- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Momenteel Wijnaldums weg naar de Topklasse... Wat een miskoop zeg.
Bedankt voor de vijf miljoen! 
Helaas hebben wij een deel van dat bedrag geïnvesteerd in een zo mogelijk nog grotere kneus op dezelfde positie.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
PSV netwerk is ook leuk om te volgen een dag na zo'n wedstrijd. Het ontbreekt bijna iedereen aan relativatievermogen. Vooral "Kuipers eiste de hoofdrol op met een slecht optreden" komt veel voor.
Hilarisch
Ik dacht dat wij Ajacieden erg waren, maar hier verbaas ik me echt over.
Hou nou toch eens op met dat makkelijk scoren met selectieve quotes.
Meerendeel van de reacties is kritiek op PSV en de speelwijze zelf. En natuurlijk gaat het ook over Kuipers want die geeft op 1-1 gewoon geen penalty terwijl het er wel één was, maar die emotie voert niet de boventoon.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
PSV netwerk is ook leuk om te volgen een dag na zo'n wedstrijd. Het ontbreekt bijna iedereen aan relativatievermogen. Vooral "Kuipers eiste de hoofdrol op met een slecht optreden" komt veel voor.
Hilarisch
Ik dacht dat wij Ajacieden erg waren, maar hier verbaas ik me echt over.
Vond dat wel meevallen. Opvallend genuanceerd daar. Had dat niet verwacht (bij geen enkele club trouwens) Zag trouwens de naam van j0enne trouwens ook voorbij komen daar.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Oei, ik zie nu pas die niet gegeven strafschop aan Mertens...
Dat was andersom toch wel genoeg geweest voor pagina's aan 'Kuipers heeft een neef in Eindhoven wonen', 'Henk Kesler heeft z'n zin weer gekregen' en 'het is een anti-semitisch complot', uiteraard gelardeerd met scheldkannonades inclusief een paar dodelijke ziektes.
De volwassen en relativerende reacties van de PSV'ers hier, inclusief complimenten aan de betere tegenstander, doen echter bijna vermoeden dat niet elke voetbalfan compleet tuig is.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Cruijff ontslagen bij Guadalajara - NOS Sport
Zware tijden voor seniele Jopie. Catalonië wil hem niet meer, Mexico wil hem niet meer, Xavi vindt het succes van Barcelona een verdienste van Van Gaal...
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Oei, ik zie nu pas die niet gegeven strafschop aan Mertens...
Dat was andersom toch wel genoeg geweest voor pagina's aan 'Kuipers heeft een neef in Eindhoven wonen', 'Henk Kesler heeft z'n zin weer gekregen' en 'het is een anti-semitisch complot', uiteraard gelardeerd met scheldkannonades inclusief een paar dodelijke ziektes.
De volwassen en relativerende reacties van de PSV'ers hier, inclusief complimenten aan de betere tegenstander, doen echter bijna vermoeden dat niet elke voetbalfan compleet tuig is.
Komt ook vooral omdat er geen op-en/of aanmerkingen op Kuipers te vallen zijn. Als er echt rare dingen waren gebeurt dan was het wel anders geweest. Oftewel, Kuipers heeft een goede wedstrijd gefloten en Mertens duikelt natuurlijk als een volleerd duikelaar over het been van v.Rhijn heen.
Beetje jammer dit.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wellicht inderdaad een missertje van Kuipers, maar dat mag je wel wegstrepen tegenover het niet zien van het slaan van Marcelo.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Hou nou toch eens op met dat makkelijk scoren met selectieve quotes.
Meerendeel van de reacties is kritiek op PSV en de speelwijze zelf. En natuurlijk gaat het ook over Kuipers want die geeft op 1-1 gewoon geen penalty terwijl het er wel één was, maar die emotie voert niet de boventoon.
Zomaar wat willekeurige quotes
Hoef niet eens te zoeken...
