• 17.799 nieuwsartikelen
  • 183.784 films
  • 12.713 series
  • 35.112 seizoenen
  • 658.779 acteurs
  • 200.858 gebruikers
  • 9.503.312 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Spetie

• 38871 berichten
  • 8576 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jammer dat OF weer niet eens normaal over een onderwerp kan praten zonder de Eredivisie (je mag het ook gewoon de normale naam geven hoor) er weer bij te pakken.

Ik klaag ook niet dat Barca, Milan, Bayern en Man Utd vaak kampioen worden. Wel is de CL eentonig geworden. Laatste 6 jaar 3x Barcelona dat de cup won, 4x Man Utd in de finale en 2x dus Barca-Man Utd als finale. Daarbij Chelsea bijna altijd in de halve finales en je kan concluderen dat het vrij eentonig aan het worden is.

Niet eentoniger dan 10 jaar geleden.

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

Tien jaar geleden is het dan ook begonnen. Tot aan de jaren 00 zag je toch wel diversere teams in de (halve)finales.

Wat dat betreft zie ik een Clasico ook niet zo zitten als finale, maar alles liever dan zo'n Russische club als Chelsea.

nakada

• 2203 berichten
  • 1696 stemmen

otherfool schreef:

Altijd al geweest, eigenlijk. Van de 55 titels sinds de invoering van het betaalde voetbal gingen er 49 naar 3 clubs, en 40 naar 2 van die clubs. De MML kent gewoon totaal geen verrassing.

Je mag daarbij best ook het aantal betaalde clubs in acht nemen. Van de 55 laatste titels in Engeland gingen er 44 naar 6 clubs en 29 daarvan naar 2 clubs. Een iets betere afwisseling, maar zet dat af tegen 4x (?) zoveel profclubs, dan valt dat toch ook wel mee.

Dan concludeer ik dat je deze zomer de frisse Mannschaft of het tiki-taka Spanje gaat aanmoedigen en niet het betonblok voetbal van Bange Bertje?
Dat nooit. ( Afgezien van het feit dat van Marwijk alleen verdedigers achterhoud en toch met een aanzienlijk aantal aanvallende spelers speelt.)

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

Van Persie, Robben, Huntelaar, Sneijder, vd Vaart zijn natuurlijk ook allemaal spelers die je in een handbalverdeding zou opstellen

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Wel leuk en aardig, maar waar baseer jij je laatste zin op? Dat is iets wat jij wilt geloven. Op Alexis na(eerste helft, schoot in zijn benen) heb ik niemand zich zien aanstellen gisteren. Jij zegt dat zij zich altijd aanstellen, maar altijd wanneer ik Barca zie spelen zie ik toch hele andere dingen. Oftewel, zelfs de "gehate" Busquets heb ik gisteren niets verkeerd zien doen. Daarentegen heb ik bijvoorbeeld Drogba wel de helft van de speeltijd alleen maar op de grond zien liggen. FEITEN!

Gisteravond was dan ook geen leidraad voor de rest van het seizoen. Misschien dat ze daarom zowaar eens verloren .

Oftewel, het is allemaal bullshit en puur zoeken naar dingen om te zeuren omdat zij gewoon zo goed zijn. Ach ja, het zal vast wel zijn omdat ik Ajacied ben. In Nederland hebben we namelijk hetzelfde meegemaakt of maken wij het mee. Bij Ajax zijn we allemaal "arrogant", bij Barcelona lopen alleen aanstellers rond...

Geloof vooral wat je wil hoor. Is echt niet mijn probleem

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

rep_robert schreef:

Tien jaar geleden is het dan ook begonnen. Tot aan de jaren 00 zag je toch wel diversere teams in de (halve)finales.

Wat dat betreft zie ik een Clasico ook niet zo zitten als finale, maar alles liever dan zo'n Russische club als Chelsea.

Ja 3x achter elkaar Ajax, 3 x achter elkaar Bayern, 3x achter elkaar Milan. Erg divers allemaal.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8576 stemmen

Vergeet niet de 5x achter elkaar van Madrid

nakada

• 2203 berichten
  • 1696 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik klaag ook niet dat Barca, Milan, Bayern en Man Utd vaak kampioen worden. Wel is de CL eentonig geworden. Laatste 6 jaar 3x Barcelona dat de cup won, 4x Man Utd in de finale en 2x dus Barca-Man Utd als finale. Daarbij Chelsea bijna altijd in de halve finales en je kan concluderen dat het vrij eentonig aan het worden is.

Laatse 10 jaar 13 verschillende finalisten ( met 7 verschillende winnaars ), de 10 jaar daarvoor 12 verschillende finalisten ( met 8 verschillende winnaars ) Ik zie het verschil niet. Zoals we in de jaren 70 zaten met een heerschappij door Liverpool, Bayern en Ajax, zo hebben we nu andere teams die domineren, en geloof me, er komen vanzelf weer andere.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Spetie schreef:

(quote)

Niet eentoniger dan 10 jaar geleden.

