- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
PSV netwerk is ook leuk om te volgen een dag na zo'n wedstrijd. Het ontbreekt bijna iedereen aan relativatievermogen. Vooral "Kuipers eiste de hoofdrol op met een slecht optreden" komt veel voor.
Hilarisch
Ik dacht dat wij Ajacieden erg waren, maar hier verbaas ik me echt over.
Niet mee eens. Heb gister ook de nabeschouwing doorgelezen, de meesten waren vrij reeel en legden de schuld bij een slecht en laf PSV en bij een sterk Ajax. Dat de scheids er ook bijgehaald wordt bij sommigen vind ik niet eens zo vreemd. Een penaltymoment valt altijd te bespreken. Dat ze wat selectief zijn en Marcelo zijn wangedrag niet noemen, ach. Eerlijk gezegd viel het mij tijdens de wedstrijd niet eens op.
Ajax en PSV Netwerk hebben meestal nog wel een acceptabel niveau, ook al zitten er genoeg debielen.
Een stuk triester vind ik nog steeds de reacties van Advocaat, Mertens en van Bommel. Jaap Visser schreef vanmorgen in de Spits wel een hele treffende column over Mark de Calimero.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
3 december 2012 Telegraaf.nl
Borussia Dortmund is al groepswinnaar van de groep van Ajax. De Amsterdammers hebben minimaal een gelijkspel van de Duitsers nodig om verzekerd te zijn van overwintering in de Europa League. Voor Borussia Dortmund is de wedstrijd tegen Manchester City echter van weinig belang meer. "We willen deze groep op een nette manier afsluiten, maar onze focus ligt op de competitie”, aldus directeur Hans-Joachim Watzke. Enkele spelers kampen met pijntjes. Verdediger Neven Subotic speelt vanwege een liesblessre sowieso niet, terwijl ook middenvelder Sven Bender, spits Robert Lewandowski en rechtsback Lukasz Piszczek waarschijnlijk aan de kant blijven.
Ja, dit is kut. Al neem ik aan dat Duitsers echt niet in eigen toko van Engelsen willen verliezen. Zolang City maar niet wint is het prima, dan is Ajax sowieso door.
Zie het niet gebeuren dat we bij Madrid wat pakken met Ajax. Om het in eigen hand te houden moet je winnen. Dat lukt nooit.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zelfs de grootste fan van Mourinho weet niet hoe de prijzelijst van de trainer eruit ziet.
Ehm, ik was jouw link aan het quoten (en maak er nb een opmerking over)...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Mourinho heeft Madrid geen snars verder geholpen. In 3 seizoenen zal hij 1 titel pakken. Dat is weinig indrukwekkends, zeker omdat er ook steeds meer wordt geklaagd dat het voetbal vreselijk teleurstellend is. Onder voorganger Pellegrini deed Real het ook al nationaal uitstekend, dus er zit weinig vooruitgang in. En dan moest die man het doen zonder dit dreamteam, waar Mourinho ontzettend veel geld ingestoken heeft.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Sri, marginaal gebabbel, dit lijkt mij veel serieuzer: Mishandelde grensrechter overleden..
mjk87 (moderator films)
-
- 14684 berichten
- 4593 stemmen
Heb je Real weleens zien spelen? Geen ploeg countert zo goed, maar ook daarnaast goed en snel spel, inmiddels goed genoeg om Barcelona aan te kunnen. Ze hebben alleen wat punten laten liggen (wellicht mentaal?) wat vreemd lijkt aangezien ze ook veel minder tegengoals hebben dan Barcelona. En eigenlijk zou die club met die spelers al zo lang samen elk jaar kampioen moeten worden.
Mourinho zit er nu twee jaar en heeft een kampioenschap, een beker, twee maal de halve finale van de CL (beide keren hadden ze ook wel door kunnen gaan, maarja, niet elke club wint die cup nu eenmaal), vorig jaar een record aantal punten en goals. Wat moet je dan nog meer hebben? Onder Pellegrini was het los zand, nu is het veel meer een team dat vooral uitstekend verdedigt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Heb je Real weleens zien spelen? Geen ploeg countert zo goed, maar ook daarnaast goed en snel spel, inmiddels goed genoeg om Barcelona aan te kunnen. Ze hebben alleen wat punten laten liggen (wellicht mentaal?) wat vreemd lijkt aangezien ze ook veel minder tegengoals hebben dan Barcelona. En eigenlijk zou die club met die spelers al zo lang samen elk jaar kampioen moeten worden.
Mourinho zit er nu twee jaar en heeft een kampioenschap, een beker, twee maal de halve finale van de CL (beide keren hadden ze ook wel door kunnen gaan, maarja, niet elke club wint die cup nu eenmaal), vorig jaar een record aantal punten en goals. Wat moet je dan nog meer hebben? Onder Pellegrini was het los zand, nu is het veel meer een team dat vooral uitstekend verdedigt.