Kuipers floot gewoon goed en inderdaad, Marcelo had er ook met donkerrood af gemoeten. Dus vraag me af waar die PSV'ers over lopen te zeiken. Waarschijnlijk omdat hij niet in die 1000 duikelpartijen trapte en optrad tegen het tijdrekken van de PSV'ers vanaf minuut 1 
Als Lens 1-2 maakt of als Kuipers fluit voor die 100% strafschop is er niets aan de hand. Dan win je weliswaar volledig onverdiend in die lelijk UFOm maar de gekozen tactiek i.c.m. de niet topfitte Lens, mertens, Willems en van Bommel en het feit van Strootman en van Bommel geen geel mochten pakken verklaart een hoop.
En wat als Mertens vlak voor rust wel die pingel krijgt?
En wat als die grens niet zijn vlaggetjesdag voor vandaag gekozen heeft?
Ik heb deze film al 100x gezien, Ajax moest winnen, voor de Televaag, voor el, noem maar op.
Als Lens die bal er gewoon in schiet speel je hoe dan ook gelijk.
Narsingh mag hem ook maken.
Wat ik al verwacht is ook weer uitgekomen, ondanks dat Ajax op basis van het spel helemaal verdiend heeft gewonnen, speelt Kuijpers toch weer een hoofdrol, hij durft die penalty gewoon niet te geven, terwijl dit een zuivere is. Ik ben van mening dat Kuijpers nu heel blij moet zijn, Twente wint, PSV wint niet, hij heeft voor de algemene opinie goed gefloten, de scheidsrechtersbasis is weer tevreden en van Bommel krijgt terecht geel. Het was bijvoorbeeld ook Kuijpers die Engelaar twee jaar terug volgens mij, geheel onterecht rood gaf in de Kuip. Wie krijgen we volgende week in de hoofdrol, Kevin Blom? Naar mijn mening klopt het allemaal niet maar niemand die er naar kraait want wat hebben we toch een goed scheidsrechterskorps in Nederland he pfffffffff. Ik zou graag mannen als Jol en van den Ende zien binnen de commissie, mannen die bewezen hebben een goede scheidsrechter te zijn en die een penalty overal durven te geven.Maar volgens mij worden deze mannen buiten de deur gehouden. .
Het feit dat PSV waardeloos speelt betekend niet dat Kuipers zijn eigen regels mag hanteren, mogen wij ook eens een wedstrijd winnen waarin we slecht spelen of is dat alleen onze tegenstanders gegund?
Kuipers is trouwens wel een scheids met een discutabel verleden wat betreft het fluiten van PSV, maar dat zal ook de bedoeling van de KNVB zijn geweest. Het is me allemaal net iets te toevallig
Punt van Dick dat het wel apart is dat Kuipers voor de tweede maal in korte tijd in de Arena fluit, daar ga ik es over nadenken. Was me niet opgevallen, maar wel apart inderdaad.. .
Ik ben na deze wedstrijd al weer benieuwd naar wie we volgende week mogen begroeten als scheidsrechter! We hebben voetballend geheel terecht verloren maar de hoofdrol die Kuijpers vandaag weer opeist om geen penalty te durven geven kan echt niet! Kuijpers de man die een aantal jaren terug ook heel makkelijk rood gaf aan Engelaar. Als ik het voor het zeggen had, ik wil geen tukker als scheidsrechter bij Psv en al helemaal niet als een scheidsrechter volgens mij nog met zijn bedrijf Twente sponsort en volgens mij de ander zijn openlijke sympathie uitspreekt naar Twente. Mensen denk toch eens na dit moet toch niet kunnen of zie ik het helemaal verkeerd???? .
Waarom komt onze grote scheidsrechter van Nederland niet even voor de camera uitleggen waarom hij geen penalty gaf? Als je dan toch zo'n grote jongen bent, dan ook even voor de camera! .
Romario the Best! schreef:
Zouden we volgende week niet Bas Nijhuis als scheidsrechter kunnen krijgen?
Nee we krijgen als cadeau van de KNVB die Belgen. .
Of Bjorn die kan weer opnieuw scheidsen. Kan die misschien een penalty geven voor twente. .
