- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Cruijff wil Bayern München als voorbeeld - AT5 Nieuws
. hardop lachen.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Overigens meer dan schandalige rode kaart gisteren voor Kompany, dat was nauwelijks geel. Leuk om zo zo'n belangrijke pot te verliezen.
stfuympos
-
- 13361 berichten
- 731 stemmen
Ach je hebt een goed daggie gisteren met je Real. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Kompany rood was inderdaad overdreven. Maar City liet wel even zien op dit moment wel erg een paar klasses beter te zijn dan United. Zelfs met tien man had City minutenlang de bal. Qua score mag United dan hebben gewonnen de morele winnaar was gisteren zonder twijfel City.
Overigens die Scholes
. Binnen een paar minuten na je comeback al een goal op je geweten hebben omdat je bal zo bij tegenstander in voeten speelt. Die had slecht geslapen als United die pingel nog tegen had gekregen.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Inderdaad, een verkeerde beslissing van de scheids.
Los van het feit dat ie een grote fout maakte, is het toch leuk om Scholes weer terug te zien!
Wie weet maakt Ajax nog een kans ook
.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Scholes was ooit een vrij meesterlijke voetballer. Toch blijft United te lang met de spelers Giggs en Scholes door voetballen, ook al zijn het legendes bij United. Meer een teken dat ze niet veel beters hebben.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Het was ook een idiote wedstrijd. Eerste helft speelde City eigenlijk beter maar scoort United (ook tgv de imo terechte rode kaart) 3 keer en de tweede helft heeft United constant de bal maar scoort City 2 keer. United speelde gisteren gewoon een hele beroerde wedstrijd en heeft ontzettend 'geluk' gehad met de rode kaart anders hadden ze nooit gewonnen.
Het wisselbeleid van Ferguson deed mij ook een beetje vreemd aan. Op het einde stonden er bijna alleen nog maar centrale middenvelders opgesteld en werd het een rondtikverhaal zonder dat er ook maar één kans uit is gekomen. Totaal geen diepte of iemand met een individuele actie meer.
Ook een mooie goal van Ben Arfa trouwens gisteren.
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QRbcAbGsnmk#![/embed]
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Benieuwd of Redknapp nog gaat reageren op de blunders van de ref tijdens City - United. Die zal wel om inactief stellen vragen
.
Dakduivel
-
- 34 berichten
- 805 stemmen
Dus Kompany moet Nani's been echt breken alvorens de scheids er rood voor kan geven? Het is een tackle met twee gestrekte benen van de grond af op hoge snelheid = rood.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Kom zeg, hij gaat duidelijk voor de bal en raakt die zelfs. Daarna raakt hij wellicht Nani, maar zeker niet gevaarlijk of te laat. Complete onzin.
Dakduivel
-
- 34 berichten
- 805 stemmen
Het gaat er niet om of hij de bal raakt of niet. Een tackle op dergelijke snelheid met 2 benen (en niet eens vanaf de zijkant maar recht op de speler af) is ongelofelijk onbesuisd en Foy is zeker niet de enige scheids in Engeland die daar rood voor had gegeven.
Dakduivel
-
- 34 berichten
- 805 stemmen
Scholes was ooit een vrij meesterlijke voetballer. Toch blijft United te lang met de spelers Giggs en Scholes door voetballen, ook al zijn het legendes bij United. Meer een teken dat ze niet veel beters hebben.
Scholes deed het gisteren fantastisch. Mede dankzij zijn ervaring kon United een groot gedeelte van de 2de helft controleren. Dat het zover niet mocht komen is een ander verhaal maar je kan ook niet gelijk verwachten dat hij er een paar inpeert en met assists gaat strooien in zijn eerste wedstrijd.United heeft op dit moment ook ongelofelijk veel last van blessures. De voorgaande weken was het nog erger en moesten Valencia en Michael Carrick zelfs achterin spelen. Gisteren was eigenlijk de eerst keer in tijden dat er weer 4 echte verdedigers op het veld stonden. Gek genoeg zag het er nu achterin juist heel zenuwachtig uit (vooral in de 2de helft). Maar de problemen op het middenveld van United zijn er al sinds Anderson en (vooral) Cleverly uit de roulatie zijn. Dit duo was aan het begin van het seizoen echt ongelofelijk goed. Anderson is nu weer terug maar speelt nog niet zo goed als aan het begin van het seizoen maar als Cleverly (over een maand) weer terugkomt en ze beiden hetzelfde niveau halen is er geen middenveld in de PL dat beter is.