Voor mij gevoel wel. Toen had je geen ploeg als Barca of Madrid dat zo bizar veel boven de rest uitstak. Het gat tussen de kleine wereldtop en de rest is in 10 jaar vele malen groter geworden.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Dan klopt je gevoel aantoonbaar niet. Madrid heeft nota bene al 10 jaar geen Europese finale gespeeld (en dit jaar gaat het ook nog zwaar genoeg worden). Barcelona is er de laatste tijd vaker bij maar kwam in 2010 niet verder dan de kwartfinale, had in 2009 een doelpunt in blessuretijd nodig om door te gaan en zal het dinsdag ook nog knap lastig krijgen. Vroeger was het veel makkelijker een hegemonie om te zetten in een rits Europese bekers.

Er zijn nu 10 a 12 ploegen die reëel gezien een CL kunnen winnen, en da's al heel lang zo.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Daar doen 2 titels voor 2 andere clubs weinig aan af.

Jawel. Daarnaast zijn er 4 verschillende clubs die de laatste 5 jaar kampioen zijn geworden. Verre van eentonig dus. Maar het gaat natuurlijk vooral om het feit dat er veel clubs streden voor het kampioenschap, dus zeker geen tweestrijd zoals bij Real en Barca.

Daarvoor is het natuurlijk wel altijd eentonig geweest, met een uitzondering: AZ in 1981 en zo nu en dan Feyenoord.

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Barça was voetballend gisteren uiteraard (alweer) de (veel) betere ploeg. Desondanks heeft Chelsea een aantal spelers uitstekend uit het spel weten te houden, al werd het 1 à 2 keer vrij heet voor het doel van Chelsea. Ze zijn zelf niet vaak aan het doel van de tegenstander geweest, maar ze scoren wel...dat is voetbal.

Ik ben zelf wel een fan van Drogba, maar gisteren ging te vaak liggen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Dan klopt je gevoel aantoonbaar niet. Madrid heeft nota bene al 10 jaar geen Europese finale gespeeld (en dit jaar gaat het ook nog zwaar genoeg worden). Barcelona is er de laatste tijd vaker bij maar kwam in 2010 niet verder dan de kwartfinale, had in 2009 een doelpunt in blessuretijd nodig om door te gaan en zal het dinsdag ook nog knap lastig krijgen. Vroeger was het veel makkelijker een hegemonie om te zetten in een rits Europese bekers.

Er zijn nu 10 a 12 ploegen die reëel gezien een CL kunnen winnen, en da's al heel lang zo.

Ik weet wel wie er de laatste 10 jaar wel en niet top waren, maar voor mijn gevoel was er tot enkele jaren terug meer diversiteit. Daarna werden we overheerst door Man Utd, Barcelona en nu deels Madrid. Vrees dat B en RM de komende jaren ook nog wel blijven heersen.

Vroeger kon je meer overheersen door goed beleid, tegenwoordig draait het echt alleen nog om geld. Een selectie groepje in Europa heeft geld als water (B, RM, Man Utd, Man City en misschien Bayern + Rusland), de rest zal wegvallen. Vind ik jammer.

Reeel bekeken kunnen er natuurlijk nu geen 10 teams de CL winnen. Clubs als Arsenal, Inter, Liverpool, Valencia etc kan je op dat gebied helemaal niet serieus nemen. Dat merk je ook de laatste jaren met de finales. Het zijn steeds nu dezelfde teams, uitgezonderd af en toe een uitschieter zoals Inter 2010.

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Jawel. Daarnaast zijn er 4 verschillende clubs die de laatste 5 jaar kampioen zijn geworden. Verre van eentonig dus. Maar het gaat natuurlijk vooral om het feit dat er veel clubs streden voor het kampioenschap, dus zeker geen tweestrijd zoals bij Real en Barca.

Daarvoor is het natuurlijk wel altijd eentonig geweest, met een uitzondering: AZ in 1981 en zo nu en dan Feyenoord.

Daar heb je wel een punt ja, maar wat simpeler gekeken zit er tussen de standaardkampioenen PSV en Ajax maar 2x een andere winnaar. AZ en Twente. Tot 2008 was het vrij simpel. Ajax of PSV. Toen 2 gekke jaren en nu weer (lijkt me) 2x Ajax.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Ik had het ook over de laatste 5 jaar, pannuhkoek.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ik hoop dat Ajax over 10 jaar de 4e ster te pakken heeft, dan heb ik een leuk decennium gehad

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Vitesse wordt minstens 5 x kampioen dit decennium.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

kos schreef:

Nu alleen zorgen dat ze het bij Ajax niet in hun hoofd halen Schöne niet op 10 te zetten..;) . Zou wel typisch zijn.

Moeten we er nou blij mee zijn of niet?

