• 16.420 nieuwsartikelen
  • 180.212 films
  • 12.397 series
  • 34.340 seizoenen
  • 651.642 acteurs
  • 199.713 gebruikers
  • 9.421.577 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

depri83 schreef:

Zoals al eerder vermeld heb ik daar nog geen goede beelden van gezien.

@5.04

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Slaande beweging, rood.

En de penal Quido, kun jij duidelijkheid geven? @ +/- 8 min

Van Rhijn komt als een dwaas inlopen, stapt veel te laat in en raakt Mertens gewoon op z'n heup. Zuivere penalty.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je mag ook stellen dat hij al een paar keer een 2e geel in 1 wedstrijd had kunnen krijgen. Gister had hij met geel op zak ook weer een lompe overtreding, maar hij werd gespaard.

Alleen hoor je hem dat nooit zeggen.

Het feit dat je na 15 duels 7 kaarten hebt (1 op 2 loopt hij zeg maar) kan je moeilijk zoeken bij falende scheidsrechters. Hij is oud en traag en kan het gewoon in de moeilijkere wedstrijden niet belopen. Tegen ADO en Heracles en die clubs lukt dit wel, maar tegen pakweg Ajax en Vitesse die bovenin mee draaien lukt dit niet meer. Dan kan je wel een goede leider zijn, maar als je voetballend niks meer brengt dan moet je dat bij jezelf gaan zoeken.

Davids had dit op het einde bij Ajax ook. Na de 0-2 van PSV bij Ajax schopte hij uit frustratie die Dzudzsak 5 meter de lucht in.

Eens met je verhaal hoor. Alleen voetballend voegt van Bommel juist wel iets toe bij PSV. Hij is juist zonder bal erg zwak (vandaar al die gele kaarten).

Van Basten zag dat 6 jaar geleden al.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Eens met je verhaal hoor. Alleen voetballend voegt van Bommel juist wel iets toe bij PSV. Hij is juist zonder bal erg zwak (vandaar al die gele kaarten).

Van Basten zag dat 6 jaar geleden al.

In de topduels kan hij het voetballend niet meer aan, dat zei ik he. In de andere pakweg 25 potjes kan hij nog wel mee.

PS: Eens met mijn verhaal? Je laat me schrikken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

AZ gaat weer onderuit zo te zien . Wat een verval bij die club, unreal.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Tijd voor de aftrap van Vitesse-Arnhemse Boys.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Vitesse al op 1-0.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ja, na vandaag staat Roda op de laatste plaats en ik zie geen enkele reden om te denken waarom dat die nog uit het dal zouden klimmen. Enkele jaren geleden streden ze ook tegen degradatie, maar toen kon je nog als excuus aanhalen dat er een hoop punten verloren werden door arbitrale dwalingen, fusieperikelen en onderlinge frustraties in de spelersgroep. Dit seizoen ligt het gewoon aan de zwakte van de selectie. Toen kon je nog rekenen op een flits van iemand als Hadouir en had je een onverzettelijke Kah in de verdediging. Nu heb je een Eredivisie onwaardige zielloze spelersgroep zonder ruggengraat waarvan Malki de enige is met de juiste instelling. En die Ruud Brood is natuurlijk ook helemaal niets waard.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Roda is niet minder dan teams als WII, Zwolle, NAC en VVV. Dus er is nog wel kans op ontlopen van de laatste plekken. Maar dit Roda stelt niet heel veel voor nee.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ze hebben vandaag in elk geval wel de juiste shirts aan, die van de amateurs.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

Nomak schreef:

Ze hebben vandaag in elk geval wel de juiste shirts aan, die van de amateurs.

En die shirtsponsor dankt God op z'n blote knieën voor zoveel gratis reclame.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Materny schreef:

AZ gaat weer onderuit zo te zien . Wat een verval bij die club, unreal.

Volgend seizoen worden ze dus kampioen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Ach ja, het zit ook gewoon ontzettend tegen (naast dat we te veel middelmatige spelers en een te koppige coach hebben). Grote kansen gaan er niet in of worden bij de eindpass al verneukt. Scheidsrechters zien niks meer (Utrecht had twee rode kaarten kunnen krijgen - krijgen niks. AZ krijgt meteen weer geel bij lichte vergrijpen) en we krijgen niks kado (à la Feyenoord), dat wil je ook nog weleens lekker in de wedstrijd helpen.

Wel eens leuk om eindelijk weer eens jeugdspelers in het veld te zien. Lam deed het zeker niet verkeerd. Wijnaldum te kort gezien. Ik zie deze twee liever spelen dan Reijnen, Marcellis en/of Gorter. Jammer dat de Marokkaanse Messi niet nog even mocht invallen, maar dan was Verbeek wel erg gek bezig geweest voor zijn doen. Gewoon weer de spelers in laten vallen die het hele seizoen nog niks hebben laten zien.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Volgende twee wedstrijden trouwens twee krakers voor AZ. Eerst thuis tegen Willem II uit naar Zwolle. Ik gok op drie punten (tegen Willem II).

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik ben eigenlijk benieuwd wat men hier van het moment Van Rhijn - Mertens vind. Penalty of niet?

Volgens mij houdt van Rhijn zich in, trekt zich ook wat terug en valt Mertens daar overdreven over heen. Ik had de penalty zelf niet gegeven, maar misschien kan iemand me overtuigen waarom het onjuist is?