Het wisselbeleid van Ferguson deed mij ook een beetje vreemd aan. Op het einde stonden er bijna alleen nog maar centrale middenvelders opgesteld en werd het een rondtikverhaal zonder dat er ook maar één kans uit is gekomen. Totaal geen diepte of iemand met een individuele actie meer.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zucht. Wat is er nu weer lachwekkend aan? Volgens mij zijn het louter verstandige woorden van Cruijff.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij ligt het daar niet aan, aangezien die jongens nog steeds presteren en sowieso niet altijd meer spelen, itt bv Cole, Lampard, Terry en Drogba bij Chelsea, die wel over the hill zijn geraakt.
Volgens mij stond United vorig jaar nog in de CL finale en werden ze kampioen. Zo slecht gaat het daar niet. Het enige wat Ferguson soms nalaat is een grote vedette halen. Ipv Sneijder te kopen haalt hij liever een jonge, talentvolle speler om te kneden. Op zich nobel (doet Wenger ook), maar dit kan je niet elk jaar ongestraft doen. Nu kost het ze de 2e ronde CL. Maar dit overkomt Man Utd denk ik maar 1x.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dus Kompany moet Nani's been echt breken alvorens de scheids er rood voor kan geven? Het is een tackle met twee gestrekte benen van de grond af op hoge snelheid = rood.
Je moet dit wel even los zien van vrouwenvoetbal he?!
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Zucht. Wat is er nu weer lachwekkend aan? Volgens mij zijn het louter verstandige woorden van Cruijff.
Verstandige woorden
. alsof de organisatie van Bayern ook maar ene fuck te maken heeft met dat zij wel bij de Europese top aanhaken en Ajax niet.... Dat heeft met die 290 miljoen per jaar te maken die ze besteden en niets anders.
Naiever lijkt me nauwelijks mogelijk.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Haha, ik wist wel dat er zulke reacties zouden komen over United. Ik ben dit seizoen niet zo kapot van United. Giggs en Scholes zijn nog prima voetballers, maar niet meer om op topniveau mee te doen. Al komt het natuurlijk door blessures dat ze spelen (Scholes).
United heeft nog maar weinig sterren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Verstandige woorden
. alsof de organisatie van Bayern ook maar ene fuck te maken heeft met dat zij wel bij de Europese top aanhaken en Ajax niet.... Dat heeft met die 290 miljoen oper jaar te maken die ze besteden en niets anders.
Naiever lijkt me nauwelijks mogelijk.
Wat een onzin. Ja, geld is belangrijk, maar visie minstens net zo erg. Zie bv Manchester City. Of voorheen jouw Madrid. Veel geld, weinig visie. Weinig prijzen. Slecht imago.
Dat bestuur zit vol met mensen met een topsportachtergrond. Ze werken zakelijk, maar wel met in het achterhoofd de ervaringen die ze als sporter hadden. Het is niet voor niets dat de besturen van Ajax de laatste 10 jaar de supporters van de club lieten vervreemden.
Maar zeg eens eerlijk, maakt het uit wat Cruijff roept bij jou? Als hij 1 en 1 is 2 zegt dan zul je het nog lachwekkend vinden gok ik.
Dakduivel
-
- 34 berichten
- 805 stemmen
Volgens mij stond United vorig jaar nog in de CL finale en werden ze kampioen. Zo slecht gaat het daar niet. Het enige wat Ferguson soms nalaat is een grote vedette halen. Ipv Sneijder te kopen haalt hij liever een jonge, talentvolle speler om te kneden. Op zich nobel (doet Wenger ook), maar dit kan je niet elk jaar ongestraft doen. Nu kost het ze de 2e ronde CL. Maar dit overkomt Man Utd denk ik maar 1x.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Wat een onzin. Ja, geld is belangrijk, maar visie minstens net zo erg. Zie bv Manchester City. Of voorheen jouw Madrid. Veel geld, weinig visie. Weinig prijzen. Slecht imago.