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Hebben ze nog 8 jaar te gaan, Ajax heeft er gelukkig al (bijna) 2 te pakken

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

2013 pakken ze de titel, 2014 Vitesse-Barcelona als CL finale

PS: Er wordt vaak het beeld geschetst dat supporters emotieloze sukkels zijn. Maar vaak zat wordt het tegendeel bewezen. Twentesupporters die voor de zieke Bibi collecteerden, ADO fans die vorige week een overleden meisje toezongen als steunbetuiging en ook nu dit weer:

AJAXFANZONE.NL / AJAXF-SIDE.NL

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

kos schreef:

Gisteravond was dan ook geen leidraad voor de rest van het seizoen. Misschien dat ze daarom zowaar eens verloren .

Dit wordt continu gezegd in wedstrijden waar er gewoon niks aan de hand is qua aanstellerij van Barca zijde. Pure onzin dus. Kom eens met iets beters.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Eh nee. Aan dat jij de merkwaardige visie hebt dat er 'niks aan de hand is' in al die wedstrijden dit seizoen kan ik ook weinig doen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Dit wordt continu gezegd in wedstrijden waar er gewoon niks aan de hand is qua aanstellerij van Barca zijde.

Related news:

Pepe is een lieverdje, Van Marwijk een avonturier pur sang en Anita 2 meter groot.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Related news.

otherfool is fan van avontuurlijk voetbal en Mourinho.

Alleen al die wissel van Ozil.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

stfuympos schreef:

Alleen al die wissel van Ozil.

Is geblesseerd lees ik, Mourinho schijnt hem tegen Barcelona daarom ook te sparen zaterdag.

nakada

• 2203 berichten
  • 1696 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dat merk je ook de laatste jaren met de finales. Het zijn steeds nu dezelfde teams, uitgezonderd af en toe een uitschieter zoals Inter 2010.

Je kan het blijven roepen, maar het is niet waar.

Nogmaals :

60's : 10 verschillende finalisten, 8 verschillende winnaars.

70's : 15 - 4

80's : 14 - 9

90's : 12 - 8

00's : 13 - 7

Geen noemenswaardige verschillen dus. Alleen de 70's springen eruit met maar 4 verschillende winnaars.

De afgelopen 5 jaar dan : 7 verschillende finalisten met 4 verschillende winnaars. Wederom geen verschil met anders.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Jij baseert het nu over een volledig decennium, maar de laatste jaren was het vooral steeds Man Utd en Barcelona in de finale.

UEFA Champions League - Wikipedia - nl.wikipedia.org

En verder zeg ik ook dat het vooral mijn gevoel is wie de CL wat saai vind worden door gebrek aan diversiteit. Wat vrees ik de komende jaren door zal gaan.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Pff, wat is Chelsea een vreselijk team. Het erge is dat ze dit niet alleen tegen Barça doen (wat nog een beetje te begrijpen is), maar ook gewoon in de PL. Ik kijk voetbal om vermaakt te worden. Ik vind dan ook dat een ploeg moet spelen voor het publiek, zonder publiek zou het betaald voetbal namelijk nergens zijn. Wat Chelsea hun supporters gister aandeed, is gewoon te erg voor woorden. Zo wíl je toch niet spelen? Ik zou me echt kapotschamen als ik zo een wedstrijd zou winnen. Alleen maar schoppen en ballen wegtrappen, het leek echt nergens op. Barça was veel beter en verdiende de winst, maarja een gelukkige counter (goed afgemaakt van Drogba) en het staat 1-0. Ik verwacht niet dat Chelsea zoveel geluk zal hebben in Camp Nou. Waar Bayern - Real een vermakelijke pot was omdat beide teams in het begin voor de aanval gingen, was Chelsea - Barça geen ruk aan. En dat dankzij de ploeg uit London, die werkelijk niks deed om de wedstrijk ook maar enigszins aantrekkelijk te maken. Een schande voor het voetbal.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Inderdaad Ajaxrulezzz. Top-club onwaardig dat Chelsea. Laat ze maar vernedert worden in Camp Nou, is het enigste was ze na dit seizoen (zowel in CL als PL) verdienen. Nog geen enkel degelijke wedstrijd van hun gezien dit seizoen en dat met zulk materiaal.

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Ik snap de kritiek niet zo. Je speelt tegen de ploeg die momenteel (in vorm) met voorsprong de beste van de wereld is. Moet je dan naïef gaan aanvallen en de 4 van de beste voetballers van de wereld (Messi, Xavi, Iniesta, Fabregas) alle ruimte geven om vervolgens met een nulletje of 4 thuis op de kl*ten te krijgen?

Natuurlijk is het leuker voor ons om een wedstrijd te kijken die gelijk op en over en weer gaat maar Chelsea wil een ronde verder en dan is dit de manier gebleken om dat voor elkaar te krijgen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Wat een gezeik over Chelsea, maar als Oranje kampioen was geworden in 2010 was het toch allemaal lang leve de lol? Terwijl het voetbal van Oranje ook niet om aan te zien was.

Maar, goed gedaan Chelsea, van mij mag iedereen de CL winnen behalve Barca.

En maar zeiken op Drogba die zich aanstelde, terwijl Barca daar heer en meester (vooral Busquets, Alves en Inniesta) is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.