou optreden. 3 Wedstrijden is prima. Als je dit zou laten gaan met alleen een geldboete of voorwaardelijke schorsing dan geef je heel voetballend Nederland een vrijblijf om elkaar op te wachten en 'hands on' verhaal te gaan halen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
3 wedstrijden voor shirtjetrekken 
Ach, als dit bij amateurs gebeurt worden er veel zwaardere straffen uitgedeeld.
Als dit bij de amateurs gebeurt wordt er helemaal geen straf uitgedeeld. Haalt geen enkel rapport.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Wat Rico zegt. Terechte schorsing.
Fout bezig, opwachten, voorbeeldfunctie. Zeker na de afgelopen 'respect' weken had je kunnen verwachten dat de KNVB hard zou optreden. 3 Wedstrijden is prima. Als je dit zou laten gaan met alleen een geldboete of voorwaardelijke schorsing dan geef je heel voetballend Nederland een vrijblijf om elkaar op te wachten en 'hands on' verhaal te gaan halen.
Rico zegt ook 1 wedstrijd hoor.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Wat een willekeur weer... Ik heb eigenlijk het idee dat ze qua strafbepaling gewoon een dobbelsteen gebruiken. 
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Lex "Hou me tegen!" Immers had wat mij betreft zeker geschorst kunnen worden. Dan vond ik dat van Verhoek nog een stuk minder erg.
Als Immers en Verhoek ook een schorsing van drie wedstrijden hadden gehad, was Feyenoord niet alleen de winnaar van de afgelopen speelronde, maar bij voorbaat ook al van de komende drie.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Dat was inderdaad niet verkeerd geweest. Bij AZ mogen ook wel een paar spelers geschorst worden wat mij betreft. Gelukkig is Downey Gorter geschorst voor de volgende competitiewedstrijd.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Oow. Njah, ik vind dat 3 prima is. Like i said, de daadwerkelijke agressie valt wel mee maar zo vlak na de 'respect' weken is dit oerdom. Niets doen of lichte sancties uitdelen is een vrijbrief aan voetballend Nederland om dit soort gedrag te kopiëren.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Je kunt dus tegenwoordig beter iemand een doodschop verkopen dan aan iemand z'n shirtje te trekken.
Gewoon weer totale willekeur bij de KNVB. Oké, Lens verdient een schorsing maar geef 'm of 1 duel en verder niemand of zoals nu 3 duels en bestraf Immers en Verhoek ook direct.
2 duels schorsing:
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Natuurlijk terecht, omdat het een PSVer is 
Maar objectief gezien gaat 3 potjes wel wat ver, al sloeg de actie van Lens natuurlijk nergens op. Slecht voorbeeld in een tijd dat de KNVB zo op respect hamert. Na Pieters de 2e PSVer die zwaar over de scheef gaat, misschien dat Lens daarom langer geschorst is? Het was natuurlijk geen actie uit emotie, want hij heeft na de wedstrijd speciaal op Mathijsen staan wachten.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Zwaar over de scheef? Ik vond dat van Pieters echt 10x erger dan dat van Lens.
Wat is 't toch erg zeg, iemand bij z'n shirtje pakken. Wow. In 't veld kreeg je geel en was 't klaar.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zwaar over de scheef? Ik vond dat van Pieters echt 10x erger dan dat van Lens.
Wat is 't toch erg zeg, iemand bij z'n shirtje pakken. Wow. In 't veld kreeg je geel en was 't klaar.
Jij maakt je er nu wel makkelijk vanaf. Als dit een relletje op het veld was, dan had niemand er wat van gezegd. Maar Lens maakte tijdens de wedstrijd al dingen duidelijk en is ruim na affluiten zelfs blijven wachten op Mathijsen, viel hem aan en zorgde voor een bijna vechtpartij. Kan je wel goed willen praten, maar het is natuurlijk gewoon een achterlijke actie. En dan gaat het er niet om wat de gevolgen in de catacomben zijn, maar wat de intentie was. 3 potjes is wat zwaar, maar de enige waar je over mag klagen is natuurlijk Lens zelf.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Immers en Verhoek straffen? Haha. De enige die echt over de schreef ging was Tyton die je gewoon iemand ziet schoppen.
2 duels had genoeg geweest
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind 3 potjes voor het vergrijp wat zwaar, maar de straf is voor 'het in diskrediet brengen van de voetbalsport' en in dat ligt is het wel begrijpelijk. Ik zou voortaan gewoon camera's weren uit de catacomben..... Wnat was het niet gefilmd, dan had hij ook geen straf gehad.
Verhoek en Tyton zou je op basis van de beelden ook kunnen straffen, Immers niet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Had gekund inderdaad, maar de verklaring van Lens heeft dat haast onmogelijk gemaakt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Immers moet je niet schorsen. Dat zou in het voordeel van Feyenoord zijn.
Zo moet Marcelo ook nooit rood bij PSV krijgen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Gelukkig is dit niet het grote taaltopic.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Je kunt dus tegenwoordig beter iemand een doodschop verkopen dan aan iemand z'n shirtje te trekken.
Ik mag hopen dat je wel begrijpt dat het niet alleen om het shirtje trekken gaat...
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Ik zou niet weten waar het anders over zou moeten gaan. Het is niet verboden om op iemand te wachten om iets met hem te bespreken. En Lens kun je imo al evenmin verantwoordelijk houden voor het duw en trekwerk wat daarna ontstaat.
En als het gaat over het 'in diskrediet brengen van het voetbal', daar kwam bij Pieters maar 1 duel schorsing voor.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Als de KNVB echt consequent was dan hadden zij Mathijsen (die in deze discussie wel erg makkelijk vanaf komt) ook een straf opgelegd. Iemand zo'n elleboog geven lijkt mij ook niet bepaald normaal of zo en het was toch de reden dat Lens dit kinderachtige gedrag vertoonde. Ik was het dan ook totaal oneens met de mannen van VI die zeiden dat Mathijsen hier vrij weinig aan kon doen en eerder het slachtoffer was. Nee, als man van 32 zou je beter moeten weten.
Edit: waarempel, mijn woorden zijn nog niet eens op internet verschenen of dit kwam op mijn schoot terecht: ‘Ook schorsing voor Joris Mathijsen dreigt’ | Voetbal4u.com
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.