- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik overschatte PSV. 3-1 geworden zelfs. Siem inderdaad belangrijk en Eriksen speelde fantastisch, net als zijn Deense collega's Fischer en zelfs Poulsen. Die laatste heeft Wijnaldum volledig uit de wedstrijd gespeeld, al is dat niet zo heel lastig. Overschat dravertje.
Wat was Ajax fantastisch zeg. Beste voetbal in hele lange tijd. Enorm veel kansen, had ook 6-1 kunnen eindigen. Wel mazzel dat Lens zijn megakans niet benutte, dan verlies je de wedstrijd met wat pech zelfs nog. Maar gerechtigheid zegevierde en dus won Ajax, want er speelde maar 1 ploeg voetbal en er mocht maar 1 ploeg recht op punten hebben.
En dan achteraf nog heerlijk genoten van het gejank van Dick Advocaat, Driesje en Lothar 
Vooral die van Lothar was schitterend, ze probeerden hem, mister kaartennaaier, een 2e kaart aan te naaien 
Kortom, het was een heerlijke avond. Volgende week Groningen in Amsterdam terwijl PSV en Twente elkaar bestrijden. Het ziet er weer goed uit.
Oja; Fischer
Eriksen 
Onze 2 megatalenten.
Godsklere, Fischer speelt 2 goede wedstrijden en het overhypen is weer begonnen. Laat hem eerst 2 seizoenen goed presteren en niet zoals Eriksen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ajax speelde echt fantastisch. Er werd fantastisch druk gezet, ze waren lekker fel. Alleen jammer dat ze de eerste helft die kansen niet in meer doelpunten hadden omgezet, want met een beetje pech sta je dan gewoon met 1-2 achter. PSV speelde zeer laf en slecht. Hopen dat Ajax dit spel de rest van het seizoen ook laat zien. Volgende week tegen Groningen, dat zouden 3 punten moeten zijn, maar met Ajax weet je het nooit (zeker niet na een CL-wedstrijd).
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Godsklere, Fischer speelt 2 goede wedstrijden en het overhypen is weer begonnen. Laat hem eerst 2 seizoenen goed presteren en niet zoals Eriksen.
Ah gussie.
Wat mooi dat je er weer bent. Laatste keer was geloof ik toen Utrecht per ongeluk een weekje boven Ajax stond 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Als jij zo goed speelt tegen PSV (niet zomaar een ploeg), dan mag dat best wel gezegd worden...
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ah gussie.
Wat mooi dat je er weer bent. Laatste keer was geloof ik toen Utrecht per ongeluk een weekje boven Ajax stond
Ja, ik heb wel wat beters te doen dan 24 7 op MM te zitten. Ga jij maar lekker Fischer overhypen. Volgens jou is elke jeugdspeler van Ajax een mega talent.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hoezo overhypen. Hij is toch een megatalent, meer zegt men hier niet. Mensen die Fischer al langer volgen weten wat hij kan en al heeft laten zien, ik denk dat jij niet onder die groep mensen valt Chucky.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hier nog eens na te luisteren en te kijken, al mis ik de minuut stilte in Sierds openingstirade:
Sierd

The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Advocaat was toch heel reëel? Ajax beter, verdiend gewonnen en PSV ontstellend zwak en onherkenbaar. En over die scheids had hij niet hoeven beginnen maar zei er meteen bij dat het daar niet aan had gelegen. Snap het trieste aspect niet zo bij Advocaat!
Waarom begin je er dan over als het daar niet aan lag?
Sowieso is het onzin. Omdat Ajax-Vitesse door hem gefloten werd mag Ajax-PSV 2 weken later dan niet? Ajax verloor nota bene van Vitesse, dus er valt de scheids zelfs vanuit PSV kamp daar niks over te verwijten.
Valt het je echt niet op dat dit PSV vol met vervelende zeikerds zit? Mertens, Strootman en van Bommel, Advocaat aan de kant die (aldus Nico Dijkshoorn) als een bulldog de hele wedstrijd zit te blaffen. En dan zijn zuigertjes Toivonen en Pieters zelfs nog geblesseerd.
