- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Hey, orbit is uit z'n hol gekropen.
Jij ook nog steeds hier?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Mooie overwinning van Ajax. Terecht alhoewel Lens die bal had moeten maken en dan waren de punten naar Eindhoven gegaan.
Het had toen echter al 3-1 of 4-1 moeten staan, dus als je zo gaat redeneren..
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Fantastische overwinning van Ajax. En verdiend ook, door goed en dominant voetbal.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Het had toen echter al 3-0 of 4-0 moeten staan, dus als je zo gaat redeneren..
Rustig rustig... 
Ik ben het met je eens hoor, niettemin was de kans voor Lens groter dan de kansen voor Ajax. Ik vind het vooral leuk dat Ajax weer met jonge talenten tegenstanders overklast. Sleepactie van Fischer bij de 2-1 deed denken aan Laudrup. Ook Blind speelde prima, mag ook wel eens gezegd worden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Poulsen speelde ook weer zeer verdienstelijk. Puin ruimen en schuwde een flinke tackle niet. Tevens meteen in het eerste duel met van Bommel een forse tik gegeven in de rug, heeft hij volgens mij de hele wedstrijd last van gehad. In de grote wedstrijden doet hij het vaak prima, maar hoop in de ''simpele'' wedstrijden toch vaker Schöne te zien.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
2e penalty voor LA om de wedstrijd in de 92ste minuut helemaal dicht te gooien.
Donovan gunt 'em aan Keane die hem afmaakt!!
3-1.!!! Kampioenen

Beckham wordt gewisseld onder staande ovatie van spelers en publiek. Geweldige laatste 2 jaar gehad bij LA Galaxy die enorm veel voor de club en de competitie heeft betekend.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Gefeliciteerd Jordan
Drink er maar eentje op vannacht.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Goede wedstrijd gespeeld door Keane, Beckham en Juninho maar man of the match is voor mij toch echt Omar Gonzalez waarvan ik verwacht dat hij nu toch wel wat aanbiedingen van Europese clubs gaat ontvangen.
Verdiend kampioenschap van LA ondanks dat het in de reguliere competitie niet lekker ging. Maar tegen het einde van de competitie is het toch weer het team geworden van vorig jaar die veruit het meest professioneel en met de meeste klasse speelt.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Gefeliciteerd Jordan
Drink er maar eentje op vannacht.
Thanks, 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Geagiteerde Van Bommel: 'Ze probeerden mij tweede geel aan te smeren'
De kampioen kaarten aansmeren in levende lijve 
Vorige week probeerde hij van Ginkel nog te naaien bij de middellijn door hem zijn tweede geel aan te smeren. Goed voor hem! Ben blij dat we Bommeltje een stuk minder gaan zien de tweede seizoenshelft, om de 3/4 wedstrijden (die hij uberhaupt speelt met z'n leeftijd) pakt hij wel twee kaarten en dus schorsing
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Van Bommel was echt triest vandaag. Die man kan het allemaal niet meer belopen. Wat een aanfluiting was hij vandaag zeg 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Zegt wel genoeg dat Kuipers Mertens geen geel gaf.
PSV was echt een diep trieste aanfluiting vandaag. Normaal gesproken zou je het een trainer of de spelers kwalijk nemen, maar dat zooitje in het uitvak is van hetzelfde niveau als op het veld. Het zit gewoon in die club om dit soort wedstrijden op deze manier in te gaan.
Vanaf minuut 1 lopen tijdrekken als koploper(Waterman
) zijnde is gewoon het ultieme dieptepunt van de Eredivisie dit seizoen. Het leek FC Twente wel man. Op alle fronten afgetroeft. Daarbij komt ook nog eens dat iedereen loopt te duikelen en Ajacieden gele kaarten aan proberen te smeren. Gelukkig was Kuipers bij de les vandaag en trapte hij niet in het acteren van alle PSV'ers. Omdat dit vanaf minuut 1 gebeurde kan je de klok op gelijk zetten dat wanneer er wel echt een keer iets gebeurt dat Kuipers het dan ook niet meer goed kan beoordelen. Gevalletje van eigen schuld dikke bult dus.