Het eerste half uur was PSV erg zwak, maar nadat Lens schitterend gelijk maakte had ik er weer vertrouwen in. Toen vanRhijn Mertens van de sokken liep, had Kuipers gewoon op de stip moeten leggen. Maar deze Twente supporter deed dat niet. Waarom krijgt Narsingh geel en Fisher voor een zelfde actie niks. Waarom krijgt PSV in de tweede helft op de rand van de 16 geen vrije trap.
Binnen vijf minuten wordt van Bommel vol in de rug gelopen, waar hij al last van had. Niks aan de hand. Als Kuers gewoon op cruciale momenten andere keuzes maakt winnen wij gewoon de wedstrijd. .
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Vond dat wel meevallen. Opvallend genuanceerd daar. Had dat niet verwacht (bij geen enkele club trouwens) Zag trouwens de naam van j0enne trouwens ook voorbij komen daar.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ajax- PSV niet gezien maar ik lees dat er in Amsterdam een fantastische selectie staat.
.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Zomaar wat willekeurige quotes
Hoef niet eens te zoeken...
Kuipers floot gewoon goed en inderdaad, Marcelo had er ook met donkerrood af gemoeten. Dus vraag me af waar die PSV'ers over lopen te zeiken. Waarschijnlijk omdat hij niet in die 1000 duikelpartijen trapte en optrad tegen het tijdrekken van de PSV'ers vanaf minuut 1 
Gefeliciteerd.
Vind het alleen nogal triest dat 90% van je reacties na de wedstrijd gaan over de afkeer die je hebt van PSV en niet over de goede prestatie van je eigen ploeg. Maar als je daarmee je eigen morele superioriteitsgevoel kunt bevestigen, ga er vooral mee door!
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
En natuurlijk gaat het ook over Kuipers want die geeft op 1-1 gewoon geen penalty terwijl het er wel één was.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Gefeliciteerd.
Vind het alleen nogal triest dat 90% van je reacties na de wedstrijd gaan over de afkeer die je hebt van PSV en niet over de goede prestatie van je eigen ploeg. Maar als je daarmee je eigen morele superioriteitsgevoel kunt bevestigen, ga er vooral mee door!
Ik noem dat leedvermaak, ook erg leuk
Ben verder ook trots op mijn club hoor, ik ben blij dat we nooit als angsthazen in de NL competitie wedstrijden in gaan. Gewoon heerlijk met bravoure spelen en altijd van de eigen kracht uitgaan. Zo hoort het ook te zijn. Snap niet waarom ploegen als Twente en PSV zich aanpassen, terwijl ze volgens de kenners toch met veel betere selecties aantreden.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Naar Marcelo wordt nu een onderzoek ingesteld.
Gelukkig mag van Ginkel met gestrekt been vol op de enkels inkomen bij die kerel van NEC en er ook nog zonder kaart of eventuele schorsing vanaf komen...
Het is toch te lachwekkend bij de KNVB.
Ook al die flinke duw in de rug bij van Bommel waar die net last van had in de eerste minuten, net als die actie tegen Willems.
Ik weet dat 't slim is, maar het zijn gewoon overtredingen waar die lulhannes niet voor fluit.
Narsingh maakt een fopduik, geel. Fischer maakt een fopduik, niks.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Gefeliciteerd.
Vind het alleen nogal triest dat 90% van je reacties na de wedstrijd gaan over de afkeer die je hebt van PSV
Daar kan je alleen maar trots op zijn.
Die was er niet, jou cluppie was angstig en/of laf.
PSV is overigens nog wel titel kandidaad nummer 1 imo.
(heb me laten vertellen dat het verlies tegen Vitesse vooral pech was).
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
PS. dat gezeur steeds over de scheids. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Geen twijfel over mogelijk wat de Calimero hoofdstad van het jaar is
.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
wat maakt het nu uit of Marcelo geschorst word? Als je dit weekend tegen Twente speelt met 10 man, en ook gewoon geen vervanger voor Marcelo opstelt merk je nog niet eens eens verschil.
Ach, als Lens die bal erin had geschoten had niemand het over de beslissingen van de arbitrage gehad.