Al die lui zeiken constant over randzaken, maar waarom PSV al jaren door het ijs zakt in topduels, daar hoor je ze niet over. Van Bommel kan voor de camera alleen maar huilen over een aangenaaide kaart (was echt hartstikke duidelijk geel, zal zelfs iedere PSVer erkennen) en dat het wel goed komt. Zei hij vorige week overigens ook. Na Twente zal hij wel weer hetzelfde zeggen.
Of Driesje, geen bal goed geraakt, maar wel huilen over de scheids.
Bah.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Trouwens wel grappig dat het halve Engelse scoutingsapparaat op de tribunes zat voor Strootman. Uitstekend moment om door de mand te vallen. Al is het minder dat juist Fischer en Eriksen op dat moment pieken.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, ik heb wel wat beters te doen dan 24 7 op MM te zitten. Ga jij maar lekker Fischer overhypen. Volgens jou is elke jeugdspeler van Ajax een mega talent.
Als je dat bij Fischer niet ziet dan moet je toch maar eens naar de opticien gaan. En dat is niet eens een grote verdienste van Ajax, want hij stond al bekend als groot talent. Maar het is wel prettig dat hij dit als 18 jarige in zijn eerste maanden bij Ajax meteen bevestigd in een topwedstrijd.
Hoesen doet het trouwens ook lekker. Binnen een week of 2 gescoord tegen VVV, Dortmund en PSV. Die jongen speelt ook steeds beter. Lekker beweeglijk, sterk aanspeelpunt en technisch vrij goed.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Siem inderdaad belangrijk
What's new 
En terwijl velen aandacht hebben voor de inhaalrace van Ajax lift Feyenoord ook lekker mee. Dat flikt die Koeman toch maar weer mooi. Samen met de Boer duidelijk de beste trainers. Durven te voetballen en uitgaan van de eigen kracht. Beetje zoals vanouds.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1681 stemmen
1x lat, 1x paal. CR7
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
What's new 
En terwijl velen aandacht hebben voor de inhaalrace van Ajax lift Feyenoord ook lekker mee. Dat flikt die Koeman toch maar weer mooi. Samen met de Boer duidelijk de beste trainers. Durven te voetballen en uitgaan van de eigen kracht. Beetje zoals vanouds.
Haha, ik had wel wat van jou nog verwacht ja. Eerlijk is eerlijk, Siem staat altijd in topduels op. Erg netjes. Toch blijven er twijfels bestaan, maar momenteel is hij gewoon een waardige basisspeler.
Ook complimenten aan Feyenoord ja. Doen het gewoon goed en Pelle blijft maar scoren. Niet verwacht, wel leuk want het is best een aardige kerel denk ik.
Feyenoord heeft wel een relatief makkelijk programma de afgelopen maand gehad en heeft dat toch de winter ook nog. Als je die wint dan sta je in de winter zomaar dicht bij de bovenste plek. Ik zeg niet dat ik Feyenoord graag zie winnen, maar ik heb er wel respect voor. Waar PSV alles bij elkaar koopt de laatste jaren, daar doet Feyenoord het met eigen kweek en wat transfervrije spelers. Daar moet je gewoon respect voor hebben. Wat ik dit seizoen zie is ook nog eens vrij aardig voetbal. Niet spectaculair, wel verzorgd en degelijk.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Onverwacht makkelijke overwinning gisteren op RKC. De 1-0 viel wel erg laat, al in de eerste twintig minuten had er eigenlijk gescoord moeten worden. Gelukkig brak het Italiaanse fenomeen de ban vlak voor rust. Ook na rust stond hij weer op de goede plek. Jammer dat na een uur de handrem er duidelijk op ging. RKC werd zelfs nog een keer gevaarlijk. Na de wissel van Boëtius was het helemaal bar en boos.
