- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Wel vreemd dat men net doet als Lens gescoort had PSV had gewonnen. Geloof ik helemaal geen fluit van. Denk dat het dan alsnog 3-2 was geworden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wel vreemd dat men net doet als Lens gescoort had PSV had gewonnen. Geloof ik helemaal geen fluit van. Denk dat het dan alsnog 3-2 was geworden.
Volgens mij knak je dan wel als ploeg. Lens maakte al 1x onterecht gelijk, maar als je zelfs op achterstand komt, dan breek je denk ik.
Al moet ik wel zeggen dat Ajax vorige week bij Roda ook karakter toonde. Zelfde soort wedstrijd eigenlijk. Constant balbezit, veel sterker, een bak vol kansen en dan toch maar steeds die goal niet maken. Uiteindelijk vielen ze nog wel, maar toch.
PSV heeft gister gewoon veel geluk gehad dat het geen 6-1 is geworden, ook al hadden ze de 1-2 moeten scoren.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Natuurlijk koffiedik kijken. Maar Ajax leek na de 1-1 zich ook niet gek maken. Ajax voelde ook dat het beter was. Dan vraag ik me af of Ajax zou knakken of juist gedreven zou raken en alsnog die winst eruit zou hebben gesleept. Gezien het wedstrijd beeld vind ik het laatste geloofwaardiger. Maar fuck it, we waren heer en meester.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Iemand gister ook dubbel gelegen bij Eredivisie live toen de man of the match werd uitgeroepen?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Je mag ook stellen dat hij al een paar keer een 2e geel in 1 wedstrijd had kunnen krijgen. Gister had hij met geel op zak ook weer een lompe overtreding, maar hij werd gespaard.
Alleen hoor je hem dat nooit zeggen.
Het feit dat je na 15 duels 7 kaarten hebt (1 op 2 loopt hij zeg maar) kan je moeilijk zoeken bij falende scheidsrechters. Hij is oud en traag en kan het gewoon in de moeilijkere wedstrijden niet belopen. Tegen ADO en Heracles en die clubs lukt dit wel, maar tegen pakweg Ajax en Vitesse die bovenin mee draaien lukt dit niet meer. Dan kan je wel een goede leider zijn, maar als je voetballend niks meer brengt dan moet je dat bij jezelf gaan zoeken.
Davids had dit op het einde bij Ajax ook. Na de 0-2 van PSV bij Ajax schopte hij uit frustratie die Dzudzsak 5 meter de lucht in.
Die tweede vlak na z'n gele was een hele kleine. Dat heel Ajax weet dat hij al geel heeft en er daarom opspringt... Maar, daar heb ik me al eerder over uitgesproken.
Daarnaast speelde hij tegen Vitesse vorige week formidabel. Dat jij columnpjes van Dijkshoorn voor waarheid aanneemt, tja. Gisteravond speelde Ajax gewoon heel goed en was Van Bommel in balbezit slordig, niet afschrijven op één wedstrijd.
Davids had trouwens in die wedstrijd, 2x rood moeten hebben. Niet op Dzsudzsak maar op Farfan en Mendez.
PSV heeft gister gewoon veel geluk gehad dat het geen 6-1 is geworden, ook al hadden ze de 1-2 moeten scoren.
Maak er dan 6-3 van.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Iemand gister ook dubbel gelegen bij Eredivisie live toen de man of the match werd uitgeroepen?
Nee. De verbazing was groter.
Waarschijnlijk hebben duizenden Ajacieden zitten smsen om de niet net aangekochte aankoop Narsingh te dollen, anders valt het niet te verklaren.
Als ik toch 1 PSVer zou moeten noemen, dan vond ik Lens wel goed spelen. Ieder geval dreigend en had toch een schitterende goal.