Van Rhijn raakt hem licht. Volgens de regels een penalty dus. Echter kan ik begrijpen dat de scheids geen penalty geeft na het misselijkmakende gejank van Mertens meteen weer. Alsof ie door een kogel geraakt werd.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

1 goal meer en Vitesse had op plek 1 gestaan...

Nu zijn ze gedeeld koploper.

Joy4ever

• 4635 berichten
  • 1861 stemmen

Vitesse doet gewoon serieus mee om het kampioenschap. Zeker als de geruchten waar blijken dat er drie spelers van Chelsea na de winterstop aanschuiven en Bony het seizoen afmaakt en de Africa Cup laat schieten. Gewoon vijf clubs die weinig voor elkaar onder doen. Ik zou nu echt niet weten welke club de meeste kans maakt. Ik neig naar Ajax maar clubs als Twente en Vitesse zijn verdedigend wat meer solide. En Feyenoord heeft Pelle. Spannend .

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Joy4ever schreef:

Vitesse doet gewoon serieus mee om het kampioenschap. Zeker als de geruchten waar blijken dat er drie spelers van Chelsea na de winterstop aanschuiven en Bony het seizoen afmaakt en de Africa Cup laat schieten. Gewoon vijf clubs die weinig voor elkaar onder doen. Ik zou nu echt niet weten welke club de meeste kans maakt. Ik neig naar Ajax maar clubs als Twente en Vitesse zijn verdedigend wat meer solide. En Feyenoord heeft Pelle. Spannend .

Spelers van Chelsea die direct het verschil zullen maken in Arnhem zul je niet te zien krijgen lijkt me zo. Tevens zou het ook een gevaar kunnen zijn voor het ingespeelde team wat er nu al staat; never change a winning team right. Tevens zei de zaakwaarnemer van Bony deze week dat het 50/50 is dat hij gaat vertrekken in de winter.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Volgens mij is er geen enkel gerucht dat Bony niet naar de AC gaat in januari. Rutten had er net zelfs nog over bij een interview, dat hij niet vreesde dat Bony na de AC weg zou zijn en blijven.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Alleen heeft de zaakwaarnemer van Bony daar niets over te zeggen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Wat een pech weer voor AZ dat we in de 83 minuut een wereld-goal om de oren krijgen en natuurlijk krijgen we dan extreem weinig extra tijd, ondanks dat de 2de helft meer stil heeft gelegen dan er gespeeld werd.

Het is wel leuk dat Verbeek eindelijk eens in beweging is om spelers als Lam (beste speler vandaag van AZ) en ook Wijnaldum speel minuten te geven.

Ik hoop dat we met het ''nieuwe'' systeem wat vaker gaan spelen tegen de wat ''mindere'' tegenstanders dan komen de punten vanzelf.

PS : Maher mag ook eens gaan banken en dan mag Ali een wat minuten gaan maken,want ik geloof dat Maher denkt dat AZ tegenwoordig FC Maher is.

Edit : Pff, ik nu dat ze bij de NOS Barcelona uitzenden

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Was natuurlijk te verwachten met al die mannetjes bij de NOS die allemaal op Barcelona geilen...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

In dit geval vrij logisch. Barcelona-Benfica is een mooi affiche, met vooral voor Benfica grote belangen. Verder is er toch bijna niks aan leuke wedstrijden die avond. Shaktar-Juventus wordt toch een 0-0 of 1-1.

En de reden dat de NOS dit doet is natuurlijk voor de kijkcijfers.

PS:

(afbeelding)

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Joy4ever schreef:

Vitesse doet gewoon serieus mee om het kampioenschap.

Zeiden ze vorig jaar ook van AZ. Opportunisme viert hoogtij in voetbal. Vitesse kampioen. Geen schijn van kans.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Zeiden ze vorig jaar ook van AZ. Opportunisme viert hoogtij in voetbal. Vitesse kampioen. Geen schijn van kans.

Zeiden we ook in 2009 en 2010 toen AZ en Twente leuk meededen....

Ik schat Vitesse ook hoger in dan bv het AZ van toen. Dit Vitesse kent nauwelijks zwakke plekken. Als je Ajax, Feyenoord en PSV verslaat en tegen Twente een punt pakt, dan moet je heel serieus worden genomen.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Zie het eigenlijk om een of andere reden Vitesse ook niet lukken. Denk dat het door Fred Rutte komt. Maar we zullen zien.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Tja,als er iets duidelijk is aan de zogenaamde mickey mouse competitie de laatste jaren kunnen we er pas echt wat van zeggen met 4 a 5 wedstrijden nog te gaan.

Maar Vitesse maakte een hele sterke indruk in de Arena voor de rest niet zo gevolgd eigenlijk.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

AZ speelden toen nog wel mee op 3 fronten. En daarbij AZ had daarvoor al ontzettend veel wedstrijden achter de rug waar Vitesse op dit moment ook geen last van heeft.

Ik ben het wel met je eens dat het allemaal nog te vroeg is om daar een conclussie aan vast te binden,want verliest Vitesse 2x achter-elkaar dan is het volgens de ''kenners'' geen titel-kandidaat meer.

Oja, even voor de PSV volgers hoe staat het nog met ''Wijndaldums weg naar de Europese top'' ?

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Momenteel Wijnaldums weg naar de Topklasse... Wat een miskoop zeg.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

PSV netwerk is ook leuk om te volgen een dag na zo'n wedstrijd. Het ontbreekt bijna iedereen aan relativatievermogen. Vooral "Kuipers eiste de hoofdrol op met een slecht optreden" komt veel voor.

Hilarisch Ik dacht dat wij Ajacieden erg waren, maar hier verbaas ik me echt over.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.