Dat bestuur zit vol met mensen met een topsportachtergrond.
Bij Real en City ook, dus wat is je punt
.
Buiten dat zijn Real en City juist wel aan het aanhaken bij de Europese top dus dat is precies wat ik zeg....
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Dat bestuur zit vol met mensen met een topsportachtergrond. Ze werken zakelijk, maar wel met in het achterhoofd de ervaringen die ze als sporter hadden. Het is niet voor niets dat de besturen van Ajax de laatste 10 jaar de supporters van de club lieten vervreemden.
Maar zeg eens eerlijk, maakt het uit wat Cruijff roept bij jou? Als hij 1 en 1 is 2 zegt dan zul je het nog lachwekkend vinden gok ik.
Ik zou hem graag wat verstandigs horen zeggen ja. Dit is echt te triest voor woorden.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Dakduivel
-
- 34 berichten
- 805 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat snap ik, maar daar had ik het niet over. Ook in de top heb je visie nodig om je te onderscheiden, aangezien er wel 10 clubs met een gigantisch kapitaal zijn.
Waarom winnen Barcelona en Man Utd wel constant prijzen en Real Madrid en Chelsea niet? Visie. Alleen met geld smijten is niet voldoende.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik zou hem graag wat verstandigs horen zeggen ja. Dit is echt te triest voor woorden.
Hij zegt genoeg verstandigs, bijna wekelijks, maar je loopt weer over van blinde afkeer tegenover Cruijff, waardoor je alles wat hij zegt toch lachwekkend vind.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Dat snap ik, maar daar had ik het niet over. Ook in de top heb je visie nodig om je te onderscheiden, aangezien er wel 10 clubs met een gigantisch kapitaal zijn.
Waarom winnen Barcelona en Man Utd wel constant prijzen en Real Madrid en Chelsea niet? Visie. Alleen met geld smijten is niet voldoende.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zijn idee dat Ajax weer Europese top kan worden deel ik ook niet nee, maar het streven is wel nobel. Maar Ajax moet wel weer Nederland kunnen overheersen en in Europa hetzelfde kunnen als Porto of Lyon (vies woord trouwens, dat Lyon...). Ajax is ook een goed voorbeeld van jaren een gebrek aan visie hebben gehad. Wel genoeg geld, maar dat is allemaal opgemaakt aan kutspelers. Of er is veel te duur betaald voor namen. En dit terwijl de jeugdopleiding zwakker is geworden, ooit de levensader van de club. Toen had je Sneijder en vd Vaart en nu Ebeclio en Daley Blind. Daarom, visie is zeker net zo bepalend, maar uiteindelijk zal geld ook meewegen.
Zie ook het Nederlands Elftal. We hebben 16 miljoen inwoners, maar de voetbalvisie in dit land is wel geweldig. Focus op jeugd, focus op opleiding, focus op een herkenbare spelvisie en voila, wij spelen een WK finale en een land als Italie, Brazilie of Engeland niet.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Hij zegt genoeg verstandigs, bijna wekelijks, maar je loopt weer over van blinde afkeer tegenover Cruijff, waardoor je alles wat hij zegt toch lachwekkend vind.
Waarom nou weer dit soort achterlijke opmerkingen? ik geef nota bene letterlijk de reden aan wat er zo naief aan Cruijffa woorden is... hoezo is dat nou dan weer 'blinde haat' ga toch fietsen zeg.
Jij komt zelf met idiote verdediging als 'alleen geld is niet genoeg' ... nee, dat weet ik ook wel maar daar gaat het dus he-le-maal niet over, je draait de boel helemaal om.
Geld is tientallen malen belangrijker dan welk algemeen voorzittertje etc je er neer zet.
Een absoluut basisvereiste voor het 'aanhaken bij de top' en zaken als organisatie komen daarna wel een keertje. Compleet nutteloos allemaal. Hoe kun je dat nou ontkennen zeg. pfff.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Feyenoord-'fans' laten zich van slechtste kant zien - VoetbalPrimeur.nl
Wat een kut-supporters, die Feyenoorders. Of niet Reinbo?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.