Ja hoor, heb ze genoeg zien spelen. Ze doen het aardig, maar gezien de selectie is het allemaal niet zo denderend. Met Ronaldo, Ozil, Kaka, Benzema, Higiain en noem ze op zul je de meeste duels wel winnen ja. Maar het is geen fraai voetbal. En dit seizoen zelfs niet succesvol. De fans morren niet voor niets enorm. Het is december en Real is al kansloos voor de titel (ja, dat halen ze dus never nooit meer bij). Verder is het ''ordinair'' countervoetbal, terwijl Real Madrid ooit de club van schitterend combinatiespel was.
Zo rond 2003 had Madrid echt een veel mooiere ploeg. Roberto Carlos, Beckham, Raul, Zidane, Ronaldo (de echte)....dat was een feest om te kijken. Tegenwoordig verveel ik me bij deze counterclub.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Sri, marginaal gebabbel, dit lijkt mij veel serieuzer: Mishandelde grensrechter overleden..
Lijkt me niet echt een discussie in een voetbaltopic waard. Dit lijkt me meer iets voor het RIP topic. Dat is gewoon een maarschappelijk drama, toevallig gebeurd bij een wedstrijd. Vreselijk schokkend inderdaad, hopelijk pakken ze dat tuig keihard aan.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
hopelijk pakken ze dat tuig keihard aan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Door SamVR, 3 december 2012 18:55, 23 views, Bron: Ajax Showtime | Wed 50 euro gratis op wedstrijden
ALTIJD WINNEN - Ajax zal er dinsdagavond tegen Real Madrid alles aan doen om zich te plaatsen voor de Europa League. De Amsterdammers willen het toernooi halen en er ver in komen, in tegenstelling tot hoe PSV en FC Twente het toernooi eerder dit seizoen benaderden.
'Wij zullen er alles aan doen om in te kunnen stromen in de Europa League', sprak hoofdtrainer Frank de Boer maandag tijdens de persconferentie in aanloop naar Real Madrid - Ajax. Om zich voor de Europa League te plaatsen, moet Ajax de derde plaats in de poule zien te behouden. 'We kijken niet naar de wedstrijd tussen Borussia Dortmund en Manchester City. We moeten het zelf doen. Er moet een goed Ajax staan.'
'Als we ons plaatsen voor de Europa League, zullen we dat toernooi serieus nemen. Het is een mooi niveau om de kwaliteiten van Ajax op te laten zien, met fantastische clubs. Ook is het voor de jonge spelers in onze ploeg cruciaal voor het leerproces om zulke internationale wedstrijden te spelen', legde De Boer verder uit. 'Ik ben er daarnaast van overtuigd dat we best om de drie dagen een wedstrijd kunnen spelen.'
Doelman Kenneth Vermeer was het eens met zijn hoofdtrainer. 'Ik sta er hetzelfde in als Frank. We willen gewoon Europees overwinteren. Ook de Europa League is een mooi podium', aldus Vermeer.
Gelukkig nog 1 nationale topclub met de juiste topsport instelling.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heel erg blij mee, had het niet verwacht eigenlijk. Nu de Vrij en Koeman inderdaad en het liefst nog Indi zodat je met hem een financiele klapper kan maken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nu nog hopen dat Kluivert zijn droomfinale krijgt en dat Atleti zijn sportieve wraak eindelijk kan nemen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En dat terwijl ze nog veel verder op de ranglijst gaan zakken door arbitrale misvattingen.
Inderdaad. Wat gebeurt daar allemaal in Zeist?! 
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Heel erg blij mee, had het niet verwacht eigenlijk. Nu de Vrij en Koeman inderdaad en het liefst nog Indi zodat je met hem een financiele klapper kan maken.
Indi ligt al tot 2016 vast. Laat Van Geel eerst nog maar eens kijken naar Clasie en Janmaat (beiden tot 2015).
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nu nog hopen dat Kluivert zijn droomfinale krijgt en dat Atleti zijn sportieve wraak eindelijk kan nemen.
Toevallig vorige week nog een samenvatting gekeken van AM-Ajax. Dat was best wel weer genieten 
Dani zijn goal, Babangida zijn stift...nice.
Ajax-Atletico zou wel een prachtige finale zijn ja.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Indi ligt al tot 2016 vast. Laat Van Geel eerst nog maar eens kijken naar Clasie en Janmaat (beiden tot 2015).