Wie is die nummer 4 bij PSV trouwens? Hutchinson? Wat een parodie op een voetballer is dat zeg. De gehele wedstrijd compleet overlopen door Fischer en Blind. Zelden zo'n vertoning gezien op de backpositie, van Rhijn en vd Wiel zijn er niets bij. Gelukkig loopt er ene Willems(en later Bouma) bij PSV aan de andere kant die er ook werkelijk niets van kunnen. Eigenlijk een ideale oefenpot voor Ajax. Ajax, een ploeg die met bravoure speelt en altijd van de eigen krachten uitgaat. Wat een genot om naar te kijken, heerlijk dat het anti-voetbal wordt afgestraft. Jammer dat Poulsen bij ons erin loopt, want die heeft een paar keer gevaarlijk balverlies geleden, komt echt handelingssnelheid tekort.
Verder die passeeractie van Siem de Jong
Christian Eriksen 
Viktor Fischer

p.s. die interviews van Markje en Dickie. Trieste kerels 
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Verdiend kampioenschap van LA ondanks dat het in de reguliere competitie niet lekker ging. Maar tegen het einde van de competitie is het toch weer het team geworden van vorig jaar die veruit het meest professioneel en met de meeste klasse speelt.
En dan te bedenken dat jij 3 was toen hij al z'n grootste triomf pakte. Gaat al lang mee deze man. Hoe komt het dat je er zo'n fan van bent?
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ajax!!!!!

Fischer!!!!!
PSV.....
.
Bommeltje.....
. Wat een triest geval!!!!
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Pellé blijft ook een echte baas. 
Ondanks dat hij niet van iedereen de waardering krijgt die hij verdient scoort hij nu aan de lopende band (enigszins bij de verkeerde club) en ik had hem graag weer terug gezien bij AZ.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Die Willems
En dat hebben wij in het Nederlands elftal staan.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
p.s. die interviews van Markje en Dickie. Trieste kerels
Advocaat was toch heel reëel? Ajax beter, verdiend gewonnen en PSV ontstellend zwak en onherkenbaar. En over die scheids had hij niet hoeven beginnen maar zei er meteen bij dat het daar niet aan had gelegen. Snap het trieste aspect niet zo bij Advocaat!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En ja hoorrr, maffe Marco heeft nu ook al in Tilburg verloren 
Wie oh wie verlost ons van het boze, wie oh wie staat op als Grutte Pier en gooit de ongewenste Hollanders buiten, wie oh wie zorgt er weer voor dat Heerenveen aan het voetballen komt?
Foppe, doe het, doe het voor Friesland, redt ons!
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Zoals ik gisteravond al zei was Ajax op alle fronten de betere ploeg gisteravond en hebben dan ook terecht gewonnen. De tactiek om Ajax eerst te laten uitrazen is te begrijpen maar als je dan als verdediging zo loopt te knoeien en je zelf geen bal kan vasthouden dan werkt geen enkele tactiek.
Buiten dat was het bijzonder frustrerend om te zien dat sommige PSV'ers gewoon hun zwakste wedstrijd van het seizoen afwerkten, vooral Hutch (hoe die stond te knoeien gisteravond is beyond me na z'n goede spel van de afgelopen weken), Mertens (standaard onzichtbaar tegen Ajax) en Van Bommel (ontzettend slordig in balbezit) en Willems die het maar niet lijkt te willen leren.
Geen enkele aanspraak gemaakt op een punt of overwinning maar het had er nog zomaar ingezeten (penalty na overtreding op Mertens, 1-op-1 Lens en een beetje Narsingh). Terechte kaarten voor Narsingh en Van Bommel. Strootman had ook slimmer moeten zijn want die had er ook zomaar nog één kunnen krijgen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Oh en deze nog even:
'Het is heel vervelend en irritant dat we hier ook verliezen', aldus Van Basten na afloop. 'We begonnen heel slecht en dat is toch vreemd. Vooraf hebben we harde muziek in de kleedkamer en gaat iedereen happy en gemotiveerd het veld op. En dan zie je zoveel balverlies in de eerste helft en vraag je je af hoe dat mogelijk is'.
misschien omdat je een betere dj dan trainer/coach bent, pannekoek 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Wat deed Marcelo eigenlijk tegen Hoessen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Weer magistraal gecommentarieerd door Sierd maar het was weer het zelfde liedje. Ook de vrije trappen van Ronaldo vliegen er altijd in tegen Atleti. Onaangenaam opvallend. Klote weer, weer niet. Qua voetbal niet veel, qua randzaken wel erg goed te doen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Wat deed Marcelo eigenlijk tegen Hoessen?