Voorlopig hobbelen we lekker anoniem mee bovenin. Laat dat maar zo blijven. Voor de winterstop nog twee thuiswedstrijden en volgende week uit naar NAC.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Hier nog eens na te luisteren en te kijken, al mis ik de minuut stilte in Sierds openingstirade:
En hij kan alvast zijn stukje voor Atletico-Real over een aantal maanden bedenken. Heerlijk ook dat Sport 1 wel die hele (of halve volgens jou?) inleiding erin laat. En Kieft ernaast altijd briljant, hoor je weer iets rumour.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Respect voor Feyenoord inderdaad. Krijgen na de winterstop ook nog een relatief makkelijk programma, vrijwel alle topwedstrijden zijn thuis volgens mij (PSV, Vitesse, Az, Twente(?)).
Ben blij dat Ajax iig. weer eens een goede reeks heeft neergezet, 12 uit 4. Groningen thuis en Willem2 uit moeten toch ook wel te pakken zijn lijkt me zo. Na de winter gaat het wel een moeilijker verhaal worden: PSV, Twente, Vitesse, AZ en Utrecht allemaal uit.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Haha, ik had wel wat van jou nog verwacht ja. Eerlijk is eerlijk, Siem staat altijd in topduels op. Erg netjes. Toch blijven er twijfels bestaan, maar momenteel is hij gewoon een waardige basisspeler.
Ik ben gewoon een beetje fan van Siem. Heeft nul met getroll te maken. Ik zie ook wel dat hij niet de meest getalenteerde van het stel is maar wat je zegt is gewoon waar: hij staat er (vrijwel) altijd in de topduels. Gaat vaak voorop in de strijd. Het lijkt me daarnaast ook een goeie gozer.
Feyenoord heeft wel een relatief makkelijk programma de afgelopen maand gehad en heeft dat toch de winter ook nog.
Klopt. Maar Feyenoord laat het dan vaak weleens liggen. Zie ook vorig seizoen. Ik weet dat als altijd een beetje suf overkomt, omdat iedere club aan het einde van de rit staat waar die hoort, maar Feyenoord heeft toen een uitgelezen kans laten liggen kampioen te worden. Volgens mij in de wedstrijden tegen NEC en RKC vlak voor de winterstop. Toen verloor Feyenoord echt onnodig punten. Maar goed, het zei zo. Feyenoord hoeft zich dit seizoen ook niet te verstoppen vind ik, het zit allemaal erg dicht bij elkaar.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Respect voor Feyenoord inderdaad. Krijgen na de winterstop ook nog een relatief makkelijk programma, vrijwel alle topwedstrijden zijn thuis volgens mij (PSV, Vitesse, Az, Twente(?)).
Ben blij dat Ajax iig. weer eens een goede reeks heeft neergezet, 12 uit 4. Groningen thuis en Willem2 uit moeten toch ook wel te pakken zijn lijkt me zo. Na de winter gaat het wel een moeilijker verhaal worden: PSV, Twente, Vitesse, AZ en Utrecht allemaal uit.
Utrecht is nog in december. En laat ze spelen als in de beker toen, dan niks te duchten daar.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ajax speelt eind december al tegen Utrecht, in Utrecht. Op zich vreemd om Utrecht 2x in 1 competitiehelft te treffen. Het is de laatste wedstrijd voor de kerst.
Verder wordt het een pittig programma ja. Maar na de winter komt Ajax vaak op stoom. En we krijgen Serero en Sigthorsson weer erbij.
Ik heb vertrouwen.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Ik heb vertrouwen.
Alleen is jullie achterstand een beetje aan de kleine kant, dat lijkt me geen geruststellende gedachte om mee in de winterstop te gaan
.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Alleen is jullie achterstand een beetje aan de kleine kant, dat lijkt me geen geruststellende gedachte om mee in de winterstop te gaan
.
Nee, dit is iets te positief nog. Beter verliezen we er nu eens 3, anders komt de titel in gevaar 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
De Jong is geweldig. Kan echt de Scholes van Ajax worden. Je ziet ook duidelijk dat hij groeit. Gaat ook gewoon mee naar Brazilie.
