- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als de KNVB echt consequent was dan hadden zij Mathijsen (die in deze discussie wel erg makkelijk vanaf komt) ook een straf opgelegd. Iemand zo'n elleboog geven lijkt mij ook niet bepaald normaal of zo en het was toch de reden dat Lens dit kinderachtige gedrag vertoonde. Ik was het dan ook totaal oneens met de mannen van VI die zeiden dat Mathijsen hier vrij weinig aan kon doen en eerder het slachtoffer was. Nee, als man van 32 zou je beter moeten weten.
Edit: waarempel, mijn woorden zijn nog niet eens op internet verschenen of dit kwam op mijn schoot terecht: ‘Ook schorsing voor Joris Mathijsen dreigt’ | Voetbal4u.com
Elleboog is gewoon geconstateerd en beoordeeld.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik zou niet weten waar het anders over zou moeten gaan. Het is niet verboden om op iemand te wachten om iets met hem te bespreken. En Lens kun je imo al evenmin verantwoordelijk houden voor het duw en trekwerk wat daarna ontstaat.
En als het gaat over het 'in diskrediet brengen van het voetbal', daar kwam bij Pieters maar 1 duel schorsing voor.
Pieters deed iets uit onverwachte emotie, Lens was bedachtzaam toen hij de actie ondernam. Daarnaast gaat het niet om het vastpakken van Mathijsen, maar om het feit dat hij hij wilde aanvliegen en dat vooraf bedacht had. Pieters had de domste actie, Lens de meest nare.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik pak hem zo wel. Ja, vrij duidelijk dat ie alleen maar wou praten
.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Verhoek en Tyton zou je op basis van de beelden ook kunnen straffen, Immers niet.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Ik pak hem zo wel. Ja, vrij duidelijk dat ie alleen maar wou praten
.
Hij heeft er een kwartier over na kunnen denken is jullie argument, maar als hij hem dan echt wilde 'pakken' dan heeft Lens het wel erg slecht uitgevoerd.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
maar om het feit dat hij hij wilde aanvliegen en dat vooraf bedacht had.
Aanvliegen? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hij heeft er een kwartier over na kunnen denken is jullie argument, maar als hij hem dan echt wilde 'pakken' dan heeft Lens het wel erg slecht uitgevoerd.
Eens. Ook niet te veel gewicht aanhangen, al wordt die uitspraak wel meegenomen. Al siert het hem enorm hoe hij de Hagenezen van Feyenoord uit de wind heeft gehouden.
Maar even over zijn schorsing, die gaat toch wel gelijk in en niet pas nadat ie zijn wedstrijd schorsing komend weekend heeft uitgezeten? Anders wel iets te veel van het goede.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat haal ik niet uit de beelden. Immers duwt de partijen slechts uit elkaar, het is Verhoef die Lens bij de keel greep, zoiets zie ik Immers niet doen.....
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben niet echt een expert wat betreft de regels maar volgens mij kan je verder niets meer doen als de scheidsrechter aangeeft dat ie het voorval gezien heeft.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Ja, zo werkt dat dus niet. Het is onmogelijk om Mathijsen nu nog te straffen voor de vermeende elleboog.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Tijd om de regels te veranderen. Scheidsrechter negeren en (achteraf) straffen op basis van camerabeelden. Ongelooflijk dat het voetbalspelletje maar blijft hangen in de prehistorie.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Mathijsen heeft geen geel gekregen dus is het gewoon mogelijk om hem naderhand toch een straf op te leggen (zie Marcelo tegen Ajax).
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Neen. Dit was zogenaamd beoordeeld door Kuipers die 't niks vond.
Bij Marcelo zag je trouwens op de beelden duidelijk dat Kuipers naar 't incident keek maar naderhand had die 't zogenaamd niet gezien en dan kan er wel nog een schorsing volgen.
Gewoon te belachelijk voor woorden. Mathijsen ontsnapt hier wel heel erg makkelijk hoor.