Niet goed in beeld gebracht. Driessen zei dat hij hem een tik gaf, maar Leo probeerde gisteravond elke PSV'er een kaart aan te praten dus daar durf ik niet op af te gaan.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ondanks dat hij niet van iedereen de waardering krijgt die hij verdient scoort hij nu aan de lopende band (enigszins bij de verkeerde club) en ik had hem graag weer terug gezien bij AZ.
Belangrijkste speler van Feyenoord momenteel. Zonder hem heeft Feyenoord een serieus probleem. 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Die hij verdient..? Die gast loopt pas fatsoenlijk te ballen sinds hij bij Feyenoord zit, waarop had hij die waardering dan moeten krijgen daarvoor?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Advocaat was toch heel reëel? Ajax beter, verdiend gewonnen en PSV ontstellend zwak en onherkenbaar. En over die scheids had hij niet hoeven beginnen maar zei er meteen bij dat het daar niet aan had gelegen. Snap het trieste aspect niet zo bij Advocaat!
Mee eens, Advocaat was gewoon reëel, Van Bommel is altijd al een trieste eikel geweest, dus die commentaren verbazen me niet meer 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Mee eens, Advocaat was gewoon reëel, Van Bommel is altijd al een trieste eikel geweest, dus die commentaren verbazen me niet meer
Waar Van Ginkel recht van spreken had had Van Bommel dat natuurlijk ook. Bij de kleine overtreding na z'n gele kaart sprong heel Ajax ook op Kuipers af. Dat mag wat mij betreft ook gerust maar als fans moet je dan wel van twee kanten eerlijk oordelen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Weer magistraal gecommentarieerd door Sierd maar het was weer het zelfde liedje. Ook de vrije trappen van Ronaldo vliegen er altijd in tegen Atleti. Onaangenaam opvallend. Klote weer, weer niet. Qua voetbal niet veel, qua randzaken wel erg goed te doen.
Hier nog eens na te luisteren en te kijken, al mis ik de minuut stilte in Sierds openingstirade:
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wat, kan de immer zwaar geblesseerde Lothar von Bommel vanavond TOCH spelen dan? 
2-1 voor Ajax. Siem en Eriksen worden doorslaggevend en Strootman pakt rood met dat baksteenhoofd van hem.
Ik overschatte PSV. 3-1 geworden zelfs. Siem inderdaad belangrijk en Eriksen speelde fantastisch, net als zijn Deense collega's Fischer en zelfs Poulsen. Die laatste heeft Wijnaldum volledig uit de wedstrijd gespeeld, al is dat niet zo heel lastig. Overschat dravertje.
Wat was Ajax fantastisch zeg. Beste voetbal in hele lange tijd. Enorm veel kansen, had ook 6-1 kunnen eindigen. Wel mazzel dat Lens zijn megakans niet benutte, dan verlies je de wedstrijd met wat pech zelfs nog. Maar gerechtigheid zegevierde en dus won Ajax, want er speelde maar 1 ploeg voetbal en er mocht maar 1 ploeg recht op punten hebben.
En dan achteraf nog heerlijk genoten van het gejank van Dick Advocaat, Driesje en Lothar 
Vooral die van Lothar was schitterend, ze probeerden hem, mister kaartennaaier, een 2e kaart aan te naaien 
Kortom, het was een heerlijke avond. Volgende week Groningen in Amsterdam terwijl PSV en Twente elkaar bestrijden. Het ziet er weer goed uit.
Oja; Fischer
Eriksen 
Onze 2 megatalenten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.