Wat een saaie pot dat NEC - NAC....
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Siem haalt het WK niet, geloof ik nooit. Al kan hij prima de concurrentie aan met Dost en Luuk de Jong, dat wel.
De vergelijking met Scholes snap ik overigens niet. Je bedoelt qua dienstjaren? Toch niet qua spel mag ik aannemen?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Waar Van Ginkel recht van spreken had had Van Bommel dat natuurlijk ook. Bij de kleine overtreding na z'n gele kaart sprong heel Ajax ook op Kuipers af. Dat mag wat mij betreft ook gerust maar als fans moet je dan wel van twee kanten eerlijk oordelen.
Ik had het over de verderfelijke persoonlijkheid van meneer v Bommel en dat tandenknarsen en niet met de pers willen praten na afloop.. triest. Of ben jij ook van mening dat alle 7 gele kaarten onterecht waren tot dusver? 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ah gussie.

Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Qua relatief onopvallend. De Jong is ook zo. Je kiest eerder voor een Fischer of Eriksen gister omdat het er wat frivoler uitziet. Maar hoe sterk de Jong voetbalt en dirigeert is fantastisch. Hij moet in de grote competities natuurlijk nog opstaan om echt groots te worden genoemd. Maar hij is leergierig, slim, gedreven en zou in Engeland denk ik echt een grote kunnen worden. Mark my words. Durf bijna omdat van Gaal rare profielschetsen heeft er geen weddenschap van te maken dat hij mee gaat naar Brazilie, maar normaal gesproken gaat hij mee, en van Gaal zal dat ook op den duur door hebben.
Ook omdat hij een echte sportman is. Wat de Boer ook bij Ajax probeert. Veel gasten die het spelletje leuk vinden en niet zoveel zeuren eromheen. Daardoor ontstaat er wel een rustig team dat in de afgelopen seizoenen kampioen werd mede door de rust in het team. Ook na een op het oog hopeloze achterstand. Het Nederlandse elftal kan dat ook wel gebruiken.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ik had het over de verderfelijke persoonlijkheid van meneer v Bommel en dat tandenknarsen en niet met de pers willen praten na afloop.. triest. Of ben jij ook van mening dat alle 7 gele kaarten onterecht waren tot dusver?
Van Bommel staat altijd de pers te woord, dat dat na een nederlaag met wat minder enthousiasme gaat dan na een overwinning is niet vreemd. En van de 7 waren er 5 terecht, inclusief die van gisteravond.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Weekendje Antwerpen, lekker in irish pub Ajax PSV kijken, krijg je dit voorgeschoteld. Uiteraard verdient verloren, want Ajax was een stuk beter. Jammer dat Lens faalt anders zag het er iets rooskleuriger uit. Volgende week tegen Twente moet er gewonnen worden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Van Bommel staat altijd de pers te woord, dat dat na een nederlaag met wat minder enthousiasme gaat dan na een overwinning is niet vreemd. En van de 7 waren er 5 terecht, inclusief die van gisteravond.
Je mag ook stellen dat hij al een paar keer een 2e geel in 1 wedstrijd had kunnen krijgen. Gister had hij met geel op zak ook weer een lompe overtreding, maar hij werd gespaard.
Alleen hoor je hem dat nooit zeggen.
Het feit dat je na 15 duels 7 kaarten hebt (1 op 2 loopt hij zeg maar) kan je moeilijk zoeken bij falende scheidsrechters. Hij is oud en traag en kan het gewoon in de moeilijkere wedstrijden niet belopen. Tegen ADO en Heracles en die clubs lukt dit wel, maar tegen pakweg Ajax en Vitesse die bovenin mee draaien lukt dit niet meer. Dan kan je wel een goede leider zijn, maar als je voetballend niks meer brengt dan moet je dat bij jezelf gaan zoeken.
Davids had dit op het einde bij Ajax ook. Na de 0-2 van PSV bij Ajax schopte hij uit frustratie die Dzudzsak 5 meter de lucht in.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.