Maar normaal zet je Fischer op 1, Eriksen op 2 en (jaja) Poulsen op 3 in mijn ogen.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Ik vond het wel humor van die PSVers (of Ajacieden indd) Die Narisingh had echt net zo goed de gehele wedstrijd op de bank kunnen zitten zo onzichtbaar was hij.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Heb alleen de samenvatting gezien dus heb eigenlijk geen recht van spreken, maar het spel van Ajax zag er wel erg goed uit. De spanning is weer helemaal terug nu. Zelfs Feyenoord maakt nu een goede kans om kampioen te worden. Waarom ook niet? In de Eredivisie zie ik maar weinig teams die Feyenoord kunnen verslaan. PSV laat het zoals de laatste seizoenen weer flink afweten. In de winterstop maar weer een paar spelers kopen (Maher)?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
De verdediging moet versterkt worden dus ik denk dat Brands Reijnen bij jullie losweekt. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ruilen voor Marcelo? 
Bank: Yves De Winter, Giliano Wijnaldum, Mattias Johansson, Erik Falkenburg, Steven Berghuis, Mikhail Rosheuvel, Ali Messaoud
Bron: AZ.nl
Thomas Lam krijgt eindelijk eens speelminuten, thank you Marcellis. Zal je net zien dat Lam een dramatische wedstrijd speelt...
En de Marokkaanse Messi op de bank. Dat is ook al een hele vooruitgang.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De verdediging moet versterkt worden dus ik denk dat Brands Reijnen bij jullie losweekt.
Jullie mogen Veltman bij ons wel huren hoor. Kan die jongen ook eens op wat lager niveau Eredivisie ervaring op doen 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik heb mezelf maar even een sinterklaaskado gegeven door een maand Eredivisie online te kopen.
Utrecht ontsnapt na 10 seconde al aan rood.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik heb mezelf maar even een sinterklaaskado gegeven door een maand Eredivisie online te kopen.
Utrecht ontsnapt na 10 seconde al aan rood.
Zo'n maand of 2 maanden krijg je toch al vaak bij aankoop van een shampoo bij de Kruidvat ofzo?
Vanmiddag nog wel graag puntverlies voor Vitesse, dat zou het helemaal afmaken.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Jullie mogen Veltman bij ons wel huren hoor. Kan die jongen ook eens op wat lager niveau Eredivisie ervaring op doen
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Zo'n maand of 2 maanden krijg je toch al vaak bij aankoop van een shampoo bij de Kruidvat ofzo?
Vanmiddag nog wel graag puntverlies voor Vitesse, dat zou het helemaal afmaken.
Ja, vaak wel, maar op het moment niet. Heb er vorig seizoen drie keer ofzo gebruik van gemaakt inderdaad (werkt op email, niet op IP, dus gewoon nieuwe emails aangemaakt).
Je moet toch iets op je zondagmiddag...
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Van Bommel staat altijd de pers te woord, dat dat na een nederlaag met wat minder enthousiasme gaat dan na een overwinning is niet vreemd. En van de 7 waren er 5 terecht, inclusief die van gisteravond.
Volgens mij was ie gister overigens niet geheel fit, heeft echt niks goeds gedaan. Vind hem normaal wel goed in wat ie doet.
Zag net trouwens de samenvatting van de NOS van de wedstrijd, daarin is het slaan van Marcelo duidelijk te zien. Had dus gewoon rood moeten zijn.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Hij huilt toch niet, hij zegt letterlijk in het interview: 'dat hoort erbij'
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hij huilt toch niet, hij zegt letterlijk in het interview: 'dat hoort erbij'
Hij insinueert het duidelijk dat hij gezocht wordt door de arbitrage.