Dan heb je een prima hefboom al zou je dan wel moeten proberen hem deze zomer of op zijn laatst volgende zomer aan een enorm willende club verkoopt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Toevallig vorige week nog een samenvatting gekeken van AM-Ajax. Dat was best wel weer genieten 
Dani zijn goal, Babangida zijn stift...nice.
Ajax-Atletico zou wel een prachtige finale zijn ja.
Ja,dat zeker. Al ben ik dan nog niet zo gerust op dat ze die winnen. En dan word ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Voor vele jaren
.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Of Pellè. 
Of Kongolo en Achahbar (beiden tot 2015). Al heeft laatstgenoemde het nog niet laten zien in Feyenoord 1.
En benieuwd of Manu het niveau aan gaat kunnen (2015).
Maar zij zullen in de zomer wel in gesprek gaan met van Geel.
Cissé van de zomer verkopen. Maar aan wie? Roda?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja,dat zeker. Al ben ik dan nog niet zo gerust op dat ze die winnen. En dan word ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Voor vele jaren
.
Zou wel prachtig zijn om a la Feyenoord 2002 in eigen huis de EL te winnen.
Ajax won in het verleden al wel de EC1 in De Kuip, dat zal ook vreemd gevoeld hebben, haha.
Maar het is nog een hele lange weg. Ik hoop ieder geval dat we Europees overwinteren. De KO's na de winter zijn toch vaak erg spannend en boeiend.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@ NR: Als Manu iets doet aan zijn luiheid zie ik dat ook wel graag gebeuren. Pellé kunnen we wel vergeten natuurlijk nu
.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ja, des te meer Pellè scoort, des te kleiner de kans dat hij blijft. Zuur weer. Jammer dat er geen tijd meer was voor van Geel om een optie tot koop te bedwingen. Al bleek later dat Parma niet persé van hem af hoefde.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Pelle in huidige vorm kan bij alle Nederlands clubs mee. Doet het echt verbazingwekkend goed. Dat hij een sterk aanspeelpunt was, dat wisten we wel, maar dat hij plots zo scherp is en alle ballen erin schiet, dat is echt verbazingwekkend. Echt de verrassing van het seizoen. Maar itt die irritante Guidetti gun ik Pelle zijn succes wel. Lijkt me een toffe gozer.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, erg spijtig, vooral omdat hij een enorm twijfelgeval was, dan hadden we echt een slag kunnen slagen. Want de superlatieven voor hem schieten op dit moment tekort.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Feyenoord wilt Armenteros als opvolger van Pelle, aldus Derksen.
Geen verkeerde keuze, werd van de zomer nog aan Ajax gelinkt. Had van mij mogen komen. Alleen is hij wel een totaal andere type dan Pelle.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Was te verwachten. De geruchten waren er al. En hij is transfervrij.
Armenteros was een twijfelgeval, omdat hij te weinig scoorde, maar daar lijkt dit seizoen verandering in gekomen te zijn.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Technisch zeer begaafde speler, heeft erg veel snelheid en best een goed schot. Alleen speelt hij maar bij Heracles, dus het is afwachten of hij een hoger niveau aan kan. Dat is vaak zat misgegaan, van de subtop/middenmoot naar de top. Zo'n Cisse is wel het ultieme voorbeeld. Maar ik zou Armenteros niet laten lopen voor een fooi of zelfs gratis.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Elke speler die transfervrij is wordt gelinkt aan Feyenoord
.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Daar zit wel een kern van waarheid in, inderdaad. 
TIm de Cler is ook transfervrij toch (binnenkort)?
van duijn
-
- 935 berichten
- 845 stemmen
Blijf me er toch over verbazen dat veel spitsen die bij Feyenoord kunnen pieken ergens anders maar weinig presteren. Noem bijvoorbeeld: Castaignos, Guidetti en misschien wel het beste voorbeeld Graziano Pelle. Bij Catania, Lecce, Crotone, Cesena en ook bij AZ was het echt niets meer dan prut en bij Feyenoord schiet die ze uit alle hoeken en gaten erin. Castaignos waarvan ik me af en toe echt afvraag wat hij nou aan het doen is in het veld en Guidetti.. Zou die ooit zo gaan spelen bij een middenmoot in de Premier League als bij Feyenoord vorig jaar? Blijf het raar vinden..
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Castaignos was zo goed niet bij Feyenoord, maar knalde er wel 15 in. Zou bij Twente ook gebeuren als hij alles speelt.
Guidetti staat aan het begin van z'n carrière, dus niet bekend of hij het ergens anders slecht(er) doet. In de jeugdelftallen niet iig. Ik vraag me alleen af of hij ooit weer op niveau komt na zijn infectie.
Pellè wordt nu goed gebruikt en krijgt het vertrouwen. In de laatste wedstrijden voetbalt iedereen in dienst van hem. Heeft hij mooi afgedwongen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.