Advocaat had na elke gewonnen wedstrijd steeds meer commentaar op de dingen die niet goed gingen in die wedstrijd dan dat ie tevreden was over de overwinning. Nu verliest PSV, en ligt het allemaal aan de scheidsrechter en verdwijnt de wanprestatie van de ploeg naar de achtergrond. Terwijl ie nu juist eens even moet zeggen wat er allemaal fout ging.
Ik ben zelf ook voor PSV, maar ik word een beetje moe van dat gejank op de scheidsrechter steeds.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Geen twijfel over mogelijk wat de Calimero hoofdstad van het jaar is
.
En dat terwijl ze nog veel verder op de ranglijst gaan zakken door arbitrale misvattingen. 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
wat maakt het nu uit of Marcelo geschorst word? Als je dit weekend tegen Twente speelt met 10 man, en ook gewoon geen vervanger voor Marcelo opstelt merk je nog niet eens eens verschil.
Ach, als Lens die bal erin had geschoten had niemand het over de beslissingen van de arbitrage gehad.
Advocaat had na elke gewonnen wedstrijd steeds meer commentaar op de dingen die niet goed gingen in die wedstrijd dan dat ie tevreden was over de overwinning. Nu verliest PSV, en ligt het allemaal aan de scheidsrechter en verdwijnt de wanprestatie van de ploeg naar de achtergrond. Terwijl ie nu juist eens even moet zeggen wat er allemaal fout ging.
Ik ben zelf ook voor PSV, maar ik word een beetje moe van dat gejank op de scheidsrechter steeds.
Van Advocaat vind ik het ook niet sterk maar die geeft duidelijk aan dat de scheidsrechter goed gefloten heeft. Dries Mertens heeft, buiten het penaltygeval, totaal geen recht van spreken. Krijgt het voor elkaar om in werkelijk elke wedstrijd tegen Ajax op 10% van z'n kunnen te spelen.
En er is genoeg aandacht voor de wanprestatie, het is maar waar de nadruk op gelegd wordt door derden.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
'Mourinho na dit seizoen weg bij Real Madrid' - MSN Sport - sport.nl.msn.com
En nu otherfool?
Vanavond naar De Wereld Draait Door kijken? 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Deze hoor ik misschien nog wel meer dan het gezeur op de scheids
En als wij onze kansen hadden benut dan stond het 5-1 bij die kans van Lens.
Verder wel eens met je stukje tekst hoor. Ik was het volledig eens met Mulder gisteren. Onbegrijpelijk wat Gullit en Waterreus uitkraamden. De opdracht van Advocaat leek me wel duidelijk zaterdagavond.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Nu verliest PSV, en ligt het allemaal aan de scheidsrechter en verdwijnt de wanprestatie van de ploeg naar de achtergrond. Terwijl ie nu juist eens even moet zeggen wat er allemaal fout ging.
Ik weet niet wat jij allemaal leest en hoort, maar dit is toch vrij duidelijk. Volgens mij kreeg Narsingh er op EL ook nog flink van langs.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En nu otherfool?
Eerder was Mourinho trainer van onder meer Inter, FC Porto en Chelsea. Met die drie teams won hij de Champions League, iets dat hem met Real Madrid nog niet lukte.
Zelfs de genialiteit van Jose Mourinho, El Único, kan overschat worden. Verder had het woordje 'nog' best dikgedrukt mogen worden. Enfin, ik zei verder gisteren al dat Zijn toekomst in Engeland ligt. Zowel Chelsea, Man City als Man United zouden dingen naar de hand van Jose Mourinho, El Único.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Mourinho won 'maar' met twee teams de CL.
Voor een derde CL kan Mourinho het beste bij Madrid blijven of overstappen naar City.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Top! 
Had er al een goed gevoel over. Nu Koeman en de Vrij nog.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Mourinho won 'maar' met twee teams de CL.
Voor een derde CL kan Mourinho het beste bij Madrid blijven of overstappen naar City.
Zelfs de grootste fan van Mourinho weet niet hoe de prijzelijst van de trainer eruit ziet. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.