- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Dakduivel
-
- 34 berichten
- 805 stemmen
lol @ referee.
Het begon allemaal nog zo goed: Eerst de prachtige goal van Rooney na een perfect uitgevoerde counter van United, toen de rode kaart voor Kompany en vervolgens de score optrekken naar 3-0. Vlak voor rust had het zelfs 4-0 kunnen worden als de schoen van Wellbeck een maatje groter was.. City had weliswaar vaak het veldoverwicht maar creëerde geen grote kansen.
Na de rust ging het al snel de verkeerde kant op bij United. Sommigen leken te denken dat ze al gewonnen hadden. Na de vrije trap van Kolarov kreeg City er echter weer geloof in en sloop de angst al een beetje in de ploeg van United. SAF had dit in de gaten en hij koos voor de ervaring van de teruggekeerde Paul Scholes (
) om de wedstrijd uit te tikken. Een kwartier later was het echter alweer raak via Aguero. Bij beide treffers ging Lindegaard niet helemaal vrijuit. Bij de vrije trap stond hij imo te ver van de hoek af waardoor het onmogelijk was om bij de bal te komen en die bal van Aguero had hij gewoon vast moeten houden.
In de laatste fase van de wedstrijd hield United de bal soms wel langdurig in bezit. Scholes speelde alsof hij nooit weg was geweest. Achterin stonden ze echter compleet te stuntelen met veel verkeerde passes/aannames... De kwaaltjes van de laatste weken kwamen dus weer naar boven kortom; alles ging zo'n beetje mis. Vooral Jones speelde achterin een dramatische tweede helft. In de blessure tijd was het mede daarom nog even nagelbijten
Het resultaat is er nu wel maar het verloop van de wedstrijd laat wel een zure nasmaak achter. Tegen 10 man had het nooit zo ver mogen komen. Erg jammer, want gezien de 3-0 stand in de rust en het efficiënte aanvalsspel van United had ik gehoopt op een echte afstraffing. Verder hoop ik nooit meer een wedstrijd van United op Eredivisie Live te zien, het commentaar was echt om te janken en de voor en rust-bespreking in de studio (Alfons Groenendijk
) waren al net zo slecht.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Clasie!
Klopt. Die zag ik even over het hoofd. Komt omdat-ie zo klein is.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Hij was altijd de kleinste van de klas-ie.
Dakduivel
-
- 34 berichten
- 805 stemmen
Scholes weer speeltijd, prachtig!

Interessant ook om te zien is dat hij in dat halfuurtje liefst 71 passes maakte (waarvan 97% aankwamen), meer dan elke City speler in de hele wedstrijd. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Leroy Fer kan een nieuwe Nigel de Jong worden
Haha ja en Ebecilio de nieuwe Overmars 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen

Interessant ook om te zien is dat hij in dat halfuurtje liefst 71 passes maakte (waarvan 97% aankwamen), meer dan elke City speler in de hele wedstrijd.
Ik las opVI dat o.a. dankzij hem de 3-2 van City op het scorebord kwam?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Scholes liet zich voorbij lopen ja. Maar daarna werd er ook wel matig verdedigd.
Verder deed hij geen gekke dingen, behield balbezet en zette de lijnen uit. Maar hij zal natuurlijk wel ritme missen.
Zou best grappig zijn als hij nog tegen Ajax gaat spelen volgende maand. Ik denk dat hij daarvoor zijn rentree maakte.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen

Die passes waren wel aleen maar 3 meter naar rechts of 3 meter naar links.
Dus zo serieus moet je die cijfers niet nemen 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Scholes liet zich voorbij lopen ja. Maar daarna werd er ook wel matig verdedigd.
Verder deed hij geen gekke dingen, behield balbezet en zette de lijnen uit. Maar hij zal natuurlijk wel ritme missen.
Zou best grappig zijn als hij nog tegen Ajax gaat spelen volgende maand. Ik denk dat hij daarvoor zijn rentree maakte.
Dat is de reden ook, hij zag dat Ajax uit de koker kwam en toen dacht hij: "fuck hier moet ik bij zijn, de wedstrijd van het jaar". Vandaar deze rentree, niet meer dan logisch 
Dakduivel
-
- 34 berichten
- 805 stemmen
Natuurlijk waren veel passes over een paar meter maar het gaat er ook om hoe hij zich steeds weer positioneerde om die passes te kunnen geven. Hij dirigeerde het spel van United als vanouds en zorgde voor rust op momenten dat het echt nodig was.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Haha ja en Ebecilio de nieuwe Overmars
Zie je nou dat jij er geen kijk op hebt. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Haha Liverpool-Man Utd voor de volgende ronde FA Cup als loting zie ik net. Heb ik weer een leuk potje om te kijken op EL binnenkort.
Overigens:
Bayer Leverkusen - RKC 1-3 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
We gaan hier verder:
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.