@MariovanderEnde
Voorstel #Lens drie wedstrijden onvoorwaardelijk. Ik vind het veel voor 'n vergrijp waar je in de wedstrijd een gele kaart voor krijgt. #psv
Dit zegt ook genoeg.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Mathijsen heeft geen geel gekregen dus is het gewoon mogelijk om hem naderhand toch een straf op te leggen (zie Marcelo tegen Ajax).
Het moment van Marcelo tegen Ajax is dan vast niet waargenomen. Het moment van Mathijsen wel. Dan kun je hoog of laag springen, maar Mathijsen gaat geen straf krijgen.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Ja, de logica van de KNVB. Is geen speld tussen te krijgen. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik zou niet weten waar het anders over zou moeten gaan. Het is niet verboden om op iemand te wachten om iets met hem te bespreken. En Lens kun je imo al evenmin verantwoordelijk houden voor het duw en trekwerk wat daarna ontstaat.
Praten is ook geen probleem, maar Jermaine "Ik pak hem zo wel!" Lens was duidelijk uit op een conflict. Praten doe je met je mond, niet met je handen. En ja, je kunt hem daar wel voor verantwoordelijk houden, want als hij gewoon linea recta naar de kleedkamer en de bus was gegaan, was dit niet gebeurd.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Lens was linea recta naar de kleedkamer gegaan als Mathijsen geen elleboog gaf...
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Blijft gewoon van beide kanten vrij kinderachtig. Als je 25 bent en een man van 32 die jou net met een elleboog je gezicht heeft verbouwd opwacht en vervolgens net zo kinderachtig aan zijn shirtje begint te trekken (onder het mom van ''ff bijpraten'' *kuch *kuch) dan ben je geen ruk veranderd in je geestelijke ontwikkeling in vergelijking toen je 11 was op de basisschool. Volwassen mannen, alsjeblieft zeg. Het klinkt al te stupide voor woorden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lens was linea recta naar de kleedkamer gegaan als Mathijsen geen elleboog gaf...
Je begint nu wel echt een karikatuur te worden
. Volgens mij speel je dit ook alleen maar, no way dat een individu er zo'n beperkte gedachtegang op nahoudt.
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2381 stemmen
Als ik sommige commentaren hier lees heeft Lens weinig fout gedaan blijkbaar...
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Het stelt ook allemaal echt helemaal niks voor, echt ongelooflijk wat een moraalridders er opeens boven komen drijven. Een genantere vertoning dan een beetje duwen en trekken in een gang.
Straks is het gelukkig weer lekker Barca - Real, als we de 'Lens-lijn' volhouden gaan daar 14 rode kaarten vallen en worden beide teams voor 70 jaar uit het voetbal geweerd...
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Och, toen bij die vechtpartij tussen Real Madrid en Barcelona werd d'r niemand gestraft, alleen Mourinho die 't nodig vond iemand in z'n oog te prikken.
En dat ging er toch wel harder aan toe.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
echt ongelooflijk wat een moraalridders er opeens boven komen drijven.
Wie zelf ooit aan sport (op eender welk niveau) heeft gedaan weet dat de gemoederen regelmatig hoog kunnen oplopen en dat deze situatie helemaal niets speciaal is en eigenlijk zelfs niet eens het vermelden waard.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wel grappig dat otherfool dit zegt, de man die spelers als Nigel de Jong jarenlang blijft achtervolgen met een misstap. Maar nu kan het wel.
1-0 Ronaldo trouwens, pingel die me terecht leek.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Wat een baas he 
Lekkere tackle ook van Pique 
En Fabregas is alweer aan het duikelen natuurlijk 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Die tackle was wel erg dom ja. Dan kan een scheids niets anders dan de penalty fluiten. Wel leuk nu, potje met perspectief aangezien Barca nu wat meer naar de goal moet gaan tikken.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Pique ging er als een F-je in inderdaad.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Barca heeft alvast drie Oscarnominaties binnen voor 2013. Wat vreselijk dat vallen en huilen steeds.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wat een vertoning van die Barca-spelers 
Sierd is in dat opzicht trouwens net zo'n kneus, gelukkig zit Kieft er voor de nuance.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.