Ook die zin ''maar dat wist ik al toen ik terug keerde'' 
Ik heb altijd wel een bepaald respect voor zijn winnaarsgedrag gehad, maar dit Calimero gehuil is gewoon sneu.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Leuk Engels bekerpotje op EL 3: MK Dons speelt tegen AFC Wimbledon. AFC Wimbledon is opgericht door supporters nadat Wimbledon FC in 2003 failliet ging, terwijl MK Dons een heroprichting is van Wimbledon FC. Daar konden veel supporters niet mee leven, dus komen er nogal wat sentimenten bij deze wedstrijd kijken. MK Dons kwam vlak voor rust na een schitterende pegel op voorsprong, maar zo rond het uur kwam AFC Wimbledon langszij, waarna tientallen Wimbledon supporters het veld betraden. De ontlading was schitterend om te zien: GIF: AFC Wimbledon fans stage a mini pitch invasion after scoring against the MK Dons | Football goal videos, highlights & clips - 101GG - 101greatgoals.com
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Hier nog eens na te luisteren en te kijken, al mis ik de minuut stilte in Sierds openingstirade:
Sierd 
Wat een handsbal trouwens van Arda bij die goal van Ronaldo. 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Hij insinueert het duidelijk dat hij gezocht wordt door de arbitrage.
Ook die zin ''maar dat wist ik al toen ik terug keerde'' 
Ik heb altijd wel een bepaald respect voor zijn winnaarsgedrag gehad, maar dit Calimero gehuil is gewoon sneu.
Met die zin ''maar dat wist ik al toen ik terug keerde'' doelt hij niet op de arbitrage maar op de media.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Met die zin ''maar dat wist ik al toen ik terug keerde'' doelt hij niet op de arbitrage maar op de media.
I know. Het was meer een totaalplaatje van zijn klaagzang. Alsof de arbitrage en de media meteen tegen hem zijn. Dat lokt hij natuurlijk uit met zijn gedrag. En het valt verder ook mee, zoals gezegd is hij ook een paar keer een rode kaart bespaard gebleven.
Als PSV serieus genomen wilt worden in de top dan moeten ze met dat kleinzerige gepiep stoppen. Heeft PSV helemaal niet nodig.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Het klagen over de scheidsrechter is (uitgezonderd het penalty moment), gezien het spelbeeld gisteravond, inderdaad overbodig.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Het klagen over de scheidsrechter is (uitgezonderd het penalty moment.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Zoals al eerder vermeld heb ik daar nog geen goede beelden van gezien. Maar waarom PSV'ers daarover zouden moeten klagen...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het klagen over de scheidsrechter is (uitgezonderd het penalty moment), gezien het spelbeeld gisteravond, inderdaad overbodig.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat men hier van het moment Van Rhijn - Mertens vind. Penalty of niet?
Volgens mij houdt van Rhijn zich in, trekt zich ook wat terug en valt Mertens daar overdreven over heen. Ik had de penalty zelf niet gegeven, maar misschien kan iemand me overtuigen waarom het onjuist is?
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Ongelooflijk, MK Dons wint in blessuretijd na een wel heel nonchalant hakje van de rechtsback die de bal het net in werkt. Een minuut voor de goal had Wimbledon de kans op 1-2.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Ik ben eigenlijk benieuwd wat men hier van het moment Van Rhijn - Mertens vind. Penalty of niet?
Volgens mij houdt van Rhijn zich in, trekt zich ook wat terug en valt Mertens daar overdreven over heen. Ik had de penalty zelf niet gegeven, maar misschien kan iemand me overtuigen waarom het onjuist is?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, hier heb ik niks aan natuurlijk. Misschien kan je uitleggen waarom het een penalty was?
Anders wacht ik wel totdat SV vanavond begint. Die hebben het toch altijd 20 minuten over overtredingen en arbitrale zaken.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Hoezo overhypen. Hij is toch een megatalent, meer zegt men hier niet. Mensen die Fischer al langer volgen weten wat hij kan en al heeft laten zien, ik denk dat jij niet onder die groep mensen valt Chucky.
"Mega" is natuurlijk de overtreffende trap. Zoiets kun je nog lang niet zeggen, van een speler die een paar wedstrijdjes op Eredivisie niveau heeft gespeeld.
Ik noem Tonny de Vilhena of Boëtius ook geen megatalenten, en die doen het net zo goed momenteel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.